Ntkgzd Napisano 29 Grudnia 2020 Napisano 29 Grudnia 2020 Cześć, słowem wstępu - cały czas jeżdżę rowerem Kross Trans Hybrid 5.0 (pomijam fakt, że drugi raz bym go nie kupił :P), który jest na napędzie Shimano STEPS E6001 (centralny) - z czasem zacząłem dostrzegać wady tego rozwiązania, ale nie będę się zbytnio rozpisywał w tej kwestii, ponieważ wówczas mało kto dotrwa do końca tego wątku. Właśnie zauważyłem, że na tapetę wchodzi Kross Trans Hybrid (z kolekcji 2021), który ma napęd na tył (dla mnie ważne jest to aby taki rower był legalny tj. miał homologację, odcinał wspomaganie powyżej 25km/h i nie miał większej mocy niż ustawowe 250W - jak potrzebuję czegoś szybszego to wsiadam na motocykl). Wiem, że ten nowy Kross Trans Hybrid jest na takich częściach, że szkoda gadać, ale dla mnie to o tyle dobrze, że ja lubię poprawiać fabrykę i stosować minimalistyczne rozwiązania. Tutaj pojawia się moje pytanie (a jestem strasznym laikiem zwłaszcza jeśli chodzi o przód napędu, dlatego będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą). Jeśli rower jest na mechanizmie korbowym MTB SHIMANO TOURNEY TY o współczynniku Q 185,5 mm, 3x8/7/6-rzędowy (jeśli dobrze rozumiem to całość jest mocowana na kwadrat - swoją drogą to już jest chyba oldschool, ale mam nadzieję wytrzymały?) to czy jak takie coś jest wsadzone w ramę to do niej nic innego nie wejdzie niż właśnie mocowanie osi na kwadrat? Chciałbym w tym rowerze mieć z przodu jeden blat 36 zębów bez żadnej przerzutki z przodu. Niby prosta rzecz, ale zastanawiam się jak to ugryźć. Czy kupuję np. korbę Sunrace 36T i ją wymieniam, zdejmuję przednią przerzutkę i jadę czy jest jeszcze dużo rzeczy o których nie wiem a powinienem? Z góry dziękuję za informacje.
chudzinki Napisano 29 Grudnia 2020 Napisano 29 Grudnia 2020 Tak poza tematem, bo z ciekawości popatrzyłem sobie na oba rowery - czyli chcesz wymienić Hybrid 5.0 z 2020 (Paragon+Deore+XT+Steps) na Hybrid z 2021 (NEX+Tourney+Deore+Bafang) żeby móc "poprawić fabrykę"?
Ntkgzd Napisano 29 Grudnia 2020 Autor Napisano 29 Grudnia 2020 @chudzinki w sumie jak to podsumowałeś to idiotycznie to wygląda :). Przybliżę historię, mojego roweru - inaczej nikt nie potraktuje mojego pytania poważnie . Kross Trans Hybrid 5.0 kupiłem w 2019 (specyfikacja jest podobna do tego z 2020 - zaktualizowali w sumie tylko wersję STEPS'a o jedną generację w górę). W sumie łącznie nie widziałem go prawie pół roku - Kross serwował mu naprawy gwarancyjne. Trzy razy była wymieniana rama, ponieważ mikropęknięcia powstające podczas eksploatacji powodowały trzaski a ostatnia gwarancyjna naprawa skończyła się na usuwaniu luzów silnika i korby. Pierwszy niesmak w kontakcie z tym rowerem pojawił się w momencie w którym uświadomiłem sobie (jak i sprzedawcy), że na jego tylnym bagażniku jakby się nie starać to nie da się prawidłowo zamontować sakw Crosso. Następnie kombinowałem coś z ich niestandardowym montażem a w momencie w którym po przejechaniu jakiś nierówności torba wkręcała się w szprychy i podskakiwała z zawartością to miałem już serdecznie dosyć tego roweru - taki sobie rower "trekkingowy". Samochód zamieniłem na rower i większe przebiegi (porównując do moich wcześniejszych kontaktów z jednośladami) zaczęły mi powoli uzmysławiać czego tak naprawdę oczekuję od takiego środka transportu. Postawiłem na toporność, która w założeniu ma charakteryzować się jak najmniejszą awaryjnością - kosztem wagi czy oporów toczenia. Płynność działania i trwałość oryginalnego napędu pozostawiała wiele do życzenia. Tak dzisiaj to rower ten to Single Speed na nieprzebijalnych oponach Tannus'a 700 x 40C (622-40) na kołach zrobionych na piastach Novatec D041SB 36H i Novatec D032SB 36H na obręczach DT Swiss 545D 700C 36H, szprychach DT Swiss Champion 2.34 mm z nyplami mosiężnymi 2.34 Sapim Nypel 14 mm z amortyzowaną sztycą Suntour NCX 350x27,2 mm z wygodną "kanapą" Selle Royal Manhattan (jakby jeszcze tył ramy był amortyzowany to tylko zasnąć za "kółkiem" :P). Zaopatrzyłem się w dwie baterie, wówczas jedna może się ładować a na drugiej mogę jeździć ze wspomaganiem (swoją drogą zawsze mi tego brakowało - wspomagania - aby rower z miejsca 2. przeszedł na 1. wypierając samochód osobowy). Modyfikacji zrobiłem więcej jak np. zmiana kierownicy czy inne drobnostki umilające nabijanie kolejnych kilometrów. Na ten moment borykam się z problemem przeskakującego łańcucha, ale mam jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia, które mam nadzieję pozwolą go rozwiązać, jeśli ktoś jest ciekawy to odsyłam do tego wątku. To teraz wypadałoby odpowiedzieć na Twoje pytanie w stylu - dlaczego z już lekko - mogłoby się wydawać - wybrakowanego - "SUV"'a chcę przesiąść się do "trabanta", którego mam zamiar "ulepszać"? Powodów jest kilka. Pierwszy i najbardziej istotny, to koszty eksploatacji. Nie jest chyba tajemnicą, że Shimano STEPS do tanich rozwiązań nie należy a i silnik przekładniowy i to do tego centralny nie jest wieczny, nie wspominając już o tym, że jego praca nie jest obojętna dla żywotności całego napędu. Po drugie to nie jest łatwo dostać legalny (homologowany) rower z napędem zaplatanym w tylnym kole, który eliminuje sporo bolączek. Po kolejne to Single Speed w napędzie elektrycznym powoduje, że zużycie energetyczne jest większe o 40% a zrobienie dedykowanej baterii w trójkącie ramy jest niemożliwe, ponieważ Shimano STEPS nie pozwoli się uruchomić na takim wynalazku (bynajmniej nie znam speców, którzy byliby mi to w stanie ogarnąć). Na koniec, ale to raczej nie nastąpi prędko, ponieważ moja kondycja jest jeszcze daleka od tego co chciałbym osiągnąć (a możecie wierzyć lub nie - na wspomaganiu elektrycznym da się ją poprawiać) pozbawienie roweru napędu elektrycznego nie wymaga zakupu nowej ramy. Mój rower swoje już przeszedł i wydaje mi się, że gdybym przełożył do Kross Trans Hybrid 2021 to co się da przełożyć z moich obecnych "luksusów" to wyszedłbym mniej więcej na 0 zł (biorąc pod uwagę, że "stary" rower musiałbym sprzedać na kompletnych częściach a w nowym zmieniłbym kilka rzeczy (jak np. kwestia poruszona w tym wątku)). Wiem, że pomimo mojej argumentacji nie każdy znajdzie sens w moim rozumowaniu. Jestem w tym świecie nowy, uczę się na własnych błędach i cały czas szukam "złotego środka" a z wiedzy, którą mi przekazujecie (za którą dziękuję) staram się zrobić jak największy użytek. To tyle w kwestii doprecyzowania mojego zapytania.
doms Napisano 29 Grudnia 2020 Napisano 29 Grudnia 2020 Nie musisz zostawiać przy korbie na kwadrat - możesz też założyć na octalink lub HOLLOWTECH II . W napędach jednorzędowych ważna jest linia łańcucha którą musisz dopasować do posiadanej ramy. Kolega chce zamienić Kross Hybrid 5 z 2019 na Hybrid z 2021 (NEX+Tourney+Deore+Bafang) tylko po co. Shimano Steps (napęd centralny) IMO jest znacznie lepszy niż Bafang na tylne koło. Po jakim przebiegu była wymieniana rama?
Ntkgzd Napisano 29 Grudnia 2020 Autor Napisano 29 Grudnia 2020 Średnio rama była wymieniana co 500 km.
chudzinki Napisano 30 Grudnia 2020 Napisano 30 Grudnia 2020 10 godzin temu, Ntkgzd napisał: Wiem, że pomimo mojej argumentacji nie każdy znajdzie sens w moim rozumowaniu Ja się staram, ale nie mogę znaleźć . 10 godzin temu, Ntkgzd napisał: W sumie łącznie nie widziałem go prawie pół roku - Kross serwował mu naprawy gwarancyjne. Trzy razy była wymieniana rama, ponieważ mikropęknięcia powstające podczas eksploatacji powodowały trzaski a ostatnia gwarancyjna naprawa skończyła się na usuwaniu luzów silnika i korby. I pomimo tego dalej chcesz brnąć w Krossa i to 2-3 poziomy niżej? 10 godzin temu, Ntkgzd napisał: Pierwszy niesmak w kontakcie z tym rowerem pojawił się w momencie w którym uświadomiłem sobie (jak i sprzedawcy), że na jego tylnym bagażniku jakby się nie starać to nie da się prawidłowo zamontować sakw Crosso. Następnie kombinowałem coś z ich niestandardowym montażem a w momencie w którym po przejechaniu jakiś nierówności torba wkręcała się w szprychy i podskakiwała z zawartością to miałem już serdecznie dosyć tego roweru - taki sobie rower "trekkingowy". Dla chcącego nic trudnego. Poza tym, nie jestem w temacie sakwiarstwa, ale można coś montować na przód. 10 godzin temu, Ntkgzd napisał: Tak dzisiaj to rower ten to Single Speed 10 godzin temu, Ntkgzd napisał: Zaopatrzyłem się w dwie baterie, wówczas jedna może się ładować a na drugiej mogę jeździć ze wspomaganiem 10 godzin temu, Ntkgzd napisał: Po kolejne to Single Speed w napędzie elektrycznym powoduje, że zużycie energetyczne jest większe o 40% No więc po co takie cuda? To oczywiste, że przy takim napędzie potrzebujesz drugiej baterii. Nie wspomnę już o ciężkiej pracy silnika w takim układzie...
dovectra Napisano 30 Grudnia 2020 Napisano 30 Grudnia 2020 11 godzin temu, Ntkgzd napisał: Średnio rama była wymieniana co 500 km. Czyli sprawa prosta , na twoją wagę ten producent nie ma odpowiedniego roweru. Musisz coś z amerykańców dobrać. 120 kg zawodnika, to z tego co pamiętam tylko Trek zniesie, do reszty nawet nie podchodź.
dovectra Napisano 30 Grudnia 2020 Napisano 30 Grudnia 2020 Nawet trek daje 136 kg razem z rowerem- czyli też za słaby...
Ntkgzd Napisano 31 Grudnia 2020 Autor Napisano 31 Grudnia 2020 No to macie odpowiedź na pytanie po co to robić - aby komponenty były tańsze podczas gdy trzeba je częściej wymieniać :P.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.