Skocz do zawartości
hunter78

[szosa] Emonda czy Emonda

Rekomendowane odpowiedzi

hunter78

Witam.

Panowie pytanie.

Czy lepiej kupić nową Emondę na ramie karbonowej, czy nową Emondę na ramie aluminowej ?

Osprzęt w jednym i drugim przypadku to Shimano 105. 

Naoglądałem się filmów na YT i już sam nie wiem co wybrać. Różnica w cenie to 800zł więcej za ramę karbonową.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Podchodząc do kupna roweru racjonalnie warto zacząć od wyboru materiału a dopiero później szukać modelu. Nooo ale kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego więc mniejsza

Jeśli wychodzi 800 drożej to weź karbon

Alu 0,6kg lżejsze niż karbon:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hunter78
17 godzin temu, Mihau_ napisał:

Podchodząc do kupna roweru racjonalnie warto zacząć od wyboru materiału a dopiero później szukać modelu. Nooo ale kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego więc mniejsza

Jeśli wychodzi 800 drożej to weź karbon

Alu 0,6kg lżejsze niż karbon:D

Czy mógłbyś rozwinąć temat, dlaczego kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego ?

A może doradzisz aby nie kupować Treka a kupić np Cannondela ? Bo nad Cannondalem też myślę. Ale jaki model C. ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
Teraz, hunter78 napisał:

Bo nad Cannondalem też myślę. Ale jaki model C. ?

A może najpierw wymyśl co Ci w rowerze potrzebne i czego od niego oczekujesz?

Teraz, hunter78 napisał:

Czy mógłbyś rozwinąć temat, dlaczego kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego ?

To może najpierw sam napisz co Cię skłania do wyboru emondy? Marketingowy bełkot treka? 

"Émonda SL 5 Disc, to lekka szosówka z włókna węglowego" - "zaawansowany technologicznie rower" za 11 899 waży tyle co budżetowy cube na sorze za 4k:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Nietety to jest smutna prawda. Niestety nr2, to jest fakt, ze wielu ludziom, prawdopodo nie z braku swiadomosci, niz przemyslanego wyboru, to nie przeszkadza. Maja nowy, ladnie wygladajacy rower. Do tego silna lokalna percepcja marki i co wiecej trzeba do szczescia?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Nadal autor za mało napisał na czym mu zależy, ale chyba chce mieć lekką szosę do treningów, więc może:

Canyon Ultimate CF SL 7? Karbon, kosztuje tylko 7899zł a waży 7.7kg ;)

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7/2751.html?dwvar_2751_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

lub "odmiana" endurance, ciut cięższa:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK

 

A Cannondale-a też kilka opcji ostatnio oglądałem, nawet miałem wypożyczyć na weekend ale finalnie brakło czasu przez zawody, natomiast Cannondale jak i Trek i Specialized to są drogie opcje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
Godzinę temu, Mihau_ napisał:

,"Émonda SL 5 Disc, to lekka szosówka z włókna węglowego" - "zaawansowany technologicznie rower" za 11 899 waży tyle co budżetowy cube na sorze za 4k:D

hmmmm na pewno ? Coś to mocno podkoloryzowane porównanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3
Napisano (edytowane)

@clavdivs Emonda SL 5 to bazowy, najtańszy karbonowy rower z oferty. Poza karbonową ramą ma masę ciężkich komponentów, wręcz żywcem wyjętych z rowerów (tego producenta) kosztujących 3000-5000zł. Wynika to z faktu, że TREK wycenił samą ramę na 11000zł, więc do roweru za 12000zł ciężko było im wsadzić sporo dobrych podzespołów. Sama hydrauliczna 105-tka to jakieś 2500-3000zł, więc w zasadzie cała reszta, mostek, kiera, siodełko, maszt są po prostu najtańszymi z oferty marki TREK/Bontrager.

Taka konfiguracja sprawiła, że Emonda SL 5 jest faktycznie ciężkim rowerem - waży 9.2kg w rozmiarze 56 (ważyłem), czyli tyle, co niektóre tanie aluminiaki na niskiej klasy komponentach, dla przykładu tutaj Cube Attain kosztujący 3499zł na Shimano Sora:

https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/road/road/attain/cube-attain-greynflashyellow-2020/

Ważący 9.6kg :)

Oczywiście porównywanie dwóch rowerów jedynie na bazie ich wagi jest kompletnie "z d***", ale tak - jeżeli interesuje nas tylko waga to w przypadku tych dwóch rowerów jest bardzo zbliżona :D . Dodatkowo ten konkretny Cube ma kasetę 11-34, więc coś, co zdecydowanie można początkującym polecić.

Oczywiście każdy rower warto samodzielnie zważyć, bo nieraz podawane wartości na stronach producentów także są "z d***" ;)

Edytowane przez arturooo3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hunter78
Godzinę temu, arturooo3 napisał:

Nadal autor za mało napisał na czym mu zależy, ale chyba chce mieć lekką szosę do treningów, więc może:

Canyon Ultimate CF SL 7? Karbon, kosztuje tylko 7899zł a waży 7.7kg ;)

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7/2751.html?dwvar_2751_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

lub "odmiana" endurance, ciut cięższa:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK

 

A Cannondale-a też kilka opcji ostatnio oglądałem, nawet miałem wypożyczyć na weekend ale finalnie brakło czasu przez zawody, natomiast Cannondale jak i Trek i Specialized to są drogie opcje.

Autor już odpowiada. Odwiedziłem salon Treka w Bielsku-Białej w nadziei że ceny rowerów spadną bo w końcu niedługo Black Friday. Podeszła do mnie miła Pani która zaproponowała mi Emonde SL5 w cenie 9900zł. Po krótkiej rozmowie powiedziałem Pani że szukam raczej aluminiowego roweru na 105tce z hydraulicznymi hamulcami. Dlaczego aluminiowego, bo jest trwalszą konstrukcją. Bardziej odporną na uszkodzenia. A karbon uszkodzony może nie nadawać się do naprawy. I Pani z Treka zaproponowała mi Emonde alu na 105tce z hydraulicznymi hamulcami za 9100zł. Wróciłem do domu i zacząłem się zastanawiać co wybrać. Dlatego też utworzyłem tego posta.

A teraz na czym mi zależy.

Chciałbym rower do jazdy na dłuższe trasy. 70 i więcej km. Teren po jakim jeżdżę to góry. Drogi asfaltowe. Okolice Bielska-Białej, Żywca, Wisły itd. Chciałbym kolarkę na dobrym osprzęcie a więc na 105tce. Koniecznie z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi. Dlaczego na hydraulice ? Otóż w maju miałem przykre spotkanie z samochodem terenowym i złamałem kości śródręcza. Dlatego wole pewniejsze hamulce a hydrauliczne do takich się zaliczają. Oczywiście zdaję sobie sprawę że taki rower będzie cięższy oraz droższy. Mimo to jednak wolę hydraulikę.

Jakiś czas temu pewna osoba z tego forum poleciła mi Canonndala. Tego o to: https://www.olx.pl/oferta/cannondale-synapse-carbon-disc-2020-CID767-IDGsFmA.html#f20fb7aced

wszystko super ale ciężko się dogadać ze sprzedającym. Gość praktycznie nie odpowiada na wiadomości a o odebraniu telefonu, którego w ofercie nie ma to już nie wspomnę.

Dlatego zacząłem szukać i tak wylądowałem w salonie Treka w B-B. Wiadomo waga roweru też się liczy. Bo 9kg za Treka to troszkę dużo zwłaszcza że konkurencja ma lżejsze rowery.

Ale znalazłem też i takiego:  https://www.greenbike.pl/rower-endurance-cannondale-synapse-carbon-105-2020-p-5786.html?gclid=CjwKCAiAv4n9BRA9EiwA30WND21xLCTMq6Uox77GonZ_QTKs5RgCbAFMBFl3GTjZfGagQ4InbrPwJBoCTekQAvD_BwE

albo takiego:

https://bike-room.pl/pl/p/Cannondale-Caad-13-Disc-Ultegra-5034-56-BPL-2020/16609

Ja nie twierdzę że to musi być trek. Ale proszę Was kolegów po fachu o doradztwo jaki wybrać ? Karbon czy alu. Bo sprzedawca w sklepie zawsze będzie doradzał że jego jest najlepszy.

 

A i jeszcze jedno. Zamierzam się ścigać amatorsko. Ale to pewnie dopiero w 2022 roku. O ile dożyjemy i pandemia nas nie zabije.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3
Napisano (edytowane)

No to w góry oczywiście lekkie szosy górskie mają jak najbardziej sens. Do takich zaliczają się np. sztandarowe Emonda oraz Tarmac, natomiast z marek popularnych są one też po prostu najdroższe. Oba mogą być lekkie ale de facto dopiero powyżej 20 000zł - nie każdy chce tyle wydawać na rower i nie ma  tym nic dziwnego, na przeciętną polską kieszeń są to absurdalne pieniądze "na rower". Więc jeżeli nie zarabiasz po prostu zachodnich pieniędzy i nie jesteś uparty na marki wkoło których ciągle pojawia się (niesłusznie) słowo "premium" jak Trek i Specialized to zrezygnuj z tych dwóch. Natomiast Cannondale także je goni niestety tamtych dwóch cenowo (chociaż korba FSA i tak jest krokem w kierunku obniżenia wagi) natomiast CAAD-y koło dyszki też niestety nie są lekkie.

Odpowiednikiem Emondy/Tarmaca wśród tańszych marek jest właśnie Canyon Ultimate. Wyżej podesłałem wersję na szczękach ale jeżeli wolisz tarcze to ta sama 7-mka jest też koło dyszki oferowana na tarczach:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7-disc/2754.html?dwvar_2754_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Jest to dobry karbonowy rower, wążący 7.9kg. Więc stricte wagowo w cenie 10 000zł masz to, co Trek i Spec oferują w okolicy 20-25k PLN. Jeżeli nie jesteś tak uparty (jak np. ja, ja jestem uparty kozioł) i nie przeszkadzają Ci linki częściowo wystające na wierzchu to Canyon-y będą prawdopodobnie jedną z najciekawszych opcji. TREK po prostu z nowym rowerem wspinaczkowym poszedł trochę bardziej w aero niż stricte wspinaczkę i odbiło się to na zwiększonej wadze.

Jeżeli masz możliwość dopłacić do modelu 8 za 12500zł to dostaniesz osprzęt Shimano Ultegra i 7.5kg rower na tarczach:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-disc/2755.html?dwvar_2755_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK&dwvar_2755_pv_rahmengroesse=M

Natomiast jeżeli trochę Ci wszystko jedno to pozostałbym przy 105-tce - to świetna grupa.

 

Innych opcji jest oczywiście cała masa, tak mniejszych jak i większych producentów, tanich i drogich natomiast myślę, że ofertę Canyona zdecydowanie warto dobrze sprawdzić ;).

PS: jak Ci się akurat nie podoba (chociaż moim zdaniem Canyony są całkiem fajnie ułożone) to daj znać poszukamy czegoś innego jeszcze... :D

Edytowane przez arturooo3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Zerknij sobie na tcr'a, dobry stosunek jakość/cena

Fajną opcją będzie też rose https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-four-disc-105-2674337?product_shape=UD-Carbon%2FEmergency-Orange

Jeśli chcesz mieć przy okazji "coś ciekawego" to w okolicach tych 10-12 znajdzie się jakiś look, basso, bianchi czy merckx noooo ale sam musisz zdecydować czy chcesz mieć jak najwięcej za jak najmniej czy rower przyciągający wzrok

A w ogóle to możemy sobie debatować o modelach i rzucać danymi ale to trochę bez sensu biorąc pod uwagę beznadziejną dostępność niektórych modeli .Co z tego, że wybierzesz np. jakiegoś canyona skoro płacąc dzisiaj dostaniesz go w marcu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3
Napisano (edytowane)

Dostanie w marcu, czyli w sam raz na początek sezonu ;). Na wieeele rowerów szosowych obecnie trzeba czekać do marca.

Ten Rose ma super wagę natomiast Gianty też fajna opcja tylko na tarczach już cięższe niż Canyon/Rose. Look-i są piękne natomiast w tych pieniądzach tarczowe też podobnie jak Giant, pod 9kg ważą (choć nie powyżej 9kg). A Bianchi jak wychdzi wagowo na tarczach w okolicy 10-12k @Mihau_ ? Bo nie śledzę ale ich rowery są przecudne.

W górach waga ma znaczenie.

Edytowane przez arturooo3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Bianchi, Merckx w okolicach 8kg na hydraulice za 12tys? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

A gdzie ja napisałem, że będzie ważył 8kg?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Napisano (edytowane)

Nie napisałeś ale to żadna konkurencja najtańszy wallers73 ważący 8,9kg kosztujący 3,4k juro dla kilogram lżejszego canyona za 10tys zł...

A jak ma mieć parametry Canyona to mu w 12tys trzeba cyferki zamienić...

Edyta: ale żeby nie było Edki "rulez!"

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3
Napisano (edytowane)

Wiadomo, prędzej czy później i tak się sprowadza do tego co się komu podoba :D.

A co widzicie z oferty +/- 10k stricte konkurencyjne wagą dla Canyona? Tzn. faktycznie z 7-mką z przodu lub mniej i na tarczach?

Edytowane przez arturooo3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

mniej niż 7-ką? za dychę? na tarczach? :D

Serio to poza Canyonem w zakresie 10-12 to Rose którego podlinkował @Mihau_ jest fajną opcją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

No mniej to pewnie ciężko ;) Pytam, bo jest trochę małych, niepopularnych producentów, którzy kombinują z pasji - czasem ich cel to właśnie bardzo lekkie rowery.

Niemniej nie wiem, czy w tych pieniądzach są tego typu nowe, tarczowe opcje - pytam z ciekawości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
Teraz, abdesign napisał:

Nie napisałeś ale to żadna konkurencja najtańszy wallers73 ważący 8,9kg kosztujący 3,4k

Gdzieś widziałem info, że lavaredo na ultegrze łapie się w granicach 8,5

@arturooo3 bianchi sprint disc ultegra to 9kg na fabrycznych kołach shimano, które bodajże katalogowo ważą 2100

 

Wydaje mi się, że jakaś sensa byłaby do skonfigurowania w granicach tych 8kg jeśli waga ramy/widelca jest prawdziwa

https://www.sensabikes.com/custom-bikes/1023/giulia-g3-disc-cherry-red#cccff64b4782ab28f0a69339f9a84634

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

O Borze Lesisty jaki wspaniały konfigurator... :D 

Tylko wagi nie przelicza, szkoda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×