hunter78 Napisano 4 Listopada 2020 Napisano 4 Listopada 2020 Witam. Panowie pytanie. Czy lepiej kupić nową Emondę na ramie karbonowej, czy nową Emondę na ramie aluminowej ? Osprzęt w jednym i drugim przypadku to Shimano 105. Naoglądałem się filmów na YT i już sam nie wiem co wybrać. Różnica w cenie to 800zł więcej za ramę karbonową.
Mihau_ Napisano 4 Listopada 2020 Napisano 4 Listopada 2020 Podchodząc do kupna roweru racjonalnie warto zacząć od wyboru materiału a dopiero później szukać modelu. Nooo ale kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego więc mniejsza Jeśli wychodzi 800 drożej to weź karbon Alu 0,6kg lżejsze niż karbon
hunter78 Napisano 5 Listopada 2020 Autor Napisano 5 Listopada 2020 17 godzin temu, Mihau_ napisał: Podchodząc do kupna roweru racjonalnie warto zacząć od wyboru materiału a dopiero później szukać modelu. Nooo ale kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego więc mniejsza Jeśli wychodzi 800 drożej to weź karbon Alu 0,6kg lżejsze niż karbon Czy mógłbyś rozwinąć temat, dlaczego kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego ? A może doradzisz aby nie kupować Treka a kupić np Cannondela ? Bo nad Cannondalem też myślę. Ale jaki model C. ?
Mihau_ Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Teraz, hunter78 napisał: Bo nad Cannondalem też myślę. Ale jaki model C. ? A może najpierw wymyśl co Ci w rowerze potrzebne i czego od niego oczekujesz? Teraz, hunter78 napisał: Czy mógłbyś rozwinąć temat, dlaczego kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego ? To może najpierw sam napisz co Cię skłania do wyboru emondy? Marketingowy bełkot treka? "Émonda SL 5 Disc, to lekka szosówka z włókna węglowego" - "zaawansowany technologicznie rower" za 11 899 waży tyle co budżetowy cube na sorze za 4k
1415chris Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Nietety to jest smutna prawda. Niestety nr2, to jest fakt, ze wielu ludziom, prawdopodo nie z braku swiadomosci, niz przemyslanego wyboru, to nie przeszkadza. Maja nowy, ladnie wygladajacy rower. Do tego silna lokalna percepcja marki i co wiecej trzeba do szczescia?
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Nadal autor za mało napisał na czym mu zależy, ale chyba chce mieć lekką szosę do treningów, więc może: Canyon Ultimate CF SL 7? Karbon, kosztuje tylko 7899zł a waży 7.7kg https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7/2751.html?dwvar_2751_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK lub "odmiana" endurance, ciut cięższa: https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK A Cannondale-a też kilka opcji ostatnio oglądałem, nawet miałem wypożyczyć na weekend ale finalnie brakło czasu przez zawody, natomiast Cannondale jak i Trek i Specialized to są drogie opcje.
clavdivs Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Godzinę temu, Mihau_ napisał: ,"Émonda SL 5 Disc, to lekka szosówka z włókna węglowego" - "zaawansowany technologicznie rower" za 11 899 waży tyle co budżetowy cube na sorze za 4k hmmmm na pewno ? Coś to mocno podkoloryzowane porównanie.
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 @clavdivs Emonda SL 5 to bazowy, najtańszy karbonowy rower z oferty. Poza karbonową ramą ma masę ciężkich komponentów, wręcz żywcem wyjętych z rowerów (tego producenta) kosztujących 3000-5000zł. Wynika to z faktu, że TREK wycenił samą ramę na 11000zł, więc do roweru za 12000zł ciężko było im wsadzić sporo dobrych podzespołów. Sama hydrauliczna 105-tka to jakieś 2500-3000zł, więc w zasadzie cała reszta, mostek, kiera, siodełko, maszt są po prostu najtańszymi z oferty marki TREK/Bontrager. Taka konfiguracja sprawiła, że Emonda SL 5 jest faktycznie ciężkim rowerem - waży 9.2kg w rozmiarze 56 (ważyłem), czyli tyle, co niektóre tanie aluminiaki na niskiej klasy komponentach, dla przykładu tutaj Cube Attain kosztujący 3499zł na Shimano Sora: https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/road/road/attain/cube-attain-greynflashyellow-2020/ Ważący 9.6kg Oczywiście porównywanie dwóch rowerów jedynie na bazie ich wagi jest kompletnie "z d***", ale tak - jeżeli interesuje nas tylko waga to w przypadku tych dwóch rowerów jest bardzo zbliżona . Dodatkowo ten konkretny Cube ma kasetę 11-34, więc coś, co zdecydowanie można początkującym polecić. Oczywiście każdy rower warto samodzielnie zważyć, bo nieraz podawane wartości na stronach producentów także są "z d***"
hunter78 Napisano 5 Listopada 2020 Autor Napisano 5 Listopada 2020 Godzinę temu, arturooo3 napisał: Nadal autor za mało napisał na czym mu zależy, ale chyba chce mieć lekką szosę do treningów, więc może: Canyon Ultimate CF SL 7? Karbon, kosztuje tylko 7899zł a waży 7.7kg https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7/2751.html?dwvar_2751_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK lub "odmiana" endurance, ciut cięższa: https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK A Cannondale-a też kilka opcji ostatnio oglądałem, nawet miałem wypożyczyć na weekend ale finalnie brakło czasu przez zawody, natomiast Cannondale jak i Trek i Specialized to są drogie opcje. Autor już odpowiada. Odwiedziłem salon Treka w Bielsku-Białej w nadziei że ceny rowerów spadną bo w końcu niedługo Black Friday. Podeszła do mnie miła Pani która zaproponowała mi Emonde SL5 w cenie 9900zł. Po krótkiej rozmowie powiedziałem Pani że szukam raczej aluminiowego roweru na 105tce z hydraulicznymi hamulcami. Dlaczego aluminiowego, bo jest trwalszą konstrukcją. Bardziej odporną na uszkodzenia. A karbon uszkodzony może nie nadawać się do naprawy. I Pani z Treka zaproponowała mi Emonde alu na 105tce z hydraulicznymi hamulcami za 9100zł. Wróciłem do domu i zacząłem się zastanawiać co wybrać. Dlatego też utworzyłem tego posta. A teraz na czym mi zależy. Chciałbym rower do jazdy na dłuższe trasy. 70 i więcej km. Teren po jakim jeżdżę to góry. Drogi asfaltowe. Okolice Bielska-Białej, Żywca, Wisły itd. Chciałbym kolarkę na dobrym osprzęcie a więc na 105tce. Koniecznie z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi. Dlaczego na hydraulice ? Otóż w maju miałem przykre spotkanie z samochodem terenowym i złamałem kości śródręcza. Dlatego wole pewniejsze hamulce a hydrauliczne do takich się zaliczają. Oczywiście zdaję sobie sprawę że taki rower będzie cięższy oraz droższy. Mimo to jednak wolę hydraulikę. Jakiś czas temu pewna osoba z tego forum poleciła mi Canonndala. Tego o to: https://www.olx.pl/oferta/cannondale-synapse-carbon-disc-2020-CID767-IDGsFmA.html#f20fb7aced wszystko super ale ciężko się dogadać ze sprzedającym. Gość praktycznie nie odpowiada na wiadomości a o odebraniu telefonu, którego w ofercie nie ma to już nie wspomnę. Dlatego zacząłem szukać i tak wylądowałem w salonie Treka w B-B. Wiadomo waga roweru też się liczy. Bo 9kg za Treka to troszkę dużo zwłaszcza że konkurencja ma lżejsze rowery. Ale znalazłem też i takiego: https://www.greenbike.pl/rower-endurance-cannondale-synapse-carbon-105-2020-p-5786.html?gclid=CjwKCAiAv4n9BRA9EiwA30WND21xLCTMq6Uox77GonZ_QTKs5RgCbAFMBFl3GTjZfGagQ4InbrPwJBoCTekQAvD_BwE albo takiego: https://bike-room.pl/pl/p/Cannondale-Caad-13-Disc-Ultegra-5034-56-BPL-2020/16609 Ja nie twierdzę że to musi być trek. Ale proszę Was kolegów po fachu o doradztwo jaki wybrać ? Karbon czy alu. Bo sprzedawca w sklepie zawsze będzie doradzał że jego jest najlepszy. A i jeszcze jedno. Zamierzam się ścigać amatorsko. Ale to pewnie dopiero w 2022 roku. O ile dożyjemy i pandemia nas nie zabije.
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 No to w góry oczywiście lekkie szosy górskie mają jak najbardziej sens. Do takich zaliczają się np. sztandarowe Emonda oraz Tarmac, natomiast z marek popularnych są one też po prostu najdroższe. Oba mogą być lekkie ale de facto dopiero powyżej 20 000zł - nie każdy chce tyle wydawać na rower i nie ma tym nic dziwnego, na przeciętną polską kieszeń są to absurdalne pieniądze "na rower". Więc jeżeli nie zarabiasz po prostu zachodnich pieniędzy i nie jesteś uparty na marki wkoło których ciągle pojawia się (niesłusznie) słowo "premium" jak Trek i Specialized to zrezygnuj z tych dwóch. Natomiast Cannondale także je goni niestety tamtych dwóch cenowo (chociaż korba FSA i tak jest krokem w kierunku obniżenia wagi) natomiast CAAD-y koło dyszki też niestety nie są lekkie. Odpowiednikiem Emondy/Tarmaca wśród tańszych marek jest właśnie Canyon Ultimate. Wyżej podesłałem wersję na szczękach ale jeżeli wolisz tarcze to ta sama 7-mka jest też koło dyszki oferowana na tarczach: https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7-disc/2754.html?dwvar_2754_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK Jest to dobry karbonowy rower, wążący 7.9kg. Więc stricte wagowo w cenie 10 000zł masz to, co Trek i Spec oferują w okolicy 20-25k PLN. Jeżeli nie jesteś tak uparty (jak np. ja, ja jestem uparty kozioł) i nie przeszkadzają Ci linki częściowo wystające na wierzchu to Canyon-y będą prawdopodobnie jedną z najciekawszych opcji. TREK po prostu z nowym rowerem wspinaczkowym poszedł trochę bardziej w aero niż stricte wspinaczkę i odbiło się to na zwiększonej wadze. Jeżeli masz możliwość dopłacić do modelu 8 za 12500zł to dostaniesz osprzęt Shimano Ultegra i 7.5kg rower na tarczach: https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-disc/2755.html?dwvar_2755_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK&dwvar_2755_pv_rahmengroesse=M Natomiast jeżeli trochę Ci wszystko jedno to pozostałbym przy 105-tce - to świetna grupa. Innych opcji jest oczywiście cała masa, tak mniejszych jak i większych producentów, tanich i drogich natomiast myślę, że ofertę Canyona zdecydowanie warto dobrze sprawdzić . PS: jak Ci się akurat nie podoba (chociaż moim zdaniem Canyony są całkiem fajnie ułożone) to daj znać poszukamy czegoś innego jeszcze...
Mihau_ Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Zerknij sobie na tcr'a, dobry stosunek jakość/cena Fajną opcją będzie też rose https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-four-disc-105-2674337?product_shape=UD-Carbon%2FEmergency-Orange Jeśli chcesz mieć przy okazji "coś ciekawego" to w okolicach tych 10-12 znajdzie się jakiś look, basso, bianchi czy merckx noooo ale sam musisz zdecydować czy chcesz mieć jak najwięcej za jak najmniej czy rower przyciągający wzrok A w ogóle to możemy sobie debatować o modelach i rzucać danymi ale to trochę bez sensu biorąc pod uwagę beznadziejną dostępność niektórych modeli .Co z tego, że wybierzesz np. jakiegoś canyona skoro płacąc dzisiaj dostaniesz go w marcu
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Dostanie w marcu, czyli w sam raz na początek sezonu . Na wieeele rowerów szosowych obecnie trzeba czekać do marca. Ten Rose ma super wagę natomiast Gianty też fajna opcja tylko na tarczach już cięższe niż Canyon/Rose. Look-i są piękne natomiast w tych pieniądzach tarczowe też podobnie jak Giant, pod 9kg ważą (choć nie powyżej 9kg). A Bianchi jak wychdzi wagowo na tarczach w okolicy 10-12k @Mihau_ ? Bo nie śledzę ale ich rowery są przecudne. W górach waga ma znaczenie.
abdesign Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Bianchi, Merckx w okolicach 8kg na hydraulice za 12tys?
Mihau_ Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 A gdzie ja napisałem, że będzie ważył 8kg?
abdesign Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Nie napisałeś ale to żadna konkurencja najtańszy wallers73 ważący 8,9kg kosztujący 3,4k juro dla kilogram lżejszego canyona za 10tys zł... A jak ma mieć parametry Canyona to mu w 12tys trzeba cyferki zamienić... Edyta: ale żeby nie było Edki "rulez!"
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Wiadomo, prędzej czy później i tak się sprowadza do tego co się komu podoba . A co widzicie z oferty +/- 10k stricte konkurencyjne wagą dla Canyona? Tzn. faktycznie z 7-mką z przodu lub mniej i na tarczach?
abdesign Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 mniej niż 7-ką? za dychę? na tarczach? Serio to poza Canyonem w zakresie 10-12 to Rose którego podlinkował @Mihau_ jest fajną opcją.
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 No mniej to pewnie ciężko Pytam, bo jest trochę małych, niepopularnych producentów, którzy kombinują z pasji - czasem ich cel to właśnie bardzo lekkie rowery. Niemniej nie wiem, czy w tych pieniądzach są tego typu nowe, tarczowe opcje - pytam z ciekawości.
Mihau_ Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 Teraz, abdesign napisał: Nie napisałeś ale to żadna konkurencja najtańszy wallers73 ważący 8,9kg kosztujący 3,4k Gdzieś widziałem info, że lavaredo na ultegrze łapie się w granicach 8,5 @arturooo3 bianchi sprint disc ultegra to 9kg na fabrycznych kołach shimano, które bodajże katalogowo ważą 2100 Wydaje mi się, że jakaś sensa byłaby do skonfigurowania w granicach tych 8kg jeśli waga ramy/widelca jest prawdziwa https://www.sensabikes.com/custom-bikes/1023/giulia-g3-disc-cherry-red#cccff64b4782ab28f0a69339f9a84634
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Napisano 5 Listopada 2020 O Borze Lesisty jaki wspaniały konfigurator... Tylko wagi nie przelicza, szkoda.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.