Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox Judy XL '98-serwis


Maciej82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po długiej przerwie postanowiłem wrócić do starego hobby, mam pytanie czy wie ktoś z Was gdzie w Krakowie znajdę godny polecenia serwis który ogarniał by i zreanimował mi amora i czy w ogóle jest to dziś możliwe bo jest on dość stary i nie wiem czy są do niego jeszcze jakieś części, (z tego co zauważyłem to zupełnie stracił tłumienie) czy w ogóle opłaca się go reanimować? Pewnie teraz nie jest on wart więcej niż 250-300zl ale z drugiej strony za te pieniądze nic tak klasy nie kupię? B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?f=26&t=7355&p=120775&hilit=judy+xl#p120775

Nie wiem czy widać dla niezarejestrowanych, tak czy siak na tym forum napisz do użytkownika Focker. ( po zarejestrowaniu się )  To jest mistrz nad mistrze od amortyzatorów, na pamięć zna wszystkie różnice itp itd.

Co do amora to masz tłumik. Zapewne trzeba amor rozebrać, wyczyścić, zalać świeżym olejem ( odpowiednia gęstość i ilość ) oraz być może wymienić uszczelki i ślizgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej82 napisał:

który ogarniał by i zreanimował mi amora i czy w ogóle jest to dziś możliwe bo jest on dość stary i nie wiem czy są do niego jeszcze jakieś części,

To prosty i pancerny amorek, który przeżyje wiele współczesnych.

Cześći są a jak nie to sklep z oringami, ale ja miałem 1999 judy HC, to tylko wyczyściłem i olej wymieniłem, .

 czy tam jest kąpiel olejowa? Czy jeszcze elastomery?

 A Focker, Ci ogarnie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Judy XL to relatywnie prosty wideł z kilkoma ale. 
Ten rocznik jak i 2 późniejsze nie posiadał oryginalnie elastomerów, tylko sprężyny (po 2 na goleń) Każda z nich musiała być wymieniona gdy się "uklepały", co było precyzyjnie określone przez Rock Shoxa. Dla przykłady wartość optymalna dla dolnej to 180 mm, wymiana miała nastąpić po osiągnięciu 176 mm. Analogicznie z górną - optimum to 92 mm, minimum 90 mm. 

Fabrycznie był tam wlany (poza wersją z 99 roku) olej 5WT, ale producent dopuszczał również użycie 10 i 15WT dla zwiększenia tłumienia. Jeśli to inna wersja rocznikowa i masz zapowietrzony tłumik, zrobi się problem (jest tam zamknięty tłumik), ale jeśli rzeczywiście to wersja '98 -  tłumik posiada śrubkę na wkrętak krzyżakowy, przez którą lejesz olej i możesz go odpowietrzyć. W drugiej goleni masz banalny szaft, do obu goleni od dołu podręcznikowo lejesz po 10 ml oleju, ale możesz dać odrobinę więcej. Uszczelki i ślizgi smarujesz - oryginalnie był tam Judy Butter.

Jak chcesz, mogę podać Ci nawet momenty dokręcania wszystkich śrub. Ślizgi, uszczelki, niektóre sprężyny - wszystko mam dostępne jbc, pozostaje kwestia opłacalności. Niemniej jeśli wszystko działa, serwis powinieneś móc wykonać sam. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bym sie zdecydował na remont to ile kosztowały by sprężyny plus wszystkie oringi?? Jest jeszcze jeden feler, w miejscu gdzie powinna być jakaś "orginalna nakrętka" mam wsadzony imbus-taka partyzantka i z tego co pamiętam to chyba dlatego tłumienie nie działa bo olej tam ciekł, można sam C3 teraz gdzieś dostać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bym sie zdecydował na remont to ile kosztowały by sprężyny plus wszystkie oringi?? Jest jeszcze jeden feler, w miejscu gdzie powinna być jakaś "orginalna nakrętka" mam wsadzony imbus-taka partyzantka i z tego co pamiętam to chyba dlatego tłumienie nie działa bo olej tam ciekł, można sam C3 teraz gdzieś dostać??

16007851057481738444896993411220.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sprężyny potrzebujesz (twardość/kolor)? 
Jeszcze rok - 2 lata temu miałem nowe tłumik - leżaki magazynowe ale okazało się, że wszystkie po latach były zapowietrzone (nierozbieralne wersje).

U Ciebie jak pisałem wyżej powinno się móc przelać tłumik, ale bez wymiany uszczelek. Czyli olej będzie wyciekał mniej lub bardziej i co jakiś czas operację trzeba powtarzać :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...