Skocz do zawartości

[Gravel] Trek - Checkpoint SL 6 czy Specialized Diverge Sport Carbon Spec


mlcu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie mam dylemat pomiędzy tymi dwoma rowerami - będzie to mój pierwszy rower typu - gravel, dotychczas jeździłem głównie na MTB.

Szukam czegoś na dłuższe dystanse 100-120 km po mieście z możliwością wskoczenia na jakaś drogę leśną...

Wybór jak na razie padł na rowery z linku poniżej, proszę o podpowiedź czy warto 

https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-sport-carbon/p/175286?color=290945-175286&searchText=96220-6044

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-sl/checkpoint-sl-6/p/32559/?colorCode=bluedark

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek i Spec w nowym katalogu kompletnie odpłynęli z cenami. Jeszcze miesiąc temu ten Diverge którego linkujesz był prawie tysiąc tańszy, widocznie dystrybutor skorygował... a zeszłoroczny Diverge kosztował nieco ponad 12 tysięcy. Fajne rowery, ale nie wiem czy te zabawki są tyle warte. Fakt, rowery podrożały przez sytuację na świecie, ale poczekałbym na to, co na przyszły sezon zaproponuje konkurencja. 

Sam zerkam na nowego Gianta Revolt. Modele 2021 jeszcze nie mają polskich cen, ale na stronie USA można obejrzeć specyfikację https://www.giant-bicycles.com/us/bikes-revolt-advanced-2021. Na pewno będzie taniej niż u Treka. 

Natomiast jeśli większość czasu będziesz spędzał na asfalcie, to popatrz też na rowery szosowe, w które da się zmieścić szersze opony. Trek Domane, Merida Scultura Endurance, te klimaty  https://www.merida-bikes.com/pl-pl/p/product-news-bikes/nowa-scultura-endurance-423.html

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź może faktycznie poczekam na jesień i uda coś się kupić w promo. Z szosą nie wjadę do lasu, nawet jak zmienię opony. Tutaj masz fajny system zamontowany Future Shock który może fajnie tłumić nierówności... 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nXk-Jtsxn48

Edytowane przez mlcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube (a może dystrybutor skiteam?) też podniósł ceny, np. Cube Nuroad Race FE z 7200 na 8200. 

Czas poczekać na ceny polskich marek.

 

Czemu nie wjedziesz "szosą na grubszych oponach" do lasu? To jest główna różnica między gravelami (+ otwory  montażowe pod bagażniki itd. i nieco może mocniejsza rama) i szosami endurance, z tym że szosy endurance ostatnio też często dają możliwość wsadzenia coraz szerszych opon.

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mlcu napisał:

Wybór jak na razie padł na rowery z linku poniżej, proszę o podpowiedź czy warto 

Jeśli będzie możliwość to na pewno warto się przymierzyć do obydwu rowerów. Szczególnie zalecam przejażdżkę Specem, właśnie ze względu na wyróżniający go FS i sprawdzenie jego działania w praktyce. Może się okazać, że tak Ci się spodoba, że wybór rozwiąże się sam. Ewentualnie uznasz, że jednak nie jest to decydujący element. Tak czy owak wyrobisz sobie własne zdanie.

Ja po 2 latach użytkowania roweru z FS stwierdzam, że jestem zadowolony. Jazda jest zauważalnie bardziej komfortowa, a nadal masz precyzyjnie i bezpośrednio prowadzący się rower ze sztywnym widelcem. FS nie sprawił mi również do tej pory żadnych problemów. W sensie nic nie stuka, nic nie puka i nie trzeszczy. 

Diverge z filmiku to model wyposażony w FS 2.0, a więc z tłumieniem hydraulicznym. Diverge, nad którym się zastanawiasz, ma podstawową wersję FS z samą sprężyną progresywną.

IsoSpeed w tym Treku to podstawowa wersja, bez regulacji. Działa, ale podobny komfort możesz w sumie osiągnąć dobrą karbonową sztycą, jeśli jest odpowiednio wysunięta + dobra rama.    

Obydwa rowery są drogie, ale jak je sobie porównuję to naprawdę nie wiem skąd taka różnica w cenie. 17 000 za tego Treka to jakiś absurd. Tyle to katalogowo kosztuje GT Grade Carbon Pro  Rower wyposażony w znacznie ciekawszą ramę, która super pracuje (górne widełki nie mają połączenia z rurą podsiodłową) i napędzany elektryczną Ultegrą ze sprzęgłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...