Skocz do zawartości

[Napęd] Zmiana napędu Sram GX -> ?


wieshak

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym z wszystkimi sie przywitać.

Mam Speca Fuse Expert model 2017. Rower ma przejechane ok. 3000 km. Głównie jeżdżę po lesie, szutrach ale sporo też jazdy po plaskim i po asfalcie. Napęd 1x11 Sram GX 10-42, korba fabryczna 30 zębów. Łańcuch, blat w korbie i kaseta nadają się do wymiany. Kółka w przerzutce tez szału nie robią.

Stwierdziłem, że lepiej będzie jak już wymienię wszystko. Myślałem o Deore XT m8000 1x11 11-46 i korba 34 zęby.

Teraz moje pierwsze pytanie, jaka jest różnica w średnicy blatu korby pomiędzy 30 a 34 zębami? (nie wiem czy blat 34 zmieści się w ramie). Fabryczna korba jest na PF30, więc korba z Deore XT będzie pasować.

Może macie jakieś sugestie, żeby wybrać coś innego?

Będę też zmieniał koła na 29". Przy okazji, może coś polecicie? Mocowanie tarcz w obecnych kołach jest na 6 śrub.

Dziękuję z góry za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przeskakuje, ale przymiar 0,75 wpada

poza tym że łańcuch jest do wymiany, blat w korbie jest za mały, chcę mieć twardsze przełożenie, tak jak też pisałem chcę zmienić koła na 29, są 27,5+ i w ciężkim terenie są super, ale sporo jeżdżę w normalnych warunkach i nie potrzebuje opon 3" na 45mm obreczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg informacji ze specyfikacji technicznej, 30T ma około 127mm, a 34T ma 142mm średnicy.
Zgodnie z poniższą grafiką będziesz miał trochę szybciej, co się przekłada na nieco twardsze przełożenia, większą różnice odczujesz jak zostaniesz przy zębatce z 10T.
Btw, to jest spory wydatek, koła sensowne zaczynają się od około 1,5k + opony etc + części do napędu, szybko licząc 3k pln, nie myślałeś, żeby zmienić rower?
A co do sugestii nt. kół, osobiście wolę centerlock niż IS, ale to zależy w jakie tarcze mierzysz... A jakie koła, to najlepiej pisz do daveo.
image.thumb.png.6cdb02db3b9a38a630b0d48c2ab44b14.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nowy rower musiałbym zapłacić powyżej 7000. A kola z oponami i korbe sprzedam. Może przerzutke z manetką tez się uda sprzedać. Tak więc 800-1000 odzyskam. 

Kol6a które oferują w sklepach jako gotowe np. Mavic Crossride za ok.1000-1200 są przyzwoite czy lepiej poszukać czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też posiadam speca fuse expert 2017 z napędem gx 1x11 ( zmieniony z fabrycznego 1x10) ale kasetą sunrace 11-42 i zębatką na przedzie 34 (wymieniona korba na PF30 TRUVATIV STYLO) i mi na Mazury Garbate starcza. Z postu wynika,że masz zamontowaną kasetę na xd drive 10-42 ale w oryginalnym tylnym kole nie istnieje opcja wymiany na ten typ bębenka. Twój rower to z polskiej dystrybucji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower pochodzi z niemieckiego sklepu. Tam została wymieniona piasta, bębenek, kaseta. 

 

Czyli korba z blatem 34 zęby mieści się w ramie. Gra gitara :)

Jak przerzutka ogarnia tą kasetę? Wszystko ładnie śmiga?

Jeździsz na fabrycznych kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeżdżę na fabrycznych kołach ale mam zamiar dokupić zamiennie koła 29" i do tego balony 2,6" ( w stanach w takiej specyfikacji ten rower tak sprzedawali) . Przerzutka to gx 1x11 type 2.1 długi wózek i ogarnia kasetę bez problemów jak będę miał taką potrzebę to poradzi także sobie z zakresem  11-46. Zębatki na przód stosuje zamiennie czyli 32 oraz 34. Oczywiście koła na mleku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między SLX a XT jest taka, że Korba jest identyko, różni się malowaniem, zębatka w XT jest o włos lżejsza, możesz kupić SLX jeśli jesteś bidulek, kaseta XT ma dwa pająki po 3 zębatki i potem resztę luźną, SLX ma tylko dużego pająka, potem pojedyncze zębatki: jeśli kupujesz koło z aluminiowym bębenkiem, to zapoznaj się z moim tematem, link niżej wkleję. Przerzutka w XT ma kółeczka na łożyskach maszynowych i mocniejszą sprężynę, za to manetka w XT to jest klasa sama w sobie. SLX pracuje jak niższe grupy, XT jak XT. Natychmiastowe zrzucanie, zrzucenie po dwa, zrzucanie w obie strony, wrzucanie po 4. Nawet jeśli pójdziesz w SLXa, to manetkę kupujesz XT bo dopłata jest tego absolutnie warta.

 

Co do kosztów: ja na dwóch Sramach PC1110 i trzech KMC X11.93 zrobiłem 10000km przy 11-42 i 34T. Teraz zreanimowałem napęd pięcioma dolnymi koronkami kupionymi luzem za stówę + 4 nowe łańcuchy. I tym razem celuję w naście tysięcy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak. Do XT M8000 dedykowane były kasety 11-40, 11-42 oraz 11-46.

Zastanów się tylko co daje taka zmiana. 30x10 w stosunku do 34x11. Zmiana przełożenia minimalna, powiedziałbym pomijalna (3,00 vs 3,09). Więcej da ci zmiana blatu na 32 i pozostanie przy kasecie 10-42, przełożenie 3,2.

Zmiana na 3,09 to taka inwestycja niewarta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To trzeba spytać kogoś kto testował taki miks. Teoretycznie wszystko powinno być dobrze.

Tak szczerze mówiąc to gdybym miał dzisiaj kupić XT M8000 to wolałbym zainwestować w np. SLX M7100 licząc się z wymianą bębenka. Cenowo wyjdzie podobnie, a zakres zawsze większy i blat jeśli tylko rama pozwoli dać nawet 36T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...