Skocz do zawartości

[Opony] Continental Cross/ Race King vs Michelin Force Xc


oponiarz

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Alsew napisał:

Na stalowym walcu :-) 

A choćby i na krecim przyrodzeniu. Opona 23W kręci się o wiele lepiej niż opona 33W na twardej nawierzchni? 

Troszkę opon miałem, kilka opon obecnie posiadam, ja 'pomiarowe' różnice rzędu 10W odczuwam zdecydowanie. Dlatego też np Ikony miałem w rowerze przez 25 minut. A Miśki tracą właśnie 10W do tych szybszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę, że pomiary z https://www.bicyclerollingresistance.com/ są dla obciążenia 42.5 kg prędkość 30 kmh, ergo 20 Watów przy 30 kmh( obciążenie obu kół to ok 85 kg)  na samych oporach toczenia to duża różnica, a podczas jazdy w terenie, gdzie deformacja opony jest większa, różnice mogą być jeszcze większe.
Jeżdżę głównie utwardzony teren- do tego raceking to świetny wybór

błoto, piach- lepszy będzie x king/ cross king - także szybki, 25 watów/42.5kg/30kmh/1,7 bar, 5 więcej od speed king protection

Continental Cross King RaceSport MTB-Faltreifen - 29x2.2 Zoll - Bike24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ostatecznie najlepiej wybrać CrossKing? Jeszcze coś o jakichś Vittaro Barzo słyszałem? Ale sam nie wiem. Skoro na miśkach gorzej będzie się jeździło (ciężej nabierało prędkość) to chyba jednak odpuścić ten pomysł? Jak przeważająca część mojej trasy to asfalt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na miśkach gorzej będzie się jeździło (ciężej nabierało prędkość)- wyższe opory toczenia, czyli ciężej się jedzie z daną prędkością, lub wkładając ten sam wysiłek, na michelin będziesz wolniejszy. Z przodu różnica w oporach x king/ speed king będzie bardzo mała( 3 waty przy 30 kmh).

Możesz też kupić  najtańszy raceking za 60 zł https://allegro.pl/oferta/continental-drutowana-opona-race-king-27-5x2-0-mtb-9378022689

założyć na tył, i zobaczysz czy brakuje tobie trakcji, nawet najtańszy raceking jest szybki- 27 watów, wciąż lepiej od michelin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Blueforce napisał:

Skoro na miśkach gorzej będzie się jeździło (ciężej nabierało prędkość)- wyższe opory toczenia, czyli ciężej się jedzie z daną prędkością, lub wkładając ten sam wysiłek, na michelin będziesz wolniejszy. Z przodu różnica w oporach x king/ speed king będzie bardzo mała( 3 waty przy 30 kmh).

Możesz też kupić  najtańszy raceking za 60 zł https://allegro.pl/oferta/continental-drutowana-opona-race-king-27-5x2-0-mtb-9378022689

założyć na tył, i zobaczysz czy brakuje tobie trakcji, nawet najtańszy raceking jest szybki- 27 watów, wciąż lepiej od michelin

Okej, a schwalbe jako firma dobra jest? Bo nigdy w życiu ich opon nie miałem, a jak wczoraj w sklepie rowerowym byłem to pełno tej firmy było. Miałem wrażenie jakby zdominowali rynek... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę jedynie przytoczyć opinie o standardowych modelach do mtb- rocket ron, racing ralph i podobne, mówią, że ścianki opon są dość delikatne. Jeśli chodzi o serię marathon, to jest polecana, sam mam marathon plus i jak na oponę z bardzo skuteczną wkładką antyprzebiciową ma niewielkie opory toczenia., jest też bardzo popularnym i polecanym wyborem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia jest taka, że firma Maxxis generalnie w każdym jednym modelu nastawiona jest bardziej na trakcję niż na opory toczenia. Jeśli szukasz opony szybkiej, to w Maxxisie jej nie znajdziesz. Ikony są skandalicznie ociężałe, o czym pisałem wcześniej. Sama firma jest super, ale jeśli ma być możliwie szybko, to odpada. Kupuj te Conti i nie kombinuj. Jak masz naprawdę błotko i piach to Xkingi (Cross Kingi), jak masz więcej twardego, suchego, i tylko zaliczasz jakieś piaseczki czy kałuże - Race King. Bo Conti nawet najtańsze wersje są naprawdę dobrze wykonane.

 

Tak, Schwalbe znamy i raczej nie lubimy. Niektórzy psy wieszają na topowych wersjach wyścigowych opon - a to, że krzywa, albo że sika mlekiem... A ja np miałem Smart Samy i były to u mnie jedyne opony, którym stopka (czyli to, co się osadza na obręczy) się rozwarstwiała. Normalnie miałem opony z dwiema, luźnymi względem siebie warstwami stopki. Fakt, po roku, ale bieżnik był nadal idealny, a w przypadku innych opon nigdy, przenigdy mi się coś takiego nie przytrafiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, cervandes napisał:

 Kupuj te Conti i nie kombinuj. Jak masz naprawdę błotko i piach to Xkingi (Cross Kingi), jak masz więcej twardego, suchego, i tylko zaliczasz jakieś piaseczki czy kałuże - Race King. Bo Conti nawet najtańsze wersje są naprawdę dobrze wykonane.

 

Zamówiłem Cross Kingi :) Dzięki za doradzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 24.07.2020 o 10:43, cervandes napisał:

A choćby i na krecim przyrodzeniu. Opona 23W kręci się o wiele lepiej niż opona 33W na twardej nawierzchni? 

Troszkę opon miałem, kilka opon obecnie posiadam, ja 'pomiarowe' różnice rzędu 10W odczuwam zdecydowanie. Dlatego też np Ikony miałem w rowerze przez 25 minut. A Miśki tracą właśnie 10W do tych szybszych.

To ciekawe co piszesz bo wg tej stronki Ikony maja 31,5W a twoje ulubione Mezcale generują 28W oporu. Co daje 3,5watta różnicy. Poważnie taka jest różnica między mega oponą, a taką na której nie da się jeżdzic?? Jakby tak sie przyjrzeć tym quasi badaniom oporów toczenia to tego typu różnice występują miedzy ta sama oponą na dętce i na mleku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew - głupotki opowiadasz, bo mają 21,6W przy 2,4Bar a ja z tyłu mam 2,5 a czasem i 2,7 jak jadę coś długiego po twardym. Ikony mają 29W, 32W i to wyższe modele, a ja miałem zwijane takie za 130pln sztuka, zwykłe.

 

Mezcale G+ a Mezcale G 2.0, tu żeś się zapewne pomylił. To nie są te same opony i wyniki mają drastycznie inne.

 

Podoba mi się też określenie 'quasi badania'. Jak się nie podobają, to rób lepsze. Ja polegam na tym, co jest dostępne i zgadza się to z moimi odczuciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2020 o 18:37, cervandes napisał:

Moja opinia jest taka, że firma Maxxis generalnie w każdym jednym modelu nastawiona jest bardziej na trakcję niż na opory toczenia. Jeśli szukasz opony szybkiej, to w Maxxisie jej nie znajdziesz. Ikony są skandalicznie ociężałe, o czym pisałem wcześniej. Sama firma jest super, ale jeśli ma być możliwie szybko, to odpada. Kupuj te Conti i nie kombinuj. Jak masz naprawdę błotko i piach to Xkingi (Cross Kingi), jak masz więcej twardego, suchego, i tylko zaliczasz jakieś piaseczki czy kałuże - Race King. Bo Conti nawet najtańsze wersje są naprawdę dobrze wykonane.

 

Na błoto polecam Mud King (Continental) na szosie trzeba uważać, bo ciągną po krawędzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych mówi @cervandes Vittoria Mezcal TNT G+ 1.0 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-2017

Rolling Resistance Test Results
Inner Tube Conti MTB 29 (225 gr butyl)
Rolling Resistance
55 PSI / 3.8 Bar
19.4Watts
CRR: 0.00582
Rolling Resistance
45 PSI / 3.1 Bar
20.1 Watts
CRR: 0.00603
Rolling Resistance
35 PSI / 2.4 Bar
21.6 Watts
CRR: 0.00647
Rolling Resistance
25 PSI / 1.7 Bar
24.6 Watts
CRR: 0.00737

 

A @Alsew zobaczył na te, bo są w tabeli na głównej stronie :
Rolling Resistance Test Results
Inner Tube Conti MTB 29 (225 gr butyl)
Rolling Resistance
55 PSI / 3.8 Bar
21.2Watts
CRR: 0.00635
Rolling Resistance
45 PSI / 3.1 Bar
22.2 Watts
CRR: 0.00665
Rolling Resistance
35 PSI / 2.4 Bar
24.1 Watts
CRR: 0.00722
Rolling Resistance
25 PSI / 1.7 Bar
28.0 Watts
CRR: 0.00839
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, cervandes napisał:

Podoba mi się też określenie 'quasi badania'. Jak się nie podobają, to rób lepsze. 

A jak inaczej nazwać badanie oporów toczenia opony na nawierzchni która nawet nie jest podobna do tego na czym jezdzi rower. Pózniej mamy takie kwiatki jak Conti Mountain King ktory jest szybszy od Geax Aka ;-) Mamy XXIw jaki problem zeby pokryć taki walec cienką warstwą masy bitumicznej czy piasku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W badaniu oporów toczenia liczy się histereza gumy, tj ile energii po ugięciu jest tracone na ciepło, a ile" wraca" , " cienką warstwą masy bitumicznej czy piasku? " wsp. tarcia nie ma znaczenia, bo tarcie jest cały czas statyczne,  a ugięcie podłoża jest trudne do symulacji na walcu, więc lepiej, gdy walc jest sztywny, niż jakby miał psuć powtarzalność pomiarów.

nawierzchni która nawet nie jest podobna do tego na czym jezdzi rower. - drogi ścieżki rowerowe chodniki są bardzo podobne- minimalne, wręcz pomijalne ugięcie nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...