Skocz do zawartości

[koła] 2 zestaw kół szosowych do ~2k


czapkens

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano, niedługo będę się przymierzał do kupienia 2 zestawu kół stricte szosowych do mojego Gianta Anyroad 2. No i tu pojawia się kilka problemów. Obecnie mam koła na szybkozamykacz, niestety producent podaje tylko ogólną informację o tym, że koła są i są QR. No i tu się rodzi pytanie, jakie koła pasujące do tego roweru polecacie? Oczywiście chodzi o koła z piastami pasującymi do tarcz, raczej alu i bez stożka, budżet raczej do 2000, może ciut więcej ale chciałbym się w tym zamknąć bo jeszcze trzeba będzie kupić tarcze, kasetę, pewnie łańcuch, opony i inne bajery.

Macie jakieś ciekawe propozycje?

Obecnie szerokość piasty to 135mm, z zestawów które gdzieś znalazłem lub zostały polecone to Campagnolo Zonda C17 i Fulcrum Racing 3 mają 130 mm. No chyba, że są jakieś adaptery o których nie wiem, które by mi pozwoliły włożyć 130mm w 135.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie możesz spokojnie zlecić składanie kół zamiast kupować gotowce i powinno to być tańsze.

Przykładowo koła 1460g na DT350: 
https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-cl-straightpull-xr331-29-1460g-p-59.html

Sam mam podobne w dwóch rowerach, choć moje ważą zdaje się 1550g.

Tylko jeszcze musisz wiedzieć czy masz tarcze mocowanie na centerlock czy na 6 śrub. Albo się skontaktuj ze sklepem to Ci coś doradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie przemknęło mi przez myśl składanie kół ale tak bardzo nie wiem o co chodzi, że nie chciałem ryzykować. Tarcze są na 6 śrub obecne, tego jestem pewien. Wrzuciłeś link do kół MTB, pytanie czym one się różnią od kół szosowych? Bo na wytrzymałości mi jakoś nie zależy biorąc pod uwagę to, że mam już jedne pancerne do bicia. Na pewno do sklepu też napiszę, zobaczę co oni polecą. Dzięki za podsunięcie pomysłu ze składaniem zamiast kupna gotowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, czapkens napisał:

 Campagnolo Zonda C17 i Fulcrum Racing 3 mają 130 mm

No to nie będzie pasowac, to jest rozstaw archeo pod stare szosy.... wogole te kola sa pod tarcze ? czy moze jednak obreczowki ? 

Jak masz rame pod QR 100 i 135 to kup kola pod ten standard... wiekszosc kol systemowych pod tarcze ma w pakiecie pelen zestaw koncowek do konwersji pod rozne standardy, ale trzeba sie upewnic, czy bedzie to dołączone, bo czasem taka koncowka kosztuje Stowe per kolo... i nie zawsze jest dostepna ...jak np dla kol Mavica :P albo jakas kosmiczna sprawa z tylnymi kolami Fulcrum pod 142TA, zeby je przerobic na QR 135 trzeba kupic najpierw zestaw 135x10TA a do tego  dopiero 135x9 i wychodzilo groooobo... jak za takie kola ... 

moim zdaniem jak juz kupujesz, to trzeba kupic jakies kola o "normalnej" ilosci szprych tj. 24 ew 28h ...a nie jakies a  nie jakies odpaly w stylu C17 pod 21 ... bo jak cos kleknie to ani nie kupisz obreczy ani piasty ... Z reszta moje Fulcrumy db5 21 szprych kupil gosc, ktory mial najdrozsze mozliwe fulcrumy carbonowe, juz nie pamietam modelu, i strzelil mu kołnierz piasty.(chyba w ciagu ostantiego roku widzialem 3 rozne kola Fulcruma z takim problemem, wszystkie pod 21 szprych)...  kupil je tylko dla tej piasty, zeby przełożyć i sprzedać :P 

Bo sam sie przekonał ze dziwna ilosc piast to może byc problem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cinol123 napisał:

No to nie bedzie pacowac, to jest rozstaw archeo pod stare szosy.... wogole te kola sa pod tarcze ? czy moze jednak obreczowki ? 

Po dokładniejszym riserczu okazało się, że wersja disc występuje, kosztuje ~2200 i jest szerokości 135mm więc może i by pasowały nawet. Cena niestety nieco wyższa, nawet ciut za wysoka jak dla mnie niestety.

 

A jak składać to pytanie gdzie? Na pewno w kontakcie z pracownikami sklepu, żeby dobrać najlepsze możliwe części. No chyba, że ktoś będzie miał jakiś super zestaw który też zadziała fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz kilku kolodziejow czy to na forum czy w internecie ... mozna znalezc bez problemu....namiar na ludzi umiejących poskładać kola... typowy sklep gdzie tylko sprzedaja raczej trmatu dobrze nie ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
7 godzin temu, cinol123 napisał:

moim zdaniem jak juz kupujesz, to trzeba kupic jakies kola o "normalnej" ilosci szprych tj. 24 ew 28h ...a nie jakies a  nie jakies odpaly w stylu C17 pod 21 ... bo jak cos kleknie to ani nie kupisz obreczy ani piasty

Stary argument. Bardzo stary i niezbyt aktualny IMO. Jeżdżąc normalnie po szosie jest dosyć nikłe prawdopodobieństwo uszkodzenia ( ostatnie 10kkm na szosie - zero awarii ). W ciągu ostatnich 15 lat miałem dwa komplety kół składanych i 4 komplety kół systemowych ( z dziwnymi piastami/szprychami  w tym w fullu 140mm). W żadnym komplecie się nic nie działo mimo zdrowej rąbanki po górach. 

Gravelowe Mavici z redukcją ze sztywnej osi na QRa ( trochę ważą, ale są UST i bardzo dobrej cenie )

https://www.rosebikes.pl/mavic-allroad-disc-ust-28700-c-gravel-road-wheels-2019-2672879?product_shape=black&article_size=28"

Kolejne Mavic w komplecie z oponami UST ,mleczkiem i redukcjami osi.

https://www.rosebikes.pl/mavic-ksyrium-ust-disc-wts-28700-c-road-wheels-2685684?product_shape=black&article_size=28"%2F700x28C

Chwalone Hunt 4 Season

https://eu.huntbikewheels.com/collections/road-wheels/products/4season-gravel-disc-road-cx-wheelset-1589g-24deep-24wide

Dt Swiss ER 1600 Spline

https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-er-1600-spline-db-23mm-wheelset-662528

Wspomniana Campa C17 ze zwykłą szerokością piast

https://www.bike-discount.de/en/buy/campagnolo-zonda-c17-disc-center-lock-campa-wheelset-757631

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, durnykot napisał:

Stary argument. Bardzo stary i niezbyt aktualny IMO. Jeżdżąc normalnie po szosie jest dosyć nikłe prawdopodobieństwo uszkodzenia

Chyba nie czaje o co chodzi, 24h to kola jaknajbardziej standardowe, sam mam takich 4 czy 5 kompletow, wliczajac erc1400 za pierdzilion cebulionow, a np 21h to juz jest odpal w wydaniu pod tarcze...ja bym takich kol z iloscia np 21 i mniej niz 24 juz nie kupil. Jesli dobrze widze to podlinkowales kola mavica 24h, sam mam ksyrium elite i sa spoko. ;-)

A to kolo fulcruma do ktorego gosc szukal piasty 21h, peklo na lekkim podjezdzie, mowil ze nagle bylo slychac dosc mocne boooom i kolnierz piasty pekniety...koniec jazdy...swiadkiem tego zdarzenia byl jeden z polskich prosow ...ale juz nie bede ujawnial personaliow. 

ale nie bylo tam zadnego uderzenia w nic, i nawet mocno nid cisneli.

i jak chcesz to sprawdz gdzie mozna kupic piaste pod 21h fulcruma ;-)

podpowiem tylko że ...nigdzie :-)

ja wiem jedno, rzeczy dobre sa trwale i latwe w serwisie i maja dostepne czesci zamienne, wiec nie utrudniam sobie zycia wybierajac jakies malo popularne rozwiazania.

ale jak ktos lubi ... to moze przeciez kupic co chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, durnykot napisał:

Stary argument. Bardzo stary i niezbyt aktualny IMO. Jeżdżąc normalnie po szosie jest dosyć nikłe prawdopodobieństwo uszkodzenia ( ostatnie 10kkm na szosie - zero awarii ). W ciągu ostatnich 15 lat miałem dwa komplety kół składanych i 4 komplety kół systemowych ( z dziwnymi piastami/szprychami  w tym w fullu 140mm). W żadnym komplecie się nic nie działo mimo zdrowej rąbanki po górach. 

Gravelowe Mavici z redukcją ze sztywnej osi na QRa ( trochę ważą, ale są UST i bardzo dobrej cenie )

https://www.rosebikes.pl/mavic-allroad-disc-ust-28700-c-gravel-road-wheels-2019-2672879?product_shape=black&article_size=28"

Kolejne Mavic w komplecie z oponami UST ,mleczkiem i redukcjami osi.

https://www.rosebikes.pl/mavic-ksyrium-ust-disc-wts-28700-c-road-wheels-2685684?product_shape=black&article_size=28"%2F700x28C

Chwalone Hunt 4 Season

https://eu.huntbikewheels.com/collections/road-wheels/products/4season-gravel-disc-road-cx-wheelset-1589g-24deep-24wide

Dt Swiss ER 1600 Spline

https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-er-1600-spline-db-23mm-wheelset-662528

Wspomniana Campa C17 ze zwykłą szerokością piast

https://www.bike-discount.de/en/buy/campagnolo-zonda-c17-disc-center-lock-campa-wheelset-757631

 

O kurde, aż tak dużego odzewu się nie spodziewałem, dzięki wielki. Przyglądnę się każdej propozycji na pewno i wybiorę mam nadzieję najlepsze. Jedyna sprawa jest taka, że obecnie mam kasetę Shimano ale z tego co wiem to nie ma problemu używać kasety Campy+ Shimano Sora, no chyba że gdzieś źle doczytałem i się mylę. Wtedy trzeba będzie bardzo uważać z doborem lub kombinować z wymianami bębenków. 

 

Teraz, cinol123 napisał:

Chyba nie czaje o co chodzi, 24h to kola jaknajbardziej standardowe, sam mam takich 4 czy 5 kompletow, wliczajac erc1400 za pierdzilion cebulionow, a np 21h to juz jest odpal w wydaniu pod tarcze...ja bym takich kol z iloscia np 21 i mniej niz 20 juz nie kupil. Jesli dobrze widze to podlinkowales kola mavica 24h, sam mam ksyrium elite i sa spoko. ;-)

Też mi się tak wydaje, że nie ma co brać niszowych kół z dziwnymi piastami/obręczami i super drogimi szprychami. Te 24h to chyba faktycznie rozsądne minimum też. 


Nawet przed opublikowaniem popatrzyłem na propozycje i chyba najbardziej podoba mi się zestaw MAVIC KSYRIUM razem z konwersją do QR. Thru Axle też jest chyba nieco bardziej przyszłościowe niż 9mm. Myślicie, że będzie to dobry wybór? Zakup pewnie w niedalekiej przyszłości, na pewno się pochwalę jak już uda się je do łapek dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sa zle kolka mavica, mysle ze jedne z lepszych systemowek, ale jedna rzecz trzeba miec na uwadze, szprychy w wiekszosci kol mavica sa...tez mavica i to moze byc problem, np moje ksyrium elite maja sprychy plaskie ktorych szeroosc to 4mm, ich nyple tez sa specyficzne wkrecane w obrecz...gdy cos pojdzie nie tak, to kupno szprychy moze byc problematyczne, nawet jesli ilosc szprych bedzie standardowa w kole...to nie za bardzo mozna wstawic jedna szpryche innego typu, jesli kolo po naprawie ma byc trwale i mocne, to szprychy musza byc takie same.

Moze dodam jeszcze iz bebenek mavic typ Instant Drive 360 jest tak glosny, ze nie trzeba miec dzwonka ;') i b.przyjemnie cyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale, dziękuję pięknie panowie. Bardzo szybko udało się dojść do tego co chcę i czego potrzebuję. W sumie ostatnie pytanie na koniec. Wg producenta są do użytku on i off road. Znoszą takie wypady gdzieś poza asfalt czasem przypadkiem? Oczywiście mówimy tutaj o wypadkach przy pracy przy ogarnianiu trasy albo niespodziankach podczas dłuższych jazd jak zamknięta droga i objazd szutrowy.

 

EDIT: głośność nie jest problemem ani ciut, po cichu chciałem nawet takie nieco głośniejsze coby poczuć się jak pros w peletonie jak tak wszystko szumi ale było to na tak dalekim planie, że nawet tego w poście nie uwzględniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
20 godzin temu, cinol123 napisał:

Moze dodam jeszcze iz bebenek mavic typ Instant Drive 360 jest tak glosny, ze nie trzeba miec dzwonka ;') i b.przyjemnie cyka.

Aż tak bardzo nie jest głośny. Wsiowe kobity nie słyszą tego cykania.

 

20 godzin temu, czapkens napisał:

najbardziej podoba mi się zestaw MAVIC KSYRIUM razem z konwersją do QR. Thru Axle też jest chyba nieco bardziej przyszłościowe niż 9mm. Myślicie, że będzie to dobry wybór?

Dobry. Lekkie, sztywne i , co ciekawe, bardziej komfortowe niż koła składane przez jednego z bardziej znanych na Forum zaplataczy. Konwersja na QR trwa minutę, nie potrzebujesz narzędzi. Będzie Pan zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, durnykot napisał:

Aż tak bardzo nie jest głośny. Wsiowe kobity nie słyszą tego cykania.

 

Dobry. Lekkie, sztywne i , co ciekawe, bardziej komfortowe niż koła składane przez jednego z bardziej znanych na Forum zaplataczy. Konwersja na QR trwa minutę, nie potrzebujesz narzędzi. Będzie Pan zadowolony.

Super, kolejna pozytywna opinia tylko utwierdza w przekonaniu, że to dobry wybór. Co prawda czekam jeszcze na jedną ofertę ze sklepu gdzie wysłałem zapytanie odnośnie kół ale raczej zostanę przy tych Mavicach. Pozostało tylko albo czekać na dostawę w Rosebikes albo kupić z innego źródła nieco drożej niestety. Nawet pytałem i dostawa przewidziana na około za 6 tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem też zapytanie do Lemonbikes w sprawie kół. Właśnie dostałem odpowiedź z trzema propozycjami złożonymi na zamówienie. Wszystkie opierają się na tych samych piastach DT Swiss 350 Straightpull, szprychy Sapim D-Light. Jedyne czym się różnią to obręcze. Zaproponowali DT Swiss RR411, 421 i 521. Cenowo wszystkie są w zasięgu, kwestia tego czy faktycznie warto zlecać czy może jednak kupić systemowe Mavici?

Link do przykładowej oferty:

https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-rr-411/

Oczywiście do tego konwersja na QR tak jak w Mavicach. Nie ukrywam przemawia do mnie gotowość zestawu Ksyrium, zalewam, pompuję i jadę. No i opony w komplecie. A tutaj kupowanie opon, mleka, taśm i reszty dupsów.

 

No i tu się rodzi pytanie, które wybrać? Niestety niewiele mi mówią modele, ciężko mi też wszelakie testy interpretować bez głębszej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie maja oferty na 511  ? ona juz jest wystarczajaco mocna, a 521 to juz jest hardkor i zbytek wagowy... sam ujezdzam RR511, 350s,  w wersji 24h (niestety zapomnialem co mam za szprychy, ale tez jakies Sapimy) i uwazam ze to solidny zestaw.

Edyta: a sorensen przod tu mam pod 24h a tyl pod 28h :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cinol123 napisał:

a nie maja oferty na 511  ? ona juz jest wystarczajaco mocna, a 521 to juz jest hardkor i zbytek wagowy... sam ujezdzam RR511, 350s,  w wersji 24h (niestety zapomnialem co mam za szprychy, ale tez jakies Sapimy) i uwazam ze to solidny zestaw.

Edyta: a sorensen przod tu mam pod 24h a tyl pod 28h :P

Jakaś oferta na 511 na stronie jest więc pewnie dałoby się wykombinować tak, żeby były na 511. Zastanawiam się tylko czy warto, różnica w wadze vs Mavici nie jest jakaś kolosalna, nie wiem jak ze sztywnością. Cenowo gorzej DT z uwagi na brak opon, dostępność porównywalna. No i tu się rodzi pytanie, warto czy nie? Niestety ja sam nie mam wiedzy, żeby stwierdzić jednoznacznie tak lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sam wybrac, ja mam w domu i jedne i drugie...fakt jest jeden, moje ksyrium elit maja niski profil 22 czy 24mm jakos tak, 511 sa z 10mm wyzsze, jesli rower jest z grubych profili, karbon czy alu, to ladniej wyglada na wyzszych obreczach, jak rama jest z cienkich rurek jak np ramy cro mo, to rower wyglada lepiej na nizszych.

No i na pewno latwiej bedzie dokupic wszystko do kol poskladanych na dt.

nawet pojedyncze szprychy czy nyple nie powinny byc wiekszym problemem...a z mavicami juz tak predko nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd ma mniejsze znaczenie na szczęście. Rower jest na dość grubych rurach ale ważniejsze dla mnie jest kupno lepszych kół niż ładniej pasujących. Mam wrażenie, że oba zestawy będą tak samo dobre, kwestia tylko wyboru który. Do mnie mówi kompletność Maviców, to że przychodzą z oponami, mlekiem, taśmami, wentylami i konwersjami w zestawie. Do DT trzebaby to wszystko dokupić, trochę lenistwo a trochę brak wiedzy bo do tej pory tylko dętki i tubeless się nie interesowałem w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę własne doświadczenia z oponami mavic'a to raczej bym się nie podniecał i nie zakładał, że nie będziesz musiał kupować kolejnych. Nie wiem jak się sprawdza akurat ten model ale te "bez ust" są po prostu badziewne, słabo trzymają na mokrym i szybko się zużywają (+ niektóre są mega podatne na przebicia). Kolejny, w pewnym sensie minus mavic'ów to dostępność i cena szprych. Bodajże w lutym miałem kraksę, podczas centrowania pękły dwie szprychy i byłem prawie 3 tyg bez tylnego koła bo nie było ich w PL:D I tu generalnie będzie spora przewaga kół składanych nad systemowymi - taką szprychę sapima wymienisz od ręki prawie w każdym serwisie, albo dobierzesz inną pasującą.

Możesz zerknąć na trimax 30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nowe Mavici Yksium Pro UST to Hutchinson Fusion 5 Performance, które są bardzo chwalone.

19 godzin temu, czapkens napisał:

Pozostało tylko albo czekać na dostawę w Rosebikes albo kupić z innego źródła nieco drożej niestety. Nawet pytałem i dostawa przewidziana na około za 6 tygodni.

Wersja trochę drożej

https://www.bikeinn.com/rowery/mavic-ksyrium-ust-disc-6b-pair/137298784/p

 A propos DT Swiss- mam chyba 3 komplety ( szosa i mtb ) na częściach DT ...wróć w sumie 4 licząc starszy set 26". Piasty 350 lub 240s. 

Do tego na szosę komplet na piastach Novateca i wspomniane Ksyriumy. 

Piasty Novateca działają bezproblemowo od 3 lat. 

Piasty DT działają bezproblemowo od kilku lat .

Mavici działają od roku. 

Różnice w jeździe? Żadnych. Choć po założeniu Maviców mam wrażenie większego komfortu jazdy mimo cieńszych opon i wyższego ciśnienia niż na kołach składanych ręcznie.

Minusem w DT jest konieczność dokupowania end capów do konwersji. Plusem jest brak konieczności posiadani narzędzi do rozebrania i system ritchey,który jest przewagą nad Novatecami, ale nie nad Maviciem. Szczerze mówiąc nie doświadczyłem w swojej rowerowej karierze wielkiej przewagi DT Swiss nad innymi kołami. Ale nigdy nie mialem awarii.

Na Mavici trochę opornie wchodzą opony nie-UST ( np.Challenge ) ale nie jest to super duży problem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, durnykot napisał:

Dzięki za link, udało mi się znaleźć w Polsce nawet poniżej 2 tysięcy komplet.

 

12 minut temu, durnykot napisał:

Różnice w jeździe? Żadnych. Choć po założeniu Maviców mam wrażenie większego komfortu jazdy mimo cieńszych opon i wyższego ciśnienia niż na kołach składanych ręcznie.

Dla mnie pewnie niezależnie od wybranych będzie to niebo a ziemia. Ale tak, komfort też ma znaczenie.

 

Co do pękających szprych to sugeruję się też tym, że w całej mojej karierze kolarskiej nigdy mi żadna nie strzeliła mimo jazdy niekoniecznie zgodnej z przeznaczeniem a w razie co to jednak 2 komplet więc szybki swap i dalej jazda. Trudny dylemat z tymi kołami niestety, pomyślę i dam znać co wybrałem. Może się nawet pochwalę jak już pojadą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Miałem jeden komplet kół Mavic. Wspominam dobrze. Zjeżdżone były już mocno, generalnie bębenek już wymagał serwisu bądź wymiany z uwagi na duży luz, obręcz także była już lekko zużyta. Natomiast koła były proste. Przez całe 7 lat użytkowania zero wymian szprych, podciągania ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...