mpietras8 Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Planuję zakup roweru i mam dwa typy Marin https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-bobcat-trail-5 oraz Whyte https://www.whyte.pl/605-v2 Pierwszy jest na Shimano Deore Shadow Plus SGS drugi na mixie Altus/Acera. Chciałbym zapytać jaka jest różnica od strony praktycznej miedzy tymi napędami. Oczywiście wiem, że Deore jest wyższe i pewnie ma jakieś lepsze materiały, wykonanie, wyższą cenę itp. Ale chciałbym zapytać ludzi którzy znają sie na temacie, co ta różnica realnie /w praktyce oznacza dla mnie jako użytkownika czy jest sens się spinać że dostanę wyższą grupę przerzutek, jaką odniosę korzyść jako użytkownik w czasie jazdy? Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? Szukam sztywniaka w geometrii trail ma mi służyć do jazdy po lesie, bezdrożach, lekkie górki, łąki, piaski użytkowanie rekreacyjnie kilka razy w tygodniu pojeździć po wertepach dla relaksu. Aktualnie mam przerzutki SRAM x5 i jestem bardzo zadowolony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Zasadnicza różnica jest taka, że Marin ma napęd 1x11, a Whyte 2x9. Dwurzędowy ma większy zakres przełożeń, zarówno po twardej jak i miękkiej stronie, a części są tanie. Jednorzędowy jest prostszy i wygodniejszy, odpada zabawa z przednią przerzutką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpietras8 Napisano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 czyli 2x9 jest bardziej uniwersalny zarówno na asfalt jak i w teren a 1x11 nadaje się tylko w teren? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeniuFilozof Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Ja bym nie patrzył w ogóle na napędy w tych rowerach, napęd to coś, co się zużywa, można łatwo wymienić. Patrzyłbym na ramę i rozmiar kół. Osobiście wybrał bym Marina ze względu na koła 29 cali. Whyte powinien byc bardziej agresywny, a do Twojej jazdy nie jest potrzebna taka agresywna maszyna. Chyba, że nie widzisz różnicy między kołami 27,5 a 29 to bierz tego, który Ci się bardziej podoba. P.S. Whyte ma trochę lepszy amortyzator. Z kolei tektro z Whyte'a wypdają może ciut gorzej od Shimano, ale mi tam się nawet podoba klamka w tych Tektro. P.S. 2. Jeśli pod względem wizualnym też nie możesz się zdecydować a zalezy Ci na taniej eksploatacji, to 2x9 z Whyte'a będzie duuużo tańsze. 7 minut temu, mpietras8 napisał: czyli 2x9 jest bardziej uniwersalny zarówno na asfalt jak i w teren a 1x11 nadaje się tylko w teren? Oba nadają się niemal wszędzie - jedynie na naprawdę stromych podjazdach może Ci brakować lżejszego biegu w Marinie. Ale skoro jeździsz lekkie górki, to nie powinno być problemu. Chyba, że masz słabą nogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Napęd 2x9 będzie bardziej uniwersalny ma i lżejsze i twardsze przełożenia niż 1x11 z Marina . I to uwzględniając różnicę w wielkości koła . W twardych biegach różnica nie jest duża ale jednak jest na korzyść 2x9 . Nie wiem jak szybko jeździsz ale do ok 30km/h w Marinie ( jeśli wybierzesz koła 29") starczy przełożeń , powyżej trzeba jechać ze sporą już kadencją . Zresztą ,,spora kadencja " dla każdego znaczy coś innego . Sam sobie policz . http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,39&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH W miękkich przełożeniach wygrywa zdecydowanie nap 2x9 + mniejsze koła . Ja skupiłbym się na rozmiarze koła , dopasowaniu /wygodzie , czy funkcjonalności napędu . Przerzutka taka czy siaka jeśli napęd będzie dobrze utrzymany będzie działać . Tak jak koledzy napisali jeden rower ma lepsze to drugi tamto , oba są do przyjęcia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 11 godzin temu, mpietras8 napisał: czyli 2x9 jest bardziej uniwersalny zarówno na asfalt jak i w teren a 1x11 nadaje się tylko w teren? Nie, przy tej rozpiętości przełożeń jaką oferuje Marin, raczej w 95% przypadków wystarczy na miasto i na teren. A w terenie napęd 1x jest mniej upierdliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.