Skocz do zawartości

[przerzutka]

ktos321

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, to znowu ja! 

Jako, że jestem kompletnie zielona w rowerowych sprawach to mam kolejne pytanko

Jak ustawić przerzutki w załączniku by jak najlepiej jechało się:

a) pod górkę 

b) z górki 

c) na prostej drodze 

Screenshot_20200506-183835.jpg

Screenshot_20200506-184029.jpg

Screenshot_20200506-184040.jpg

Napisano

[TRIGGER WARNING]

Powiedz mi jak działa mózg niektórych osób. Masz na telefonie zdjęcie, i zamiast po prostu je udostępnić, robisz screena i dopiero go udostępniasz. Paliwo na stacji też nalewasz najpierw do kanistra żeby od razu potem wlać je do baku?. Koniec rantu.

Przerzutki ustawiasz tak żeby się dobrze pedałowało i tyle. Niektórzy lubią kręcić pedałami szybciej, niektórzy wolniej.

Napisano

Pogadali pogadali a ktoś kto jest aż tak zielony jeszcze bardziej zzieleniał ;).

Do rzeczy: należy pedalować z mniej więcej stałą ilością obrotów nóg i dobierać tak kombinacje przełożeń żeby było to możliwe, dla każdego to inna ilość obrotów. Zależy to od kondycji, preferencji, wydolności oddechowej. I to jadący czuje na ktory bieg może sobie pozwolić żeby jechac z akceptowalną dla siebie prędkością bez wyplucia płuc i ugotowania mięśni. Generalnie zasada jest dość prosta masz zębatki z przodu i z tylu A ich kombinacja daje "szybsze -cìęższe" lub "wolniejsze-lżejsze" przełożenie. Im większa zębatka z przodu i zarazem mniejszą z tyłu tym "bieg" służy uzyskiwaniu większych prędkości - to jest Twoje "Z górki" im mniejsza z przodu a większa z tyłu tym łatwiej jest pod górę.

• Mod Team
Napisano

To jeszcze ja dodam informacje odnośnie obsługi.

Na lewej manetce masz literki H i L, im bliżej L tym lżejsze przełożenie, im bliżej H tym cięższe.

Na prawej manetce 1 oznacza najlżejsze przełożenie, a 6 najcięższe.