ktos321 Napisano 6 Maja 2020 Napisano 6 Maja 2020 Cześć, to znowu ja! Jako, że jestem kompletnie zielona w rowerowych sprawach to mam kolejne pytanko Jak ustawić przerzutki w załączniku by jak najlepiej jechało się: a) pod górkę b) z górki c) na prostej drodze
Mihau_ Napisano 6 Maja 2020 Napisano 6 Maja 2020 Słowo klucz - kadencja. Przełożenia dobiera się tak by jechać z odpowiednią kadencją przy danej prędkości
Lawstorant Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 [TRIGGER WARNING] Powiedz mi jak działa mózg niektórych osób. Masz na telefonie zdjęcie, i zamiast po prostu je udostępnić, robisz screena i dopiero go udostępniasz. Paliwo na stacji też nalewasz najpierw do kanistra żeby od razu potem wlać je do baku?. Koniec rantu. Przerzutki ustawiasz tak żeby się dobrze pedałowało i tyle. Niektórzy lubią kręcić pedałami szybciej, niektórzy wolniej.
abdesign Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 Pogadali pogadali a ktoś kto jest aż tak zielony jeszcze bardziej zzieleniał ;). Do rzeczy: należy pedalować z mniej więcej stałą ilością obrotów nóg i dobierać tak kombinacje przełożeń żeby było to możliwe, dla każdego to inna ilość obrotów. Zależy to od kondycji, preferencji, wydolności oddechowej. I to jadący czuje na ktory bieg może sobie pozwolić żeby jechac z akceptowalną dla siebie prędkością bez wyplucia płuc i ugotowania mięśni. Generalnie zasada jest dość prosta masz zębatki z przodu i z tylu A ich kombinacja daje "szybsze -cìęższe" lub "wolniejsze-lżejsze" przełożenie. Im większa zębatka z przodu i zarazem mniejszą z tyłu tym "bieg" służy uzyskiwaniu większych prędkości - to jest Twoje "Z górki" im mniejsza z przodu a większa z tyłu tym łatwiej jest pod górę.
Mod Team bogus Napisano 7 Maja 2020 Mod Team Napisano 7 Maja 2020 To jeszcze ja dodam informacje odnośnie obsługi. Na lewej manetce masz literki H i L, im bliżej L tym lżejsze przełożenie, im bliżej H tym cięższe. Na prawej manetce 1 oznacza najlżejsze przełożenie, a 6 najcięższe. Oczywiście należy tak dobrać przełożenie, aby było wygodnie. Warto unikać dużych skosów łańcucha, typu największa zębatka z przodu i największa z tyłu oraz najmniejsza zębatka z przodu i najmniejsza z tyłu. Takie ustawienie poprostu źle wpływa na zużycie łańcucha.
ktos321 Napisano 7 Maja 2020 Autor Napisano 7 Maja 2020 8 godzin temu, Lawstorant napisał: [TRIGGER WARNING] Powiedz mi jak działa mózg niektórych osób. Masz na telefonie zdjęcie, i zamiast po prostu je udostępnić, robisz screena i dopiero go udostępniasz. Paliwo na stacji też nalewasz najpierw do kanistra żeby od razu potem wlać je do baku?. Koniec rantu. Przerzutki ustawiasz tak żeby się dobrze pedałowało i tyle. Niektórzy lubią kręcić pedałami szybciej, niektórzy wolniej. chciałam normalnie udostępnić zdjęcie, ale miało za duży rozmiar i nie chciało się wstawić z telefonu, więc wstawiłam screeny które miały zdecydowanie mniejszy rozmiar (:
abdesign Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 Świetny pomysł z tym zrzutem ekranu. Prosty szybki bez konieczności obróbki bo zrzut jest faktycznie od razu mały. Typowo "inżynierskie" podejście - nie znam rozwiązania, więc znajduję swoje, często efektywniejsze, nakład pracy minimalny a efekt i cel osiągnięty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.