Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

MDrive

Dzień ddobry ,

Jestem bardzo początkującym rowerzystą.Zakupiłem rower firmy Bordman  i mam problem z weryfikacja suportu.Chciałbym prosić bardziej doświadczonych o informacje jali jest to suport na załączonych fotografiach. Nadmienie , że korby są firmy SRAM via Centro.

z góry dziękuje.

IMG_20200501_065805-min.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Macok

Nie wiem jaki to dokładnie model i raczej nikt z takiego zdjęcia Ci nie odpowie. W każdym razie system mocowania to octalink. Żeby go odkręcić będziesz potrzebował specjalnego klucza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Wygląda  na octalink, ale skoro korba srama to będzie inny standard typu power spline. ( truvativ, sram )

shopping?q=tbn:ANd9GcRqMC8wKcHtjtmjLK2zQ

 

czyli tkzw. mini isis

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MDrive
14 godzin temu, Macok napisał:

Nie wiem jaki to dokładnie model i raczej nikt z takiego zdjęcia Ci nie odpowie. W każdym razie system mocowania to octalink. Żeby go odkręcić będziesz potrzebował specjalnego klucza.

Dziękuję

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Macok

@MDrive, nie jestem ekspertem. Suport wyglądał mi na octalink, ale posłuchaj lepiej @SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • sajg.on
      Przez sajg.on
      Witam,
      Właśnie kupiłem nową Meride Big Nine LIMITED 2020, wyposażoną w tylną piastę shimano SLX.
      Zauważyłem, że gdy przestaje kręcić korbą to bębenek nierówno cyka.
      Gdy kręce korbą do tyłu to nie cyka wcale, jedynie przy bardzo wolnym kręceniu słychać cykanie.
      Podkreślam, że rower nowiutki ze sklepu.
       
      Co z tym fantem zrobić??
      Z góry dzieki.
    • siemanisko
      Przez siemanisko
      Dzień dobry 
      posiadam piastę Shimano z torpedo i nexusem-3. Chciałbym się pozbyć torpedo i założyć hamulec szczękowy, bo ciężko się przestawić po latach jazdy na hamulcu v-brake z klamką. 
      Podobno wystarczy wyjąć element nr 2 (link do schematu budowy piasty załączony poniżej), czyli szczęki hamulca i to "odblokuje" możliwość swobodnego kręcenia korbą do tyłu. Problem leży jednak w hamulcu. Rama nie jest do tego przystosowana, nie ma pivotów dla typowego v-brake'a. Musiałbym użyć hamulca szczękowego z mocowaniem na widelcu (w miejscu gdzie zwykle montuje się błotnik) ale boję się, że długość szczęk będzie niewystarczająca żeby sięgnąć do rantu koła. Przeglądam internet i wszystkie hamulce, zarówno szczękowy dual pivot jak i u-brake wydają się być bardzo krótkie (typowe pod szosówki).
      Zna się ktoś na tym i coś doradzi jak z tego wybrnąć? Albo jakie dodatkowe trudności mnie jeszcze przy tym mogą spotkać? Bo plan brzmi banalnie, rozkręcić piastę, wyjąć element, skręcić, założyć hamulec, pociągnąć linkę (na gripy do ramy, bo rama nie ma specjalnych tuneli czy dziurek na pancerz linki hamulcowej).
       
      schemat budowy hamulca torpedo
    • Macok
      Przez Macok
      Posiadam rower Specialized Rockhopper SL Expert, z około 2010 roku (kupiony używany wiele lat temu).
      Specyfikacja roweru:
      https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-sl-expert/p/22902
      W rowerze nigdy wcześniej nie serwisowałem piast i koła kręcą się nieco opornie.
      Rozebrałem najpierw przednią, spodziewałem się, że będą tam łożyska maszynowe, które po prostu sobie w całości łatwo wymienię. Tymczasem wygląda to tak jak na załączonych zdjęciach. Na zdjęciach są bieżnie, w których rzecz jasna były kuleczki.
      Podejrzewam, że po 10 latach eksploatacji, zarówno kuleczki jak i bieżnie są do wymiany. Najchętniej wymieniłbym całe piasty, ale to wiąże się z ponownym zaplataniem kół.
      Mam sporo pytań:
      Jak się nazywa taki typ łożysk? Po prostu kulkowe? Czy te bieżnie można wypchnąć ze środka i zamontować nowe? Generalnie co byście z tym zrobili? Wymiana piast? Całych kół? A może tylko wymiana tych kulek? Dzięki!


    • Semper_fidelis
      Przez Semper_fidelis
      Cześć wszystkim.
      Jestem na etapie składania porządnych kół do roweru i rozglądam się po internecie za tylną piastą. Przednią i obręcze mam już wybrane. Z tego całego multum jakie jest w internecie ciężko znaleźć to co mnie interesuje. Na razie tylko odrzucam poszczególne modele. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że są głośne. Z tych lepszych piast jakie do tej pory używałem to DT 240, SLX-model 98, Bontrager 108T i jakiś no name Speca. Dawno temu używałem te SLXy i z nich bylem wtedy bardzo zadowolony. Były bardzo ciche i nie psuły się. Wadą były konusy. Potem były DT. Nie rozumiem dlaczego ludzie tak się nad nimi zachwycają. Łożyska mi padały co najmniej raz na sezon, ich wymiana była kłopotliwa, do tego ta piasta brzęczy na pół lasu. Piasta Speca była cicha, łożyska można było wymienić w 15 minut za pomocą prostych narzędzi ale była ciężka. Za to piasta Bontragera owszem brzęczała jak DT 240 ale przynajmniej miała 108 punktów zaczepienia, czego nie spotkałem w żadnej innej piaście.
      Byłbym bardzo wdzięczny jeśli podzielicie się swoimi opiniami i doświadczeniami. Mnie już głowa boli od przewalania internetu.
×