Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa] Zakup pierwszego roweru szosowego do 3000zł


zestoper

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, chciałbym zainwestować w swój pierwszy rower szosowy. Będę go używał przeważnie 1-2 w tygodniu do jakiegoś wypadu kilkudziesięciokilometrowego oraz na dojazdy do pracy. Budżetem jakim dysponuję to maksymalnie 3100zł, ale wolałbym zmieścić się do 2800zł. Mój wzrost 180cm przekrok około 82cm. Z tego co sam do tej pory przeszukiwałem rzuciło mi się w oczy kilka modeli z rozmiarem ramy chyba 55-56. Szukam nowego roweru.

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8502354.html 

http://pbrowery.pl/kross-vento-20-2019-p-2359.html

https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/road/vento-2-0-czarny-limonkowy-bialy-matowy

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-2-2020

https://www.scott.pl/produkt/1050/6697/Rower-Speedster-40/

https://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_2,10,771,772,15406,2020.html

https://www.rowerzysta.pl/rower-szosowy-kellys-arc-10-2019.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral#zielony?ceneo_SPO

 

Jak na mój gust wydaje mi się, że ten model z Decathlonu byłby najlepszy, pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników, który z tych modeli jest godny polecenia i czy rozmiar 56 byłby dla mnie odpowiednim. Oczywiście w miarę możliwości polecone modele będę szukał w sklepach stacjonarnych, aby jeszcze przymierzyć się. Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

Mój wzrost 180cm przekrok około 82cm. Z tego co sam do tej pory przeszukiwałem rzuciło mi się w oczy kilka modeli z rozmiarem ramy chyba 55-56.

To już zależy od konkretnej ramy, nie liczy się "rozmiar" a efektywna długość rury poziomej, 560mm nie ma sensu przekraczać.

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

Ogólnie może być. Na plus dla niektórych możliwość zamontowania szerszych opon. Na minus waga

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

Jak na taką kasę spoko. Można powiedzieć, że to najtańsza "prawdziwa" szosa

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

jw

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

słaby stosunek osprzęt/cena, korba na kwadrat to żart przy clarisie za 3k

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

jw, aluminiowy widelec, bardzo słaba opcja

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

Huragan ogólnie jest ok, dość sportowa/agresywna geometria

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

może być

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

aby jeszcze przymierzyć się

Jeśli nigdy nie jeździłeś na szosie to średni ma to sens. Przez te kilka minut na wszystkim będzie Ci wygodnie a tak naprawdę nie wiesz jak powinna wyglądać pozycja na rowerze.

 

 

Z tych co wrzuciłeś triban wypada najlepiej. Ma najwyższą grupę i te tarcze, dzięki którym możesz wrzucić szersze opony - nie każdemu się przyda ale jeśli kiedyś wymyślisz sobie zjeżdżać z asfaltu to będzie taka możliwość. Sprzęt o bardzo rekreacyjnej geometrii, raczej nie do sportu.

Osobiście za taką kasę szukałbym używki ale trzeba mieć jednak jakieś pojęcie o rowerach żeby ocenić co i jak, np. https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-merida-centurion-ultegra-11s-dt-swiss-50-CID767-IDAmjaC.html#d0adc92364;promoted

Możesz też poszukać vento 3.0, powinieneś trafić w zakładanym budżecie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolega zna się na szosach to przymiarka do roweru ma sens, podobnie jak zakup używki. Jeśli nie zna się za bardzo to przy przymiarce do paru rowerów w krótkim czasie widzę jakiś sens, zakup używki bym odradzał. Triban...no cóż jeździł ktoś tu? Co z tego , że ma sorę, jak koła i opony są do bani, o kiepskich hamulcach nie wspominając. Dla mnie ten zakup ma sens tylko wtedy, kiedy ktoś planuje konwersję na lekkiego gravela i kiedyś tam zmianę hampli jak te padną. Parę razy robiłem podchody pod tego tribana i nawet na siłę jakoś nie przekonałem się do zakupu. Jeśli drogi autorze mogę coś doradzić to negocjacje gdzieś w sklepie i zakup np.: giant contend 1 lub trek domane al3. Może ktoś zejdzie z 10% i będziesz w okolicach budżetu. W cenie do 3k trek domane al2 nie wypada źle. Za nieco ponad 3500zł z kolei może uda się wyrwać jakąś fajną Sensę. Wiem, że łatwo doradzać zmianę budżetu, ale jeśli masz 3k to granice niecałych 4k pozwolą Tobie nieco zwiększyć zakres ciekawych sprzętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross Vento 4.0 disc na przecenie na 4k nie prezentuje się źle. Jeśli będziesz jeździł po równych asfaltach, trasy płaskie lub pofałdowane to zastanów się, czy są Tobie potrzebne hamulce tarczowe. Ostatnio hitem forum jest sensa trentino sl 105. Sprzęt na 105 z dobra wagą i mieści się w Twoim budżecie (gdzieś widziałem z 2019 za niecałe 4k). Co mogę doradzić to na średnie asfalty, czasami jakiś chodnik, ścieżka to warto wejść w opony 28x700c. Oczywiście część opon jak np.: conti gp4000s mimo podanego rozmiaru 25x700 i tak rozłazi się do rozmiaru prawie 28x700c. Z tego co gdzieś wyczytałem do sensy też wchodzą, ale warto sprawdzić. W tej cenie relacja sprzęt/cena/jakość ponoć najlepsza. Vento będzie miał bardziej zrównoważoną geometrię, sensa bardziej w stronę sportu. Choć z tymi geometriami i klasyfikacją jest różnie. Jeden czuje się lepiej na endurance drugi na sportowej choć i tak się nie ściga. Z połowy endu zabawa podkładkami jest w stanie zmienić nieco charakter roweru. Jak dla mnie masz 3 wybory:

-nie chcesz przekraczać budżetu 2800 to wejdź w treka na clarise

-negocjujesz z ok 3600 na ok.3100 i znowu masz wybór Giant lub Trek ale na sorze.

-negocjujesz z ok.4500 na ok.4000 i masz wybór kross vs sensa.

Oczywiście to tylko moje subiektywne zdanie i może koledzy podpowiedzą coś ciekawszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
38 minut temu, nossy napisał:

nie chcesz przekraczać budżetu 2800 to wejdź w treka na clarise

Co jest takiego super w treku na clarisie co stawia go wyżej niż Tribana? Równie kiepskie koła i opony? 8-rzędowy napęd z korbą na kwadrat? Czy napis Trek na ramie?

Triban ma bardziej przyszłościową ramę i pozwoli na więcej niż Trek ( choćby na montaż lepszych hamulców). Ale nie jest Trekiem.

 

15 godzin temu, nossy napisał:

Triban...no cóż jeździł ktoś tu?

Stawiam piwo za 2 pln z biedy ,że wykonanie Tribana jest na conajmniej tym samym poziomie co taniego Treka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@durnykot spawy w tribanie wyglądają jakby ktoś to elektrodą spadał;p A jakość komponentów to inny temat bo robi je ta sama firma. 

Ogólnie to "polecanie clarisa" uważam za gruby nietakt. 8s grupa jest dobra dla kogoś totalnie niewymagającego. W każdym innym przypadku jest on rozwiązaniem na sezon a później i tak trzeba szukać czegoś lepszego. 

IMO jeśli szukamy szosy, gdzie budżet nie jest mega sztywny i jak tutaj rośnie nam do tych 3600 to co najmniej tiagra. Jeśli tiagra to vento 4.0 2019. Obecny model na tarczach średnio do mnie przemawia w fabrycznej konfiguracji - mechaniczne tarcze. 

A skoro już jesteśmy na etapie 3600 to dorzucasz do 3900, kupujesz sensę i masz sprzęt na porządnej grupie, gdzie wymiana roweru w przypadku amatorskich" zastosowaniach będzie tak naprawdę fanaberią. 


https://szybkierowery.pl/kategoria-produktu/rowery/rowery-sensa/

@durnykot spawy w tribanie wyglądają jakby ktoś to elektrodą spadał;p A jakość komponentów to inny temat bo robi je ta sama firma. 

Ogólnie to "polecanie clarisa" uważam za gruby nietakt. 8s grupa jest dobra dla kogoś totalnie niewymagającego. W każdym innym przypadku jest on rozwiązaniem na sezon a później i tak trzeba szukać czegoś lepszego. 

IMO jeśli szukamy szosy, gdzie budżet nie jest mega sztywny i jak tutaj rośnie nam do tych 3600 to co najmniej tiagra. Jeśli tiagra to vento 4.0 2019. Obecny model na tarczach średnio do mnie przemawia w fabrycznej konfiguracji - mechaniczne tarcze. 

A skoro już jesteśmy na etapie 3600 to dorzucasz do 3900, kupujesz sensę i masz sprzęt na porządnej grupie, gdzie wymiana roweru w przypadku amatorskich" zastosowaniach będzie tak naprawdę fanaberią. 


https://szybkierowery.pl/kategoria-produktu/rowery/rowery-sensa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, durnykot napisał:

Co jest takiego super w treku na clarisie co stawia go wyżej niż Tribana? Równie kiepskie koła i opony? 8-rzędowy napęd z korbą na kwadrat? Czy napis Trek na ramie?

Triban ma bardziej przyszłościową ramę i pozwoli na więcej niż Trek ( choćby na montaż lepszych hamulców). Ale nie jest Trekiem.

Pewnie chodzi o Treka domane. Pierwsze co się rzuca w oczy to wygląd ramy treka, hydroformaowane rury i płynne linie sprawiają ze rower wygląda na droższy. Większa ilość rozmiarów, masz szanse na lepsze dopasowanie, eliminujesz problem bycia międzyrozmiarami. Trek to nie tylko napis ale jakieś doświadczenie w projektowaniu ram, niższe modele często powtarzają geometrie droższych modeli, jak ten niższy ci podpasuje to przesiadka na dużo wyższy model  nie powinno być zaskoczeniem. 

Claris nie odbiega jakoś specjalnie od sory, korby na kwadrat tez nie są jakimś wielkim przekleństwem. Suport z miskami zewnętrznymi od sory to nie jest jakiś niesamowity produkt, jedyna jego zaleta to wzglednie niska cena, dopiero suporty ultegry od shimano wydaja sie być interesujące. Suporty na kwadrat bywają śmiesznie niskie cenowo, a jak na swoja cene wbrew logice bywają nie do zajechania. 

. Rama Tribana bez sztywnych osi i mocowań hamulca typu FM praktycznie wykazuje minimalną podatność na modernizacje, w przypadku klasycznego Treka, mamy nadal mńostwo cześci  nawet w rozsądnych cenach, jak wspomniałem wcześniej rama Treka wygląda dobrze i rower będzie wyglądał spójnie nawet z bardzo wysokimi grupami napędowymi.

Trek wagowo tez wygląda chyba lepiej mimo niższej grupy. 

Mihau

Claris własnie taki jest , daje szanse zapoznać sie z rowerem szosowym i po sezonie jak ci nie podpasuje to rozstajesz się bez bólu i bez zaciagniejetej pozyczki :), a jak cię wciągnie to kupujesz wyższy model grupy napędowej, koła, itp albo rower . 

Moza zwieszyc budżet o 1000, ale trzeba paietać że do gołego roweru trzeba dorzucić kask, buty, licznik itp i z budżetu 3000 szybko się robi 5000 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, durnykot napisał:

Co jest takiego super w treku na clarisie co stawia go wyżej niż Tribana? Równie kiepskie koła i opony? 8-rzędowy napęd z korbą na kwadrat? Czy napis Trek na ramie?

Triban ma bardziej przyszłościową ramę i pozwoli na więcej niż Trek ( choćby na montaż lepszych hamulców). Ale nie jest Trekiem.

 

Stawiam piwo za 2 pln z biedy ,że wykonanie Tribana jest na conajmniej tym samym poziomie co taniego Treka. 

Nie trzeba stawiać, trzeba jechać porównać oby dwa...zaoszczędzisz 2plny. A co takiego rozwojowego jest w tribanie. Zmiana hamulców na lepsze za 600-800zł. Po co- to już lepiej od razu kupić rc520 i mieć od razu 105 (choć do zwykłego szosowego zastosowania bym się nie zdecydował). Śmiem twierdzić, że w Treku rama jest o niebo lepsza, a koła i opony po prostu lepsze. Chodziłem obok Tribana bardzo długo bo cena kusiła, po wielu wizytach w deca i zaliczeniu 60km'ów na tym tribanie należącego do znajomka odpuściłem totalnie temat. Nie twierdzę, że są złe, ale też nie kumam zjary "bo cena". Czy czytałeś całość mojej wypowiedzi, czy tylko ten fragment? Kolega autor ma 3 możliwe scenariusze, a im bardziej nagnie budżet tym lepiej dla niego.

p.s.

A ten Claris  do zwykłych przejażdżek nie jest taki zły. Chodzi to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się nie spuszczajcie tak nad tą ramą. To, że rama ma np. szlifowane spawy nie znaczy, że jest "lepsza". Zarówno triban jak i ten domane to budzetowki i nie ma sensu szukać w nich zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Jakikolwiek apgrejd jest totalnie nieopłacalny więc mówienie o "rozwojowosci" ramy wywołuje tylko uśmiech. 

Żeby zapoznać się z szosą nie trzeba przepłacać za treka, który dodatkowo względem np. krossa czy rometa będzie miał gorsze graty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wychodzę z założenia ,że wydając określoną kwotę chcę mieć w zamian maksymalnie dużo. W przypadku Treka i Triban ten pierwszy nie oferuje w praktyce więcej niż Triban- sama etykieta i doświadczenie jakoś do mnie nie przemawia. 

58 minut temu, Mihau_ napisał:

Jakikolwiek apgrejd jest totalnie nieopłacalny więc mówienie o "rozwojowosci" ramy wywołuje tylko uśmiech.

Każdy apgrejd jest nieopłacalny, niezależnie od tego czy to koła, napęd czy hamulce ( szczególnie w zakładanym zastosowaniu). Wolę jednak na starcie mieć ramę mniej znanego  pod tarcze z lepszym napędem niż ramę znanego producenta z gorszym osprzętem i hamulcami ,które w mokrych warunkach będą działać mniej pewnie, a to może być istotne przy dojazdach do pracy , o których pisze Autor. Sztywne osie i hamulce FM raczej nie są tu konieczne ( sam nie mam i jakoś nie tęsknię ).

Autor mus sam dokonać wyboru ,co chce dostać za swoje pieniądze. Pisanie o zwiększaniu urzetu na pewno nie są super radą, szczególnie gdy:

W dniu 28.04.2020 o 16:42, zestoper napisał:

Budżetem jakim dysponuję to maksymalnie 3100zł, ale wolałbym zmieścić się do 2800zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za pomoc i cenne informacje. Zamykając wątek napiszę, że ostatecznie zdecydowałem się na rower Kross Vento 4.0 w wersji 2019 na tiagrze. Znalazłem fajną promocję w moim rozmiarze i zapłaciłem 3079zł. Jeszcze raz dziękuję za Wasze opinie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, zestoper napisał:

Dziękuję Wszystkim za pomoc i cenne informacje. Zamykając wątek napiszę, że ostatecznie zdecydowałem się na rower Kross Vento 4.0 w wersji 2019 na tiagrze. Znalazłem fajną promocję w moim rozmiarze i zapłaciłem 3079zł. Jeszcze raz dziękuję za Wasze opinie. Pozdrawiam

No i świetny wybór, swoją drogą bardzo fajna cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...