Skocz do zawartości

[Napęd] wymiana korby i kasety


SayMoon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

często pęka mi łańcuch, napęd jest już trochę zużyty więc pomyślałem, że może nowy łańcuch nie chce pod niego podejść,

jednak pierwszy po pęknięciu skracałem bo jeszcze miał luz i po 2 tygodniach stało się to samo .

Dodam też, że podczas jazdy coś strzela, raczej nie jest to przeskakiwanie łańcucha, zauważyłem iż w mojej korbie dość mocno wystają piny o które mógłby zahaczać łańcuch.

Jedyne wyjście jakie widzę to wymiana dlatego też proszę o skompletowanie korby i kasety, fajnie jakby koszt nie wyniósł więcej jak 300zł.

Osobiście zastanawiam się nad https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-acera-fc-m3000-40-30-22t-175mm-8951915350

Rower jaki posiadam:

https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c527/tnt-50-p48480

Z góry dzięki za pomoc

Napisano

Masz rozbieralną korbę - więc możesz zmienić same zębatki, prawdopodobnie 22T będzie okej, więc do wymiany są dwie. 

Opcja druga - możesz skorzystać z okazji i przejść na sztywną oś, korba MT300 jest tania, do tego suport BB52, niewiele droższy od tych na kwadrat (dojdzie tylko dodatkowy koszt klucza do suportu i korby). 

Do tego jakaś kaseta 9sp, np. HG400, no i dobry łańcuch - np. KMC X9. 

Napisano
2 minuty temu, SayMoon napisał:

zauważyłem iż w mojej korbie dość mocno wystają piny o które mógłby zahaczać łańcuch.

Chodzi o piny, które mają ułatwiać zmianę przełożeń?

2 minuty temu, SayMoon napisał:

Dodam też, że podczas jazdy coś strzela,

suport? To akurat chyba najczęstsza przyczyna trzasków z okolic napędu

 

Wrzuć zdjęcia jak wygląda ta korba/kaseta

Napisano
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Masz rozbieralną korbę - więc możesz zmienić same zębatki, prawdopodobnie 22T będzie okej, więc do wymiany są dwie. 

Opcja druga - możesz skorzystać z okazji i przejść na sztywną oś, korba MT300 jest tania, do tego suport BB52, niewiele droższy od tych na kwadrat (dojdzie tylko dodatkowy koszt klucza do suportu i korby). 

Do tego jakaś kaseta 9sp, np. HG400, no i dobry łańcuch - np. KMC X9. 

Moja aktualna korba ma 3 rzędy, chciałem kupić na allegro osobno zębatki ale nikt nie sprzedaje.

Łańcuchy zawsze KMC X9, aktualnie 93 wcześniej 73.

Jeśli chodzi o kasetę to zastanawiam się nad włożeniem jakieś czarnej, znalazłem tyko HG200 a to dość słaby produkt.

Teraz, Mihau_ napisał:

Wrzuć zdjęcia jak wygląda ta korba/kaseta

https://www.dropbox.com/sh/5w0673weej701ft/AAAaoIokpjdXN1p9K1w7vBQna?dl=0

Napisano
7 minut temu, Mihau_ napisał:

suport? To akurat chyba najczęstsza przyczyna trzasków z okolic napędu

Raczej nie, przy trzasku czuje opór łańcucha, coś jakby go blokowało i z problemem przez to przeszedł, stąd wniosek o pinach.

Napisano
Teraz, SayMoon napisał:

Raczej nie, przy trzasku czuje opór łańcucha, coś jakby go blokowało i z problemem przez to przeszedł, stąd wniosek o pinach.

To już nie ma znaczenia, korbę masz do wymiany, dwa większe blaty wyjechane, kaseta też szału nie robi

5 minut temu, SayMoon napisał:

Moja aktualna korba ma 3 rzędy, chciałem kupić na allegro osobno zębatki ale nikt nie sprzedaje.

Bo nie zawsze dedykowane blaty można dokupić. Ważne, żeby otwory montażowe bcd się zgadzały. Inna sprawa, że przy tej kategorii cenowej średnio się to opłaca, wyjdzie drożej albo tyle samo co korba (u mnie np. blat to kwestia 200 złotych a korba ponad 400 więc jakaś korzyść z zakupu samego blatu jest).

 

Jeśli chcesz się wyrobić w 300 plnach to warto byłoby poszukać korby pod taki sam standard suportu jaki masz (octalink) i mniej więcej taką samą długość (113mm) a acera jaką wrzucasz to kwadrat więc dodatkowe kilkadziesiąt złotych na suport.

Napisano
Teraz, dovectra napisał:

pewnie źle zmieniasz biegi, pod obciążeniem.

 Albo masz w kasecie zęby -igły

łańcuch pęka na prostej drodze, w tym okresie jeździłem nim tylko do pracy.

zdjęcie kasety wrzuciłem wyżej, igieł nie ma ale są zadziory

Teraz, Mihau_ napisał:

acera jaką wrzuciłeś będzie pasować

Wiem, że będzie pasować, tylko zastanawiam się czy może jest coś lepszego :)

A może warto jednak przejść na sztywną oś jak pisał MikeSkywalker?

Polecasz jakąś kasetę? Chciałbym założyć czarną a wybór czarnych ograniczony na allegro do HG200

Jeżeli nie, to wkładać tą co mam obecnie czyli HG300 czy kupić HG400?

Napisano

Pilnuje tego, a po mieście najczęściej 2-8, chyba, że to już duży przekos :D

Mam też problem z regulacją przedniej przerzutki,  jakbym się nie starał to albo ociera na najniższych albo na najwyższych albo właśnie na 2-7/8/9

 

Napisano
Teraz, SayMoon napisał:

A może warto jednak przejść na sztywną oś jak pisał MikeSkywalker?

Ogólnie warto ale to będzie więcej kosztować, korba np. mt300 jakieś 140 + 50 suport

Teraz, SayMoon napisał:

Polecasz jakąś kasetę? Chciałbym założyć czarną a wybór czarnych ograniczony na allegro do HG200

Kolorami można wybrzydzać kiedy jest na to budżet. Zresztą ta kasta jest tylko pomalowana na czarno, farba zejdzie z zębów i będziesz miał piękną kasetę-zebrę ze srebrnymi prześwitami

Teraz, SayMoon napisał:

Jeżeli nie, to wkładać tą co mam obecnie czyli HG300 czy kupić HG400?

Możesz założyć jaką chcesz. U mnie, za dawnych czasów dłużej od kaset shimano wytrzymywały sram'y ale to już chyba budżet się nie zepnie

Napisano
Teraz, SayMoon napisał:

Mam też problem z regulacją przedniej przerzutki,  jakbym się nie starał to albo ociera na najniższych albo na najwyższych albo właśnie na 2-7/8/9

Jeździsz siłowo i "pływa" ci suport.

Czyli tak jak koledzy wyżej przejdź na HTII  sztywną oś.

Napisano
10 minut temu, SayMoon napisał:

Po prostu wyższa grupa, trochę lepsze materiały, zapewne niższa waga (nie chce mi się sprawdzać) więc i wyższa cena. Sam musisz zdecydować czy chcesz dopłacić, różnic w działaniu raczej nie zauważysz

Napisano

Ok, dzięki wszystkim za pomoc :)

Przejdę na sztywną oś, chociaż najpierw muszę o tym poczytać bo w sumie, przyznam szczerze, jeszcze nie wiem o co dokładnie chodzi i jaką mam aktualnie.

Napisano
1 godzinę temu, SayMoon napisał:

jeszcze nie wiem o co dokładnie chodzi

Sztywna ośka bo jest gruba   (rurka i na stałe sprasowana z korbą.

 Ps. korby srsuntour (współczesne)  niestety są z miękkiego aluminium i lubią się wyrabiać kwadraty, lub giąć ramiona.

Napisano
W dniu 6.04.2020 o 15:04, dovectra napisał:

Sztywna ośka bo jest gruba   (rurka i na stałe sprasowana z korbą.

 Ps. korby srsuntour (współczesne)  niestety są z miękkiego aluminium i lubią się wyrabiać kwadraty, lub giąć ramiona.

Temat nadrobiony :)

Dzięki za informację, z suntoura zrezygnowałem jedynie dlatego, że uważam iż lepiej mieć napęd z jednej firmy więc dobrze wiedzieć na przyszłość.

Mam z tej firmy amortyzator jednak o nim, jak na razie, złego słowa napisać nie mogę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...