Skocz do zawartości
Fkonopka

[Rower elektryczny] "Full" do 14000zł

Rekomendowane odpowiedzi

Fkonopka
Napisano (edytowane)

Cześć. Powoli przymierzam się do zakupu nowego roweru i wybór padł na "fulla" z silnikiem.

Nie mam pojęcia jaką marką się kierować i czy patrzeć na to gdzie bateria jest umieszczona (bo czy przy zniszczonej baterii umieszczonej w ramie trzeba ją ciąć?)

Ważną cechą dla mnie jest też żeby silnik nie dawał oporu  po wyczerpaniu baterii lub po przekroczeniu 25km/h.

Na allegro znalazłem coś takiego,model chyba z 2018r  https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-haibike-sduro-fullseven-lt-5-0-l-7710226512?reco_id=7b9ca181-66a9-11ea-903f-b026284c3910&sid=214dee23af5dacba6db9ec985d2421ccbc3b0218e9654c1f9eeca650c7d606e7 

opłaca się jechać i zobaczyć czy lepiej już czegoś szukać w nowszych modelach?

Ewentualnie coś takiego tylko bateria maława https://rower.com.pl/focus-jam2-6-7-plus-1996795 Boje się że po roku będzie się działo to co koledze z tematu 

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam. :)

Edytowane przez Fkonopka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant
Napisano (edytowane)

Ramy nie trzeba ciąć :) W każdym markowym rowerze łatwiej albo trudniej ale da się ją wyjąc . Co do oporów to Bosch na pewno daje spore . Brosse nie daje w ogóle bo dołącza fizycznie silnik od napędu . O silnikach shimano i yamahy różnie mówią . Nie jeździłem ale z artykułów w Bikeboard wynika że też dają opory . Trochę było dyskusji na ten temat . Dział elektryków nie jest duży więc proponuję przeczytać wszystko !

Ten Focus ma faktycznie mały aku wbudowany ale zdaje się że można podłączyć drugi zewnętrzny wtedy pojemność x2 . Chyba . Sklep w Rudzie jak najbardziej ok ale ....przy zakupach osobistych . Kupowanie tam przez neta odradzam .

A tak w ogóle przy kupnie fula zainteresowałbym się oprócz silnika systemem amortyzacji .

Aha , nie demonizowałbym oporów silnika . Nawet z Boschem da się jechać ponad 25km/h , oczywiście w sprzyjającym terenie . Z drugiej strony ciągnięcie ponad 20kg kloca z V > 25km/h bez wspomagania nie jest dobrym pomysłem . Na rowerze z Boschem po płaskim  2 km mogę tak jechać , 5 mogę ale 20 nie ma sensu . W ogóle e-bike ma sens tylko w górach , a tam podjazdy robi się na prądzie .

Aha2 , w ubiegłym roku było specjalne wydanie Bikeboardu poświęcone e bikom . Może w empikach jeszcze mają , może będzie nowe na wiosnę . Warto przeczytać .

Aha3 , ten Haibike  ma  przednią przerzutkę . Jestem gorącym zwolennikiem napędów 3x....  w zwykłych MTB ale w e uważam że to zbędne i irytujące . Uważam że 10 , max 11 biegów to optimum .

Edytowane przez WaGiant
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fkonopka

ok, dzięki za odpowiedz. bo teraz będe patrzył bardziej w stronę baterii w ramie.

Jeździłem na haibiku z 2012r z silnikiem boscha i po przekroczeniu 25km/h była masakra dlatego tak mnie od tego jakoś odrzuciło.

Z tego co wyczytałem podobno Shimano steps  e8000 daje mniej odczuwalny opór.

Ogólnie nie chce kupować przez neta bo chciałbym na ni usiąść.

No i czeka mnie przeczytanie działu ebika :)

Dzięki.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Weź pod uwagę że:

1. po płaskim  asfalcie na zwykłym rowerze zawsze pojedziesz szybciej niż na e ( nie mówię o odblokowanych i innych ,,wynalazkach " ) , a w terenie czy na podjazdach  25km/h wydaje się przyzwoitą prędkością więc ta jazda bez prądu to trochę teoretyzowanie

2 . 2012 w e-bikach to prehistoria , technologia idzie do przodu , jeśli silnik Boscha to tylko linia cx , a i ona ma już kilka wersji

3 . z niektórych rowerów ze zintegrowanym aku wyjęcie go jest dość kłopotliwe więc jeśli nie masz możliwości ładowania w rowerze trzeba to sprawdzić

aha ,  w Rudzie można zrobić jazdę próbną . W każdym razie tak było w ub roku  , 2 lata temu też byłem przy kupnie e  dali 2 rowery i .... zapomnieli o nas :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kemusi

@Fkonopka..ale co mi sie dzieje ..? :) Wybrałem świadomie i subiektywnie, wszystko działa ok @WaGiant

Pisze słusznie  i ma rację co do wyboru ..warto sprawdzić kilka wariantów zanim się coś wybierze...z mojej strony, mogę potwierdzić, że shimano to dobry wybór  . Przyszłość  jest w kierunku takich firm jak Fazua..ale to potrwa parę lat . 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fkonopka
Napisano (edytowane)

Z tego co wyczytałem wczoraj to "jakość" baterii drastycznie spadła, ale jeżeli baterie da się normalnie wymienić lub dokupić drugą to problem raczej znika. Chyba że mi się coś pomyliło i już sam nie wiem gdzie to czytałem :)

Edytowane przez Fkonopka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chudzinki
11 godzin temu, WaGiant napisał:

W ogóle e-bike ma sens tylko w górach

A jakieś uzasadnienie tego stwierdzenia?

 

15 godzin temu, Fkonopka napisał:

Ważną cechą dla mnie jest też żeby silnik nie dawał oporu  po wyczerpaniu baterii lub po przekroczeniu 25km/h.

 Wydaje mi się, że opory ze strony silnika będą niezauważalne w porównaniu z ogólną wagą takiego roweru. Najważniejsze to miękkie przełożenia żeby w razie "W" zjechać z trasy :).

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD
10 godzin temu, Fkonopka napisał:

ale jeżeli baterie da się normalnie wymienić lub dokupić drugą to problem raczej znika.

problem może i znika ale cena baterii pozostaje niestety wysoka, np:

https://sklepebike.pl/pl/p/MODULOWA-BATERIA-FOCUS-TEC/720

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant
Napisano (edytowane)

chudzinki  - co tu uzasadniać ? To praktyka . W łatwym terenie , a tym bardzie płaskim  jazda na zwykłym rowerze jest szybsza i przyjemniejsza .

Biorąc pod uwagę dalszą część twojej wypowiedzi zapytam ile km przejechałeś w górach na e ?

Edytowane przez WaGiant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chudzinki

Wcześniej napisałeś "tylko w górach", więc to zasadnicza różnica. Bardzo jestem ciekawy praktycznego uzasadnienia :yes:.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fkonopka
7 godzin temu, Kemusi napisał:

@Fkonopka ..zmień „powolne przymierzanie „ na szybsze ..bo, okazja ucieknie sprzed nosa ;) 

https://www.canyon.com/pl-pl/start-of-season-sale/?prefn1=pc_welt&hideSelectedFilters=true&prefv1=Rower górski

Może nie ucieknie, muszę poczekać ze trzy tygodnie do zakupu.

Pierwszy raz widzę rower z tak umiejscowionym tylnym amortyzatorem jak w tym modelu spectral.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hardcore90

A może coś ze stajni Treka ?

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kemusi
Napisano (edytowane)

Spectral ..to rewelacja , sam przymierzałem się do tego roweru ,ale skończyło się na Jam2 . Oczywiście nie żałuję decyzji , bo to udana konstrukcja  a mnie bardzo zależało na relatywnie niskiej masie (20 kg) , Spectral, to ponad 23 jeśli dobrze pamiętam .

Edytowane przez Kemusi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fkonopka
Napisano (edytowane)

Byłem już prawie pewny że kupie tego spectrala 6.0 ale wpadł mi w oko właśnie focus jam2 9.6 plus i już mam mętlik w głowie.

Jednak ta bateria w tym canyonie niezbyt estetyczna ale z drugiej strony większa pojemność a czy opłaca się dorzucać z 2tys do focusa nie wiem...

 

Edytowane przez Fkonopka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×