Skocz do zawartości
Roballinho

[przewód olejowy] shimano

Rekomendowane odpowiedzi

Roballinho

Znalazłem w szufladzie zdemontowany rok temu przewód SM-BH90. Chciałem go użyć ponownie z nowym hamulcem.

Czy mam go czymś przepłukać, zakładać tak, jak jest, czy raczej sobie podarować i kupić nowy?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Przelejesz olejem w czasie napełniania układu i będzie ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Przepchnij olej raz - jak czysty to montuj jak brudny przepchnij jeszcze raz i wtedy montuj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Przelej go przed podłączeniem. Zużyjesz pewnie z 5 ml oleju, a będziesz miał pewność że jest czysty. Ja bym go też przyciął i zamontował nowe końcówki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Przelej/przedmuchaj wyczyść przed podłączeniem do zacisku, inaczej wpompujesz drobinki brudu do zacisku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Przesadzacie już. Samo przelanie bez żadnych innych czynności załatwi sprawę. Bez przesłania działałoby tak samo ale dla spokoju ducha...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Tylko po co przelewać brud przez zacisk i klamkę, skoro można go wypłukać jeszcze przed podłączeniem? :) A nowe końcówki to standardowa procedura w Shimano.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

Przeleję przed zamontowaniem i dmuchnę moim druciarskim airboostem. Oliwki i inserty mam nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zależy jak ktoś przelewa. A procedury Shimano dot. hamulców są akurat zbyt rozbudowane. Z pełnym sukcesem zawsze napełniam układ wyłącznie od strony zacisku w górę (mozna najpierw bez podłączonej klamki jak ktoś myśli że w używanym przewodzie z szuflady będzie jakiś inny brud niż w nowym po dwóch sezonach jazdy). Jak ktos ogarnia temat i wie jak sobie usytuować zacisk do tej operacji to żadne dodatkowe odpowietrzanie nie bedzie potrzebne. Oliwki i inserty stosuję w nowych przewodach i przy skracaniu. Nigdy nie zdarzyło mi się żeby była nieszczelność np. po wymianie klamki czy zacisku na starym przewodzie ze stara oliwką i insertem. A robię tego calkiem sporo. Oczywiście jak ktoś się będzie lepiej czuł na nowych nie widzę problemu. Uważam jednak, że stracony czas lepiej spożytkować w inny sposób.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×