Skocz do zawartości

[Widelec/Amortyzator] FOX Rythm 32 29


Rekomendowane odpowiedzi

Mały serwis robisz tak jak w każdym amortyzatorze. Żeby rozebrać sprężynę potrzeba odpowiednie szczęki i palnik. Można wyjąć cały zespół sprężyny z goleni, ale nic Ci to nie da. Airshaft przesuwa się przez element, który trzyma go w goleni. W środku są trzy uszczelki. Żeby je posmarować/wymienić trzeba końcówkę airshaftu złapać w szczęki i podgrzać by można było wykręcić śrubę blokującą ten element przez który przechodzi airshaft. Potem trzeba to skręcić na Loktite. Z tłumikiem jest podobnie plus z tego co mi w pamięci świta trzeba mieć coś takiego jak klucz do konusów tyle, że w rozmiarze 10 czy 12. Gdybyś chciał w tłumiku tylko olej wymienić i mniej więcej wiesz jak to się robi to powinieneś sobie poradzić strzykawką z apteki.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten amortyzator nie jest na sprężynie. Przejechałem na nim 3000 tyś i wg Foxa powinien mieć już kilka przeglądów. Działa bardzo dobrze, ale wypadałoby go przynajmniej wyczyść i wymienić olej. z tego co doczytałem do każdej goleni chodzi ok. 30ml , olej klasy 10W. Czy gdzieś szczególnie muszę uważać przy rozkręcaniu, wymianie itp. ??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Safar napisał:

Ten amortyzator nie jest na sprężynie.

Jeśli na jednej goleni jest zawór Shradera to nie. Chyba, że Fox ostatnio coś nowego wymyślił, ale wątpię. Tam jest sprężyna w IFP i kilka mniejszych sprężynek od regulacji.

Czy działa dobrze to zależy na ile ktoś czułe ma ręce i na czym wcześniej jeździł. Ja po trzech tysiącach kilometrów bez serwisu bym już szczególnie na niego uważał. Jakość pracy jakoś mocno się nie pogorszy, ale jak przesadzisz z długością interwału serwisowego to w środku może być już taka impreza, że żaden serwis nie pomoże. Podaj ile ma skoku to potwierdzę ile oleju do niego wchodzi. Co do trudnych miejsc do odkręcenia to tak jak wyżej.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

850620125_Fox322018olej.png.ca8a317d26d7abaf6b5680526bbea91a.png

Tu masz tabelkę. Po stronie sprężyny wlewasz 10 ml oleju. Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W. Teflonowy nie pamiętam czy ma jakiś zamiennik. Na serwisie używam Foxowy.

Jak się pokusisz o rozbieranie sprężyny to na całą dajesz te 3 ml. Ale możesz to zrobić tak jak zaleca Rock Shox. Sprężyna w RSach jest bardzo podobna i ją się smaruje smarem Sram Butter lub Slickoleum. Jak chcesz zrobić to po kosztach to możesz użyć jakiś inny w miarę dobry smar, tylko nic pokroju Łt-43 czy grafitowego.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Ilia napisał:

850620125_Fox322018olej.png.ca8a317d26d7abaf6b5680526bbea91a.png

Tu masz tabelkę. Po stronie sprężyny wlewasz 10 ml oleju. Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W. Teflonowy nie pamiętam czy ma jakiś zamiennik. Na serwisie używam Foxowy.

Jak się pokusisz o rozbieranie sprężyny to na całą dajesz te 3 ml. Ale możesz to zrobić tak jak zaleca Rock Shox. Sprężyna w RSach jest bardzo podobna i ją się smaruje smarem Sram Butter lub Slickoleum. Jak chcesz zrobić to po kosztach to możesz użyć jakiś inny w miarę dobry smar, tylko nic pokroju Łt-43 czy grafitowego.

Ale chyba na liście po stronie tłumika jest olej FOX 5wt., dlaczego piszesz o 20wt?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Nie napisał, że masz wlać olej 20 W po stronie tłumika:

W dniu 6.01.2020 o 18:00, Ilia napisał:

Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W.

tylko ,że 20 W możesz zastąpić innym olejem. Między 40 ml a Fox 20 WT jest kropka, która oznacza koniec zdania.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

WT to tzw. klasyfikacja SAE, równie istotnym parametrem jest klasyfikacja lepkości ISO. 
Rzeczony olej Fox ma następujące parametry: 15.8@40c. Niektórzy zamiast niego leją Motorexa 2.5WT. Jeśli chcesz zamiennik musisz znaleźć olej o najbliższych parametrach.

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mimo, że ten amortyzator nie kosztuje majątku, po takim pierwszym pytaniu ja bym polecał oddać komuś kto się na tym zna :) Ja serwisowałem sam wcześniej rockshoxy to wydawało mi się, że z foxem też nie będzie problemu. I tak było...wydawało mi się. Od tamtej porty wole zapłacić, bo nie są to jakieś kosmiczne kwoty, a mieć pewność, że wszytko będzie działało jak powinno :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.03.2020 o 09:26, Marjanek napisał:

I tak było...wydawało mi się.

problem może być tylko albo aż z tłumikiem, bo FOXy był zawsze duoż bardziej zaawansowane niż RSy (do czasu Chargera). Reszte zrobi się samemu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej osób ostrzega mnie przed rozbieraniem tego FOXa, pewnie to był błąd przy zakupie roweru. Także, albo pozostaje go oddać do serwisu FOXa, bo pewnie każdy serwis rowerowy sobie z tym nie poradzi, albo to rozebrać i uczyć się na własnym błędach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Hej, na wstępie przepraszam że podpinam się pod ten temat, ale bezcelowe wydawało mi się założenie nowego bliźniaczo podobnego.

 

Otóż:

Posiadam model rythym 32 z 2019 z tłumikiem GRIP. Na stronie producenta widnieje 

32mm RHYTHM Grip Damper-Side Bath FOX 5wt. Teflon Infused 30cc

o numerze kodowym 025-03-023

Od 3 tygodni czekam na info z serwisu rowerowego odnośnie dostępności oleju ponieważ nigdzie nie ma w hurtowniach. Sklep jednak podaje mi olej o nr 025-06-007 i tego rzeczywiście praktycznie nigdzie nie ma. Nie wiem natomiast czy taki rzeczywiście ma być zalany czy to błąd pracownika tegoż serwisu. Miał być przeprowadzony podstawowy serwis. Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Jeśli dobrze pamiętam to olej 025-06-007 był stosowany do starszych modeli z tłumikami FIT4. Obecnie zalecanym jest 025-03-023 z dodatkami PTFE ( teflon ). 

Oba oleje są dostępne np w DE
https://www.bike-components.de/en/Fox-Racing-Shox/Suspension-Fluid-5-WT-PTFE-Infused-p65455/

lub na allegro

https://allegro.pl/oferta/olej-fox-do-amortyzatorow-5-wt-ptfe-100ml-7611562976

https://allegro.pl/oferta/olej-fox-do-amortyzatorow-r3-5wt-100ml-10152868081

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dawało mi to spokoju więc wolałem zapytać. W takim razie lepiej skorzystać z tego z oficjalnej specyfikacji ze strony FOX'a czyli 025-03-023. Facet prowadzi kiosk kolarski rzut beretem odemnie także nie ma problemu.

Czy 200.ml wystarczy na jeden serwis?

Edytowane przez adamsanders
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...