Patix1337 Napisano 19 Grudnia 2019 Napisano 19 Grudnia 2019 Witam Mam pytanie czy gdybym chciał zmienić napęd w MTB (aktualnie mam 10 przełożen z tyłu i 3 z przodu) na 1 przełożenie z przodu a te 10 z tyłu zostawić to czy w tym przypadku jest konieczne aby zastosować napinacz?
MikeSkywalker Napisano 19 Grudnia 2019 Napisano 19 Grudnia 2019 Tak - jeśli nie zastosujesz zębatki narrow wide. Z odpowiednią zębatką jest zbędny.
Imar Napisano 20 Grudnia 2019 Napisano 20 Grudnia 2019 Warto dodać że żebyś miał spokój musisz mieć przerzutkę ze sprzęgłem.
Patix1337 Napisano 23 Grudnia 2019 Autor Napisano 23 Grudnia 2019 Czyli sumując jakie części potrzebuje kupić z obecnego stanu aby to działało z 1 przełożeniem z przodu i 10 z tyłu? I jaka cena w sumie wychodzi?
radziuGD Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 Do jazdy głównie po asfalcie 1x10 będzie słaby, rozpisz co konkretnie teraz masz.
Imar Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 Najlepszym rozwiązaniem będzie przejście na 1x11. Oczywiście w sytuacji w której masz bębenek piasty pod 11 rzędową kasetę. Manetkę można kupić używaną za niewielkie pieniądze. Manetka, łańcuch, zębatka do przedniej kobry(odpowiedni rozstaw śrub montażowych, ilość śrub, ilość zębów), przerzutka ze sprzęgłem. kaseta Co przemawia za napędem 1x11? Różnorodność kaset. Możesz też złożyć napęd 1x10 mniejszym kosztem. Ograniczeniem jest kaseta 11-36. Jeśli śmigasz po płaskim to może być. Musisz przemyśleć sprawę. Sprawdzić z jakich przełożeń korzystasz.
Lawstorant Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 @Imar ale przecież normalnie są kasety 11-42 albo nawet 11-46 od Sunrace'a. Deore M6000 powinna nawet te 11-46 ogarnąć tylko pewnie trzeba będzie mocno wkręcić śrubę B
Imar Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 Sęk w tym że Deore obsługuję kasetę max 36. Można znaleźć opinie że obsługuję kasetę 11-40. Ale jest to mocno na granicy.
Lawstorant Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 @Imar SGS tak, bo sam mam 3x10 ale GS jst pod 2x10 i obsługuje 11-42. Ma już też nowszą budowę, gdzie pivot nie jest na kółku także ma większą rozpiętość z tyłu.
radziuGD Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 1x11 z kasetą mtb będzie na asfalcie tak samo kiepski jak 1x10, przeskoki te same.
Imar Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 7 minut temu, Lawstorant napisał: @Imar SGS tak, bo sam mam 3x10 ale GS jst pod 2x10 i obsługuje 11-42. Ma już też nowszą budowę, gdzie pivot nie jest na kółku także ma większą rozpiętość z tyłu. Tak, moje przeoczenie. W takim razie spokojnie można brać Deore GS + kaseta 11-42. Tym już można podjeżdżać. 2 minuty temu, radziuGD napisał: 1x11 z kasetą mtb będzie na asfalcie tak samo kiepski jak 1x10, przeskoki te same. Osoba jeżdżąca na szosie chyba tylko potrzebuję małego przeskoku żeby utrzymać idealną kadencję przy określonym obciążeniu. Nie bez powodu w mtb umarła przednia przerzutka. Dla mnie stare 2x10 przy kasecie 11-36 było słabe, za mała różnica pomiędzy biegami.
Lawstorant Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 Tutaj filmik gdzie facet wstawił 11-46 pod M6000-GS i się udało:
radziuGD Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 Autor chce zroć z mtb asfaltowgo pomykacza
Patix1337 Napisano 23 Grudnia 2019 Autor Napisano 23 Grudnia 2019 1 godzinę temu, radziuGD napisał: Autor chce zroć z mtb asfaltowgo pomykacza dokładnie tak
MikeSkywalker Napisano 23 Grudnia 2019 Napisano 23 Grudnia 2019 Powiem tak - zmień koło na 28/29, zamiast inwestować w rower na 26". Różnicę odczujesz od razu Co zaś się tyczy napędu 1x10 to najtańsza opcja to kaseta 11-42 Deore (jakieś 130zł), zębatka "od Chińczyka" za 3 dyszki (36/38T jak bardziej na asfalt) i łańcuch np. KMC X10. W 2 stówkach idzie taki napęd złożyć, plus do tego przerzutka, M6000 obsługuje duże kasety, i chyba w 2020 się to nie zmieni. Ewentualnie SRAM GX.
Patix1337 Napisano 28 Grudnia 2019 Autor Napisano 28 Grudnia 2019 Zmieniając koło na większe odczuje dużą różnice w prędkości? i jakie części trzeba by wymienić aby pasowały na nowe koło?
Patix1337 Napisano 28 Grudnia 2019 Autor Napisano 28 Grudnia 2019 W dniu 23.12.2019 o 10:45, radziuGD napisał: Do jazdy głównie po asfalcie 1x10 będzie słaby, rozpisz co konkretnie teraz masz. Dlaczego słaby? Mi w zupełności wystarczają przełożenia 3-10 a na przodzie mam na 2. dlatego nie potrzebuje z przodu az trzech a jak dam 1 to zbije troche na masie roweru
MikeSkywalker Napisano 28 Grudnia 2019 Napisano 28 Grudnia 2019 2 godziny temu, Patix1337 napisał: Zmieniając koło na większe odczuje dużą różnice w prędkości? i jakie części trzeba by wymienić aby pasowały na nowe koło? Odczujesz, rower trudniej rozpędzić ale łatwiej utrzymać prędkość, chyba tak to szło.I zwykle najkorzystniej wychodzi zmiana roweru w całości. Ewentualnie zmienić musiałbyś ramę, widelec i koła.
Lawstorant Napisano 29 Grudnia 2019 Napisano 29 Grudnia 2019 Większe koło to większe final drive ratio, czyli wyższa prędkość maksymalna przy takich samych przełożeniach i kadencji. Większe koło to lepsze toczenie i łatwiejsze przejeżdżanie przeszkód, dziur itd.
abdesign Napisano 29 Grudnia 2019 Napisano 29 Grudnia 2019 10 minut temu, Lawstorant napisał: czyli wyższa prędkość maksymalna przy takich samych przełożeniach i kadencji. Których nie utrzymasz za nic w świecie przy większym kole... bo koło watów samo do nogi nie podrzuci.
Lawstorant Napisano 29 Grudnia 2019 Napisano 29 Grudnia 2019 @abdesign hurr muszę kogoś zgasić bo przecież nie wystarczy podać teoretycznych zalet durr. Równie dobrze Patix1337 może mieć nogi olimpijczyka torowego.
abdesign Napisano 29 Grudnia 2019 Napisano 29 Grudnia 2019 Nie neguje zalet większego koła ;), tylko sposób skonstruowania zdania z którego można wysnuć wniosek, że zwiększenie średnicy zwiększa z automatu prędkość... wystarczy tylko tak samo kręcić nogami... na tych samych przełożeniach.
Patix1337 Napisano 29 Grudnia 2019 Autor Napisano 29 Grudnia 2019 Czyli wracajac do tematu to aby miec 1 zebatke z przodu wystarczy jak kupie ją + napinacz do tego? i oczywicie zebatka musi byc kompatybilna z łańcuchem tak?
MikeSkywalker Napisano 29 Grudnia 2019 Napisano 29 Grudnia 2019 Jeśli kupisz zębatką narrow-wide nie potrzebujesz napinacza. I z reguły zębatki NW są kompatybilne z 10/11/12 rzędowymi napędami więc na to nie musisz zwracać uwagi.
Patix1337 Napisano 29 Grudnia 2019 Autor Napisano 29 Grudnia 2019 Czyli jaki łańcuch i którą zebatke NW kupić aby były lompatybilne ze sobą? Dodam że aktualnie mam zębatke z przodu DYNA SYS HG-X Chain Only 42x32x24 AE
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.