Skocz do zawartości
Thomlodz

[wymiana amorka] Kross Evado 5.0 - zużyty amor

Rekomendowane odpowiedzi

Thomlodz

Rower ma 23 tys. km przebiegu. Oryginalnie jest tam "uginacz" Suntour NEX XLO. Niestety luzy są już bardzo duże, poza tym jakość amortyzacji pozostawia wiele do życzenia. Mam 2 drogi - kupować tuleje (koszt ok. 50 zł z dostawą w necie) i wymieniać, ale czy jest sens? Poza tym amor jest nieco podniszczony i to widać. Jeżdżę raczej turystycznie, więc jakiś wyczynowych amorków nie potrzebuję. W necie mozna zakupić

NEX HLO 28" za 319 zł  z blokada na goleni (masa 2660 g), NCX RL za 369 zł z blokadą na kierownicy (masa 1900 g), ewentualnie NCX D-RL Air za 600 zł (masa 2014 g).

No i są też tańsze amorki RTS...

I co tu zrobić?

Edytowane przez Thomlodz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Powietrzny Suntour jest już na lepszych tulejach, także nie złapie luzów jak obecny. Wszystko poniżej to plastikowe tuleje które już wiesz jak się zachowują. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Zdecydowanie myśl o powietrznym. Także idzie dopasować pod swoją wagę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Godzinę temu, Thomlodz napisał:

NCX RL za 369 zł z blokadą na kierownicy (masa 1900 g)

Gdzieś tu jest jakaś pomyłka chyba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
25 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Powietrzny Suntour jest już na lepszych tulejach, także nie złapie luzów jak obecny. Wszystko poniżej to plastikowe tuleje które już wiesz jak się zachowują. 

No wiem. Czytalem też , że ich wymiana nie jest taka prosta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Niech użytkownik przedstawi do jakiej maksymalnej ceny może wydać na amor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
14 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Niech użytkownik przedstawi do jakiej maksymalnej ceny może wydać na amor

Oczywiście jak najtaniej. Ale 600 PLN to chyba będzie granicą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Mogę ci zaoferować NRX DLO powietrzny za 600zl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
W dniu 30.11.2019 o 12:19, ACTIVIA napisał:

Mogę ci zaoferować NRX DLO powietrzny za 600zl

Dzięki, ale juz zamówiłem, potrzebowałem też inne rzeczy kupić.

Przy okazji - jak to jest z pompkami do amorków i serwisowaniem ? Bo z tego co poczytałem w necie zrozumiałem, że musi byc jednak specjalna pompka i jak chce sie dokładnie ustawić twardość amora do swojej wagi to trzeba pompke posiadać.

A co z serwisowaniem? w necie jest dostepna instrukcja w pdf do amortyzatorów Suntour i zaleca ona np. demontaż, czyszczenie i smarowanie co 100 godzin. Czy to nie przesada jak ktos np. jeździ turystycznie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
6 minut temu, Thomlodz napisał:

Bo z tego co poczytałem w necie zrozumiałem, że musi byc jednak specjalna pompka i jak chce sie dokładnie ustawić twardość amora do swojej wagi to trzeba pompke posiadać.

Warto mieć jak szukasz swojego ustawienia twardości amortyzatora. Koszt nie jest powalający.

Ale też można korzystać z pomocy serwisu. Rozwiązanie bardziej upierdliwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

NRX-y się łatwo serwisuje . Co do okresu serwisowania to zależy od użytkowania. Zalecam 2 razy w roku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
20 godzin temu, ACTIVIA napisał:

NRX-y się łatwo serwisuje . Co do okresu serwisowania to zależy od użytkowania. Zalecam 2 razy w roku.

OK, Amorek zalozony, ale co sie namęczyłem to moje. Nowy nie ma otworów pod wsporniki błotników. Poza tym obejma manetki blokady jest za mała i nie obejmuje rury kierownicy. Musiałem dorobić obejmy z blachy:027:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
2 godziny temu, Thomlodz napisał:

Nowy nie ma otworów pod wsporniki błotników

Ma gwinty w połowie goleni zaślepione. tam się mocuje kątownik albo adapter do drutów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
1 godzinę temu, dovectra napisał:

Ma gwinty w połowie goleni zaślepione. tam się mocuje kątownik albo adapter do drutów

w tym zakupionym nie było żadnych otworów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Zważyłeś może przed montażem ? ( jeśli tak to jaki model )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
5 godzin temu, SoloTM napisał:

Zważyłeś może przed montażem ? ( jeśli tak to jaki model )

SR SUNTOUR NCX D-RL Air  rocznik 2017

Poza tym linkę blokady montuje się inaczej niz w instrukcjach z netu, bo nie trzeba odkręcać pokrywki tylko wsunąć linke w otwór z przodu , a potem dokręcić zacisk wsuwajac mały imbus w otworek z boku

Ta obejma manetki to jakis żart producenta. Do jakich kierownic ma to pasować?

Przejechalem się dzisiaj, jest dużo lepiej niz na starym uginaczu. Ale chyba pompka by sie przydała, bo amor dawał się uginać po wyjeciu z opakowania i ściskaniu rękami

Edytowane przez Thomlodz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
W dniu 11.12.2019 o 15:10, Thomlodz napisał:

w tym zakupionym nie było żadnych otworów

Bardzo dziwne, ale zapytaj Activię on wie lepiej

Edytowane przez dovectra

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
W dniu 11.12.2019 o 15:10, Thomlodz napisał:

w tym zakupionym nie było żadnych otworów

Podaj tu jakieś fotki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
Teraz, ACTIVIA napisał:

Podaj tu jakieś fotki

Już założyłem opaski . Chyba że chcesz zobaczyć obszar poza nimi, to w wolnej chwili cyknę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Zawsze coś 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
W dniu 13.12.2019 o 22:55, ACTIVIA napisał:

Zawsze coś 

Zwracam honor:D Otwory rzeczywiście są ale poniżej i druty nie sięgały, poza tym byłyby ustawione po skosie, a teraz mam poziomo

Ale cały czas zastanawia mnie ten za mały rozmiar obejmy dźwigni

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
10 godzin temu, Thomlodz napisał:

Ale cały czas zastanawia mnie ten za mały rozmiar obejmy dźwigni

Może ty masz pogrubioną kierownicę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
16 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Może ty masz pogrubioną kierownicę. 

Wg specyfikacji producenta

Kross Active Components (aluminium, wznios, 620mm-S; 640mm-M,L; 660mm-XL 31,8mm)

Ale próbowałem zaciskac na tej wąskiej części gdzie manetki od przerzutki i hamulca. I tez nie dało rady...

PS przy okazji - jaki klucz do odkręcania korka jest do tego amora? FAA-088  (10 ząbków)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

A nie są tam korki aluminiowe pod klucz sześciokątny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×