Skocz do zawartości

[pedały] Shimano Deore XT PD-M8100 czy Look x-track race


zecik1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Stoję przed dylematem wyboru pedałów SPD do full'a. Jeżdżę już dłuższy czas w SPD, ale to podstawowa 520-tka od Shimano. 

Potrzebuję drugą parę do drugiego roweru. Obecnie waham się między dwoma modelami - jak w temacie:

https://www.centrumrowerowe.pl/pedaly-shimano-deore-xt-pd-m8100-pd20226/?v_Id=131517

https://allegro.pl/oferta/pedaly-mtb-look-x-track-race-leszno-7225784742

Odnośnie Looków pogrzebałem trochę w sieci, trafiłem na taki test:

http://nieoceniam.pl/testy/naped/test-pedalow-look-x-track-race/

opinię:

https://www.dobrerowery.pl/blog/rowerowe-rozmowy-nowe-pedaly-look-x-track

filmik:

i szereg innych publikacji, ale wcale nie jestem mądrzejszy. Generalnie Looki zbierają pozytywne recenzje, głównie ze względu na powierzchnię podparcia. Ale wolałbym opinię kogoś, kto faktycznie ich używał i ma porównanie do Shimano. Czy faktycznie odczuwalny jest większy transfer energii niż w Shimano? Czy ewentualnie warto dorzucić trochę więcej i kupić wersję X-Track Race Carbon (tutaj pewnie warto by rozważyć zakup XTR-ów)? To trochę dziwna sprawa, bo carbonowy model Looka waży więcej niż XT od Shimano. Ale to pewnie też kwestia powierzchni podparcia dla buta. Co z tymi łożyskami ślizgowymi? Dają radę czy jeden sezon i do wymiany? Trafiłem na filmik w necie, gdzie typ twierdził, że luzy będą się pojawiać, ale nie takie, żeby miały odczuwalne znaczenie. Oprócz tego jeden ze sprzedawców, który polecał mi Looki, stwierdził, że zajechał już 3 pary XTR-ów, a tym (lub tym carbonowym) nie może dać rady...

Jeszcze jedna kwestia, która mnie nurtuje. Mam jedną parę butów z mocno wiekowymi blokami od Shimano. Czy kupując nowe pedały do drugiego roweru muszę mieć nowe bloki w tych butach? Inaczej rzecz ujmując, czy konieczna jest inwestycja w drugie buty, bo ciągłe przekładanie bloków raczej nie wchodzi w grę :-) 

Dziękuję z góry za każdą sugestię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mocno wątpliwe ,abyś przy normalnym ( nie zawodniczym ) jeżdżeniu odczuł jakąkolwiek różnice w transferze energi . Tu bardziej ma wpływ sztywność buta niż marka pedałów.

56 minut temu, zecik1983 napisał:

Czy kupując nowe pedały do drugiego roweru muszę mieć nowe bloki w tych butach?

Bloki powinny być w komplecie z pedałami. Nowe Looki są kompatybilne z systemem SPD wiec wystarczy założyć nowe bloki do butów i używać ich w dwóch rowerach.

Jeśli jednak chcesz mieć pełną gwarancję kompatybilności kup wersję Shimano 540 ,które są praktycznie takie same jak XT pod względem technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@durnykot Dziękuję za odpowiedź. Tak myślałem, że raczej będzie mi odradzane pakowanie się w wysokie i drogie modele pedałów. Wolałem zapytać niż wyrzucać kasę bez potrzeby. Dobrze wiedzieć, że ważniejsze są buty, bo prędzej czy później i tak będę musiał kupić nowe więc lepiej tam dorzucić parę złotych więcej do jakiegoś sensownego modelu. Bloki są w komplecie z pedałami tylko nie wiedziałem jak się będzie zachowywało połączenie stary blok - nowy pedał lub nowy blok - stary pedał. Ale jak piszesz, że nie będzie problemu to ok :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloki i tak trzeba regularnie wymieniać, ponieważ się zużywają. Skutkiem tego jest gorsze trzymanie buta w pedale i częstsze przypadkowe wypięcia.

Co do pedałów - w Decathlonie za niecałą stówkę masz PD-M520. M8100 kosztują ~300 zł (zysk wagowy niecałe 40g, jeśli to ma znaczenie). Te dwie stówki lepiej zainwestować w lepsze, sztywne buty (tzn. trzeba będzie jeszcze kilka tych stówek dorzucić). Tak jak pisał @durnykot, sztywny but jest ważniejszy niż powierzchnia podparcia większa o 2cm.

Prawie dwa sezony jeździłem w tanich butach Speca - Sport MTB. W tym roku kupiłem Northwave Extreme XC - zupełnie inna jazda, czucie roweru, przyspieszenie. Dopiero przy tak sztywnej podeszwie masz wrażenie bycia jednością z rowerem. ;)

A jeśli chodzi o pedały Look'a, to chyba @KNKS może o nich coś więcej powiedzieć z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Mam takie w swoim rowerze i rowerze  małżonki. Jestem MEGA zadowolony. Na jednym komplecie mam zrobione 7500 km i przez ten okres nie wymagały uwagi ani żadnych czynności serwisowych, w przeciwieństwie do tych badziewnych 520/540 w których ciągle trzeba coś smarować, kontrować, kasować... Na Look'ach tylko jeżdzic i jeżdzić... Dodam że użytkuje je wyłącznie w terenie i regularnie pielęgnuje za pomocą myjki ciśnieniowej.

Dochodzi jeszcze sprawa wielkości, a co za tym idzie zwiększonego podparcia. Niby nic, ale jak dla mnie to odczuwalna zaleta.Warto zwrócić na to uwagę.

Jak dla mnie 100% trafiony zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy zalezy Ci bardziej na wadze czy podparciu, bo jesli na tym drugim, to mozna pojsc w taki patent- https://www.centrumrowerowe.pl/pedaly-shimano-deore-xt-pd-m8120-pd20228/

Osobiscie uzywam 3 czy 4 rok 530, czyli cos co kolega KNKS absolutnie nie poleca, no i u mnie, raz rozebralem profilaktycznie przesmarowalem i nie robie nic. NIe powiekszaja sie luzy, nie reguluje, nic..., otrzepuje z zaschnietego blota i tyle. Natomiast na korpusie widac juz powazne slady wytarcia, z tym, ze ja waze ponad setke i to moze miec duzy wplyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na M520 i szukałem nowych pedałków. Żeby coś zmienić w rowerze, żeby odchudzić, żeby było ładne. Rozważałem wszystko wpinane, od Cranków po Looki. Doszedłem do wniosku, że nie chcę innego systemu niż SPD żeby kompatybilność była taka, że nawet bloków z butów nie musiałbym zmieniać - to zwęziło nieco krąg poszukiwań.

 

No i od wiosny kręcę na Bontragerach Comp. Czerwone mam, bo czerwone wiadomo - najszybsze. Zrobiłem na nich pięć kafli, nie dzieje się z nimi kompletnie nic poza poobijaniem obudowy, ale tak pi razy oko wystarczą na 4 czy 6 lat. 100% kompatybilne z SPD, niczego się nie musiałem uczyć. A co najciekawsze - M520 ważyły 380, XTki 340 a te ważą 280g. Cośtam kosztowały, ze 250 ziko ale dziś kupiłbym je ponownie bo są idealne. Lekkie, niezawodne, ładne, trwałe. Polecam.

 

 

PS.

A miewają niezbyt lekko...

f437e25622703fc16448ec0cab08bd7d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
5 godzin temu, KNKS napisał:

Na jednym komplecie mam zrobione 7500 km i przez ten okres nie wymagały uwagi ani żadnych czynności serwisowych, w przeciwieństwie do tych badziewnych 520/540 w których ciągle trzeba coś smarować, kontrować, kasować.

Na 540 zrobiłem ileśtamtysięcy km i rozebrałem je dwa razy- raz pro forma po sezonie, drugi raz z nudóww. Przez ten czas nic się nie działo, jakiś minimalny luz , zupełnie nieodczuwalny w czasie jazdy. Zmieniłem na TIME , bo szukałem czegoś z większym luzem roboczym i odpornością na błoto oraz nieco większą stabilnością ( przy 540 blok opierał się o pedał, a nie podeszwa buta jak w Tajmach ) . Dobre pedały bez skoku na kasę, ale nie są super idealne. 

20 godzin temu, zecik1983 napisał:

jak się będzie zachowywało połączenie stary blok - nowy pedał lub nowy blok - stary pedał. Ale jak piszesz, że nie będzie problemu to ok :-)

Możliwe ,ze na początku nowe bloki nie będą się wpinać tak jak stare, ale nie jest jakiś dramat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW Northwave Extreme XC - powalają wyglądem i ceną :-) Jeśli chodzi o walory użytkowe wierzę, że idą w parze z wydatkiem :-) W Centrum Rowerowym w promocyjnej cenie 749 PLN został niestety tylko rozmiar 42, a na moje kopyta potrzeba 47 :-) Ale dzięki za potwierdzenie, że to jednak buty i sztywność podeszwy mają większe znaczenie niż same pedały. 

@KNKS A jak z wytrzymałością tych Look'ów? Chodzi mi o ten kompozyt, z którego są wykonane. Jak wygląda po starciach z kamieniami? XT-ki są z "amelinium" i zastanawiam się co jest trwalsze.

@shotgun Dobre pytanie, ale najbardziej zależy mi na tym, żebym mógł jak najwięcej wjechać z siodła (w tym momencie pomijamy cechy roweru, moje możliwości siłowo - techniczne itd. :-) ). Pytam tylko o połączenie but - pedał, które mi to ułatwi, ale też, skoro już o siodle mowa, to, żeby pedały nie pasowały do mojego jednośladu jak świni siodło :-) Pytałem właściwie o pedały, ale z powyższych wpisów wynika, że jednak buty są ważniejsze. Te XT-ki z dużą platformą, które wrzuciłeś były pierwszymi, nad którymi zacząłem się poważnie zastanawiać. Odstraszyły mnie trzy kwestie: 1. waga, 2. w opisie jest coś takiego - "Idealne do użytków wraz z butami z serii ME i AM". A te buty mają jakby taki trochę cywilny charakter, przez co rozumiem, że pedały z tak dużą platformą są właśnie do takiego użytku i średnio nadają się w teren, 3. (najgłupsza kwestia) N1NO w swoim ścigaczu nie ma żadnych wielkich platform!! :D - wiadomo, on nie potrzebuje, wjedzie wszytko nawet z patykiem zaklinowanym w ramieniu korby :P 

@cervandes Bontragery jakoś nie rzuciły mi się nigdzie w oczy w przeciwieństwie do Cranków, które przykuwają uwagę. Ile trzeba mieć mocy, żeby podjeżdżać na czymś, co ma tak małą powierzchnię jak Egg Beater? :-) 

@durnykot @KNKS Mam 520-tki od kilku lat. Mają na pewno przejechane kilkanaście tysięcy. Fakt faktem - zdecydowana większość po asfalcie w ramach dojazdu do pracy, a tylko może jakieś 3 tysiące w terenie, ale choć to podstawowy model, nigdy nic przy nich nie robiłem. Jeszcze godzinę temu, po powrocie z roboty, sprawdzałem z ciekawości jak się miewają: żadnych luzów, zgrzytów, kręcą się jak nowe :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...