mdmath Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Witam. Jak w temacie, próbuję wymienić linkę w tylnym napędzie. Jestem nowym członkiem forum jak i świeżym posiadaczem roweru. Kupiłem używany i postanowiłem go poddać domowemu serwisowi. Wymianę linki zacząłem od strony manetki "deore", tu wszystko poszło gładko. Problem zaczął się przy przerzutce. odkręciłem śrubę przytrzymującą linkę na niej i mogłem ją wyciągnąć ale tylko kawałek. Dalej się zaklinowała. Odkręciłem gwint z śrubą bezczułkową i wyciągnąłem kawałek pancerza z linką i dalej nic. I wtedy przyszło mi coś do głowy, czy może ten element na zdjęciu to koszulka termokurczliwa? czy to możliwe że to przez ten element nie mogę wyciągnąć linki z pancerzyka?
Poochaty Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 To nie jest kosulka termokurczliwa tylko końcówka uszczelniana. Normalnie linka z niej powinna wyjść. Ale powiedz dokładnie co to znaczy, że wymianę zacząłeś od strony manetki?
mdmath Napisano 18 Września 2019 Autor Napisano 18 Września 2019 Linka była przełamana za manetką. Przeciąłem ją w tym miejscu i jedną cześć wyciągnąłem z manetki (po odkręceniu plastikowej śruby fi 5) a drugą część planowałem wyciągnąć zaczynając od przerzutki, przez śrubę beczułkową, i pancerzyki. Niestety zaklinowała się gdzieś na wysokości tej śruby co na zdjęciu. Nie wiem czy ją szarpać, czy dać sobie spokój i może gdzieś dokupić tę część pancerzyka z tą śrubą? @TheJW proszę o trochę wyrozumiałości... Brak mi w tej sferze doświadczenia, a jak wiadomo doświadczenie zdobywa się chwile potym gdy najbardziej go potrzebujemy ;]
TheJW Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Po prostu bałem się odpowiedzi w stylu "zdjąłem i rozebrałem manetkę". Nie gniewaj się, to nic osobistego. Widziałem już różne przypadki, ale mechanicy-amatorzy nadal potrafią zaskakiwać. Co do Twojego problemu - wykręcanie śruby baryłkowej z przerzutki nie jest potrzebne. Wystarczy przeciąć "przewód" pomiędzy przelotką przerzutki (w którą wkręcona jest owa śruba), a nakrętką trzymającą linkę. Potem wyciągasz linkę z pancerzy. Jeśli linka ciężko wychodzi, to albo są gdzieś załamania, albo wszystko w środku przerdzewiało.
steve69 Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Czemu chcesz kupować śrubę baryłkową przerzutki? Końcówka pancerza (no i sam pancerz) powinna się ze śruby wysunąć. -- Pozdrawiam.
Blueforce Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Możliwe, że linka po ściśnięciu śrubą trzymającą ją przy przerzutce lekko się zdeformowała, spróbuj teraz pchać linkę, aż wyjdzie, i odciąć zgnieciony fragment. Podczas przepychania kręć linką tak, by zapobiegać jej rozpleceniu.
TheJW Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Wkręć śrubę w przerzutkę i po prostu z wyczuciem szarpnij za pancerz. Potem tylko wyciągniesz linkę z pancerza, chociaż polecałbym Ci wymienić od razu całość.
Blueforce Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Jak pociągnie, to może zepsuć uszczelnienie, ten nosek. Można też spróbować zdjąć końcówkę z uszczelnieniem z pancerza.
mdmath Napisano 18 Września 2019 Autor Napisano 18 Września 2019 Czyli pancerz i śruba to nie jest integralna część? Podejrzewam że w środku pancerza jest rdza. Rower stał dłuższy czas. Nie wykluczam też załamania bo pancerza zaraz za śrubą jest dość mocno naprężony w jedną stronę. Będę próbował wkręcić śrubę do końca i z wyczuciem wyszarpać linkę z pancerza. Cofnąć linkę z powrotem do przelotki przerzutki nie ma szans. Spróbuję jak będę w domu. @TheJW co do mechaniki to mam jakieś doświadczenie ale w samochodowej, w przypadku rowerowej brak mi podstawowej wiedzy, a wszystko jest znacznie delikatniejsze niż w aucie, więc wolę dopytać niż robić coś na siłę i urwać;] @Blueforce Czy to uszczelnienie w razie czego można to uszczelnienie dokupić?
Mod Team michuuu Napisano 18 Września 2019 Mod Team Napisano 18 Września 2019 43 minuty temu, Blueforce napisał: Jak pociągnie, to może zepsuć uszczelnienie, ten nosek. Wymiana całości ma sens więc nie ma co się martwić, że zepsute zepsuje.
Poochaty Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 No to po części odpowiedź nasuwa sie sama, bo linkę odkręcasz od przerzutki i wyciągasz, ale od strony manetki, czyli generalnie w druga stronę. Teraz to już ciągnij na siłę. W końcu wyjdzie. Sprawdź pancerze jak się nowa przesuwa, czy nie zostały jakieś kawałki starej. a najlepiej wymien tez pancerze, kosztują grosze.
mdmath Napisano 18 Września 2019 Autor Napisano 18 Września 2019 Udało się wyciągnąć linkę. Zrobiłem to tak. Rower do góry kołami ja na krześle nogą zaparłem się o przerzutkę i poszło;] Mam teraz problem z pancerzykiem. Jak wkładam w niego nową linkę to nie przechodzi gładko na wylot, blokuje się gdzieś zaraz przed śrubą beczułkową. Na zdjęciu widać wyraźne wygięcie pancerza w tym miejscu. Postanowiłem więc wymienić ten pancerzyk. I tu moje pytanie. Czy pncerzyk ma wyjść z tej czarnej mufy (zaznaczonej na pomarańczowo na zdjęciu), czy ma zejść razem z nią?
steve69 Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Ta czarna "mufa" to zdejmowalna końcówka pancerza. Nie jest częścią przerzutki. Czyli powinieneś wyciągnąć ją razem z pancerzem. Przy wymianie założysz nową końcówkę do nowego pancerza. -- Pozdrawiam.
Blueforce Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Czy to uszczelnienie w razie czego można dokupić? Tak, nazywa się to: Końcówka pancerza 4mm z noskiem, ale można też pilnikiem naciąć pancerz po obwodzie, by przeciąć stalowy oplot i zostawić wewnętrzną rurkę z tworzywa, która stanie się noskiem. Na tak spreparowany pancerz zakłada się zwykłą końcówkę. Ktoś pewnie spyta, " a po co to wszystko"- na tak przygotowany zestaw można założyć rurki termokurczliwe na odcinkach odsłoniętych- zyskujemy szczelny zestaw odporny na błoto, deszcz, linki będą dłużej działały.
Mod Team michuuu Napisano 19 Września 2019 Mod Team Napisano 19 Września 2019 14 godzin temu, mdmath napisał: Jak wkładam w niego nową linkę to nie przechodzi gładko na wylot, Nowa linka i nowy pancerz. Inaczej to nie ma sensu.
mdmath Napisano 24 Września 2019 Autor Napisano 24 Września 2019 Udało się wszystko ładnie wymienić. Miałem problem z docięciem równo linek i pancerzyków, ale kupiłem obcinaczki do kabli w sklepie z narzędziami budowlanymi za 32 pln i wszystko poszło gładko. Przerzutkę udało się wyregulować. Co dziwne musiałem z łańcucha pozbyć się trzech ogniw, bo był zadługi. Teraz czeka mnie wymiana szprychy w tylnim kole. zaopatrzyłem się w klucz do kasety, ale bez bacika nie da rady, więc dzisiaj dokupię. Później jeszcze odpowietrzanie hamulca Magura hs 11. Postanowiłem zrobić system odpowietrzający samemu. W necie widziałem że stoi po 60 pln. A to tylko gwint kawałek wężyka i strzykawka. Przy okazji, czy ktoś się orientuje jaki w tych hamulcach jest gwint?
Mod Team michuuu Napisano 24 Września 2019 Mod Team Napisano 24 Września 2019 Godzinę temu, mdmath napisał: Co dziwne musiałem z łańcucha pozbyć się trzech ogniw, bo był zadługi No jak nowy to nic dziwnego.
mdmath Napisano 24 Września 2019 Autor Napisano 24 Września 2019 @michuuu no właśnie nie. To był łańcuch który kupiłem razem z rowerem;].
abdesign Napisano 24 Września 2019 Napisano 24 Września 2019 Za długi łańcuch w rowerze z magurami hs11 i rd-m750 to należało prawdopodobnie zezłomować a nie skracać
mdmath Napisano 24 Września 2019 Autor Napisano 24 Września 2019 @abdesign Wymienię go ale nie teraz. na razie chciałem tylko zrobić żeby jeździł. Bo domyślam się że razem z łańcuchem do wymiany korba i kaseta?
Mod Team michuuu Napisano 24 Września 2019 Mod Team Napisano 24 Września 2019 59 minut temu, mdmath napisał: Bo domyślam się że razem z łańcuchem do wymiany korba i kaseta? Kaseta tak, korba niekoniecznie. Znaczy się tarcze korby te zajechane.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.