Gość Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Hej, Kupiłem dedykowany do pancerzy smar Shimano Cable Grease, taki jak na zdjęciu. Ma ktoś doświadczenie w jaki sposób najlepiej go aplikować? Z tego co pamiętam, kolega @Punkxtr nakładał trochę na szmatkę i przeciągał linkę. Ja myślałem na tym, żeby wtłoczyć trochę do pancerza, tak jak jest to w fabrycznym zestawie pancerzy Shimano. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Ja używam do tego celu smarowniczki Park Tool - pasuje idealnie i dobrze wtłacza smar do pancerza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Dużo go aplikujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Nie, w pewnym momencie i tak nie da się nałożyć go więcej bo ciśnienie jest za małe i zacznie wychodzić na zewnątrz. Myślę, że większość dobrych smarowniczek z małą końcówką będzie ok. Za dużo smaru spowodowałoby pogorszenie działania, trzeba go dawkować z umiarem i rozprowadzić na całej długości linką (kilkakrotnie ruszając ją w zmiennych kierunkach w pancerzu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 igła + strzykawka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Pancerze które są fabrycznie smarowne mają smar zaklipowany w małej ilości co kilka cm. Punkxtr albo mam wadliwą smarownice z PT albo nie wiem. Dla mnie największa wtopa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Tak jak w fabryce ja zrobić nie dam rady. Chyba przeciągnę linki po smarze na palcu i dodatkowo wtłocze minimalną ilość na początku pancerza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 A ja zastanawiam się nad sensem smarowania pancerzy teflonowych. Nie lepiej i taniej raz na jakiś czas zmienić je na nowe. Oczywiście jestem zwolennikiem gładkich szlifowanych linek z nierdzewki. Ja czasem wspomagam się rzadkim olejkiem....ale to takie doraźne manipulacje i na szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Godzinę temu, skom25 napisał: Chyba przeciągnę linki po smarze na palcu Ja tak robie i dziala to spoko, przeciagam linke po smarze na palcu aby byla lekko przesmarowana i nasuwam pancerz. 45 minut temu, woojj napisał: A ja zastanawiam się nad sensem smarowania pancerzy teflonowych. Nie lepiej i taniej raz na jakiś czas zmienić je na nowe Przesmarowanie linki polepsza jej slizg, własnie i szybciej i taniej jest je przesmarowac raz na 3 miechy niz wymieniac, szczegolnie w rowerach ktore nie maja linki w pelnych pancerzach jest to proste i szybkie rozwiazanie. Wypinasz pancerz z zaczepow w ramie, przesuwasz, smarujesz, nasuwasz... 3min na linke i wszystko śmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Godzinę temu, woojj napisał: A ja zastanawiam się nad sensem smarowania pancerzy teflonowych. Nie lepiej i taniej raz na jakiś czas zmienić je na nowe. Oczywiście jestem zwolennikiem gładkich szlifowanych linek z nierdzewki. Ja czasem wspomagam się rzadkim olejkiem....ale to takie doraźne manipulacje i na szybko. Dokładnie tak samo. Dobry pancerz to kilka pln za metr ( powiedzmy 6-10 pln ) i wystarczy na długo. ( chyba, że ktoś tyra w górach w deszczu, błocie, na zjazdach, itp. ) Tak czy siak moje doświadczenia ze smarowaniem linek to raczej przypominały uruchomienie na pych samochodu, ( stare pancerze/linki + czyszczenie, taka prowizorka bez kosztów ) a nie dawanie do nowych lub w bdb stanie linek/pancerzy. Wg. mnie dodanie gęstego smaru, a ile wlezie to już w ogóle, spowoduje tylko gorszą pracę. I łapanie-wciąganie syfu do środka pancerza przez wchodzącą i wychodzącą linkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 6 minut temu, cinol123 napisał: Przesmarowanie linki polepsza jej slizg, własnie i szybciej i taniej jest je przesmarowac raz na 3 miechy niz wymieniac, szczegolnie w rowerach ktore nie maja linki w pelnych pancerzach jest to proste i szybkie rozwiazanie. Wypinasz pancerz z zaczepow w ramie, przesuwasz, smarujesz, nasuwasz... 3min na linke i wszystko śmiga. Wiesz....każdy ma swoje teorie w tym temacie. Jedni kupują zestawy przerzutkowe za 180 zł i twierdzą że ideał, a moim typem to tani pancerz i szlifowana linka nierdzewka z nieuszczelnianymi końcówkami. W warunkach zimowego tyrania pełny pancerz. Nowe systemy shimano "naSmar" mnie kompletnie nie przekonują, szczególnie ta porowata chrobocząca linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Dla jasności, ja będę montował wszystko nowe Shimano podaje żeby smarować, robię to z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietern Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Teraz, woojj napisał: Jedni kupują zestawy przerzutkowe za 180 zł i twierdzą że ideał, a moim typem to tani pancerz i szlifowana linka nierdzewka z nieuszczelnianymi końcówkami. Cuś w tym jest... Ja też kupuję szlifowaną nierdzewkę i pancerz SP41. a co do uszczelnianych końcówek, to taki cudowny fragment do łapania syfu i blokowania linki. l jeszcze jak ktoś posmaruje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 7 minut temu, skom25 napisał: Dla jasności, ja będę montował wszystko nowe Shimano podaje żeby smarować, robię to z ciekawości W charge plugu mam zainstalowane jakies podstawowe linki/pancerze shimkowe, przesmarowane przy instalacji tym smarem, i chyba ze 2-3 razy od tamtej pory poprawione, rower stoi na ultegrze 6700 czyli dosc wrazliwej na jakosc linek/pancerzy, zrobione na te chwile na nich 5616km, wszsytko dziala drugi sezon glownie w miescie, gdzie dosc czesto macham tylnymi biegami, nawet nie mysle zeby wymieniać kable bo nie mam takie potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Każdy ma swoje teorie, ja na podstawie własnych doświadczeń oraz serwisowanych przez siebie rowerów mam takie: - smarowane linki/pancerze nie działają dobrze ze wszystkimi manetkami i przerzutkami, a także prowadzeniem kabli - lepiej wybrać dobrej jakości uszczelniane końcówki i brak smaru niż odwrotnie - smar świetnie sprawdza się w pancerzach 5 mm (identyczne jak przerzutkowe 4 mm, tylko o większej średnicy). Tego typu kabel jest lepiej osadzony w przelotkach ramy, cały układ najczęściej precyzyjniej zmienia biegi. Ale nie wszędzie można je zainstalować - w przypadku klasycznych pancerzy 4 mm smarowania najczęściej nie stosuję, ew. w bardzo małej ilości lub w przypadkach wyjątkowych i dopasowanych do konkretnego użytkownika oraz warunków, w jakich będzie się poruszał - w prywatnych rowerach stosuję linki/pancerze Shimano Yumeya, Power Cordz, Nokon (oraz Acros, ale tam zamiast linek jest olej mineralny ;-)) Pierwsze są fabrycznie nasmarowane, w pozostałych używam tylko i wyłącznie oleju - Finish Line Stanchion Lube A na koniec, wszystko zależy od doświadczenia i montażu, oraz późniejszej dbałości o sprzęt. Jeden nasmaruje tak, że całość o kant tyłka rozbić, drugi będzie zadowolony przez cały sezon. Jeden przejeździ na nowym zestawie rok, drugi zatrze wszystko w 2 miesiące. I tak dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Zobaczymy. Ten sezon przelatałem na linkach Shimano/ Alligator i pancerzach Jagwire. Teraz będę montował pełne Shimano, tj. SP-41 i SLR a do tego linki nierdzewne Shimano. Z tego co pamiętam, aktualny zestaw minimalnie natłuściłem olejem do łańcucha Shimano ( ten w puszcze, opisany jako do łańcucha i pancerzy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 46 minut temu, Punkxtr napisał: pancerzach 5 mm to były i są świetne pancerze przerzutkowe.... szkoda że już prawie zapomniane. Sram do gripshifta tylko takie zalecał (kiedyś). Ja od 25 lat prywatnie używam rowerów z dolnym ciągiem, tam sytuacja jest o niebo lepsza. Mniej pancerza, mniejsze tarcie....no i do tego wypusty SRAMA pracujące 1:1. Z takimi zestawami nie ma problemów. Obecne shimano też działa 1:1 i jest już znośnie (wyższe grupy). 53 minuty temu, Punkxtr napisał: A na koniec, wszystko zależy od doświadczenia i montażu, oraz późniejszej dbałości o sprzęt. Dokładnie. Źle poprowadzone kable nie dość że działają źle to jeszcze potrafią ramę przepiłować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Dlatego te pancerze 5 mm ( przerzutkowe i hamulcowe ) - ja mam przerzutkowe na wszystko w całym rowerze. ( v - brejki ) https://pl.aliexpress.com/item/33043839471.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.45fc65f62mWJBl&algo_pvid=ad83c02d-f2c9-409d-a882-1628456537ec&algo_expid=ad83c02d-f2c9-409d-a882-1628456537ec-16&btsid=eeb72583-3e59-48e2-a7bf-3f31e652f049&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55 Są bdb. 28-30 pln z odstawą gratis w 12 dni za 3 metry. Czyli wychodzi 10 pln/metr pancerza. Plus mstalowe końcówki, linka nierdzewna i kilka lat z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 21 godzin temu, woojj napisał: .no i do tego wypusty SRAMA pracujące 1:1. Z takimi zestawami nie ma problemów. Obecne shimano też działa 1:1 i jest już znośnie (wyższe grupy) Obecnym wypustom SRAMa jak GX Eagle i NX Eagle to niestey nawet najlepsza linka i pancerz nie chcą pomóc i działają w cały świat (nie chce nawet myśleć jak działa SX). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 2 godziny temu, Sabarolus napisał: Obecnym wypustom SRAMa jak GX Eagle i NX Eagle to niestey nawet najlepsza linka i pancerz nie chcą pomóc nie wiem....czego się tam doszukujesz. Troszkę tego jeździ. No i nie na temat ;-)) Mnie tam Sram jak dotąd nie zawiódł.....ale kto wie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.