Skocz do zawartości

[Smar do pancerzy] Shimano Cable Grease


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Kupiłem dedykowany do pancerzy smar Shimano Cable Grease, taki jak na zdjęciu.

Znalezione obrazy dla zapytania shimano cable grease

Ma ktoś doświadczenie w jaki sposób najlepiej go aplikować? Z tego co pamiętam, kolega @Punkxtr nakładał trochę na szmatkę i przeciągał linkę. Ja myślałem na tym, żeby wtłoczyć trochę do pancerza, tak jak jest to w fabrycznym zestawie pancerzy Shimano.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w pewnym momencie i tak nie da się nałożyć go więcej bo ciśnienie jest za małe i zacznie wychodzić na zewnątrz. Myślę, że większość dobrych smarowniczek z małą końcówką będzie ok. Za dużo smaru spowodowałoby pogorszenie działania, trzeba go dawkować z umiarem i rozprowadzić na całej długości linką (kilkakrotnie ruszając ją w zmiennych kierunkach w pancerzu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skom25 napisał:

Chyba przeciągnę linki po smarze na palcu

Ja tak robie i dziala to spoko, przeciagam linke po smarze na palcu aby byla lekko przesmarowana i nasuwam pancerz.

 

45 minut temu, woojj napisał:

A ja zastanawiam się nad sensem smarowania pancerzy teflonowych. Nie lepiej i taniej raz na jakiś czas zmienić je na nowe

Przesmarowanie linki polepsza jej slizg, własnie i szybciej i taniej jest je przesmarowac raz na 3 miechy niz wymieniac, szczegolnie w rowerach ktore nie maja linki w pelnych pancerzach jest to proste i szybkie rozwiazanie. Wypinasz pancerz z zaczepow w ramie, przesuwasz, smarujesz, nasuwasz... 3min na linke i wszystko śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, woojj napisał:

A ja zastanawiam się nad sensem smarowania pancerzy teflonowych. Nie lepiej i taniej raz na jakiś czas zmienić je na nowe. Oczywiście jestem zwolennikiem gładkich szlifowanych linek z nierdzewki. Ja czasem wspomagam się rzadkim olejkiem....ale to takie doraźne manipulacje i na szybko. 

 

Dokładnie tak samo. Dobry pancerz to kilka pln za metr ( powiedzmy 6-10 pln ) i wystarczy na długo. ( chyba, że ktoś tyra w górach w deszczu, błocie, na zjazdach, itp. ) Tak czy siak moje doświadczenia ze smarowaniem linek to raczej przypominały uruchomienie na pych samochodu, ( stare pancerze/linki + czyszczenie, taka prowizorka bez kosztów ) a nie dawanie do nowych lub w bdb stanie linek/pancerzy. Wg. mnie dodanie gęstego smaru, a  ile wlezie to już w ogóle, spowoduje tylko gorszą pracę. I  łapanie-wciąganie  syfu do środka pancerza przez wchodzącą i wychodzącą linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, cinol123 napisał:

Przesmarowanie linki polepsza jej slizg, własnie i szybciej i taniej jest je przesmarowac raz na 3 miechy niz wymieniac, szczegolnie w rowerach ktore nie maja linki w pelnych pancerzach jest to proste i szybkie rozwiazanie. Wypinasz pancerz z zaczepow w ramie, przesuwasz, smarujesz, nasuwasz... 3min na linke i wszystko śmiga.

Wiesz....każdy ma swoje teorie w tym temacie. Jedni kupują zestawy przerzutkowe za 180 zł i twierdzą że ideał, a moim typem to tani pancerz i szlifowana linka nierdzewka z nieuszczelnianymi końcówkami. W warunkach zimowego tyrania pełny pancerz. Nowe systemy shimano "naSmar" mnie kompletnie nie przekonują, szczególnie ta porowata chrobocząca linka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, woojj napisał:

Jedni kupują zestawy przerzutkowe za 180 zł i twierdzą że ideał, a moim typem to tani pancerz i szlifowana linka nierdzewka z nieuszczelnianymi końcówkami.

Cuś w tym jest...

Ja też kupuję szlifowaną nierdzewkę i pancerz SP41. a co do uszczelnianych końcówek, to taki cudowny fragment do łapania syfu i blokowania linki. l jeszcze jak ktoś posmaruje... :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, skom25 napisał:

Dla jasności, ja będę montował wszystko nowe :) Shimano podaje żeby smarować, robię to z ciekawości :)

W charge plugu mam zainstalowane jakies podstawowe linki/pancerze shimkowe, przesmarowane przy instalacji tym smarem,  i chyba ze 2-3 razy od tamtej pory poprawione, rower stoi na ultegrze 6700 czyli dosc wrazliwej na jakosc linek/pancerzy, zrobione na te chwile na nich 5616km, wszsytko dziala drugi sezon glownie w miescie, gdzie dosc czesto macham tylnymi biegami, nawet nie mysle zeby wymieniać kable bo nie mam takie potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje teorie, ja na podstawie własnych doświadczeń oraz serwisowanych przez siebie rowerów mam takie:

- smarowane linki/pancerze nie działają dobrze ze wszystkimi manetkami i przerzutkami, a także prowadzeniem kabli
- lepiej wybrać dobrej jakości uszczelniane końcówki i brak smaru niż odwrotnie
- smar świetnie sprawdza się w pancerzach 5 mm (identyczne jak przerzutkowe 4 mm, tylko o większej średnicy). Tego typu kabel jest lepiej osadzony w przelotkach ramy, cały układ najczęściej precyzyjniej zmienia biegi. Ale nie wszędzie można je zainstalować
- w przypadku klasycznych pancerzy 4 mm smarowania najczęściej nie stosuję, ew. w bardzo małej ilości lub w przypadkach wyjątkowych i dopasowanych do konkretnego użytkownika oraz warunków, w jakich będzie się poruszał
- w prywatnych rowerach stosuję linki/pancerze Shimano Yumeya, Power Cordz, Nokon (oraz Acros, ale tam zamiast linek jest olej mineralny ;-)) Pierwsze są fabrycznie nasmarowane, w pozostałych używam tylko i wyłącznie oleju - Finish Line Stanchion Lube

A na koniec, wszystko zależy od doświadczenia i montażu, oraz późniejszej dbałości o sprzęt. Jeden nasmaruje tak, że całość o kant tyłka rozbić, drugi będzie zadowolony przez cały sezon. Jeden przejeździ na nowym zestawie rok, drugi zatrze wszystko w 2 miesiące. I tak dalej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy. Ten sezon przelatałem na linkach Shimano/ Alligator i pancerzach Jagwire. Teraz będę montował pełne Shimano, tj. SP-41 i SLR a do tego linki nierdzewne Shimano. Z tego co pamiętam, aktualny zestaw minimalnie natłuściłem olejem do łańcucha Shimano ( ten w puszcze, opisany jako do łańcucha i pancerzy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Punkxtr napisał:

pancerzach 5 mm

to były i są świetne pancerze przerzutkowe.... szkoda że już prawie zapomniane. Sram do gripshifta tylko takie zalecał (kiedyś).

Ja od 25 lat prywatnie używam rowerów z dolnym ciągiem, tam sytuacja jest o niebo lepsza. Mniej pancerza, mniejsze tarcie....no i do tego wypusty SRAMA pracujące 1:1. Z takimi zestawami nie ma problemów. Obecne shimano też działa 1:1 i jest już znośnie (wyższe grupy). 

53 minuty temu, Punkxtr napisał:

A na koniec, wszystko zależy od doświadczenia i montażu, oraz późniejszej dbałości o sprzęt.

Dokładnie. Źle poprowadzone kable nie dość że działają źle to jeszcze potrafią ramę przepiłować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego te pancerze 5 mm ( przerzutkowe i hamulcowe ) - ja mam przerzutkowe na wszystko w całym rowerze. ( v - brejki )

https://pl.aliexpress.com/item/33043839471.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.45fc65f62mWJBl&algo_pvid=ad83c02d-f2c9-409d-a882-1628456537ec&algo_expid=ad83c02d-f2c9-409d-a882-1628456537ec-16&btsid=eeb72583-3e59-48e2-a7bf-3f31e652f049&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55

Są bdb. 28-30 pln z odstawą gratis w 12 dni  za 3 metry. Czyli wychodzi 10 pln/metr  pancerza. Plus mstalowe końcówki, linka nierdzewna i kilka lat z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, woojj napisał:

.no i do tego wypusty SRAMA pracujące 1:1. Z takimi zestawami nie ma problemów. Obecne shimano też działa 1:1 i jest już znośnie (wyższe grupy)

Obecnym wypustom SRAMa jak GX Eagle i NX Eagle to niestey nawet najlepsza linka i pancerz nie chcą pomóc i działają w cały świat (nie chce nawet myśleć jak działa SX).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...