Skocz do zawartości

[sram GX] Problem podczas zrzucania łańcucha


cinek1987cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem z tylnią przerzutką SRAMa 12x w Scott Scale. Przebieg 2500 km na 2 łańcuchach. Z przodu blat absoluteblack oval boost. Na oryginalnym ten sam problem.

Wymieniona linka na nową. Kaseta 10-50.

Problem: do góry wrzuca ładnie na każdy blat. Powoli na dół idzie do 8 blatu (liczonego od dołu) i zaczynają się cyrki jak na filmiku poniżej.

Szybko do góry i na dół idzie (bo wymusza już wózek pewnie). W czym problem ??? Krzywa przerzutka ?? Ktoś ma jakiś pomysł, bo żadna regulacja już nie pomaga.

Z góry dzięki  za pomoc. Elo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zacznij od haka? Wizualnie możesz myśleć, że jest prosty a jednak takie minimalne odchylenia już mogą rozwalać całą pracę zmieniarek. Ostatnio jak się wywaliłem to myślałem, że tyłu nie tknęło ale niestety zaczęło podrzucać łańcuch na kasecie bo zahaczał o wyższe zębatki. Na szybko naprostowałem hak ręcznie i jest ok, ale haki już zamówione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem podobnie, w największym stopniu winny był luz na połączeniu hak - przerzutka. Jak się poszuka głębiej to internet trochę takich przypadków odkrywa. Jeżeli luz jest mały to ok, kiedy stanie się większy to już problem. Można szukać nowego zestawu do gx. Pasuje też podobno od wyższych modeli, gdzie rozwiązano to ciut inaczej. U mnie skończyło się na "tymczasowej" uszczelce w miejsce sprężynki. Nie pytajcie mnie jaka, znalazłem coś w otchłani garażu. Jeżdżę tak już kilka miesięcy i jest ok. Btw moja przerzutka to pacjent SOR i po przeszczepie organów ;). Reanimowana z dwóch, włączając wyciąganie i prostowanie sworzni. Dlatego też na wstępie napisałem, że w największym stopniu to B bolt. W mojej przerzutce możliwie, że dochodzi lekkie skrzywienie samego wózka. Hak, łańcuch, kaseta były nowe.

Warto też sprawdzić odległość górnego kółka od kasety ale to taka oczywista oczywistość.

Jeżeli nic nie pomoże to ewentualnie Shimano Slx 12rz? Fajne ceny są na nią porównując do gx. Ja mam chęć kupić dla samych testów.

 

https://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/xo1-derailleur-bolt-gx-eagle-1102087.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Puklus napisał:

Najpierw sie upewnij. Zdejmij przerzutkę i sprawdź płaszczyzny. 

 

 

13 godzin temu, cervandes napisał:

Właśnie po to jest hak, żeby to on się poddał a nie reszta. Zerknij w pomysły o prostowaniu haka, mnóstwo ich na sieci włącznie z takimi z przyrządami za 10pln opartymi na prętach.

 

Kiedyś miałem taki sam problem (nie na 12stce) i winnym był właśnie hak.

 

10 godzin temu, Lawstorant napisał:

Zdejmij przerzutkę i wyciągnij hak. Możesz kombinować prostowanie albo kupić nowy. Same haki są aluminiowe, i to z aluminium o średniej twardości. Wszystko po to, by hak zjadło a przerzutka przeżyła w razie wypadku.

Wyczyściłem wszystko dzisiaj i dokręciłem. Hak do tego modelu niedostępny w PL - będę zamawiał i tak na zapas. 

 

3 godziny temu, kenjisan napisał:

Ja też miałem podobnie, w największym stopniu winny był luz na połączeniu hak - przerzutka. Jak się poszuka głębiej to internet trochę takich przypadków odkrywa. Jeżeli luz jest mały to ok, kiedy stanie się większy to już problem. Można szukać nowego zestawu do gx. Pasuje też podobno od wyższych modeli, gdzie rozwiązano to ciut inaczej. U mnie skończyło się na "tymczasowej" uszczelce w miejsce sprężynki. Nie pytajcie mnie jaka, znalazłem coś w otchłani garażu. Jeżdżę tak już kilka miesięcy i jest ok. Btw moja przerzutka to pacjent SOR i po przeszczepie organów ;). Reanimowana z dwóch, włączając wyciąganie i prostowanie sworzni. Dlatego też na wstępie napisałem, że w największym stopniu to B bolt. W mojej przerzutce możliwie, że dochodzi lekkie skrzywienie samego wózka. Hak, łańcuch, kaseta były nowe.

Warto też sprawdzić odległość górnego kółka od kasety ale to taka oczywista oczywistość.

Jeżeli nic nie pomoże to ewentualnie Shimano Slx 12rz? Fajne ceny są na nią porównując do gx. Ja mam chęć kupić dla samych testów.

Dzięki za odp. Wyczyszczone. Ale zagłębiłem się w temat bo sobie siedzę na L4 (zwichnięcie barku...) i chyba w moim przypadku znalazłem problem, który upośledzał działanie przerzutki... mianowicie:

3 godziny temu, kenjisan napisał:

Warto też sprawdzić odległość górnego kółka od kasety ale to taka oczywista oczywistość.

Nigdy się w to nie zagłębiałem w takim stopniu... nie sądziłem, że to może tak upośledzać napęd !!

Na największym blacie kółko było daleko od zębów blatu. Uniosłem przerzutkę śrubką regulacyjną i bach... zaczęło to jakoś działać + regulacja naciągu linki.

Działa !! ... choć nie wykluczam wykrzywienia haku lub samej zmieniarki, gdyż na tym 8 blacie (licząc od dołu) czasami jeszcze zamuli na chwilę.

Także hak do zamówienia i tak na zapas.

Do tego sprawdziłem czy linka gdzieś się nie blokuje. Pancerz + te kółeczko przez które przechodzi (smarowanie) w zmieniarce. Dokręcenie haka i przerzutki.

I na chwilę obecną działa to znośnie. Testy oczywiście w terenie ...ale dopiero we wrześniu :P

Tu foto górnego kółka przy największym blacie (po zrzuceniu na niższy jest blisko kasety, no ale teraz to działa...):

 

IMG_20190823_110316.thumb.jpg.241cd06d139f3948791be9d033965f7b.jpg

A tu śrubka, którą musiałem odkręcić kilka dobrych zwoi... :

IMG_20190823_112705.thumb.jpg.f7037fd9632c41005e97068d78d08faa.jpg

Podsumowując DZIĘKI WSZYSTKIM za pomoc i naprowadzenie  ! Elo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...