Skocz do zawartości

[rower] Jaki rower wybrac Unibike Atlantis 2017 czy 2019?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem kupić nowy rower. Nie znam się jednak na sprzęcie, dlatego proszę znawców o rzut okiem i doradzenie. Zastanawiam się nad unibike atlantis z 2017 i 2019 roku
https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-unibike-atlantis-gts-2017
https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-unibike-atlantis-2019

Ceny odpowiednio 3200 i 3600 zł. Waga odpowiednio 17,2 i 17.0 kg. Nowszy rower, wiadomo, lepszy, ale starszy ma tą dziwną kierownicę.
Pytanie czy warto dopłacić 400 złotych i brać nowszy rower, czy jednak przy moim zdecydowanie miejskim przeznaczeniu ten starszy model będzie w zupełności wystarczający?

Wymagania i uwagi:
- polska marka roweru,
- dojazd do pracy po mieście, poniedziałek - piątek, ścieżki rowerowe, kostki, krawężniki, dziury, 20 - 30 km na dzień w dwie strony, jazda także w zimie póki nie spadnie śnieg,
- muszę wozić laptopa, zatem bagażnik i sakwa jest obowiązkowa, aby plecy się nie pociły (przynajmniej w lato),
- w okresie letnim cotygodniowe wycieczki do lasu, 50 km, ale z przerwami, czysta rekreacja,
- łatwość samodzielnego serwisu,
- budżet ~3500 zł.

Przesiadam się ze starej kolarki. Testowo jeździlem Kross Trans 4.0 i moje dotychczasowe spostrzężenia:
- tego typu rower jest bardzo wygodny bo prosta pozycja, proste plecy,
- rower dosyć ciężki, wolniejszy (szerokość opon, waga),
- dziury, krawężniki nie przeszkadzają,
- fantastyczna sprawność hamowania,
- błodniki - nie trzeba się tak bardzo martwić o stan ubrania.

Zastanawiam się jeszcze nad kierownicą. W Kross Trans 4.0 kierownica była lekko wygięta. Z uwagi na proste plecy jeździło się wygodnie. W Atlantisach kierownica jest prosta, więc pozycja jest niższa, plecy bardziej zgięte. Jak myślicie, która wersja do jazdy bardziej miejskiej będzie lepsza? Pewno słabe pytanie bo co kto lubi, ale zapytam.