Skocz do zawartości
Dawidd14

[Amortyzator przedni] Suntour Epixon ma luzy

Rekomendowane odpowiedzi

Dawidd14

Witam, wie ktoś jak usunąć luzy w epixonie ustawionym na 130mm skoku ? Luz jest najbardziej widoczny podczas hamowania gdy dolne lagi zaczynają mocno drgać i wyginać się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
Godzinę temu, Dawidd14 napisał:

Witam, wie ktoś jak usunąć luzy w epixonie ustawionym na 130mm skoku ? Luz jest najbardziej widoczny podczas hamowania gdy dolne lagi zaczynają mocno drgać i wyginać się.

Od kiedy masz ten amorek, bo moze na gwarancję ci wymienią 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biker_xc
W dniu 14.07.2019 o 16:21, cervandes napisał:

Wysłać do @ACTIVIA na wymianę ślizgów?

no właśnie, jak często wymieniać ślizgi? Swojego Epixona kupiłem w listopadzie 2017, przejeździłem w 2018 3,5 tyś km po ścieżkach, asfaltach, szutrach, regularnie go serwisując i zimą luz na ślizgach był już na tyle duży, że czasami było słychać delikatne stukanie. W styczniu wymieniłem ślizgi, trochę pojeździłem i gdy łapę za koniec kierownicy z jednej strony, tak jakbym chciał podnieść rower, znów słychać delikatne stukanie. Między koroną a goleniami dolnymi znów pojawił się delikatny, wyczuwalny luz. Anoda jest ok, nic się nigdzie nie wyciera. Czy raz w roku trzeba w tym amorku wymieniać tuleje? Może lepiej wymienić amor na rebę? Wkurza mnie jakiekolwiek stukanie . Czy inne amorki też mają taki luz? Ewentualnie czy też tak szybko go łapią?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Hmmm. Mam epixona od... grudnia '17. Pewnie też z piwnicyrowerowej. Od tamtej pory rozbierałem go chyba 4 razy. Po zakupie - żeby zmniejszyć skok na 100mm, po 2 miesiącach żeby przejść na olej zamiast smaru, potem gdzieś przed zimą i teraz z miesiąc temu ponownie. Przebieg - 9000km, luzów ZERO.

Stukanie w nim może występować w tłumiku, jest taki bolec wystający ciut za mały względem wyfrezowanego gniazda i to on potrafi czasem na nierównościach małych sobie cicho stukać. Jesteś pewien, że to stukają ślizgi, golenie a nie ten wichajster?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Amortyzator łapie luz, bo ma ustawiony zbyt duży skok.

130mm to większa dźwignia, a co za tym idzie siła oddziałująca na ślizgi, które do tego nie są najwyższej jakości. 

Przy takim skoku powinieneś mieć już golenie 34mm. Widelec byłby sztywniejszy i tak szybko nie łapałby luzów.

 

Rebę sobie odpuść, bo to nadal golenie 32mm, więc przy 130mm będzie jej brakować sztywności.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biker_xc

u siebie mam ustawione 100mm, pierwsze luzy pojawiły się rzeczywiście przy 120mm, jednak po wymianie tulei zmniejszyłem na 100, by uniknąć zbyt długiej dźwigni. Amorka kupiłem od Activi i generalnie nie mam żadnych zastrzeżeń co do sprzedającego ;) Luz sprawdzam wsuwając palce między golenie a podkowę dolnych lag i delikatnie poruszając na boki. Tam właśnie wyczuwam stukanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×