Skocz do zawartości

[3000-4000] Trek X-Caliber 8 vs GT Avalanche Elite


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rowerów w tym przedziale cenowym jest oczywiście sporo, obecnie koncentruję się tych dwóch, głównie ze względu na geometrę ramy z niskim przekrokiem - jakoś tak mam że chcę mieć więcej wolnej przestrzeni pod nogami ;)

Najbardziej interesuje mnie różnica między amortyzatorami - Rockshox 30 Silver vs Suntour XCR32.

Reszta wyposażenia jest podobna (ok wiem że są różnice ale nie tak istotne wg mnie, no ale może coś istotnego nie dostrzegam).

Różnica w cenie to ok. 400-500 zł więcej za Treka. 

Warto ze względu na ten amortyzator?

Marka nie jest dla mnie plusem, wręcz minusem, wolę rzeczy mniej oklepane ;)

Będę nim jeździł tylko w górach, ale tak naprawdę głównie rekreacyjnie, czasem jakieś ambitniejsze podjazdy czy zjazdy - choć z lepszy rowerem będzie tego więcej. Trochę single tracków. Nie ścigam się, no chyba że sam ze sobą. Jeżdzę tak ok. 800-1000 km rocznie.

Do tej pory jeździłem na Giant Talon z amortyzatorem stalowym Suntour XCR32 który był dla mnie zbyt twardy. Ważę 80kg. Zmieniam rower przede wszystkim ze względu na ten amortyzator, i chcę geometrię trochę lepszą do podjazdów bo to też był słaby element tamtego roweru.

Napisano

To ja wiem że lepszy, ale czy aż 500 zł lepszy :) No i też pytanie w czym - czy chodzi o wytrzymałość/usterkowość czy też w samej jeździe się lepiej sprawdza.
Dodam że tego Suntour to trochę znam bo żona ma takiego GT i parę razy na nim jechałem. Oczywiście róźnica do mojej sprężyny jest olbrzymia więc trudno mi ocenić czy ten Rockshox będzie jeszcze lepiej się prowadził.

Aha linki:
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/23156/?colorCode=grey

https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-elite

Napisano

W absolutnie wszystkim. Jest lżejszy, lepiej pracuje, ma obie sprężyny powietrzne, jest smarowany olejem, ma teflonowe ślizgi, lepsze uszczelki kurzowe, posiada gąbki olejowe, ma rozbieralny i naprawialny tlumik czy w końcu tańsze części zamienne. No i on sam jest wart 500zl więc... 

Napisano

Ale czekaj, ty piszesz o XC30, a tam jest po prostu 30. W ogóle ciężko mi znaleźć ten widelec w sieci. 

"Ma obie sprężyny powietrzne" - a ten Suntour co ma?

Gdzie dokopujecie się do specyfikacji amortyzatorów? Na stronie Rockshox/SRAM w ogóle nie ma tego modelu.

Napisano

30 i XC30 to tożsame widelce. W sensie w bieżącym roku przemianowano XC30 silver SA na 30 silver. A XC30 gold na 30 gold natomiast w serii XC pozostawiono tylko stalowo-sprężynowego XC30.

Suntoury mają stalową sprężynę negatywną. Ale większym zmartwieniem są lipne plastikowe ślizgi (szybko pojawiają się wyczuwalne luzy), gorsze smarowanie (smar stały zamiast otwartej kąpieli olejowej), kartoflane uszczelki kurzowe (słabo zgarniają a z czasem twardnieją przestając spełniać swoje zadanie, po 2 sezonach będą w takim stanie jak RSowe po 5), brak gąbek olejowych (część smaru będzie się wydostawać na górne golenie), czy nawet beznadziejne uszczelki tłoka (przy większym dropie bywa że jest bum, widelec dobił do końca i brak powietrza w komorze pozytywnej - o czym przekonałem się na własnej skórze w ubiegłym tygodniu). No i jeszcze ten tłumik...

Weź też poprawkę na to, że XC30 silver air to absolutnie najtańszy widelec RS jaki jest. Czy warto za niego dopłacać 500zł? Nie wiem bo sam bym go nie chciał za darmo.

Napisano

Jeszcze wpadłem na Rockrider XC100, byłby idealny gdyby nie ten napęd jednoblatowy. Chcę mieć coś bardziej uniwersalnego...

Dodam że głównie ze względu na wysoką ramę odpadły:
Merida Big Nine 500
Cube Attention SL
Scott Scale 970
Kellys Gate 30

Napisano
5 godzin temu, wjakobczyk napisał:

Reszta wyposażenia jest podobna (ok wiem że są różnice ale nie tak istotne wg mnie, no ale może coś istotnego nie dostrzegam).

Największy minus Treka to przerzutka bez sprzęgła. Deorka w GT ma sprzęgło, kaseta ma szerszy zakres kosztem gorszego stopniowania, dzięki czemu na dużym blacie korby oblecisz 90% terenu - jazda prawie jak na 1x. Tylko po kiego grzyba wsadzili tam korbę 36x22? Przełożenie 22x42 to już przesada, aż się prosi o wymianę korby na 36x26. Tylna piasta w Treku jest w standardzie 141x5 co mocno ogranicza wybór piast, a oryginalne koła Treka są podłe. 

Napisano

ASprzeglo jakos mnie nie przekonuje. Jezdzilem na tym Avalanche i z wlaczonym sprzeglem dalo sie wyczuc ze biegi gorzej wchodza. 

Zaczynam coraz wiecej myslec o tym Rockrider XC100, w sumie zakres przelozen tam jest prawie taki sam jak w Treku. Tylko ten naped taki wielki. No i nie jestem przekonany do Decathlonu. 

Napisano

Przerzutka jak i generalnie napęd cały to kwestia eksploatacyjna - kiedyś i tak przyjdzie czas na wymianę (wcale długo nie trzeba czekać :( ). Skoncentruj się na dopasowanej do Ciebie ramie, amortyzatorze i kołach w miarę możliwości. W treku jest boost bez sztywnej osi i nie demonizowalbym że trudno lepsze koła pod to kupić bo np. wszystko na popularnych piastach dt swiss (boostowe 370 czy 350) podejdzie. Tyle, że kupowanie roweru żeby zostawić z niego tylko ramę i amortyzator trochę niepoważne jest. Tym bardziej że to gowniany amortyzator i niespecjalna rama. 

Jak już przy takich kwotach jesteśmy to warte rozważenia są RR xc500 2018 i 2019. W tym drugim przypadku masz lepsza ramę, trzy-cztery klasy lepszy amortyzator i znacząco lepsze koła. Napęd 1x12 bedzie tez raczej wystarczający.

Napisano

 

Ram w Treku gowniana? Myslalem ze to jego mocny punkt. :) To ktora z tych jest najlepsza? Albo cos innego jeszcze? Merida 500 mi nie podpasowala wybitnie, wysoko strasznie  

RR XC500 to juz 5k zl. 

Napisano

Źle mnie zrozumiałeś - w cenie do 4k rama w treku jest bardzo ok. Ale jeśli miałbyś w tym rowerze zostawić tylko ramę i amor to od razu dokładając te pieniądze, które musisz wyłożyć na lepsze koła, zmiany w napędzie itp. masz już nowego xc500 jeśli nie węglowego xc900. A to rowrry pod kazdym względem dużo lepsze niż ten trek.

Napisano

Nie, ja nie zamierzam nic zmieniac po kupnie. Chce miec rower od razu do jazdy, a zmiany ewentualnie w przyszlosci w miare zuzycia lub tez checi na eksperymenty. 

A XC100 jak widzicie? Amor wiadomo, najlepszy z tych wszystkich. Naped, coz, inny. Nie wiem jak rama.

W Treku zauwazylem jeszcze brak blokady amora na kierownicy,  choc do tej pory mialem i rzadko korzystalem. No ale jakis minus to jest. 

Napisano

Dla mnie manetks jest minusem bo zwykłe kosztem regulacji kompresji. Odnosnie xc100 to tam zdaje się markhor comp jest? To znowu  najtańszy maniek fakt że lepszy niż xcr i nieco lepszy niż xc30 Silver.

Napisano

Przymierzyłem się do XC100 - no nie do końca przymierzyłem bo nie było mojego rozmiaru, ale...

Dla mnie manetka przerzutki to porażka. Już pomijam że luzy ma takie że zastanawiam się kiedy do wymiany, ale podstawowa sprawa to ergonomia - nie mogłem wygodnie sięgnąć do górnego przycisku, trzeba było cały omijać dolny. Czytałem pare testów tego roweru i tej przerzutki i dziwi mnie że nikt na to nie zwraca uwagi. Może to kwestia przyzwyczajenia, a może mojej ręki, ale nie zdecyduję się na rower z taką wadą. 

Ogólnie widok na kierownicę bardzo osłabia wrażenie roweru za 4000 zł - te plastiki (manetka przerzutki i amortyzatora) przypomina bardziej coś klasy Altus. W sumie na XC500 to samo. Ta wielka przerzutka która nijak nie chowa się pod ramą też nie budzi zaufania. Chyba zostanę wierny Shimano.

Napisano

Ale wiesz, że manetki, klamki, itp. to się ustawia na kierownicy pod siebie? A w naprędce złożonym w sklepie rowerze to może być ustawienie dalekie od jakiejkolwiek ergonomii... :)

Wystarczyło poprosić obsługę albo samemu zawinąć na chwilę multitoola z półki i byś sobie mógł to rzetelniej sprawdzić.

Teraz, wjakobczyk napisał:

te plastiki (manetka przerzutki i amortyzatora) przypomina bardziej coś klasy Altus

Akurat w manetkach Shimano jakieś elementy np. z alu to się pojawiają dopiero od XT w górę.

Napisano

Tylko że nie bardzo widziałem co tam mógłbym zmienić, kąt i odległość by raczej nie pomogły, było po prostu ciasno. Ale może rzeczywiście powinienem był spróbować.

No i też to że chodziły ciężko, zwłaszcza zwalnianie przerzutki.

A co do plastiku to ja wiem, tylko akurat ten w Shimano jakoś poważniej :) wygląda.

Napisano

To zdecydowanie racja ... przy tych parametrach to Ty podfruwasz a nie podjeżdżasz : )

Tak wrzucam Marina bo się też powoli przymierzam do czegoś na góry i mi wychodzi, że typowa "krosiarska" jak to prześmiewczo acz słusznie nazywają "enduenie" : ) geometria nie jest do końca dobrym pomysłem. Na podjazdy OK ale potem trzeba zjeżdżać. Myślę o weekendzie w Beskidzie Śląskim i cienko widzę te zjazdy na moim XC HT.

W 29 calach: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/family/nail-trail-pl Główka 68, skok 120 to tak między XC a ścieżkowcem ... Shimano ...

 

Napisano

Odnośnie ustawiania manetek to kąt i odległość od chwytu. Dodatkowo trzeba ustawić wszystko pod siebie wlacznie z siodłem, obróceniem kierownicy i klamkami hamulcowymi bo dopiero wtedy jest szansa na ocenę ew. ergonomii.

Poza tym jak pisał @m0d w Shimano dopiero w manetkach xt duża dźwignia jest z alu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...