Skocz do zawartości

[Pancerze] Hamulcowe


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Z racji że w trakcie sezonu kompletuję części, a po sezonie robię serwis, powoli rozglądam się nad pancerzami hamulcowymi do szosy. 

Aktualnie mam pancerz Clark's sprzedawany na metry oraz linki Alligator, połączone z klamkomanetkami Claris ST-R2000 i hamulcami 105 BR-R7000. Hamulce działają nieźle, ale wyczuwalna jest lekka "gumowatość" i coś mi podpowiada że może to być kwestia pancerza.

W miarę możliwości, chciałbym trzymać się Shimano, jednak jeżeli będą jakieś dobre alternatywy, chętnie wezmę je pod uwagę.

Aktualnie znalazłem:

Sprzedawany na metry, co bardzo mi odpowiada, bo w przypadku "wpadki" nie ma problemu żeby dokupić kawałek. No i cena 5 zł za metr jest wręcz śmieszna. Pytanie jak ma się do tego jakość.

2 i 3. Czy przypadkiem to nie jest ten sam pancerz co 5 zł/ metr?

Cena kosmiczna, natomiast spotkałem się z opinią że są warte swojej ceny.

Co sądzicie? Zestawy jakoś do mnie nie przemawiają, ale z drugiej strony np pancerza Dura Ace nie da się kupić na metry.

Jakie linki polecacie? Aktualny Alligator wydaje się całkiem dobry, ale nie wiem jak wygląda sprawa "elastyczności" i czy przypadkiem nie jest współwinny nieco miękkiej klamki. Miałem też linkę Clark's z jakąś powłoką polimerową, ale działało to tak źle, że nowa linka wylądowała na śmietniku.

Rower będzie jeździł tylko w sezonie w suchych warunkach, całość wymieniana co rok.

Interesuje mnie konkretna dyskusja z konkretnymi przykładami. Przejrzałem naprawdę masę tematów, więc porady typu kup "jakikolwiek pancerz i linkę nierdzewną" już znam ;)

@durnykot @1415chris coś mi podpowiada że będziecie mieli kilka sensownych słów do napisania w tym temacie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie można kupić samego pancerza : ( ewentualnie z końcówkami stalowymi ) bo linki przerzutki i  hamulca nie są nierdzewne (  do hamulca i tak potrzebujesz inne końcówki linki )

https://allegro.pl/oferta/pancerz-4-linki-koncowki-gratis-oslonki-jagwire-7427868886?reco_id=6f48e69e-759b-11e9-aa10-246e968481e0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Drożeje ten pancerz, jeszcze rok temu można było kupić 10 pln taniej. ( za zestaw ). Widziałem też na ali, ale cena za bodaj 3 metry też coś około 35 pln z dostawą. W każdym razie pancerz bardzo sztywny, ma fajną fakturę, wygląd i wcale nie wygórowaną cenę.

Tak czy siak za wszystko z  dostawa licząc wychodzi po 12,50 za metr pancerza. ( reszta do roweru teściowej ) ;)

/edit

O, jest :

https://pl.aliexpress.com/item/TRLREQ-3-m-Bike-Brake-Cable-MTB-Road-Bike-5mm-Weaving-Bike-Disc-Line-Brake/32827918665.html?spm=a2g17.10010108.1000014.14.3a5577f0F8DUcD&pvid=f2567fde-b404-4ef6-8a7b-f41b803490a8&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.133244.0&scm-url=1007.13338.133244.0&scm_id=1007.13338.133244.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki są oddzielnie, jedyne 54 zł za sztukę :D Kusząca wizja, zwłaszcza gdy przypadkiem końcówka po przycięciu się "rozejdzie" i linka będzie się nadawała do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

IMO ważniejsza od marki jest podatność pancerzy na kompresję podczas hamowania, której brak ( lub duża podatność ) może powodować wspomnianą gumowatosć klamki. Tradycyjne pancerze, ze względu na budowę wnętrza ( stalowa osnowa zwinięta w sprężynkę- na górze obrazka ) mają tendencję do kompresji między mocowaniami pancerza w ramie w czasie hamowania.

Pancerze typu compression less ( na dole ) mają często osnowę kevlarową ,która ma znacznie mniejszą tendencję do kompresji.

GNHrlbw2dfp0SdjK0b61.jpg

 

Przerabiałem temat u siebie przy wymianie klamek z Shimano na SRAMa. Oryginalnie miałem pancerze TRP ( do hamulców TRP ) , zakładając klamki SRAM wykorzystałem nowe pancerze SRAM dostarczone z klamkami. W efekcie hamulce stały się gąbczaste, z nieco dłuższą drogą klamki. Założenie pancerzy TRP zniwelowało ten problem. 

Tu jest ciekawy artykuł.

https://www.cxmagazine.com/mechanical-monday-upgrade-compressionless-brake-housing

 

Ale nie należy traktować pancerzy compression less jako remedium dla kiepskich hamulców. Na pewno poprawią działanie mechaników,ale nie zrobią z nich hydraulików.

W daaawnych czasach podobnie było z V-kami. Na tanich , błyszczących hamulcach zestaw Avida SD-7 działał tak sobie. Z pancerzami Jagwire czy Aligatora hamowanie nagle stało się wydajniejsze i po prostu lepsze.

Od siebie polecę zestaw Jagwire Pro Road

https://jagwire.com/products/diy-cable-kits/road-pro-kit

TRP

https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/trp-cableset/rp-prod169681

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw Jagwire wygląda całkiem przyzwoicie, zastanowię się nad nim.

Przejrzałem na szybko artykuł ( przeczytam na urlopie) i rzuciło mi się w oczy że "compresionless" jest sztywniejszy niż tradycyjna "sprężyna". Nie ma problemu żeby zrobić dość mocny łuk na kierownicy przy wyjściu z manetki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te moje z ali sa w dwóch wersjach. Przerzutkowa i hamulcowa, obie po 5 mm średnicy. Do wyboru masz. Tylko czarne są najfajniejsze. Rurka z teflonem, na to metalowy oplot ( 2 wersje ) potem znowu rurka pcv i na to oplot z mocnych nici ( trudno je obcinaczkami nawet uciąć,  najwiekszy opor z całego pancerza stawiają, szczególnie jak obcinarki tępe ;) ) a na koniec pcv otulina czarna. To z bardzo dobrych v brejków robi ciut lepsze. ( mam i wiem ) tu masz na fotkach lepiej pokazane bebechy i opis : ( choc poprzedni link jest taniej i dostępne czarne )

https://pl.aliexpress.com/item/TRLREQ-3m-MTB-Road-Bike-Brake-Shift-Wire-Tube-5mm-Weaving-Line-Pipe-Bicycle-Variable-Speed/32812729705.html?spm=a2g17.10010108.1000014.4.6e921db7Z7ksFm&pvid=f7a08ff8-c56e-4654-a793-0c2186032a83&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.128357.000000000000000&scm-url=1007.13338.128357.000000000000000&scm_id=1007.13338.128357.000000000000000

/edit

w porównaniu do shimanowskich M-system jest lepiej.

tu zdjęcie z bebechami ( na zdjęciu wersja niby przerzutkowa, jest jeszcze z oplotem zawijanym spiralnie )

HTB1j9uvRpXXXXaMapXXq6xXFXXXO.jpg?size=1

HTB1LWeTRpXXXXcwXFXXq6xXFXXXT.jpg?size=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do shimanowskich M-system jest lepiej. ( czyli standardowych, nierdzewnych i wcale nie najgorszych )

Po prostu chciałem wycisnąć max z v brejków nie płacąc grubo za bardzo drogie pancerze. I udało się. ( mam je od 8 lat )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycje, ale nie bardzo mam ochotę kupować pancerz z chin, nie przepadam za tym.

Wracając do pierwszego posta. Ma ktoś porównanie czy pancerz sprzedawany na metry, to ten sam który jest w zestawach?

Widzę że nikt jeszcze nie wspomniał o linkach. Jest coś szczególnie godnego polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@uzurpator Mam pytanko. ( lub ktokolwiek wie, ma przemyślenia to proszę się podzielić )

http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Pancerz_bezkompresyjny.html 

Pomierzyłem swoje pancerze ( tak mniej więcej, z dokładnością do 1 cm ) i przód 40 cm, tył 40 cm + 20 cm. ( 60 cm )

Różnica w odczuciu, twardości klamki, mocy itp  na tylnym jest ( w porównaniu z przednim ). Nie potrafię tego ocenić w %,  ale mam zaledwie 20 cm więcej tylnego pancerza ( w porównaniu do przedniego pancerza ) to myślałem, różnica powinna być mniejsza. Nie jest to duża różnica w sensie przepaści, że przód 100 % - tył 30 % ( porównanie  przedni - tylny ) ciężko to porównać hamując bo inaczej zachowuje się koło przednie podczas hamowania, a inaczej tylne ( utrata przyczepności ). Pytanie : wg. Ciebie same linki, jej długość ( bo tu jest różnica znaczna ) mogą robić różnicę ? W sensie linka pewnie trochę się wyciąga ( podczas hamowania - sprężystość ) , przednia ma 50 cm, tylna 110 cm, jest możliwe, żeby tylna wyciągała się np. o 2 mm, a przednia o 1 mm, ? (  wartości wzięte z sufitu, strzelam )

Pytanie drugie - bo też są rózne teorie* - czy linka nierdzewna jest bardziej sztywna ( mniej się wyciąga ) od zwykłej, nawet galwanizowanej  czy odwrotnie ? Czy nie ma to znaczenia bo się nie wyciągają podczas hamowania ( na sam czas hamowania, mam na myśli sprężystość )

* np, że stal węglowa ( czyli zwykła linka ) jest mniej sprężysta, sztywniejsza  ( ale posiada oczywiste wady - rdzewienie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bl/Br-m950 x 2, fakt zapomniałem o podkowie. Nie chciałem jej zakładać ( chociaż dawno temu używałem w innym rowerze ) bo troszkę szpeci, ale chyba spróbuję dla porównania.

@uzurpator a czy te stalowe rurki ( 40 cm mają i są 3 szt  - znalazłem bardzo tanio komplet :

https://allegro.pl/oferta/avid-full-metal-jacket-cable-set-do-mechanikow-mtb-7454276935

są elastyczne ? Do v brejków się nadają ? O ile odcinek w przednim hamulcu klamka- szczęka w zasadzie nie pracuje, gdyby go wygiąć w łuk to będzie ok, ale odcinek do tylnego hamulca, klamka - pierwszy opór ramy -  już pracuje, nada się ten wynalazek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2019 o 20:41, Dokumosa napisał:

Ja osobiście jak również zawodowo kijem nie dotknę nigdy więcej pancerzy jagwire ;)

Jakis konkretny model, miales do czynienia z wszystkimi opcjami?

Mialem pare zestawow Jagwire, to sie nazywalo kiedys Racer. Bardzo przyzwoicie dobre pancerze. Od lat wielu uzywam Alligatory I link. Super lekkie, nie do osiagniecia przez tradycyjne pancerze male luki, do tego nigdy mi nie przyszlo do glowy, zeby wymienic je na cos innego. A hamulce dzialaja mi tak, ze nie mysle o hamulcach tarczowych.

Odnosnie linek, szlifowana nierdzewka, wiecej nie potrzeba. Unikalbym tych powlekanych teflonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak i czym tniecie i zakańczacie te kevlarowe pancerze? Nie "siepie" się na końcach pancerzy, przy klamkach i zaciskach?

W hybrydzie (głównie miasto, z dodatkowym obywatelem w foteliku) wymieniam zaciski Shimano BR-M415 (wyjątkowo gąbczaste i z za twardą sprężyną spowalniacze mimo 180 mm przodu) na Avid BB7 i z konieczności dania dłuższego o kilka centymetrów przedniego pancerza muszę go wymienić i nie wiem, w którym iść kierunku: coś z Shimano, coś z Jagwire, a może z odzysku z piwnicy jakieś BBB gdyby miało nie być różnicy?

Lub w ogóle zapomnieć o mechanikach jako o ślepej uliczce i od razu wejść w hydraulikę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, R10 napisał:

od razu wejść w hydraulikę?

Tak. Są tutaj zwolennicy mechanicznych tarczowych, ale ja uważam że lepiej kupić hydrauliczne. Zalet jest wiele i znacznie przewyższają potencjalne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, SoloTM napisał:

Normalne końcówki stalowe o grubości pancerza.

Ale dajesz końcówki na przedni pancerz, gdzie końce pancerza są u góry w klamce i na dole w zacisku hamulca, czy końcówki tylko do tylnego gdy pancerz przycina się na "wypustki" ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...