Skocz do zawartości

[korby] na jakie korby zmienic ?

mrowkaa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jako ze nie znalazłam tutaj tzw oślej łączki to zaraz moj temat wyłąduje w śmietniku. Przepraszam jestem laikiem ;p

Otóż posiadam rower Klauden floryda 28`` , korba 170 , 6 przerzutek shimano mam 175cm wzrostu i mam wrażenie ze poprostu za duzy opór mi ten rower stawia , jezdze głównie rekreacyjnie , asfalt , chodnik czasem utwardzona droga lesna itp. Ogolnie rower składany i kilka rzeczy ma innych niz podstawowy model :wlasnie zmeniona korba , czy przedni amortyzator i amortyzator siedziska - nie ja to skladalam ja go tylko dostalam.

Jest jakiś sens zmiany na dłuższą ? Chciala bym osiągnac poprostu wygode i się nie męczyć pod górke. No chyba że jeszcze jakies rozwiazanie

ps. Zdziwilo mnie tez ze taka sama dlugosc korby ma zamontowana moja córka w swoim Goetze 24`` ale am to rower mimo trzech przerzutek praktycznie płynie

Napisano

Przerzutki to rower ma... co najwyżej dwie.

Myślę, że podstawowym problemem tego roweru jest jego spora waga i mało przyjazna geometria - i to zanim dostał amortyzator - potem było tylko gorzej.

Ktoś dorzucił pewnie jeszcze ze 2kg wymieniając sztywny widelec na imitację amortyzatora (to coś ma skręcane łożyska sterów 1" i ramę zupełnie nieprzystosowywaną do uniesienia przodu wyższym od sztywnego widelca amortyzatorem... więc rower zamiast zwykłego prostego widelca dostał kowadło które podniosło przód - na podjazdy dramat) Dodatkowo dołożył do siodełka w kształcie "kanapy" amortyzowaną sztycę zmniejszając efektywność pedałowania - część Twojej energii zamiast popychać rower do przodu buja siodełkiem. Ów "mechanik" wziął zwykły podstawowy rower - ot miejską tanią damkę stworzoną na potrzeby dojazdów do sklepu i uznał że zdewastuje go dokumentnie przeróbkami.

Długość korb (różnica 5mm) ma tu marginalne znaczenie...

Napisano

To będzie rower na stalowej ramie i  wolnobiegu ( 3x6 )