Skocz do zawartości

[korby] na jakie korby zmienic ?


mrowkaa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jako ze nie znalazłam tutaj tzw oślej łączki to zaraz moj temat wyłąduje w śmietniku. Przepraszam jestem laikiem ;p

Otóż posiadam rower Klauden floryda 28`` , korba 170 , 6 przerzutek shimano mam 175cm wzrostu i mam wrażenie ze poprostu za duzy opór mi ten rower stawia , jezdze głównie rekreacyjnie , asfalt , chodnik czasem utwardzona droga lesna itp. Ogolnie rower składany i kilka rzeczy ma innych niz podstawowy model :wlasnie zmeniona korba , czy przedni amortyzator i amortyzator siedziska - nie ja to skladalam ja go tylko dostalam.

Jest jakiś sens zmiany na dłuższą ? Chciala bym osiągnac poprostu wygode i się nie męczyć pod górke. No chyba że jeszcze jakies rozwiazanie

ps. Zdziwilo mnie tez ze taka sama dlugosc korby ma zamontowana moja córka w swoim Goetze 24`` ale am to rower mimo trzech przerzutek praktycznie płynie

Napisano

Przerzutki to rower ma... co najwyżej dwie.

Myślę, że podstawowym problemem tego roweru jest jego spora waga i mało przyjazna geometria - i to zanim dostał amortyzator - potem było tylko gorzej.

Ktoś dorzucił pewnie jeszcze ze 2kg wymieniając sztywny widelec na imitację amortyzatora (to coś ma skręcane łożyska sterów 1" i ramę zupełnie nieprzystosowywaną do uniesienia przodu wyższym od sztywnego widelca amortyzatorem... więc rower zamiast zwykłego prostego widelca dostał kowadło które podniosło przód - na podjazdy dramat) Dodatkowo dołożył do siodełka w kształcie "kanapy" amortyzowaną sztycę zmniejszając efektywność pedałowania - część Twojej energii zamiast popychać rower do przodu buja siodełkiem. Ów "mechanik" wziął zwykły podstawowy rower - ot miejską tanią damkę stworzoną na potrzeby dojazdów do sklepu i uznał że zdewastuje go dokumentnie przeróbkami.

Długość korb (różnica 5mm) ma tu marginalne znaczenie...

Napisano

To będzie rower na stalowej ramie i  wolnobiegu ( 3x6 )

https://www.olx.pl/oferta/rower-klauden-floryda-28-wyprzedaz-10-CID767-IDxjcnI.html

I tutaj trzeba po prostu mu przegląd zrobić, czy coś nie hamuje roweru, sprawdzić ogumienie, ogólny serwis/przegląd.

/edit

możliwe, że ktoś włożył tam korbę 48/38/28 + ciężki amortyzator ( de facto atrapa ) plus jakieś mechaniczne usterki i całość ciężka + źle pracuje.

Napisano

Na allegro podają 17 kg, czyli teraz ma z jakieś 18,5 minimum. Dodatkowo jak wcześniej napisano amortyzator podniósł przód. Do kompletu tanie piasty i to jest efekt.

Napisano

@abdesign moj dziadek jest specyficzny , niby sobie ten rower skladal ;p 

podejrzewam ze jak to zobaczycie to padniecie ze smiechu ale co mi tam ;p klasycznie sporo trytek itd :D No ale poprostu mam i chce to ogarnac zeby uzytkowac. 

WP-20190304-14-53-07-Pro.jpg

WP-20190320-13-38-54-Pro.jpg
WP-20190320-13-39-36-Pro.jpg
WP-20190320-14-17-43-Pro.jpg

 

Napisano

Za dużo widziałem takich ulepów żeby się śmiać. Biegów masz raczej 7 a nie 6 - do tego widać że rower trochę stał. Musiałby obejrzeć to ktoś doświadczony, opór stawia jeszcze prądnica.

Napisano

Piasta jest 7 biegowa, więc nie trzeba nic zmieniać, skontrolować jednak opór piast ( podnieść rower  i zakręcić kołem ) i jeszcze mam podejrzane miejsce : ( suport - coś dziwnego tam widzę ) trzeba sprawdzić jak pracuje korba ( czy lekko czy z oporem )

 

klauden.jpg

Napisano

1. Pod górkę zawsze będzie ciężko

2. Właściwe smarowanie łańcucha potrafi dużo zmienić

3. Prawidłowe działanie napędu - zdjąć łańcuch i sprawdzić czy suport i tylna oś mają luz i jak się kręcą

4. Masa wrogiem przyspieszenia

5. Małe ciśnienie w oponach - opona wyraźnie się rozpłaszcza, poszerza podczas jazdy po równym - też stawia większy opór

6. Jeżeli masz możliwość przekazania roweru komuś kto zajmuje się tym na codzień celem sprawdzenia w/w rzeczy - zrób to

7. Jeżeli masz pewność że powyższe punkty nic nie zmieniły w Twoim życiu możesz spróbować dłuższych korb ;)

ALE: Korby 175mm w tym przypadku niewiele zmienią, natomiast 180mm są stosunkowo drogie - Moim zdaniem nie warto do roweru tej wartości

Napisano
36 minut temu, SoloTM napisał:

Piasta jest 7 biegowa, więc nie trzeba nic zmieniać, skontrolować jednak opór piast ( podnieść rower  i zakręcić kołem ) i jeszcze mam podejrzane miejsce : ( suport - coś dziwnego tam widzę ) trzeba sprawdzić jak pracuje korba ( czy lekko czy z oporem )

 

klauden.jpg

to to to jest ten taki hamulec jak w starych rowerach taki nożny :D 

ok nasmaruje łancuch , napompuje itp to wiadome , rower stal od listopada w garazu , pomysle nad ta zebatka z tylu (tylko jaka??) , serio jestem laikiem 

ale jak 7 biegow jak na wskazniku mam 6 ? sorki za durne pytania ;p 

40 minut temu, remover napisał:

A czy ten Nexus w ogóle działa? Bo ta wisząca linka na pierwszym zdjęciu podpowiada coś innego.

przerzutki dzialaja , tam jest troche luzów na kablach , troche kabli jest wogole w ramie, wiec ze kabel od licznika szlag trafilo , w tamtym roku poprawialam kabel od swiatla  wraz ze zmiana kierunku toczenia kola ;p

Napisano

Myślę, że ten kto to składał to mistrz świata, złota rączka, a co nie dam rady?! itp. ( koła chyba tez sam zaplatał bo już 2 szprychy źle założone - nie krzyżują się, a właściwie nie opierają się o siebie - zauważyłem, ale to akurat detal ) Jedź z tym rowerem do serwisu. Tam musi być normalna manetka do tego przewidziana, inaczej to druciarstwo, to co na zdjęciu zaznaczyłem to nie jest hamulec nożny, tyko suport mechanizmu korbowego i jak sądzę tam też jest rzeźba jakaś. Trzeba posprawdzać wszystko z bliska.

Napisano

Czyli dobrze mój małżonek stwierdzil ze rozkrecic , ogarnąć i mooże coś z tego bedzie . Okolo tygodnia roboty. Tym mistrzem jest moj dziadek ... dokladnie taki mistrzu :D on na sumeniu ma mnóstwo dziwnych rzeczy, drugi rower ladniej zlozyl i sie o wiele wygodniej jezdzi . Chociaż dla mnie to i tak lepeij niz miała bym sie poruszać moim starym "góralem" , tam to juz wogole jak na kozie ;p

Przyznaje sie oczekiwalam też porady typu co tu moze byc nie tak 

Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Jeśli się wyeliminuje nadmierne straty na oporach wewnętrznych (piasty) to zostaje zmiana przełożenia głównego. Proponuję dać 2-3 zęby większą koronkę na tył.

a to nie jest tak że z przodu powinna byc wlaśnie wieksza  a z tylu mniejsza ? zeby robiac wiekszy zamach szybciej kolo sie krecilo i zeby nie machac nozkami jak wariat ? to ma byc rower typowo rekreacyjny , mieszkam na wsi , nie mam prawka  to jest moj jedyny prywatny srodek transportu

Napisano

Mam podobną piastę. Moje zalecenia to:

-zmienić zębatkę na 21

-serwis całego roweru

-sprawdzić jak kręcą się koła, czy nie mają nadmiernego oporu. Tam gdzie prądnica to opór większy.

-w jakim stanie suport

-sprawdzić na 4przełożeniu czy w jednej linii są żółte kropki, u mnie tak jest. Jeżeli nie to regulacja.

-mój podobny rower też waży tyle co czołg, nie mam problemu z jazdą pod górkę. Wszystko zależy jak dobieramy przełożenia.

Napisano
1 minutę temu, dorota57 napisał:

zmienić zębatkę na 21

 

1 minutę temu, dorota57 napisał:

sprawdzić na 4przełożeniu czy w jednej linii są żółte kropki, u mnie tak jest. Jeżeli nie to regulacja

Nie zmieniać zębatki, bo po co jak jest 7 biegów, najlzesze są wystarczająco wolne.

Tam jest manetka revoshift shimano, nie da się tego wyregulować, trzeba zmienić na dedykowaną, sprawdzić cały mechanizm przy piaście czy jest lub/i poprawnie założony i dopiero regulować. Generalnie trzeba oddać do serwisu.

Napisano

0. Poczekaj ze zmianą części. 

1. Na sam początek sprawdzić jak kręcą się koła, zakręcz ich ręką. Nie powinno być dużych oporów i dziwnych dźwięków. Obręczy nie powinny się ocierać o klocki hamulcowe.  Biorąc pod uwagę że to Nexus i prądnica ale jednak kilka-kilkanaście obrotów powinno być.

2. Zdejmij łańcuch i zakręcz korbą. Też powinno być bezoporowo i beż dziwnych dźwięków. Nie powinno też być luzów. 

3. Masz oznaczenie na Nexus, że on jest 7 biegowy. Jeżeli masz 6 to oznacza że jest złe wyregulowany. No chyba że dziadek założył tam 6 biegową manetkę. (Ciekawie czy nexus będzie działał z Revoshiftem? To była by fajna rzeźba :D)

4. Napompuj porządnie opony, oczyść i nasmaruj łańcuch. Tylko nie gęstym smarem. 

Napisano
45 minut temu, Dokumosa napisał:

To się zdecyduj czy czujesz zbyt lekki opór na pedałach podczas jazdy czy zbyt duży?

do trzeciego biegu jest calkiem ok a wyzej jest odczuwalnie zbyt duzy opor i ogolnie mimo ze jest ten opor to jest to malo przyjemne , poprostu chciala bym nim jezdzic tak jak moja corka na swoim ze lekko i swodobnie nie bez wiekszego wysilku taka typowa jazda rekreacyjna

Teraz, remover napisał:

0. Poczekaj ze zmianą części. 

1. Na sam początek sprawdzić jak kręcą się koła, zakręcz ich ręką. Nie powinno być dużych oporów i dziwnych dźwięków. Obręczy nie powinny się ocierać o klocki hamulcowe.  Biorąc pod uwagę że to Nexus i prądnica ale jednak kilka-kilkanaście obrotów powinno być.

2. Zdejmij łańcuch i zakręcz korbą. Też powinno być bezoporowo i beż dziwnych dźwięków. Nie powinno też być luzów. 

3. Masz oznaczenie na Nexus, że on jest 7 biegowy. Jeżeli masz 6 to oznacza że jest złe wyregulowany. No chyba że dziadek założył tam 6 biegową manetkę. (Ciekawie czy nexus będzie działał z Revoshiftem? To była by fajna rzeźba :D)

4. Napompuj porządnie opony, oczyść i nasmaruj łańcuch. Tylko nie gęstym smarem. 

dojarzalam ze tam jednak jest 7 ta siodemka jest w takim zachylku ;p 

Napisano
54 minuty temu, mrowkaa napisał:

dojarzalam ze tam jednak jest 7 ta siodemka jest w takim zachylku ;p 

Zrób zdjęcie tej manetki.

Napisano

Masz dwie opcje. Albo piasta zdycha, albo jest niewłaściwie wyregulowana. A sprawdzić normalnie - przekręcasz manetką i sprawdzasz, najpierw na sucho czy przerzuca, a potem podczas jazdy. Chociaż jak zadajesz takie pytania to albo daj rower do serwisu, albo kup sobie nowy (zdecydowanie lepsza opcja).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...