Skocz do zawartości

[4000 - 6000] Który z fitnessów wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :) Jestem na etapie zakupu roweru - 95% miasto i dojazdy do pracy i jazdy po mieście - asfalt, niezłe ścieżki. Chciałbym jednak też raz na jakiś czas móc skrócić sobie drogę przez jakieś utwardzane drogi / szutry itp. Pierwotnie myślałem albo o gravelu albo fitness. Przejechałem się jednak gravelem i baranek ma swoje zalety, ale jednak czułem nieco mniejszą kontrolę. Wydaje mi się, że maksymalna kontrola + szybki dostęp do hamulców jest jednak b. ważna w ruchliwym i zatłoczonym mieście. Dlatego ostatecznie postawiłem na fitness, najlepiej z nieco szerszą oponą niż zazwyczaj. Myślę, że optymalne byłoby dla mnie 32-34mm. Pobuszowałem po forach / stronach / sklepach i mam 4 faworytów. Przy każdym napisałem co wg. mnie jest jego zaletą na tle innych, co wadą. Wciąż jestem jednak laikiem i będę wdzięczny również za Waszą opinię w tej kwestii. Oto kandydaci :) : 

- Giant Fastroad SLR 2018 - zalety: ładny :), rogi (mam podobne w swoim staruszku i lubie zmienić chwyt na nie), cena w porównaniu do pozostałych ok. Wady: "tylko" Tiagra, brak maszynowych piast (to dla mnie też dosyć istotne, bo jak w swoim staruszku wymieniłem piasty na maszynowe to skok jakościowy był bardzo odczuwalny)

Giant Fastroad CoMax 2 2018 - zalety: powyższe + piasty maszynowe <3, rama cała z kompozytu (mniejsza waga). Wady: cena troszkę większa :)  chociaż za 2018 mam niezłą ofertę, przy wyższej cenie wciąż Tiagra (chociaż nie sądzę, żebym odczuł jakąś większą różnicę)

- Merida Speeder 500 - zalety: Ultegra (to już chyba wypas), chyba wygodniejsza opcja montażu bagażnika/blotnika. Wady: brak rogów (to dla mnie w sumie dość ważne, da się jakoś je "dorobic?", no mniej mi się podoba zdecydowanie, brak piast maszynowych