Skocz do zawartości

[4000 - 6000] Który z fitnessów wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :) Jestem na etapie zakupu roweru - 95% miasto i dojazdy do pracy i jazdy po mieście - asfalt, niezłe ścieżki. Chciałbym jednak też raz na jakiś czas móc skrócić sobie drogę przez jakieś utwardzane drogi / szutry itp. Pierwotnie myślałem albo o gravelu albo fitness. Przejechałem się jednak gravelem i baranek ma swoje zalety, ale jednak czułem nieco mniejszą kontrolę. Wydaje mi się, że maksymalna kontrola + szybki dostęp do hamulców jest jednak b. ważna w ruchliwym i zatłoczonym mieście. Dlatego ostatecznie postawiłem na fitness, najlepiej z nieco szerszą oponą niż zazwyczaj. Myślę, że optymalne byłoby dla mnie 32-34mm. Pobuszowałem po forach / stronach / sklepach i mam 4 faworytów. Przy każdym napisałem co wg. mnie jest jego zaletą na tle innych, co wadą. Wciąż jestem jednak laikiem i będę wdzięczny również za Waszą opinię w tej kwestii. Oto kandydaci :) : 

- Giant Fastroad SLR 2018 - zalety: ładny :), rogi (mam podobne w swoim staruszku i lubie zmienić chwyt na nie), cena w porównaniu do pozostałych ok. Wady: "tylko" Tiagra, brak maszynowych piast (to dla mnie też dosyć istotne, bo jak w swoim staruszku wymieniłem piasty na maszynowe to skok jakościowy był bardzo odczuwalny)

Giant Fastroad CoMax 2 2018 - zalety: powyższe + piasty maszynowe <3, rama cała z kompozytu (mniejsza waga). Wady: cena troszkę większa :)  chociaż za 2018 mam niezłą ofertę, przy wyższej cenie wciąż Tiagra (chociaż nie sądzę, żebym odczuł jakąś większą różnicę)

- Merida Speeder 500 - zalety: Ultegra (to już chyba wypas), chyba wygodniejsza opcja montażu bagażnika/blotnika. Wady: brak rogów (to dla mnie w sumie dość ważne, da się jakoś je "dorobic?", no mniej mi się podoba zdecydowanie, brak piast maszynowych

- Canyon Roadlite SL 8.0 - zalety: Ultegra, rogi, waga, wygląd. Wady: chyba brak piast maszynowych przy tej cenie, cena, brak możliwości obejrzenia na żywo, brak opcji zakupu ratalnego (nie jest to pewnie nie do przeskoczenia, ale zdecydowanie bym wolał, szczególnie, że teraz raty 0% są dosyć popularne :)

Mam parę pytań dodatkowych bo nie znalazłem konkretnych odpowiedzi:

Czy do wszystkich powyższych założę co najmniej 32mm? Czy wszędzie (mniej lub bardziej wygodnie) założę bagażnik, ewentualnie jakiś normalnie wyglądający błotnik? Jakiego rozmiaru powinienem szukać skoro mam 182 cm i 82kg - często jestem w okolicach granicy tego co podaje producent - iść raczej w większy czy mniejszy?

Który z powyższych wg. Was powinieniem wybrać i dlaczego? Będę bardzo wdzięczny za pomoc w tej sprawie!

Pozdrowienia

Napisano
  W dniu 9.03.2019 o 13:57, 88mateo napisał:

- Canyon Roadlite SL 8.0 - zalety: Ultegra, rogi, waga, wygląd. Wady: chyba brak piast maszynowych przy tej cenie

Rozwiń  

Dla pewności skrobnij maila do nich, ale obstawiam, że w piastach są łożyska maszynowe.

Mi się w Meridzie nie podoba gruba sztyca. Za to ta kompozytowa Gianta typu D-Fuse faktycznie troszkę pracuje. Do FastRoada wejdzie opona 32 mm (slick/semi-slick). Przynajmniej tak jest w wersji CoMax, ale wątpię, żeby w alu był mniejszy prześwit. 

Napisano
  W dniu 9.03.2019 o 13:57, 88mateo napisał:

Przejechałem się jednak gravelem i baranek ma swoje zalety, ale jednak czułem nieco mniejszą kontrolę.

Rozwiń  

Brawo za sprawdzenie samemu czy dane rozwiązanie Ci odpowiada :) Wielu innych tylko by pytało albo z góry założyło jakąś tezę. Baranek do miasta rzeczywiście nie musi być najlepszym wyborem.

  W dniu 9.03.2019 o 13:57, 88mateo napisał:

Wydaje mi się, że maksymalna kontrola + szybki dostęp do hamulców jest jednak b. ważna w ruchliwym i zatłoczonym mieście.

Rozwiń  

IMHO dobrze Ci się wydaje, niemniej są tu pewne niuanse ;) Na prostej kierownicy z rogami masz praktycznie tylko dwa chwyty i tylko w jednym z nich dostęp do hamulców i zmiany przełożeń. Podkreślasz chęć posiadania rogów, a to jest właśnie ten chwyt bez możliwości hamowania. Na kierownicy typu baranek masz typowo trzy chwyty, z czego w dwóch z nich masz dostęp do hamulców i zmiany przełożeń. Oczywiście żeby nie było za różowo to w chwycie "na łapach" nie ściśniesz tak mocno klamki w razie "W" jak w dolnym chwycie, gdzie masz większą dźwignię. A to własnie na łapach spędzałbyś pewnie większość czasu.

Napisano

Serdeczne dzięki za wszystkie rady i uwagi. Ostatecznie wybór chyba padnie na CoMax 2 z 2018 roku. Jeszcze się nim chwile przejadę i jak wszystko będzie ok to mamy decyzje :)

Napisano

Teraz mi się przypomniało. Poniżej masz zdjęcia CoMaxa 2 z 2016 z nawet jeszcze szerszą oponą. Możliwe jednak, że przy takiej szerokości już nie każda opona będzie OK. 13613191_1003901089705657_48192726236149

13575830_1003901039705662_34335117348920

źródło: Giant Fabryczna

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.