Skocz do zawartości

[Do 1500zł] Rower do jazdy po mieście oraz krótkich trasach asfaltowych


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, szukam roweru do rekreacyjnej, ale dynamicznej jazdy po mieście. Zastanawiam się czy konieczny jest amortyzator, czy odczuwalny będzie jego brak w takim przedziale cenowym? 
Od czasu do czasu chciałbym też wybrać się na jakiś krótszy wypad poza miasto, ale jazda głownie po asfalcie.
Mój wzrost: 187cm, waga 76 kg.
Co polecicie? 

Napisano

Cześć, amortyzator będzie zbędny, jazda dynamiczna, więc typ roweru to szosa z szerszymi oponami ~28 mm  np. taki https://allegro.pl/oferta/nowosc-rower-fitness-szosa-spartacus-roadpro-28-7537532961 lub trekingowy ( bardziej wyprostowana pozycja, mniej sportowa). W tym przedziale cenowym marka nie ma znaczenia, liczy się osprzęt- nie warto płacić za napis. Jeśli używane wchodzą w grę, to poszukaj i wrzuć linki-pomogę ocenić stan. Zmierz jeszcze przekrok i podaj- pomoże w doborze rozmiaru.

Napisano

Brak amortyzatora będzie odczuwalny - ale na plus.

I w taki rower bym celował - tzw. fitnessa, z napędem bez przedniej przerzutki: 1x9, 1x10. Zyskujesz na prostocie serwisu/obsługi, na wadze a do jazdy miejskiej czy nawet poza miejskiej taki rower w zupełności wystarczy. 

Tylko w zakładanym budżecie może być ciężko. Jest na Allegro Kross Pulso, ale po tym jak komuś na forum pękł w Krossie aluminiowy widelec raczej bym go omijał - ząbki nie grzybki dwa razy nie rosną. Jest Kellys Physio 10 - ale nieco droższy. Jest Triban 100 z Decathlonu - tylko trzeba by nieco go ulepszyć zmieniając korbę, tylne koło pod kasetę i dokładając napęd np. 1x9. Oczywiście można to zrobić po sezonie :) Ale takie ulepszenie jak najbardziej ma sens. 

Świetnym rowerem na miasto jest też Marin Muirwoods - ale tutaj za nowy trzeba dać ~2000zł. Ale to znowu fajna baza do zrobienia z niego w przyszłości lżejszego roweru. 

Jeśli chodzi o opony - idealnym kompromisem komfort/szybkość jest według mnie opona 32-35mm. Do 28 trzeba wbijać już nieco wyższy ciśnienie i w mieście jest to odczuwalne na wszelkiej maści dziurach i krawężnikach (żeby nie było - sam mam w takim rowerze oponkę 28C). Ale komfort to pojęcie względne, tak samo jak różne są tereny do jazdy - więc sporo zależy od Twoich preferencji. 

Napisano

Triban 100 z dekla :) Zostanie 500 zł na doposażenie w bidony, koszyczki, błotniczki. Ma bodajże oponę 32 na "semi-slicku" (większe lamelki po bokach opony). Jest też wersja flat-bar bez baranka i tej śmiesznej cynglomanetki ale opony są slicki i ja bym je od razu wymienił :)

No i widelec jest stalowy :)

Napisano

Te Marin Muirwoodsy strasznie mi się podobają. Dałoby się jakiś poniżej 2000zł? Jaki model?

Napisano

Za 1800 jest Kellys Physio 10 na Allegro - i to cena do uzyskania u dystrybutora, zakładając że katalogowo kosztuje 2 tysiące. Rama 56, czyli na Ciebie. 

Z innych marek nic nie przychodzi mi do głowy, zwłaszcza z takim napędem.

Możesz rozważyć Treka FX2 - i ewentualnie na początek używać go tak jak jest, albo od razu zmienić napęd na 1x8 - spokojnie wystarczy. A zyskujesz na wadze - i to tej mierzonej ale i "wizualnej" - rower jest bardziej fit ;)

Napisano
W dniu 10.02.2019 o 12:23, mrpablo napisał:

Te Marin Muirwoodsy strasznie mi się podobają. Dałoby się jakiś poniżej 2000zł? Jaki model?

W halarowerowa.pl wysprzedają resztki zielonych z zeszego roku za 1800.

Napisano
21 godzin temu, remover napisał:

W halarowerowa.pl wysprzedają resztki zielonych z zeszego roku za 1800.

Właśnie widziałem, powinienem brać L czy XL? 187cm i około 82cm przekrok. Warty jest tej kasy?

Napisano

Kelly jest aluminiowy, lżejszy, niby 11 kg, ale też widelec Al, więc nieco gorsze tłumienie drgań. Napęd niby fajny 1x9, ale dość twardy 46:11-34. Raczej na płaskie miasto, no chyba że masz mocną nogę. Marin jest CroMo i ma dużo miejsca na opony i napęd 3x9, więc nieco lepiej przystosowany do ewentualnych wyjazdów poza asfalt.

Napisano

Ja bym brał Marina - teraz zajeździć co jest a kiedyś pomyśleć nad zmianą napędu na lżejszy/prostszy.

Plusem jest to że możesz sobie zrobić szybki rower na oponie szosowej albo włożyć tam coś szerszego (nawet Race Kinda 29x2.0) i mieć rower na dziury i krawężniki, do tego są w nim hamulce tarczowe - a to przydaje się w mieście. 

Napisano

Cześć,

mam podobne oczekiwania do @mrpablo, nawet wzrost i waga się zgadza ;) Różnica taka, że oprócz typowego miasta, gdzie rower będzie używany przez większość czasu, planuje zaliczać wypady w okolicach Jury Krakowsko-Częstochowskiej, więc teren płaski zupełnie to nie będzie. Jestem zdecydowany na następujący model: https://allegro.pl/oferta/nowosc-lazaro-aero-v3-wypas-na-szose-alivio-19-7440266270. Możecie potwierdzić, że jest ok, czy błądze kompletnie? Dzięki!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...