Skocz do zawartości

[Lampka] wybór z trzech wybranych


Reks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam co byście wybrali i poproszę nie polecacie innych które podaje .

1)

 http://www.mactronic.pl/en/products/bicycle_lamps/2815/super_strong_bike_headlight_2200_lm_troy/4107.html

 

2) http://latarki-fenix.pl/pl/p/Latarka-diodowa-Fenix-BC35R/4548

 

3) https://allegro.pl/convoy-s2-latarka-gratis-ogniwo-18650-tanio-i7707750096.html

 

Co do punktu trzeciego zakup byłby dwóch lampek zmodyfikowanych na " światełka. pl"

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego ma być używana ? Jak do jazdy po lesie, w trudnym terenie, to wybrałbym najmocniejszą, czyli pierwszy link. W stosunku do Fenixa ma dwa plusy : wymienny akumulator (do potwierdzenia czy tam jest 4x18650 i czy jest standardowa wtyczka), a druga rzecz, to taka mniejsza i lżejsza lampka, w której akumulator jest osobno, lepiej się trzyma na kierownicy. Jeżeli nie potrzeba aż tyle światła, to wybrałbym trzecią pozycję jako najtańszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampka rowerowa to źródło światła + mocowanie. Z tych powodów Convoye odpadają. Ja używam coś w stylu z 1 linku. Dwa palniki dają szeroki rozkład światła i zgrabne rozmieszczenie na kierownicy. Nic za bardzo nie odstaje i pewnie się trzyma. Sprawdza się w ciężkim terenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Convoy S2+ z diodą XM-L2 T6 4C z optyką 60x20 (idealna barwa na rower, idealny rozkład, najlepszy obecnie stosunek czasu działania do mocy do ceny).

Jak chcesz to mogę ci taką latarkę zrobić. Już od kilku lat robię różne latarki dla znajomych. 

Jest też kolega Dziubek tu na forum, który też lepi latarki. Nie musisz na swiatelka.pl szukać speców od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pp516 napisał:

A do czego ma być używana ? Jak do jazdy po lesie, w trudnym terenie, to wybrałbym najmocniejszą, czyli pierwszy link. W stosunku do Fenixa ma dwa plusy : wymienny akumulator (do potwierdzenia czy tam jest 4x18650 i czy jest standardowa wtyczka), a druga rzecz, to taka mniejsza i lżejsza lampka, w której akumulator jest osobno, lepiej się trzyma na kierownicy. Jeżeli nie potrzeba aż tyle światła, to wybrałbym trzecią pozycję jako najtańszą.

Lampka używana do Mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym  brał nr 1. Sam mam podobną (https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/rowery-i-motocykle/bezpieczenstwo-rowerowe/oswietlenie-i-odblaski/lampka-rowerowa-led-przednia-002106/) . Używam do nocnych jazd w terenie, sprawdza się bardzo dobrze.  Dzięki temu że są 4 ogniwa 18650 można używać pełnej mocy przez 2 godziny, W tym Mactroniku z twojego linka, są nawet mocniejsze aku, 4x 2600 mAh, czyli deklarowany czas pracy 3 godziny na pełnej mocy może być dość bliski prawdy. Ważne żeby sprawdzić czy wtyczka jest standardowa, jeśli tak, można dokupić dodatkowy aku albo koszyk na ogniwa 18650 + markowe ogniwa np. https://allegro.pl/akumulator-18650-panasonic-ncr-3400mah-do-latarki-i7623262997.html. Dzięki czemu jest sporo więcej możliwości (zastąpienie oryginalnego , czyli dłuższy czas pracy, albo jako zapasowy przy dłuższych wycieczkach). Odnośnie latarek Convoy to nie mam doświadczeń, faktem jednak jest że czas świecenia na pewno będzie krótszy jednak co 4 ogniwa to nie jedno, plus jednak mniejsza ilość światła. Widziałem że niektórzy jeżdżą z dwoma Convoyami, to już jest lepsza opcja. Z tym że i tak raczej na krótsze wycieczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za podpowiedzi i opinie.

Na starcie byłem mocno zainteresowany "convoyami" jednak po kilku opiniach przychylam się do mactronica.  Cena convoyow dwóch zmodowanych plus ładowarka i kilka ogniw zbliża się do 350zł więc mocno zastanawiam się nad mactroniciem.

Czy ktoś z was używa go? Lub może podesłać jakiś test tej lampki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, rambolbambol napisał:

Convoy S2+ dobrze zmodyfikowany to 180zł,  do tego ładowarka 35zł (Miller ML102) , dwa ogniwa po 16zł sztuka.

Wynikowo, gdybyś zobaczył jak świeci jedno w porównaniu do drugiego, to byś na Mactronica nawet ine spojrzał B)

Dzięki za opinie, masz może jakieś porównanie test itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rambolbambol napisał:

Modyfikowałem takiego Mactronika koledze. Wymieniałem diody z fabrycznie zimnych (niebieskich) na ciepłe o barwie 4C.

Sterownik jest bez stabiizacjii i chłodzenie takie sobie bo dioda w środku opiera sie na kawałku aluminium. Wg mnie nie warte swojej ceny.

Powiem szczerze że mi namieszales w głowie i to bardzo. 

Wiem że temat lampek to temat rzeka i każdy będzie chwalił swoje, muszę się zastanowić i coś wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby taka XM-L2 z powiedzmy dobrego binu T6 dała 1000lm to musisz  przez nią przepuścić około 3A. Wtedy jest w stanie wypluć 1000lm mocy, ale wydala jednoczcześnie 10W energii cieplnej. Jeśli nie zapewnisz odpowiedniej ilości "mięsa" w postaci czegoś grubego, ciężkiego i termoprzewodzącego na podłoże, to albo dioda się zdegraduje i będzie świecić słabiej albo sterownik przyciemni diodę jak będzie mieć za gorąco. W tych świecidłach "rowerowych" diody "wiszą" na płytce aluminiowej i sterownik nie ma kontroli tempertury. Przynajmniej nie spotkałem jeszcze takiej. Dodatkowo w gotowych sklepowych latarkach nie uświadczysz wysokiego binu i ładnej barwy światła 4000-5000K tylko jakieś 6000K i więcej czyli zimne niebeskie. Ma to duże znaczenie na rowerze, gdzie obiekty są w ruchu i twój mózg musi je wyłapać szybko.

W latarkach Convoy cała obudowa i tzw pigułka jest radiatorem. Sterownik, najczęściej bazujący na  nanjg 105c da się przeflaszować i dołożyć termistor, żeby kontrolował temperaturę latarki. Taka konfiguracja ma sens, bo często będzie świecić i dłużej i mocniej w ogólnym rozrachunku niż dwudiodowe 2200lm na czterech ogniwach. 

Ja to robię tak: najpierw sprawdzam ile ciepła potrafi przyjąć obudowa, jaką ma pojemność cieplną a potem dobieram diodę i prąd do niej. Convoy S2+ nie nadaje się do 3 diód, bo on przyjmie 10-11W max i to zakładając że jesteś w ruchu z latarką. Nie chwalę swoich produktów, bo i nie zajmuję się "produkcją". Robię latarki hobbystycznie.

Jak jesteś z Bydgoszczy to mogę zaprezentować swoje portfolio i zapraszam na testy.
Jestem się nawet w stanie założyć, że fabrycznie-sklepowo kupiona latarka za X złotych będzie widocznie słabsza od mojej złożonej za tyle samo złotych. Jeśli tak nie będzie,  to moją ci dam za gratis, jesli natomiast moja jednak będzie mocniejsza to ty mi oddasz swoją :) 

Zgarnąłem w ten sposób jednego Thorfire, jednego Ankera i dwa Fenixy od kolegów z pracy. Ostatecznie teraz śmigają na moich Convoyach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie Mactronic - dioda na tekturce zawieszona w powietrzu  (Scream 243)

To chińskie gówno z linku bez modów nie pożyje roku.

Dostępne pod wieloma innymi "brandami" więc to żaden Mactronic.

Tylko dobrze przemyślane modyfikacje plus odpowiednio mądry sterownik wróżą sukces.

Wszystkie ....press'y i ....baby to nabijanie kabzy skośnookim kitajcom - np.taki Convoy z aliexpress ma się nijak do customa.

Miałeeeem . Wiem o czym piszę.

Słuchaj mądrzejszych -reklamy sobie daruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"np.taki Convoy z aliexpress ma się nijak do customa."- ale to nie oznacza, że nie jest dobrą opcją
Rozumiem zalety  zmodyfikowanych latarek, ale convoy z diodą barwy 4c sterownik 2.1 amper kosztuje przy promocji 50 zł, więc wiadomo, że nie jest tak dobry pod wieloma względami jak modowany za 3x tyle, ale jeśli chodzi o opłacalność góruje. 
@Reks rozważ zakupienie dodatkowo np. takiego convoya po taniości do zamocowania na kasku, bardzo przydatne podczas jazdy w lesie do doświetlania zakrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na kask to tylko Skilhunt H03 Neutral White (bez literek R i F). Jedna z niewielu czołówek, które mają bardzo dobrą diodę na start i nie wymagają żadnych modyfikacji, żeby wycisnąć pełnię możliwości. Jak się dobrze zakręcisz to na Gearbest lub Banggood można ją wyrwać za 120-140zł.

Zgadzam się, że za 50zł Convoy S2+ z diodą 4C i sterownikiem 2.1 ampera to świetna podstawka. Na rower więcej niż 2.1 A bym nie dawał, bo różnica w mocy znikoma a pobór prądu sporo wyższy. XM-L2 pracuje najlepiej w zakresie 0,7-1,4A i tam ma najwyższą efektywność.

Za co się płaci w modyfikacji:

  • optyka 20x60 i jej wycentrowanie względem wcięcia w obudowie (mało kto umie to robić) - 10zł
  • szkiełko akrylowe nietłukące - 8zł
  • dwie pigułki na sprężynki - 8zł
  • dioda z wyższego binu U2 4C na dobrym podłożu Sinkpad - 35zł
  • selekcjonowana dioda U2 4C startująca od 2.7V (mam kilka takich) - 80zł
  • sterownik "na wypasie" - od 40zł wzwyż
  • włącznik podświetlany z baterii - 15zł
  • włącznik wiecznie podświetlony na rurkach z trytu - 100zł
  • krata piwa dla latarkotwórcy - 50zł
  • fluorescencyjne oringi, włączniki, podkładki centrujące ???
  • grawerka ???
  • miedziana piguła - 50zł
  • ładownie z włącznika - 50zł

Możesz kupić Convoy S2+ za 50zł i będzie świecił świetnie. Możesz wydać i 500zł na Convoy S2+ i zażyczyć sobie absolutnie krem-de-la-krem i taką latarkę też sobie poświecisz. Czy będzie świecić 10 razy lepiej? Będzie świecić zauważalnie lepiej, ale nie 10 razy mocniej. Powiedzmy, że o 30% lepiej. Niektórzy po prostu lubią mieć drogie customowe auta a inni mają 15 letnią Octavię w gazie, jak ja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rambolbambol napisał:

Możesz wydać i 500zł na Convoy S2+

a i tak będzie świecić gorzej niż ta z 1 linku ;-( Solarstormo-podobne działają nieźle z około 200 zł.

Dopiero 2 convoye robią różnicę nad podwójnym palnikiem- szerszy strumień światła......ale sposób mocowania jest fatalny. 

No i jak ktoś potrzebuje mieć uniwersalną latarkę- to convoye są lepsze, bo są bardziej latarkami niż lampkami rowerowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rambolbambol napisał:

Żeby świeciło szeroko zakłada się optykę 20x60.

Wiem - i to ratuje sytuację. Zaletą convoya jest jej szeroka modowalność. Można z nią zrobić wszystko. Tylko wtedy jak to do kupy policzyć robi się 150-180 zł (Mody+aku+ładowarka). Dostajemy dobrej jakości latarkę uniwersalną z kijowym mocowaniem. Coś za coś. Ja za swojego clona solarstorma dałem 160 zł i świeci lepiej. Ma lepszy-szerszy rozkład światła i dzięki 4 aku w koszyku działa akceptowalnie długo. Ale latarka z niej kiepska ;-((((

Która lepsza- zależy od potrzeb. Na Stalowej Sowie moja lampka biła większość latarek na połowie mocy. Na pełnym palniku nikt nie miał szans ;-) Ale to było dawno. Pojawiły się pewnie sterowniki i diody o lepszej wydajności. 

Ciekawe jakby tego mojego Solara zmodować??? Ale po co. Mam wszystko co trzeba w ciężki teren, w mieście używam zwykłej lampki rowerowej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, widzę że dyskusja się rozwinęła i o to chodzi czym więcej opinii tym bardziej temat staje się pomocny w wyborze. 

Teraz pytanie vabank: jak wygląda sprawa gwarancji modowanego convoya ? Pytanie czy w ogóle jest gwarancja przy zakupie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Reks napisał:

Teraz pytanie vabank: jak wygląda sprawa gwarancji modowanego convoya ?

Nie dostaniesz gwarancji producenta, ale modyfikacje są po to żeby lampka się nie psuła- była sprawniejsza od oryginału. Każdy szanujący się modyfikator nie zostawi cię z ręką w nocniku. O to się nie martw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, woojj napisał:

Każdy szanujący się modyfikator nie zostawi cię z ręką w nocniku. O to się nie martw. 

Żeby do logiki nie wołać pogotowia, to powinno być "Żaden szanujący...". Ale smolić logikę, ciekawsza jest odpowiedź na pytanie; skąd to wiesz?

A tak zupełnie pobocznie, to nie rozumiem sensu dawania za przerobionego Convoya takiej kasy, za którą mogę mieć dwa, z ogniwami. Ale, co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pietern napisał:

 

A tak zupełnie pobocznie, to nie rozumiem sensu dawania za przerobionego Convoya takiej kasy, za którą mogę mieć dwa, z ogniwami. Ale, co kto lubi.

Możesz rozwinąć sens wypowiedzi ...z tego co koledzy piszą jeden przerobiony convoy zastąpi dwa "fabryczne" czy tak ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...