Skocz do zawartości
bmannt

[rama Naprawa] Giant XTC Advanced - pęknięta rama przy haku

Rekomendowane odpowiedzi

bmannt

Witam kolegów i koleżanki

 

Stało się w końcu to co jest koszmarem każdego z nas. W czasie zjeżdżania ze schodów - zjazdem dla wózków - usłyszałem chrupnięcie i poczułem przegięcie roweru. Stop i zobaczyłem coś takiego jak na zdjęciach poniżej - pękła dolna rura przy mocowaniu haka :( Jak widać pękło aluminium. Pytanie brzmi czy można i warto tą ramę uratować - dobrze mi się na niej śmigało - czy nie ma szans i śmietnik? Carbon-Tech napisali że tylko dobry spec od spawania aluminium i uważać żeby nie przegrzał carbonu. Zna ktoś może odpowiednią firmę lub człowieka?

 

 

DSC_5547.JPG

DSC_5548.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Yacko

Nie było wieczystej gwarancji na ramę po zarejestrowaniu? Może uda się załatwić coś w salonie Gianta ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bmannt

Rower kupiony w Grudziądzu w Ebarze od kumpla jako używany.On ma f-rę na swój sklep. Stwierdził ,że na ramę było 5 lat gwarancji które minęły w październiku 2018:(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Gwarancja mineła  ram je$@ się znaczy pękła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

No tak, bo rama jest zaprogramowana żeby strzelić w odpowiednim momencie, tuż po gwarancji :down:

Ja bym kierował się w stronę śmietnika. Rama to jest zbyt istotny element żeby go naprawiać. Teraz pękła Ci na równej drodze, a pomyśl co by było gdybyś akurat był na zjeździe z korzeniami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Yacko

Upewnij się, cz nie zarejestrowano zakupu - wtedy gwarancja jest wieczysta. Nie pamiętam tylko od którego roku to funkcjonuje.

 

Edytowane przez Yacko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bmannt

Kolega polecił na pm http://biobike pod Chełmżą i wygląda na to ,że zrobią - warsztat wydaje się profesjonalny. Mają wymienić cały hak bez spawania. Koszt około 300zł z malowaniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Teraz, bmannt napisał:

Mają wymienić cały hak bez spawania.

opisz tą niezwykle ciekawą procedurę - jak zrobią z tego sprawną ramę bez spawania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bmannt

Nie omieszkam zapytać jak to zostało zrobone i umieścić dokumentacje fotograficzną :) Sam jestem ciekawy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59

Jaki to model roweru rocznik? Ile ważysz? To rama nie jest w 100% karbon?

To ja też zaczynam się bać ;-) Też mam ramę Giant XTC Advanced z 2016 r Mam sztywną oś nie wiem czy to coś zmienia w takim pęknięciu. Ale różne są przypadki. Ja w tym miejscu mam karbon co Ci pękło.

P1260322.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eloo

nowsze modele mają w pełni karbon i jeszcze nie widziałem pęknięcia w tych okolicach a sam takiego ujeżdżam (110kg wagi i nie oszczędzam sprzętu)

ps . up polecam wymianę na nowszy hak mocowany na 2 śruby, znacznie wygodniej zakłada się koło bo ani przerzutka ani gwint do osi sie nie rusza

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59

To mogę spać spokojnie.

Hak wymieniłem na nowy bo zmieniałem oś ze 135 na 142 i taki hak był. A przy zakładaniu koła nic się nie rusza mi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eloo

po kilku maratonach i kilku wymianach dętek na szybko sprawiłem sobie te haki

 

13439649915a060b9ee06d4.jpg

 

 

Edytowane przez eloo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bmannt
9 godzin temu, kamar59 napisał:

Jaki to model roweru rocznik? Ile ważysz? To rama nie jest w 100% karbon?

To ja też zaczynam się bać ;-) Też mam ramę Giant XTC Advanced z 2016 r Mam sztywną oś nie wiem czy to coś zmienia w takim pęknięciu. Ale różne są przypadki. Ja w tym miejscu mam karbon co Ci pękło.

 

Rocznik 2014,ważę jakieś 95kg. Z tyłu koło jest na zacisk. Też myślałem że rama full carbon ale jak widać przy haku alu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
21 godzin temu, eloo napisał:

po kilku maratonach i kilku wymianach dętek na szybko sprawiłem sobie te haki

13439649915a060b9ee06d4.jpg.2a5ca2481014d00a7abea7007cdbb789.jpg

To w sumie taki sam zestaw ale z lepszym skręceniem, mocniejszym można powiedzieć. 1 i 2 bym musiał kupić ale pewnie osobno nie da rady tylko cały zestaw. I 100 zł poszło za jeden otwór więcej ;-) Ale jak pamiętam to w ogóle ciężko było kupić ten adapter co mam, bo dostępność była tragiczna. A tak wogóle to powinno być dodawane do ramy czy całego roweru przy kupnie a nie robić z tego interes dodatkowo.

Edytowane przez kamar59

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eloo

to jest komplet na obie strony część nr 3 jest taka sama jak w starszej wersji a 1 i 2 są przykręcane na 2 śruby przez co nie przekręcają sie przy wymianie koła

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59

W starszej wersji miałem takie mocowanie jak Ty masz na 2 śruby.

717692093_1_1000x700_giant-haki-przerzutki-i-tylnego-kola-do-piasty-135-5mm-aleksandrow-kujawski_rev001.jpg

PS jaki rower posiadasz prywatnie z tą ramą z tematu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eloo

xtc adv 2 2015 ale z serii została prawie sama rama i amor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • _Grooby_
      Przez _Grooby_
      Witam,
      mam roczną ramę On One Inbred ze stalo cr-mo. Rama spadła ze schodów (nie pytajcie jak i dlaczego) i po zamontowaniu tylnego koła (konieczne było lekkie rozgięcie haków) jest ono przesunięte względem osi ramy o jakieś 2-3mm i delikatnie odchylone od pionu. Pytanie - czy da się coś z tym zrobić?
      Mam hamulce tarczowe, gdzie tolerancja jest niewielka ale w planach jest też złożenie drugiego roweru single speed na tanich komponentach (większość mam) , gdzie będą użyte v-brake.
       
      Rozważam 3 opcje:
       
      1. prostowanie ramy i użycie w moim obecnym rowerze z hamulcami disc
      2. prostowanie ramy i złożenie na niej singla z v-brake, odkładanie kasy na nową ramę (też chyba On One)
      3. śp On One do kosza i kupno taniej ramy do singla oszczędzanie na nowe rurki
       
      Proszę oceńcie szanse na powodzenie i sensowność tych 3 wariantów.
    • nikodem92
      Przez nikodem92
      Witam,
       
      Zastanawiam się nad kupnem ramy:
      Rama BULLS WILD MOJO 2 uszkodzona/czterozawiasowa (2094492944) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
       
      Jest ona pęknięta i to chyba w dość nieciekawym miejscu. Mam pytanie jaki będzie orientacyjny koszt spawania takiej ramy? Czy w ogóle warto? Może da się wymienić cały ten element?
       
      Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, rama ma stop 6061 - ponoć ten stop ciężej się spawa?
      Co ogólnie sądzicie o tej ramie? Podobno, gdy rama ma złą konstrukcję to będzie pękać w tym miejscu i tak...
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
       
      Pozdrawiam,
      Łukasz.
×