Skocz do zawartości

[8000zł] Wymiana lub upgrade Roscoe 7 18


Rekuuu

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam Roscoe 7 i widzę trzy opcje: a) władowanie w niego 4k na amortyzator powietrzny, lepsze hamulce i napęd 1x12 b) zakup fulla z tych tańszych czyli na ten przykład Fuex Ex 5 Plus 2018/2019 c) zakup lżejszego HT z lepszym osprzętem na kołach plus, tylko właśnie jaki, wybór jest ograniczony Polubiłem szerokie i wysokie gumy, więc tylko rowery w nie wyposażone wchodzą w grę. Co ma największy sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie cos zle przeczytalem w specyfikacji, zdaje sie ze skok rosnie wraz z rozmiarem ramy, 17,5" ma 140mm faktycznie, wiec takie entry enduro. Osobiscie nie inwestowalbym w HT, na fullu jezdzi sie przyjemniej i bezpieczniej (oczywiscie wystko zalezy od umiejestnosci) moim skromnym zdaniem. Fajna rama, mozna pozniej zmienic widelec na jakis bardziej premium jesli poczujesz potrzebe. Jest tam chyba 2x10 w napedzie, ale za to 2 blaty wiec powinno byc w porzadku na podjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie specyfikacja jest słaba. Co innego 8mka: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-8-plus/p/23592/?colorCode=black

Poza zasięgiem dla mnie. Roscoe jest fajny, dokupiłem sztycę regulowaną i w sumie wystarczyłoby zmienić amortyzator na jakiś dobry powietrzny (który?) i zestaw hamulcowy i byłoby całkiem OK. Kaseta jest już trochę zużyta, mógłbym w przyszłym sezonie przejść z 1x10 na 1x11/12. Tylko czy nie szkoda utopić 4000zł w HT który już parę rysek ma?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Również jestem za fullem. Koszty serwisu? Damper wyślesz raz na te 2 sezony na serwis, koszt ok. 160pln. Resztę spokojnie idzie samemu ogarnąć w niewielkich kosztach (wymiana łożysk i tulejek DU). Także nieduże to koszty w porównaniu korzyści jakie daje full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze od jakiegos czasu na fullach i czy byl drozszy czy tanszy nie sprawial wiekszego problemu dlatego, ze byl w pelni zawieszony. Oczywiscie, nie mozna zakladac, ze wyda sie raz i bedzie jezdzic bezawaryjnie przez 5 lat. Pomijajac wariant ekonomiczny full bedzie niemal zawsze lepsza opcja (renomowane marki). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodniejszy, jasne. Jednak za prawie każdym razem jak jestem na singletrackach wyprzedzam osoby na FS a sam wcale orłem nie jestem. Żeby nie było, to świetne rowery tylko nie wiem czy dla mnie. Generalnie to chyba jedyna droga, nie ma chyba dużo lepszego HT, przynajmniej nie znalazłem. Lepiej dołożyć 6000zł na nowy rower niż 4000zł wpakować w stary. Chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy na szlaku chodzi o to by kogokolwiek wyprzedzac, raczej o dobra zabawe i samopoczucie. Jak nie wiesz czy Ci sie FS podoba czy nie to pewnie mozna gdzies pozyczyc testowke i samemu sie przekonac. Najwazniesze to wiedziec, czego sie chce, do czego ten rower ma sluzyc teraz i czy w przyszlosci sie z niego nie wyrosnie za szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rekuuu napisał:

Hej. Mam Roscoe 7 i widzę trzy opcje: a) władowanie w niego 4k na amortyzator powietrzny, lepsze hamulce i napęd 1x12 b) zakup fulla z tych tańszych czyli na ten przykład Fuex Ex 5 Plus 2018/2019 c) zakup lżejszego HT z lepszym osprzętem na kołach plus, tylko właśnie jaki, wybór jest ograniczony Polubiłem szerokie i wysokie gumy, więc tylko rowery w nie wyposażone wchodzą w grę. Co ma największy sens?

A to.

https://allegro.pl/scott-scale-915-xt-2018-33-nowy-mega-okazja-i7632684007.html

https://allegro.pl/orbea-occam-am-h50-2018-36-nowy-mega-okazja-i7636164723.html

Ten piękny ale cena...

https://allegro.pl/cannondale-scalpel-si-1-2017-47-nowy-mega-okazja-i7568606887.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze pytanie to czy chcesz mieć fulla czy hardtaila?  Lepiej żebyś poświecił trochę czasu i pieniędzy by mieć porównanie, bo potem możesz się mocno zdziwić. HT i Full to dwa różne światy, a full nie jest idealny dla każdego. Może dla Ciebie będzie? I policz sobie jakich przełożeń potrzebujesz, bo jedenastka tańsza, a być może Ci wystarczy. Mój 15 kilowy full ma 1x12 i alternatywa dla tego to 2x10, za to w hardtailu używam rozpiętość przełożeń jak w 1x10, ale nie pakuje się na nim w duże góry. Widelec na single, który polecam to RS Revelation. Łatwy serwis i bardzo łajnie pracuje. Z Foxem już tak łatwo nie jest. Sam całego nie przeserwisujesz. Na Suntourach nie bardzo się znam i jest ich mało w seryjnych rowerach, ale są tacy co wywalili Rockshoxa i na Suntourach jeźdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamar59, żaden z tych rowerów nie jest na kołach plusowych, kompletnie poza moim zainteresowaniem.

Ilia, dzięki za post. Ktoś wreszcie próbuje ze mną rozmawiać. Lubię swój rower i sercem najbliżej mi do zrobienia upgrade'a. No ale rozum podpowiada, że może może warto spróbować poznać fulla, nie jedno dniowe wypożyczenie tylko po prostu posiadając.

Trek Roscoe 9, najlepiej doposażony miał wsadzony amortyzator RockShox Recon 120mm - chcę coś lepszego jeśli jest dostępne w budżecie ~1500zł. Czy założenie amortyzatora o skoku 130mm nie zmieni bardzo geometrii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Rekuuu napisał:

Czy założenie amortyzatora o skoku 130mm nie zmieni bardzo geometrii?

Bardzo nie zmieni, ale możesz poczuć pewną różnicę. Ja w jednym fullu ze 110 mm zmieniłem na 120 mm i od razu odczułem, że kierownica jest wyżej, a to tylko 1 cm.

Czy do 1500 zł znajdziesz coś fajnego to zależy jak i gdzie będziesz szukał. Ja ostatnio sprzedałem prawie nowego Foxa 32 130 mm za 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdecydowałeś jakiego chciałbyś fulla? Nie chodzi mi o rozmiar opon. Do większości nowych włożysz pluszaki. Żebyś miał szerszy obraz opowiem Ci swoją historię związaną z fullami. Do tej pory jeździłem na ścieżkowcu 130/130 mm i ten rower mi w zupełności wystarczał. Skoku i mocy hamowania było akurat w sam raz, nie za mało, nie za dużo i na trasach po których się poruszam raczej to ja wyprzedzałem niż wyprzedał ktoś mnie, biorąc pod uwagę nawet endurowców. W trakcie dziwnego tentegowania w głowie postanowiłem, że kupię rower do enduro. Zaznaczę, że do jazdy na tych samych trasach gdzie ścieżkowiec był spoko.... I po pierwszej jeździe na enduro byłem zdumiony i miałem wrażenie, że nic nie wiem o rowerach. Rower leciał jak rozpędzony, precyzyjnie sterowany taran. Na jakieś 50 osób, z którymi się tego dnia mierzyłem, znalazłem jedną, która była ciut szybsza ode mnie. Nawet nie podejrzewałem siebie o takie umiejętności. Także, tak jak wcześniej wspomniałem nie kupuj w ciemno jakiegoś tam fulla na plusowych oponach, bo dokładnie nie wiesz jeszcze jakiego chcesz. Zresztą w fullu wyposażenie i cena nie gra kluczowej roli. Raczej geometria i działanie zawieszenia. Bo jak kupisz rower, a potem stwierdzisz, że np. mostek jest jednak za długi, a z krótszym z kolei jest Ci nie wygodnie to ramy nie rozciągniesz. Tak samo z główką ramy, podsiodłówką i innymi pierdołami. Do tego ten najbardziej zachwalany też nie jest dla każdego najlepszy. Dzisiaj jeździłem na rowerze, który wszyscy powszechnie chwalą i sprzedaje się jak świeże bułeczki, a ja na swoim czułem się jednak dużo pewniej niż na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten zachwalany który Ci nie podszedł? 

Z rowerami z amortyzatorami o dużym skoku jest ten problem, że z reguły mają wysoko górną ramę, a ja mam krótkie nogi. Przykładowo Trek Remedy ma przekrok 2cm większy od Fuel Ex Plus. A dla mnie czyni to różnicę. Fuel Ex na kołach plus 27,5 na identyczny przekrok jak Roscoe co mi odpowiada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...