Rekuuu Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Hej. Mam Roscoe 7 i widzę trzy opcje: a) władowanie w niego 4k na amortyzator powietrzny, lepsze hamulce i napęd 1x12 b) zakup fulla z tych tańszych czyli na ten przykład Fuex Ex 5 Plus 2018/2019 c) zakup lżejszego HT z lepszym osprzętem na kołach plus, tylko właśnie jaki, wybór jest ograniczony Polubiłem szerokie i wysokie gumy, więc tylko rowery w nie wyposażone wchodzą w grę. Co ma największy sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HurtLocker Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Fuel wyglada fajnie, jesli zadowala Cie 120 mm skoku i nie planujesz jakiegos enduro czy skakania po bikeparkach to w zupelnosci wystarczy. I do tego niesamowicie grube opony :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Takie same opony mam teraz 27,5 2,8 cala. Mieszkam w Żywcu, mam gdzie jeździć na takich gumach. Fuel ma 140/130 (p/t) skoku. Aktualnie amortyzator ma 120mm. Myślałem, że jeśli będę dłubał w Roscoe wstawię o cm większym skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HurtLocker Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Widocznie cos zle przeczytalem w specyfikacji, zdaje sie ze skok rosnie wraz z rozmiarem ramy, 17,5" ma 140mm faktycznie, wiec takie entry enduro. Osobiscie nie inwestowalbym w HT, na fullu jezdzi sie przyjemniej i bezpieczniej (oczywiscie wystko zalezy od umiejestnosci) moim skromnym zdaniem. Fajna rama, mozna pozniej zmienic widelec na jakis bardziej premium jesli poczujesz potrzebe. Jest tam chyba 2x10 w napedzie, ale za to 2 blaty wiec powinno byc w porzadku na podjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 1x10 w modelu 2019. Od fulla odrzuca mnie koszt serwisu i to że jest więcej elementów do popsucia. Z tego co znajomy mi mówił z amortyzatorami ciągle coś się dzieje. HT prosta konstrukcja. Sam sobie serwisuję Roscoe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HurtLocker Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Oczywiscie trzeba rozwazyc za i przeciw. No ale w hobby ciagle sie wklada jakies pieniadze. Tak czy owak, majac wybor, ten full Treka wyglada dobrze pod katem dalszego rozwoju, wczesniej czy pozniej kazdy mam moment w ktorym zaczyna zalowac, ze nie dolozyl kiedy mial okazje :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Jak dla mnie specyfikacja jest słaba. Co innego 8mka: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-8-plus/p/23592/?colorCode=black Poza zasięgiem dla mnie. Roscoe jest fajny, dokupiłem sztycę regulowaną i w sumie wystarczyłoby zmienić amortyzator na jakiś dobry powietrzny (który?) i zestaw hamulcowy i byłoby całkiem OK. Kaseta jest już trochę zużyta, mógłbym w przyszłym sezonie przejść z 1x10 na 1x11/12. Tylko czy nie szkoda utopić 4000zł w HT który już parę rysek ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Również jestem za fullem. Koszty serwisu? Damper wyślesz raz na te 2 sezony na serwis, koszt ok. 160pln. Resztę spokojnie idzie samemu ogarnąć w niewielkich kosztach (wymiana łożysk i tulejek DU). Także nieduże to koszty w porównaniu korzyści jakie daje full. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Mój amorek rzygał olejem. Full to 2x więcej problemów. Mogę dać 8000zł za tego Treka ale nie chciałbym wydawać minimum 1000zł rocznie na eksploatację. Czy możecie polecić bardzo dobry amortyzator pasujący do Roscoe o skoku 130mm? Do 1500zł znajdzie się taki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Teraz, Rekuuu napisał: Mój amorek rzygał olejem. Full to 2x więcej problemów. Nie ma co dramatyzować. To że tobie się trafił wadliwy amortyzator nie znaczy że wszystkie takie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Tylko widzisz, w tym budżecie fulle są kiepsko wyposażone a wszyscy wiemy ile kosztuje wymiana podzespołów na lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HurtLocker Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Jezdze od jakiegos czasu na fullach i czy byl drozszy czy tanszy nie sprawial wiekszego problemu dlatego, ze byl w pelni zawieszony. Oczywiscie, nie mozna zakladac, ze wyda sie raz i bedzie jezdzic bezawaryjnie przez 5 lat. Pomijajac wariant ekonomiczny full bedzie niemal zawsze lepsza opcja (renomowane marki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Wygodniejszy, jasne. Jednak za prawie każdym razem jak jestem na singletrackach wyprzedzam osoby na FS a sam wcale orłem nie jestem. Żeby nie było, to świetne rowery tylko nie wiem czy dla mnie. Generalnie to chyba jedyna droga, nie ma chyba dużo lepszego HT, przynajmniej nie znalazłem. Lepiej dołożyć 6000zł na nowy rower niż 4000zł wpakować w stary. Chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HurtLocker Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Nie wiem czy na szlaku chodzi o to by kogokolwiek wyprzedzac, raczej o dobra zabawe i samopoczucie. Jak nie wiesz czy Ci sie FS podoba czy nie to pewnie mozna gdzies pozyczyc testowke i samemu sie przekonac. Najwazniesze to wiedziec, czego sie chce, do czego ten rower ma sluzyc teraz i czy w przyszlosci sie z niego nie wyrosnie za szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 5 godzin temu, Rekuuu napisał: Hej. Mam Roscoe 7 i widzę trzy opcje: a) władowanie w niego 4k na amortyzator powietrzny, lepsze hamulce i napęd 1x12 b) zakup fulla z tych tańszych czyli na ten przykład Fuex Ex 5 Plus 2018/2019 c) zakup lżejszego HT z lepszym osprzętem na kołach plus, tylko właśnie jaki, wybór jest ograniczony Polubiłem szerokie i wysokie gumy, więc tylko rowery w nie wyposażone wchodzą w grę. Co ma największy sens? A to. https://allegro.pl/scott-scale-915-xt-2018-33-nowy-mega-okazja-i7632684007.html https://allegro.pl/orbea-occam-am-h50-2018-36-nowy-mega-okazja-i7636164723.html Ten piękny ale cena... https://allegro.pl/cannondale-scalpel-si-1-2017-47-nowy-mega-okazja-i7568606887.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Zasadnicze pytanie to czy chcesz mieć fulla czy hardtaila? Lepiej żebyś poświecił trochę czasu i pieniędzy by mieć porównanie, bo potem możesz się mocno zdziwić. HT i Full to dwa różne światy, a full nie jest idealny dla każdego. Może dla Ciebie będzie? I policz sobie jakich przełożeń potrzebujesz, bo jedenastka tańsza, a być może Ci wystarczy. Mój 15 kilowy full ma 1x12 i alternatywa dla tego to 2x10, za to w hardtailu używam rozpiętość przełożeń jak w 1x10, ale nie pakuje się na nim w duże góry. Widelec na single, który polecam to RS Revelation. Łatwy serwis i bardzo łajnie pracuje. Z Foxem już tak łatwo nie jest. Sam całego nie przeserwisujesz. Na Suntourach nie bardzo się znam i jest ich mało w seryjnych rowerach, ale są tacy co wywalili Rockshoxa i na Suntourach jeźdżą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Kamar59, żaden z tych rowerów nie jest na kołach plusowych, kompletnie poza moim zainteresowaniem. Ilia, dzięki za post. Ktoś wreszcie próbuje ze mną rozmawiać. Lubię swój rower i sercem najbliżej mi do zrobienia upgrade'a. No ale rozum podpowiada, że może może warto spróbować poznać fulla, nie jedno dniowe wypożyczenie tylko po prostu posiadając. Trek Roscoe 9, najlepiej doposażony miał wsadzony amortyzator RockShox Recon 120mm - chcę coś lepszego jeśli jest dostępne w budżecie ~1500zł. Czy założenie amortyzatora o skoku 130mm nie zmieni bardzo geometrii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Szkoda, że nie chcecie podjąć dyskusji. Liczyłem, że coś mi podpowiecie. Decyzja rzecz jasna leży po mojej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 15 godzin temu, Rekuuu napisał: Czy założenie amortyzatora o skoku 130mm nie zmieni bardzo geometrii? Bardzo nie zmieni, ale możesz poczuć pewną różnicę. Ja w jednym fullu ze 110 mm zmieniłem na 120 mm i od razu odczułem, że kierownica jest wyżej, a to tylko 1 cm. Czy do 1500 zł znajdziesz coś fajnego to zależy jak i gdzie będziesz szukał. Ja ostatnio sprzedałem prawie nowego Foxa 32 130 mm za 1000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 A zdecydowałeś jakiego chciałbyś fulla? Nie chodzi mi o rozmiar opon. Do większości nowych włożysz pluszaki. Żebyś miał szerszy obraz opowiem Ci swoją historię związaną z fullami. Do tej pory jeździłem na ścieżkowcu 130/130 mm i ten rower mi w zupełności wystarczał. Skoku i mocy hamowania było akurat w sam raz, nie za mało, nie za dużo i na trasach po których się poruszam raczej to ja wyprzedzałem niż wyprzedał ktoś mnie, biorąc pod uwagę nawet endurowców. W trakcie dziwnego tentegowania w głowie postanowiłem, że kupię rower do enduro. Zaznaczę, że do jazdy na tych samych trasach gdzie ścieżkowiec był spoko.... I po pierwszej jeździe na enduro byłem zdumiony i miałem wrażenie, że nic nie wiem o rowerach. Rower leciał jak rozpędzony, precyzyjnie sterowany taran. Na jakieś 50 osób, z którymi się tego dnia mierzyłem, znalazłem jedną, która była ciut szybsza ode mnie. Nawet nie podejrzewałem siebie o takie umiejętności. Także, tak jak wcześniej wspomniałem nie kupuj w ciemno jakiegoś tam fulla na plusowych oponach, bo dokładnie nie wiesz jeszcze jakiego chcesz. Zresztą w fullu wyposażenie i cena nie gra kluczowej roli. Raczej geometria i działanie zawieszenia. Bo jak kupisz rower, a potem stwierdzisz, że np. mostek jest jednak za długi, a z krótszym z kolei jest Ci nie wygodnie to ramy nie rozciągniesz. Tak samo z główką ramy, podsiodłówką i innymi pierdołami. Do tego ten najbardziej zachwalany też nie jest dla każdego najlepszy. Dzisiaj jeździłem na rowerze, który wszyscy powszechnie chwalą i sprzedaje się jak świeże bułeczki, a ja na swoim czułem się jednak dużo pewniej niż na nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 28 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Jakie to rowery, Twój trail i enduro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Specialized Stumpjumper 2015 i Specialized Enduro 2017. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekuuu Napisano 28 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2018 A ten zachwalany który Ci nie podszedł? Z rowerami z amortyzatorami o dużym skoku jest ten problem, że z reguły mają wysoko górną ramę, a ja mam krótkie nogi. Przykładowo Trek Remedy ma przekrok 2cm większy od Fuel Ex Plus. A dla mnie czyni to różnicę. Fuel Ex na kołach plus 27,5 na identyczny przekrok jak Roscoe co mi odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Whyte S-150S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.