Ilia Napisano 14 Października 2018 Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Cześć. Planuję kupić używany rower z napędem X01 Eagle. Napęd jest nowy. I zastanawiam się czy np. kupić jeszcze 2 łańcuchy i zmieniać je co 100 km, by przedłużyć życie całego napędu, a zwłaszcza kasety. Czy ma to sens. Wcześniej zmieniałem zazwyczaj cały napęd gdzie części były już dobrane i nie wiem jak dobrać łańcuch. Czy musi to być łańcuch X01 Eagle, czy może być np. GX Eagle, albo w ogóle łańcuch wyprodukowany przez inną firmę niż Sram, ale kompatybilny z 12s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Października 2018 Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Zmieniać co 100km? Na dobrą sprawę to 1-2 wyjścia na rower. Ja rozumiem że szkoda napędu bo tani nie jest, ale czy to nie zaczyna być jakąś paranoją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 14 Października 2018 Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Co do kompatybilności innych łańcuchów do napędu Eagle, to nie sądzę żebyś usłyszał na tym forum sensowną poradę bo tylko Campa ma też napęd x12. Natomiast rotowanie np. 3 łańcuchami żeby oszczędzić bardzo drogą kasetę to IMO świetny pomysł. Wystarczy wymieniać łańcuchy co ok. 500 km, chyba że jeździmy w dużym błocie, wtedy warto sprawdzać co ok. 300 km. Istotne jest żeby nie rotować łańcuchami automatycznie, wg. kolejności, tylko po wyczyszczeniu zdjętego z roweru łańcucha powiesić go na gwoździu razem z pozostałymi, na rower załóż ten który będzie najkrótszy, różnice będą małe 0,5-1 mm, czasem najkrótszy będzie łańcuch właśnie zdjęty z roweru. Czy łańcuchy GX wystarczą? Być może, ale ja kupiłem niedawno rower z napędem 1x11 SRAM X1 z naprawdę niewielkim przebiegiem, od razu zmieniłem napęd na Eagle'a, a napęd x11 sprzedałem ale bez łańcucha bo był już rozciągnięty na ok. 0,5% zaledwie po 300-400 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 14 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Nigdy tak nie robiłem, na razie chciałem zebrać opinie czy warto i co ile, jakie łańcuchy używać i td. Teraz używam napęd X0 i łańcuch zdejmuję, i czyszczę co ok. 200 km, a jak trafi się błotny wypad to nawet jak zrobiłem 20 km to i tak czyściłem łańcuch, więc wymieniać często łańcuchy to dla mnie nie problem. @Waza Cenna uwaga, by nie zmieniać łańcuchów po kolei tylko zakładać najkrótszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek_Z_Mazur Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Oprócz campagnolo na rynku pojawił się KMC X12 w trzech odmianach. Nie znalazłem go jeszcze w polskich sklepach i na ten moment ciężko powiedzieć jak pracuje z Eagle i jaka jest rzeczywista wytrzymałość. Ale sam mam zamiar go przetestować jak zajadę NX... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Dobry łańcuch jak nie masz jakiejś szczególnie mocnej łydy możesz rotować co 1000-2000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 11 godzin temu, Ilia napisał: I zastanawiam się czy np. kupić jeszcze 2 łańcuchy używam do Eagla 3 łańcuchów GX (kaseta GX Eagle) pyknięte ok 3kkm, zmiana co ok 500 km, w każdym łańcuchu przymiar 0,7 zaczyna wchodzić. Czy łańcuch X01 będzie 2 x mocniejszy - wątpię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 58 minut temu, Maciek_Z_Mazur napisał: Oprócz campagnolo na rynku pojawił się KMC X12 w trzech odmianach Już jest dostępny w naszym ulubionym zagranicznym sklepie , oczywiście tańszy od X01, na pewno go spróbuję: https://www.bike-discount.de/en/buy/kmc-x12-12-speed-chain-126-links-733219 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Z tego co się doczytałem w necie to łańcuch XX1 i X01 mają trochę inny kształt elementów tak by powierzchnia tarcia ogniw i pinów była większa. Rzekomo ma on wytrzymałość taką samą jak łańcuchy na jedenastki. Rower kupowałem w sklepie i na pytanie jaki łańcuch potem dokupić wszyscy chórem odpowiedzieli, że albo X01 albo XX1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek_Z_Mazur Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Do kupienia jest jeszcze SunRace CN12S i H.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 W nowym sezonie testować będę łańcuchy Kmc x 12 złoty oraz Sunrace srebrny. Na pierwszy ogień idzie łańcuch Sunrace, zmiana biegów ok, w sumie żadnej różnicy nie wyczuwam, miedzy nim a oryginalnym. Zakupiłem przyrząd do regulacji kąta opasania łańcucha i trochę się zdziwiłem miałem sporo za blisko ustawione górne kółeczko przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Jako drugi łańcuch kupiłem też X01. Na początku obydwa tak szybko się wyciągały, że przed 1000 km byłyby do wywalenia, zmieniałem co jakieś 100 km. Teraz spokojnie 1000 km już zrobiłem i cały czas jeżdżę na jednym, bo mu ciut brakuje do drugiego. Przestał się tak szybko wyciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Wszystko kwestia tego jak kto jeździ. Ja kiedyś się spóźniłem ze zmianą KMC X9.99 robiąc na nim nieco ponad 400km, więc jak czytam o wymianach co 1000km, to nie przychodzi mi do głowy nic innego jak turystyczne pyrkanie po płaskich asfaltach. Eagle x12 montuje się raczej do innych zastosowań, gdzie wymiany co 250-300km wcale nie muszą być przesadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Mój napęd jest tyrany w każdych warunkach, często w błocie i brudzie, do tego dosyć ostro czasem cisnę w korbę i po całym dniu takiej jazdy napęd aż prosi się by go chociaż wyczyścić. Jak piach wchodzi między zęby, a ogniwa i to wszystko się mieli pod dużym naciskiem to można być pod wrażeniem, że ten napęd i tak dużo znosi. Kiedyś jeździłem po płaskim lajtowe wycieczki to nawet czyścić łańcucha nie musiałem za często i wtedy jedna zmiana spokojnie i na 1000 km starczała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.