Skocz do zawartości

[rower] Merida Big Nine 600


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

W kilku źródłach i nie tylko w Polsce   ten model roweru  ma podawaną  wage  między 11.90kg  a  12.2  .  Mam jednak pytanie    bo w opisie tego roweru jest podane że ma  1x11   biegów.

Przestawiamy tylko po prawej stronie.  Czy ktoś jeździł   rowerem z tak małą ilością biegów?  Rozumiem szosówki.  Jednak czy nie za mało?   3x9   3x8   2x11  ale  1x11? 

 

https://velmar.pl/merida-nine-2018-green-dostepne-p-3093.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz taka moda, że rowery mają 1x11, 1x12, 2x11. Ma to swojej uzasadnienie bo napęd jest przede wszystkim mniej awaryjny i do tego jedna manetka i linka mniej. Ja ma właśnie 1x11 i przed zakupem obawiałem się, że będzie ciężko na podjazdach ale z tym nie ma problemu. Natomiast brakuje aby docisnąć na asfalcie na płaskim lub z górki. Jak przejedziesz  trochę kilometrów to będziesz wiedział czego potrzebujesz i dopasuję przedni blat pod siebie. W skrócie nie ma się czego obawiać tylko kupować rower i jeździć! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, nagra napisał:

Czy ktoś jeździł   rowerem z tak małą ilością biegów?  Rozumiem szosówki.  Jednak czy nie za mało?   3x9   3x8   2x11  ale  1x11? 

Ważny jest dostępny zakres a nie ilość "biegów", zobacz jaka tam jest użyta kaseta. Jeśli masz wątpliwości i nie rozumiesz "o co w tym kaman" i jaka "mechanika" za tym stoi, to sprawdź, przejedź się i dopiero zadecyduj. Albo w ogóle daj sobie spokój z tym sprzętem, bo będziesz miał cały czas z tyłu głowy, że ktoś ma 20 czy 30 "biegów", a Ty tylko 11 :D Ot, nie jest to napęd dla każdego i nie w każdych warunkach jego zalety przewyższają wady, choć akurat do roweru MTB to baaardzo praktyczna rzecz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2018 o 08:54, jbbike napisał:

Teraz taka moda, że rowery mają 1x11, 1x12, 2x11. Ma to swojej uzasadnienie bo napęd jest przede wszystkim mniej awaryjny i do tego jedna manetka i linka mniej. Ja ma właśnie 1x11 i przed zakupem obawiałem się, że będzie ciężko na podjazdach ale z tym nie ma problemu. Natomiast brakuje aby docisnąć na asfalcie na płaskim lub z górki. Jak przejedziesz  trochę kilometrów to będziesz wiedział czego potrzebujesz i dopasuję przedni blat pod siebie. W skrócie nie ma się czego obawiać tylko kupować rower i jeździć! 

Ja jeżdze na 3x9   i jest tak :  Po lewej mam stale  na 3  natomiast  po prawej  korzystam z wszystkich  przełożeń od  1  do 9.    

A jest opcja  by przerobić  /zamienić  napęd chociaż na  2x11?     . Przecież i tak nie przybędzie mi nagle waga 1kg :D

Nie podjeżdżam już.  Mam 1  lasek  z 1 górką ale za dużo  syfu po drodze opona zbiera  więc omijam to.  Mówisz brakuje by docisnąć na asfalcie. No i tu boli :D.   Kurna rower 12kg  taki pędziwiatr  a tutaj  raptem 1x11 i jeszcze  4-4.5tyś  :huh::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest "raptem", to się nazywa specjalizacja. I nie jest tu na pewno priorytetem, że ktoś chce jeździć tym po asfalcie i mu z górki brakuje do pomachania nogami ;) Od tego są inne rowery po prostu.

2 godziny temu, nagra napisał:

Po lewej mam stale  na 3

Tak BTW, jak piszesz sam korzystasz tylko z jednej zębatki z przodu... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2018 o 09:34, m0d napisał:

Ważny jest dostępny zakres a nie ilość "biegów"

Dokładnie. Mając np. 3x9 wiele z przełożeń jest podobnych i nie korzystamy z nich, bo (przykładowo) 2-8 to to samo co 3-6.

W dniu 10.09.2018 o 12:37, nagra napisał:

Ja jeżdze na 3x9   i jest tak :  Po lewej mam stale  na 3  natomiast  po prawej  korzystam z wszystkich  przełożeń od  1  do 9.    

 

Ukosujesz łańcuch, a on tego nie lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2018 o 15:02, m0d napisał:

To nie jest "raptem", to się nazywa specjalizacja. I nie jest tu na pewno priorytetem, że ktoś chce jeździć tym po asfalcie i mu z górki brakuje do pomachania nogami ;) Od tego są inne rowery po prostu.

Tak BTW, jak piszesz sam korzystasz tylko z jednej zębatki z przodu... ;) 

Bo sklepach jak sprzedają to po lewej było  na  1  to mi pasowało na 3.  Na   2  jest średnio   . Ja  jest  2 po lewej a po prawej   9   to nadal  czuje  się jakby się jechało  dziecięcym rowerem dlatego zostało na 3. ;)

W dniu 10.09.2018 o 15:45, dovectra napisał:

Tam jest rozsądny zakres  przełożeń  bo masz kasetę 11-50 z.

Kasety 11-42 z są dla amatora zbyt wymagające w trudnym terenie.

Jest jeszcze  1  merida.   Waga  jeszcze  lepsza   11.X  kg  tyle że  koła  27.5   a ja mam 2 rodzaje opon   obie 29   więc nic  z nimi nie zrobie ma obręczy 27.5 .  Dodam że ta Merida z kołem 27.5  ma właśnie   2x11 .

14 godzin temu, Wyrwizab napisał:

Dokładnie. Mając np. 3x9 wiele z przełożeń jest podobnych i nie korzystamy z nich, bo (przykładowo) 2-8 to to samo co 3-6.

Ukosujesz łańcuch, a on tego nie lubi.

Nie tylko łańcuch   jest już dawno  ubity  :P .  Jednak   widuje  młodych    z Krossami  którzy   wiosną tego roku  zakupili  rowery  było ich  5 i  testowali  biegi i narzekali    bo nie wiedzieli jak sobie poustawiać  biegi .:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...