Skocz do zawartości

[do 1300 zł] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jeżdżę na rowerze przez cały rok głównie po ścieżkach rowerowych, ale też na weekend zdarzy się wypad gdzieś za miasto. Z tego względu szukam roweru crossowego.

Najważniejsze żeby miał hamulce V-brake i żeby był jak najlżejszy. Chodzi mi o dobre przyspieszenie jak i o mobilność przy jego przenoszeniu.

 

Przymierzałem się już do Kross Evado 3.0 w salonie i dowiedziałem się że najodpowiedniejszy rozmiar dla mnie to M czyli rama 19" i koła 28".

Załóżmy, że mam takie typy

1. Evado 1.0 https://pgbikes.pl/cross/1097-kross-evado-10-meski-2018.html?search_query=evaDO+1.0&results=268#/kolory-granatowy_mat/rozmiar-19

2. Evado 2.0 https://pgbikes.pl/trekking/1099-kross-evado-20-meski-2018.html?utm_source=google&utm_medium=google_produkty&utm_campaign=kross-evado-20-meski-2018&utm_term=zakupowa&gclid=Cj0KCQjwiJncBRC1ARIsAOvG-a6bjytLT1stHXEx54e10HhMyC7Djut8k3Bg0eKohNCcoWtsucWTpdMaAtVxEALw_wcB

3. Evado 3.0 https://pgbikes.pl/cross/1101-kross-evado-30-meski-2018.html?search_query=evado+3.0&results=187

 

Im dalej numerek rośnie, tym zwiększa się cena. Oprócz ceny nie widzę znaczącej różnicy, poza tym że 1.0 jest najlżejszy i najtańszy z tego zestawienia. Z kolei na 2 pozostałych droższych lepiej się jeździ, czy o co chodzi? Który z tej trójki w takim razie najbardziej opłaca się wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli lekkość jest priorytetem, to zrezygnuj z "amortyzatora".  Możesz spróbować polowania na romet mistral urban /city w promocji

Albo lazaro aero - wersja napędu według zasobności portfela :)   ale nie niżej V2

Jeśli sie upieraz na Evado - to 3.0 minimum.  W masę 13 kg wersji 1.0 trudno mi uwierzyć...

Ogólnie przejrzenie tematów  "jaki cross do 1300?" powinno ci dać odpowiedź czego szukać i dlaczego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens w tym co pisze Pablo59. To nie hydrauliczne hamulce robią wagę roweru, żeby zrezygnować z nich na rzecz "fałek", tylko głównie takie coś z przodu udające amortyzator i ważące nieraz prawie 3kg... :ninja:

Także sugerowałbym jakiegoś fajnego "miejskiego ścigacza" zamiast ciężkiego, podstawowego crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, m0d napisał:

Jest sens w tym co pisze Pablo59. To nie hydrauliczne hamulce robią wagę roweru, żeby zrezygnować z nich na rzecz "fałek", tylko głównie takie coś z przodu udające amortyzator i ważące nieraz prawie 3kg... :ninja:

Także sugerowałbym jakiegoś fajnego "miejskiego ścigacza" zamiast ciężkiego, podstawowego crossa.

Wybacz, ale nie rozumiem slangu cyklistów xD

Fałek? Miejski śmigacz? Mógłbyś podać przykład miejskiego śmigacza?

 

A co myślicie o tym rowerze?  https://rowery.mirapolnext.pl/rower-alpina-eco-c05-28r19-m-2018-sza-pom-p-3592.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, glados_v9 napisał:

Za te pieniądze całkiem ok, nie mogę znaleźć masy roweru, ale powinien się zmieścić w 11 kg.

Gdyby nie to że ma skręcane stery z wpuszczaną kierownicą to sam bym chyba kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najchętniej to bym sobie kupił topowy rower crossowy w normalnej cenie 3000 zł. Tylko że ja po prostu bym się bał parkować taki rower jak to robię dotychczas ze swoim. Parkuje w przeróżnych miejscach, często w patologicznych dzielnicach, czasami nawet roweru nie przypinam, i się nie stresuje że ktoś mi go ukradnie albo zniszczy, bo mój Travers jest bardzo mało warty.

Złodzieje rowerów patrzą na rowery od 1000 zł w górę. U mnie w mieście przynajmniej tak to działa. Jednak nie tylko złodziejów się obawiam, ale też i wandali. Nie raz parkowałem w miejscach, gdzie dzieciaki mi niszczyły rower dla zabawy. Konkretnie przebijali dętki albo strzelali z pistoletu na sprężone powietrze. Po roku parkowania przed moim uniwersytetem mój rower miał 3 krotne takie spotkania. Stąd stresowałbym się, gdybym miał zostawić bardzo drogi rower na cały dzień w miejscu bez monitoringu, tak jak to robię do tej pory.

To wygląda tak, że codziennie jadę na rowerze około 30 minut, a stoi on przypięty do jakiegoś płotu 6-9 godzin. Stąd ograniczam budżet do minimum. Chcę mieć dobry rower, ale jednocześnie nie chcę żałować że go stracę, albo ktoś mi go zniszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, glados_v9 napisał:

Jeszcze takie pytanie: Ogólnie można w rowerach crossowych ustawiać wysokość kierownicy wyciągając z ramy?

W przypadku sterów a-head można zastosować taką przedłużkę: https://allegro.pl/adapter-rury-ahead-przedluzka-sterowki-1-1-8-i7169400772.html

ale nie wiem czy to dobry pomysł, nie bez powodu rower ma taką a nie inną konstrukcję. Sam nigdy jeszcze na a-head nie jeździłem, więc może ktoś bardziej doświadczony się tu wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...