Skocz do zawartości

[do 1300 zł] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Jeżdżę na rowerze przez cały rok głównie po ścieżkach rowerowych, ale też na weekend zdarzy się wypad gdzieś za miasto. Z tego względu szukam roweru crossowego.

Najważniejsze żeby miał hamulce V-brake i żeby był jak najlżejszy. Chodzi mi o dobre przyspieszenie jak i o mobilność przy jego przenoszeniu.

 

Przymierzałem się już do Kross Evado 3.0 w salonie i dowiedziałem się że najodpowiedniejszy rozmiar dla mnie to M czyli rama 19" i koła 28".

Załóżmy, że mam takie typy

1. Evado 1.0 https://pgbikes.pl/cross/1097-kross-evado-10-meski-2018.html?search_query=evaDO+1.0&results=268#/kolory-granatowy_mat/rozmiar-19

2. Evado 2.0 https://pgbikes.pl/trekking/1099-kross-evado-20-meski-2018.html?utm_source=google&utm_medium=google_produkty&utm_campaign=kross-evado-20-meski-2018&utm_term=zakupowa&gclid=Cj0KCQjwiJncBRC1ARIsAOvG-a6bjytLT1stHXEx54e10HhMyC7Djut8k3Bg0eKohNCcoWtsucWTpdMaAtVxEALw_wcB

3. Evado 3.0 https://pgbikes.pl/cross/1101-kross-evado-30-meski-2018.html?search_query=evado+3.0&results=187

 

Im dalej numerek rośnie, tym zwiększa się cena. Oprócz ceny nie widzę znaczącej różnicy, poza tym że 1.0 jest najlżejszy i najtańszy z tego zestawienia. Z kolei na 2 pozostałych droższych lepiej się jeździ, czy o co chodzi? Który z tej trójki w takim razie najbardziej opłaca się wybrać?

Napisano

Jeśli lekkość jest priorytetem, to zrezygnuj z "amortyzatora".  Możesz spróbować polowania na romet mistral urban /city w promocji

Albo lazaro aero - wersja napędu według zasobności portfela :)   ale nie niżej V2

Jeśli sie upieraz na Evado - to 3.0 minimum.  W masę 13 kg wersji 1.0 trudno mi uwierzyć...

Ogólnie przejrzenie tematów  "jaki cross do 1300?" powinno ci dać odpowiedź czego szukać i dlaczego....

Napisano

Jest sens w tym co pisze Pablo59. To nie hydrauliczne hamulce robią wagę roweru, żeby zrezygnować z nich na rzecz "fałek", tylko głównie takie coś z przodu udające amortyzator i ważące nieraz prawie 3kg... :ninja:

Także sugerowałbym jakiegoś fajnego "miejskiego ścigacza" zamiast ciężkiego, podstawowego crossa.

Napisano
6 godzin temu, m0d napisał:

Jest sens w tym co pisze Pablo59. To nie hydrauliczne hamulce robią wagę roweru, żeby zrezygnować z nich na rzecz "fałek", tylko głównie takie coś z przodu udające amortyzator i ważące nieraz prawie 3kg... :ninja:

Także sugerowałbym jakiegoś fajnego "miejskiego ścigacza" zamiast ciężkiego, podstawowego crossa.

Wybacz, ale nie rozumiem slangu cyklistów xD

Fałek? Miejski śmigacz? Mógłbyś podać przykład miejskiego śmigacza?

 

A co myślicie o tym rowerze?  https://rowery.mirapolnext.pl/rower-alpina-eco-c05-28r19-m-2018-sza-pom-p-3592.html

Napisano

Fałki= V-brake, hamulce obręczowe wyglądajęce jak litera V

"miejskiego ścigacza" rower podobny do szosowego, ale o bardziej wygodnej pozycji, może mieć też "zwykłą" kierownicę zamiast"baranka"

Napisano

Najchętniej to bym sobie kupił topowy rower crossowy w normalnej cenie 3000 zł. Tylko że ja po prostu bym się bał parkować taki rower jak to robię dotychczas ze swoim. Parkuje w przeróżnych miejscach, często w patologicznych dzielnicach, czasami nawet roweru nie przypinam, i się nie stresuje że ktoś mi go ukradnie albo zniszczy, bo mój Travers jest bardzo mało warty.

Złodzieje rowerów patrzą na rowery od 1000 zł w górę. U mnie w mieście przynajmniej tak to działa. Jednak nie tylko złodziejów się obawiam, ale też i wandali. Nie raz parkowałem w miejscach, gdzie dzieciaki mi niszczyły rower dla zabawy. Konkretnie przebijali dętki albo strzelali z pistoletu na sprężone powietrze. Po roku parkowania przed moim uniwersytetem mój rower miał 3 krotne takie spotkania. Stąd stresowałbym się, gdybym miał zostawić bardzo drogi rower na cały dzień w miejscu bez monitoringu, tak jak to robię do tej pory.

To wygląda tak, że codziennie jadę na rowerze około 30 minut, a stoi on przypięty do jakiegoś płotu 6-9 godzin. Stąd ograniczam budżet do minimum. Chcę mieć dobry rower, ale jednocześnie nie chcę żałować że go stracę, albo ktoś mi go zniszczy.

Napisano
13 godzin temu, glados_v9 napisał:

Jeszcze takie pytanie: Ogólnie można w rowerach crossowych ustawiać wysokość kierownicy wyciągając z ramy?

W przypadku sterów a-head można zastosować taką przedłużkę: https://allegro.pl/adapter-rury-ahead-przedluzka-sterowki-1-1-8-i7169400772.html

ale nie wiem czy to dobry pomysł, nie bez powodu rower ma taką a nie inną konstrukcję. Sam nigdy jeszcze na a-head nie jeździłem, więc może ktoś bardziej doświadczony się tu wypowie.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...