Skocz do zawartości

[Marin] Rift Zone 2 jako pierwszy full do 7000zł


eltomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po pierwsze chciałbym się przywitać, bo jestem tu nowy. Za młodego jeździłem sporo po Beskidach na rowerze klasy hipermarketowej (choć jak sięgnę pamięcią to nie było wtedy hipermarketów), aktualnie jeżdżę na 12-letnim Giant Boulder i wreszcie przyszła pora na wymianę.

Zdecydowałem się na fulla szlakowca. Głównie będę jeździł po beskidzkich szlakach rowerowych i turystycznych z opcją dokończenia pętli asfaltem, czasem jakieś lekkie trasy downhillowe w bike parkach, ale bez szaleństw, bo do tego nie mam skilla.

Mój budżet to 7000zł za nowy rower, liczę tutaj mocno na jesienne promocje :)

Moja strategia jest taka, aby kupić rower stanowiący dobrą bazę pod rozbudowę, gdyby zaczęło mi czegoś brakować, natomiast nie chcę z góry wydawać na rzeczy, których być może nigdy nie wykorzystam.

Znalazłem rower z tytułu. Trochę nie pasuje mi malowanie, ale parametry, na ile umiem je ocenić (a umiem bardzo słabo) są ok, tzn.:

  • koła 29"
  • sztywne osie
  • skok 120mm (nie planuję wielkich skoków)
  • 1x11 (choć wolałbym 1x12, ale to pewnie już nie ten budżet)

Waga: 70 kg
Wzrost: 176 cm
Budżet nieprzekraczalne 7000zł

Jakie są Wasze opinie o tym rowerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę od czasu publikacji posta poczytałem i doczytałem, że:

  • M315 to bardzo słabe hamulce
  • brak blokady dampera (a przydałby się na podjazdy)
  • napęd NX 1x11 (30/11-42) nie jest zbyt optymalny ani na mocniejsze podjazdy, ani na asfalt, gdzie przydałyby się te 32 zęby.

Zainteresowałem się Meridą 120 9.XT, o którą zapytałem w tym wątku:

/eltomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, eltomek napisał:

M315 to bardzo słabe hamulce

Jak okażą się za słabe, to można wymienić

Teraz, eltomek napisał:

brak blokady dampera (a przydałby się na podjazdy)

Teoria, której nie stosował nikt nigdy (no, może w jakimś XC w wydaniu elity, ale to chyba nie do tego i nie dla kogoś takiego rower). A poza tym bez manetki na kierownicy do tejże blokady, to i tak nie będzie Ci się chciało z tym babrać. O ile w ogóle będzie chciało.

Teraz, eltomek napisał:

napęd NX 1x11 (30/11-42) nie jest zbyt optymalny ani na mocniejsze podjazdy, ani na asfalt, gdzie przydałyby się te 32 zęby.

Na podjazdy pewnie nie zaszkodziłaby kaseta np. 11-46, a na asfalt... a to jest rower na asfalt? Coś jakby narzekać, że terenówka z liftem i na oponach MT nie idzie na autostradzie jak "cywilne" auto. Nie musi, bo nie od tego jest, za to sprawdza się gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Coś jakby narzekać, że terenówka z liftem i na oponach MT nie idzie na autostradzie jak "cywilne" auto. Nie musi, bo nie od tego jest, za to sprawdza się gdzie indziej.

Ależ ja nie narzekam :) Może i nie jest to rower na asfalt, ale trasy (pętle), które robiłem często kończyły się dojazdem asfaltem do zaparkowanego gdzieś tam samochodu, czasem było to nawet parędziesiąt kilometrów. Tak więc, przy zakupie zwracam uwagę na twarde przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten marin fajny, w zasadzie pasuje do twojej "polityki" upgrade'u. Też o nim myślę. 

A tu trochę inna geometria, bardziej xc, ale wg mnie warte rozważenia jako alternatywa. No i cena... https://www.kellysbike.com/pl/trail-c508/reyon-30-p48466

Edytowane przez gooral
Brak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc!

Zestawiłem w jednym miejscu rowery, które mnie dotychczas zainteresowały, modele, ceny, podstawowe parametry, wraz z moim komentarzem: https://docs.google.com/spreadsheets/d/10iyHKy52orOM3sTAHGBhfagw7ctJ_VLGs8meM4LlIYg/edit?usp=sharing

Biorę pod uwagę rowery na kołach 29" do 8000zł (limit 7000zł szybko pękł :D) i istotny jest dla mnie boost, jako nowy standard (rower zapewne kupię na kolejnych 10 lat).

Wyłaniają się z tego takie główne typy (kolejność arbitralna):

  1. Merida 120 9.XT 2018
  2. Marin Rift Zone 2
  3. Kellys Tyke 30
  4. Trek Fuel EX 5
Edytowane przez eltomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym Kellys'ie z linku, który podałem jest zupełnie inne zawieszenie (widelec i tylny tłumik) i przerzutki XT (Deore XT M8000 to po prostu nowa grupa XT). Nie wiem skąd brałeś dane do tabelki, ale nic się tam nie zgadza w przypadku tego modelu (w porównaniu do opisu z aukcji) :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiałem się nad tym rowerem w dobrej cenie. Merida daje dobre rabaty na koniec sezonu. Ostatecznie zdecydowałem się na model Ninety-six, który odebrałem w poniedziałek. Amortyzacja tylko 100 mm, ale wydawało mi się, że będzie lepiej na pojazdach, a mieszkam 1,5 km od Szyndzielni. Dziś wyjechałem na Kozią i było super. 

Jak kupisz tą 120.XT to napisz później jak się sprawuje. Ciekawi mnie to, gdyż miałem niezły zgryz z decyzją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Eazy napisał:

W tym Kellys'ie z linku, który podałem jest zupełnie inne zawieszenie (widelec i tylny tłumik) i przerzutki XT (Deore XT M8000 to po prostu nowa grupa XT). Nie wiem skąd brałeś dane do tabelki, ale nic się tam nie zgadza w przypadku tego modelu (w porównaniu do opisu z aukcji) :) 

Rzeczywiście, na stronie producenta dane są inne (podałem linki w kolumnie B). Poprawiłem dane,

Oferowany na aukcji model to faktycznie najlepiej wyposażony rower w całym zestawieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Eazy napisał:

Moim zdaniem stosunek wyposażenie / cena jest bardzo dobry. A to, czy ładny, czy brzydki - kolor nie jeździ ;) 

Jednak wydaje mi się, że w aukcji jest coś pomylone. Poszukałem tego Tike 30 29er i wszędzie jest tak, jak miałem na początku w tabeli (czyli tak: https://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-kellys-tyke-30-29-2018.html i tak https://www.kellysbike.com/pl/trail-c563/tyke-30-29-p53449).

Zresztą nawet na zdjęciu na aukcji widać damper RockShox'a, a nie FOX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam planowałem zakup Rift Zone 2, ale dopiero w sklepie dowiedziałem się, że w tylnym amortyzatorze nie ma blokady i z tego powodu zrezygnowałem. Ja, tak jak ty, koncentruję się na szlakach górskich rowerowych i tych zwykłych z dojazdami na asfalcie. Uważam, że do takich zastosowań miękka rama nie nadaje się. Cena Za Rift Zone miałem bardzo atrakcyjną bo 4.550zł ale to mnie nie przekonało. Tydzień temu kupiłem Marin Nail Trail 6 29" (hardtail).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 1x11 polecam. Jednak tak jak piszesz przy dużej prędkości na asfalcie brakuje. Na płaskim jest ok ale z górki jak chcesz docisnąć to mieszasz pedałami Ja natomiast obawiałem się podjazdów ale tu na szczęscie nie ma żadnego problemu i dodatkowo koła 29" robią robotę.

Jest koniec sezonu, więc przeceny na poziomie 30% to nie problem ale oczywiście trzeba negocjować (z właścicielem a nie pracownikiem sklepu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...