Xonare Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Witam, czy smar miedziowy do przesmarowania mufy suportu (wkład-kwadrat) i konserwacji wnętrza pedałów i gwintów będzie dobry czy coś innego polecacie? I z jakiej firmy?
seraph Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Wnętrza pedałów tzn. łożysk? Łożyskowy np. litowy do tego służy. Miedziowy smar zapobiega zapiekaniu, więc jak masz połączenie stal z alu np. stalowa miska - aluminiowa mufa i stalowa oś pedału - aluminiowa korba to jak najbardziej. Jak łączysz stal do stali (albo masz plastikowe miski) to wystarczy, że gwint będzie czysty i można darować sobie smarowanie, bo tylko zbędny poślizg generuje. I tak przynajmniej raz w roku powinieneś to rozkręcić do przeczyszczenia.
pand0ra Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Na gwinty miedziany będzie ok, do łożysk wewnątrz pedałów coś innego typu łt-43.
dran2 Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 23 minuty temu, Xonare napisał: pedała, Pedały. Liczba mnoga od pedał to pedały. Nie twórzmy jakiejś nowomowy dla tego ze komuś zwykłe słownikowe, techniczne słowa wydają się wulgarne. W samochodzie masz pedały, w rowerze masz pedały.
Xonare Napisano 4 Czerwca 2018 Autor Napisano 4 Czerwca 2018 Godzinę temu, dran2 napisał: Pedały. Liczba mnoga od pedał to pedały. Nie twórzmy jakiejś nowomowy dla tego ze komuś zwykłe słownikowe, techniczne słowa wydają się wulgarne. W samochodzie masz pedały, w rowerze masz pedały. Strach pisać poprawnie w tych czasach poprawności politycznej, jak oskarżą za rasizm i mowę nienawiści w internecie i sprawa pójdzie do prokuratory za sprawą nadgorliwych obrońców inności.
DIY Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Generalnie podstawa to duża puszka smaru litowego - zwykłego zielonego/niebieskiego, poniżej 20zł/kg - starczy na długo Na połączenia zapiekające się może być miedziany, ale spoko działa też molibdenowy czy grafitowany. Oczywiście również duże puchy - kupić raz a dobrze Do aplikacji polecam to co stosuję od lat - najzwyklejsze strzykawki z apteki 2-20ml w cenie kilkadziesiąt groszy za sztukę (napychamy do środka paluchem). Tak naprawdę zwykły litowy nada się do wszystkiego o co pyta autor Pozdrawiam DIY
manfred1 Napisano 9 Czerwca 2020 Napisano 9 Czerwca 2020 Czy na gwint suportu Shimano BB - R9100 do mufy i ośkę roweru szosowego można zastosować preparat zapobiegający spiekaniu SHIMANO Anti Seize czy raczej coś innego?
Lawstorant Napisano 13 Czerwca 2020 Napisano 13 Czerwca 2020 Na gwinty mufy pewnie. Na ośkę nie widzę sensu dawać czegokolwiek bo wsuwa się w plastik także się nie zapiecze, a też nie pracuje w tym plastiku.
Mod Team bogus Napisano 14 Czerwca 2020 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2020 Pewnie chodzi o to, że łożyska mają plastikowe obudowy a przez nie przechodzi oś. Kolega @Lawstorant zastosował skrót myślowy. Ja zawsze daję troszkę smaru na miejsca kontaktu osi z łożyskiem.
1415chris Napisano 14 Czerwca 2020 Napisano 14 Czerwca 2020 Nawet gdybym sie postaral, to bym nie wymyslil, ze oska wchodzi w plastik. Pewnie tez z tego powodu nie widzi sensu w smarowaniu oski, tym samym negujac poprawna praktyke. Generalnie, w rowerze polaczenia, ruchome czesi powinno sie smarowac. I to nie tylko ze wzgledu na funkcjonalne wymogi ale rowniez zapobieganie problemom i latwosc serwisu.
Lawstorant Napisano 14 Czerwca 2020 Napisano 14 Czerwca 2020 @1415chris Bardzo fajnie, ale zewnętrze łożyska shimano mają na sobie plastikowe obudowy a ośki przecież w nich nie pracują. Smar może ułatwi włożenie osi, jeżeli mamy nie do końca lniową mufę ale poza tym dużo tam nie da bo połączenie nie jest ruchome. Może ewentualnie jeszcze lekkie zabezpieczenie przed dostawaniem się wody do środka.
1415chris Napisano 14 Czerwca 2020 Napisano 14 Czerwca 2020 Aaa, no widzisz, calkiem zapomnialem, ze mozna stosowac taki bezsens w suportach. W normalnych suportach oska wchodzi bezposrednio w lozyska.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.