Skocz do zawartości
piesbonk

[do 5000] nowy rower cross 170/68kg

Rekomendowane odpowiedzi

piesbonk

Cześć,

przymierzam się do zakupu roweru (najchętniej kupiłbym go w maju, ale dostępność aktualnie w sklepach nie jest zbyt ciekawa). Warunkiem koniecznym jest fv (czyli na 99% w grę wchodzą tylko nowe sztuki). Do tej pory jeździłem na Krossie lv 2 (rocznik 2008) i można powiedzieć że już ledwo zipie. Jeżdżę głównie po asfalcie oraz utwardzonych ścieżkach (po lesie/polnej drodze też ale jest to maksymalnie 10%). W sklepie doradzono mi że rozmiar ramy 18' będzie dla mnie odpowiedni

Wybrałem takie dwie sztuki (chętnie rozważę też inne propozycje )

http://allegro.pl/ktm-life-race-46-cm-2016-warszawa-i6952429418.html

http://allegro.pl/rower-cube-cross-pro-2018-rama-46cm-slask-i7135335673.html#thumb/1

Przeczytałem masę tematów i mam totalny bałagan w głowie - sugestie bardzo mile widziane.

pozdrawiam !

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant
Napisano (edytowane)

Jak dla mnie bardzo podobne rowery i oba na wysokiej klasy osprzęcie . Ja przy wyborze sugerowałbym się geometrią czyli wygodą jazdy . Ale do tego trzeba rower zobaczyć i dosiąść . Możesz też poszukać tabelki z wymiarami na stronach producenta/dystrybutora i porównać ze swoim rowerem . Również w sprawie rozmiaru kieruj się swoim starym rowerem . Teoretycznie cross może być nieco większy niż MTB ale to zależy od filozofii producenta . Czyli albo przymiarka albo studiowanie tabeli z geo.

Nie zauważyłem , na 170 cm wzrostu 18 " ( 46cm ) wydaje się w sam raz dla crossa ( bo dla MTB to nawet za dużo ) .

Edytowane przez WaGiant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Ja bym się jeszcze zastanowił, czy na pewno ma być cross z amorkiem na 90 % asfaltów - lepiej chyba by było poszukać jakiegoś fitness'a ( będzie lżej i szybciej ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant
Napisano (edytowane)

Asfalty u nas dziurawe .... , a amory powietrzne .

Edytowane przez WaGiant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piesbonk

dzięki za odpowiedzi. W ten weekend obejrzę Cube którego podlinkowałem  i zerknę na fitness'y - na necie znalazłem meride speeder niedaleko więc podjadę  (z tego co widzę najmniejsza rama  to 50cm więc za duża, ale chociaż zobaczę jak wygląda). Ogólnie nie brałem pod uwagę nic innego niż cross podczas dotychczasowych poszukiwań a  'rowery fitness' kojarzyły mi się zupełnie z czymś innym

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Spójrz jeszcze na canyona roadlite i pathlite. Szczególnie ten drugi jest chyba najlepiej skomponowanym crossem na rynku (geometria, osprzęt i design).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hybryd

W cenie zbliżonej do Cube kupiłem Meridę Crossway 900. W porównaniu z tym Cube ma co najmniej dwie rzeczy lepsze: prowadzenie pancerza do tylnej przerzutki i tylnego hamulca w Meridzie jest ukryte w ramie, oraz piasty Deore XT serii M8000 w Meridzie vs. Alivio w Cube. Moim zdaniem opony Smart Sam w Cube mogą być ciut za szerokie na asfalt, ale nie jeździłem na nich, więc mogę się mylić. Tak, że poddaję Meridę Crossway 900, lub bardzo podobny model Merida Crossway XT pod rozwagę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor
Napisano (edytowane)

Pathlite jest jakby bardziej "pancernym" cross'em - ma sztywne osie i stosunkowo szerokie obręcze, co dla kogoś jeżdżącego dynamicznie będzie niewątpliwą zaletą.
Osprzęt jest ważny, ale nie najważniejszy, a w każdym razie nie zawsze.
Ja też jestem lekki, a mimo tego szukając roweru z tarczówkami, celowałbym w sztywne osie - w Meridzie typu cross nie jest to możliwe, tzn. tylko z przodu można mieć, ale dopiero po wymianie amorka i piasty.
Jest jeszcze Merida typu gravel, czyli Silex - ma obie osie sztywne, ale też sztywny widelec i baranka.

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hybryd

Zgadzam się, sztywne osie są lepsze. 
Dość często zdejmuję koła i potem jest problem żeby utrafić idealnie w to samo położenie, bo inaczej tarcze hamulcowe ocierają o klocki.
Problem występuje wyraźnie gdy rower jest zawieszony na stojaku serwisowym, zawsze po zdjęciu ze stojaka trzeba poprawiać. Nie znalazłem na to metody.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.