Trind Napisano 30 Marca 2018 Napisano 30 Marca 2018 https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887?cPath=6_699_8036& http://allegro.pl/marin-nicasio-rower-przelajowy-rama-58cm-i7244117546.html#thumb/1 http://konaworld.com/rove.cfm https://www.storowerow.pl/pl/p/Romet-Aspre-2018/1595 Nie mam możliwości przymiarki do tych rowerów, jeździłem na Giancie Anyroad 2 (rozm. L), który mi się podobał i przyczynił do tego by szukać roweru z barakiem i możliwością założenia szerszych opon niż w szosówce. Szukam czegoś co będzie 'na mnie pasować' jestem wysoki - 195cm wzrostu, a z tego co widzę w większości produktów nie są dostępne rowery z rozmiarem ram 60-62cm, wszystko zatrzymuje się na 58cm. Przynajmniej w moim budżecie. Co możecie polecić? Dobrze, aby wchodził kapeć 42C i ciut większy + ewentualnie błotniki. Nie szukam roweru na wyprawy tylko 'szybkiego pomykacza' typowa szosówka mi kompletnie nie odpowiada ze względu na jakość dróg. Wybrałem wstępnie te 4 modele, który według was będzie 'największy' i wejdą opony takie jak pisałem? Ewentualnie może 29er?
Trind Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Napisano 7 Kwietnia 2018 Co polecacie z tych trzech opcji dla mnie, dla osoby wysokiej (195cm) szukającej 'szybkiego roweru' do miasta i poza miasto, z możliwością założenia szerokich opon (przód + tył) i jak najmniej przełajową pozycją (krótka rama, zgarbiona pozycja). Marin Nicasio Kona Rove Fuji Jari 2.5 Romet Aspre/Boreas
Trind Napisano 11 Kwietnia 2018 Autor Napisano 11 Kwietnia 2018 A może polecicie jakiś rower typu fitness?
clavdivs Napisano 11 Kwietnia 2018 Napisano 11 Kwietnia 2018 Osobiście uważam że najlepszym materiałem na ramę przełaj/gravel jest rama aluminiowa, lekka, odporna na warunki atmosferyczne. Podane rowery przez Ciebie są bardzo podobne. Decyzje o tym czy ma być baranek czy kierownica prosta powinna zależeć od Ciebie. Jak ktoś ma ambicje jazdy w kierunku bardziej sportowym, powinien wybrać rower z barankiem. Dla osoby z dobrą kondycją i aktywnym rowerzystą, niewygoda roweru przełajowego to mit,
Trind Napisano 11 Kwietnia 2018 Autor Napisano 11 Kwietnia 2018 Żadnego z rowerów, które wymieniłem nie dostanę w rozmiarze 60 jak się okazało... Podobno stal lepsza jeśli chodzi o drgania? Szukam czegoś sportowego, gdzie wejdzie szerszy kapeć.
clavdivs Napisano 11 Kwietnia 2018 Napisano 11 Kwietnia 2018 Co rozumiesz przez rozmiar 60? Moim zdaniem nie znajdziesz takiego rozmiaru, bo rowery przełajowe/gravel muszą mieć mniejsze ramy, właśnie przez to aby pomieścić szersze opony.
wojtasin Napisano 12 Kwietnia 2018 Napisano 12 Kwietnia 2018 GT Grade ma rozmiar 60, ridley x-bow ma ramę 61 (57,5). Mam dwa rowery mtb jeden alu, drugi stalowy - nie czuję różnicy w temacie tłumienia drgań przez ramę. Czuję różnicę w tłumieniu między klocowatą sztycą bontragera a pro xlt
Trind Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Napisano 12 Kwietnia 2018 Rozmiar 60 - rozmiar ramy. Do Rometa nie mają, Marin też nieosiągalny w tym rozmiarze. Zatem w czym wybierać? Bo już zgłupiałem... Szukam czegoś szybkiego/sportowego z możliwością założenia szerokich kapci 1.5-2.0" A zarazem czegoś co będzie na mnie dobre - większość rowerów jest za mała.
Pitof Napisano 12 Kwietnia 2018 Napisano 12 Kwietnia 2018 No to może po prostu wspomniany kiedyś Marin Muirwoods: https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/17162/test_marin_muirwoods_miejska_sta_j_lowka Kosztuje sporo poniżej limitu budżetowego, jest w dużym rozmiarze i w standardzie ma już dość szerokie opony. Do tego dokładasz sobie dobre gripy z giętymi rogami: Ergon GP5 i śmigasz.
Trind Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 Ogólnie powiem wam tak. Użytkuję na co dzień rower MTB, na kołach 26", Opona Schwalbe Big Apple tył 2.2" przód 2.0". Jeżdżąc na krótkie trasy po mieście, wszelakie krawężniki, chodniki, ścieżki rowerowe, nierówna kostka - sprawdzają się takie szersze opony i pseudo amortyzator. Jednak w większości przypadków poruszam się po asfalcie, jak wybiorę się na dłuższą przejażdżkę to z czasem 'męczą' mi się dłonie, brakuje mi chwytu i najbardziej mi odpowiada coś w stylu rogów czy baranka, bo nawet tak też układam ręce na prostej kierownicy i od razu lepiej. Stąd ciągłe szukanie czegoś z barankiem na szerokich oponach. Wstępnie jest Marin Nicasio, bo niby stal lepiej tłumi, a w dodatku wejdą tam opony do 2.0" (podobno) więc jak dla mnie najlepsza opcja, nie podoba mi się jedynie rama roweru ale w ostateczności będę musiał przeboleć. Szukam ciągle alternatywy dla tej pozycji, bo jednak trochę pieniędzy na rower wydaję i szkoda później żałować.
lederfox34 Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 Nie podobno tylko tak jest. Żeby mieć wszystko co chcesz musiałbyś składać rower. Szukać po tematach "roznokolowce, monsterbajki" itd. Lub szukać jeszcze opcji http://www.konaworld.pl/menu,591,big_rove_al z szeroką opona w niej (minus brak baranka do zmiany, plus szeroki zakres), w modelach Yari omawianych wcześniej opony są mniejsze od tego z Nicasio 3mm. Dużo i nie dużo. Możesz też wykorzystać patent z kol 27,5 plus i włożenia szerszej opony ale nie wiem czy ktokolwiek da ci gwarancje że "wejdzie w ramę" takie rozwiązanie. (tylny trójkąt zwłaszcza) http://off.road.cc/content/news/first-ride-kona-rove-nrb-1039 warto rzucić okiem, z drugiej strony jeśli można takie cuda wyprawiac z gravelem to chyba chodzi o technikę nie tylko upodabnianie do 29 Już od 29 włożyli http://www.thelightblue.co.uk/Sport/5LB5DVM2K/Darwin-One-By-MT tylko budżet musiałbyś zwiększyć.
Trind Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Napisano 14 Kwietnia 2018 Darwin One By MT - to jest coś jak Marin Nicasio jak widzę tylko opony szersze, szukam czegoś 'na miejscu' więc chyba lepiej muszę rozważyć ostatecznie tą propozycję Marina. Rower z artykułu można powiedzieć, że to jest coś czego szukam.
Pitof Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 Whyte Glencoe również spełnia wymagania i jest tańszy. Generalnie to problem nie leży w braku odpowiednich rowerów tylko po prostu chcesz czegoś co niestety kosztuje więcej niż założony budżet.
krakonos Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 A może Marin Four Corners? https://www.marinbikes.com/pl/bikes/four-corners-blue Też stalowy, jak Nicassio, ale upchniesz weń szersze laczki (1,75 z błotnikiem, 2.0, a może nawet 2.1 bez). Generalnie jeśli rower na sztywnym widle, to polecam ramę stalową (a nie jak ktoś wcześniej polecał alu), bo różnice są odczuwalne, szczególnie po zjeździe z asfaltu na polne/leśne ścieżki. Muirwoods fajny, ale szkoda że z prosta kierą. Imo baran przy sztywnym widelcu jest bardziej przyjazny dłoniom i nadgarstkom.
Pitof Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 10 godzin temu, lederfox34 napisał: Możesz też wykorzystać patent z kol 27,5 plus i włożenia szerszej opony ale nie wiem czy ktokolwiek da ci gwarancje że "wejdzie w ramę" takie rozwiązanie. (tylny trójkąt zwłaszcza) WTB na swojej stronie podaje listę ram kompatybilnych z oponami 650bx47: https://www.wtb.com/pages/road-plus
lederfox34 Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 O tym czy ten rower 'podpasował' lub nie będzie można powiedzieć po tych 100,200 km, po ustawieniu wszystkiego pod siebie. Kupujesz pewnego rodzaju wizję firm, problem w tym ze każdy ma jakiś budżet i kupuje to na co może sobie pozwolić. Dla mnie gravel jest niekomfortowy- wyjątkiem sa stalowe typu Marin czy Yari lub Kony (to co znam ze stali) pozycja mimo wszystko jest zawsze bardziej pochylona- nachylona względem 29, fajnie ze ty np szukasz czegoś szybkiego tu baranek się sprawdzi ale opony- temat rzeka, ale dawanie w gravele opon do 40, 45mm ma sens bo dać mają i predkość na szosie czy delikatnych szutrze i przyczepność na części dróg 'poza cywilizacją' minus to brak amortyzacji. Jesli chcesz rozważać szersze to zawsze pewien wskaźnik będzie stratny. Warto isć w stal (całościowo) i dobrą kierownice (tą rozchodzący się na boki) bo zabawa moze się skończyc po 2 godzinach i bedzie niespodzianka ze nie tam może sobie to wyobrażałeś bo tu za wolno a tu za bardzo trzepie. To co wrzuciłam jako hasło o kołach 650b pod szersze opony i kolego dał linka z WTB jak najbardziej się sprawdzi, możesz sprzedać swoje koła lub ponegocjować moze ze sklepem czy by tam nie wsadzili mniejszych kół a szerszych opon. Jeśli zależy ci na prędkości i dokładności wrzucania w 'cięższym' terenie to warto rozważyć jednak Sorę.
Trind Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Napisano 14 Kwietnia 2018 Jest dokładnie tak jak piszecie. Mam trochę obawy przed kupnem roweru typu fitness czy to w ogóle nie będzie za małe. Ta Kona wydaje się podejrzana Jak na razie pozostanę przy opcji Marina czy Kony w ostateczności Yari . Przejrzę chyba po prostu geometrię i wybiorę to co największe. Przyznam, że zaczynam przekonywać się do Marina Nicasio.
lederfox34 Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 najlepiej kupic to co się podoba(plus geo)/ mam doświadczenie z przełajem i porównanie do gravela. Po prostu gravel nie jest stworzony do ciśnięcia na nim a tak się zachowywałam, może wymuszona pozycja (po szosie zboczenie) gdzie po prostu 'nie da się' jechać wolno. To raczej spokojnieszy wszędołaz gdzie trzeba iść na kompromis. (Grubsze opony spowalniają co doprowadza do frustracji więc bicie w blaty i jezyk na kierownicy... nie polecam). Stal jest trochę cięższa, zmienia specyfikę myślenia kiedy docenia się ją po iluś godzinach w siodełku czy braniu roweru na x czasu dzień po dniu. Wg. mnie jest też bardzo estetyczna. Warto też poćwiczyć kregosłup i ogolnie coś co nazywa się core, bo trzeba się przyzwyczaić do czegoś co nie będzie fitnesem
Trind Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Napisano 14 Kwietnia 2018 Bo to jest właśnie ta kwestia, im więcej czytam im więcej dostaje odpowiedzi to już sam nie wiem co robić. Szukam czegoś po prostu też gdzie mogę wyskoczyć na dalszy wypad poza miasto, a móc stosować różne chwyty na kierownicy - bo tylko na dłuższych odcinkach nadgarstki już mi się męczą i muszę kombinować. Jak już sami radzicie, 'co byście zrobili na moim miejscu' brać 'bezpieczniejszy' fitness czy spróbować gravela?
clavdivs Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 Szedł bym w kierunku gravela. Twój wiek temu sprzyja. Mnie stal nie rusza. Jest mniejszy wybór w ofercie, sztyca aluminiowa lub karbonowa nie lubi się z stalową ramą. Rama jest cięższa i mniej odporna na trudne warunki( elementy gwintowane rdzewieją, a tym samym się zapiekają) Robiłem tygodniowe wyprawy na stalowym rowerze i aluminiowym. Szczerze nie robiło mi to różnicy, moim zdaniem o wiele większe znaczenie ma dobra wkładka, siodełko i ustawienie pozycji, a najbardziej kondycja fizyczna i psychiczna. Codzienne użytkowanie gravela to 1-3 godzin na rowerze. Wielogodzinnne wyprawy to raptem klika w roku. Na aluminiowej ramie z karbonowym widelcem spokojnie można dać radę. Szukasz rozmiaru 60, moim zdaniem trudno znaleźć bo szukasz rozmiarów ki szosowej. Accent cx w rozmiarze XL to raptem 56, a Furious to 57. Ja takich używałem przy 193cm. Rowery przełajowe/gravel są zazwyczaj o rozmiar mniejsze. Ponieważ mają szersze opony od szosówki. Rama nie może być za wysoka, co by nie zagrażała twojej męskości, ani za długa rama też nie, bo baza kół musi być zbliżona do szosówki. To ma być zwrotny rower. Szerokie opony też do mnie nie przemawiają. Szerokie opony to waga, rower traci na dynamice, przełajowy rozmiar opon spokojnie wystarczy na wszelkie szutry i polne drogi.
Trind Napisano 15 Kwietnia 2018 Autor Napisano 15 Kwietnia 2018 Teraz to już jestem skołowany na maksa. Dobra, z pierwszego postu są 4 propozycje, która najrozsądniejsza w stosunku do tego czego szukam?
clavdivs Napisano 15 Kwietnia 2018 Napisano 15 Kwietnia 2018 Jesteś skołowany bo brakuje Ci doświadczenia i sam nie wiesz co wybrać. Zacznij od "taniego jak barszcz" Triban100 Wyrobisz sobie pogląd czy taki typ roweru odpowiada Tobie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.