Skocz do zawartości
MacRed

[wymiana części] odswiezenie roweru

Rekomendowane odpowiedzi

MacRed

Cześć,

Chciałbym odświeżyć mój rower i trochę go przyspieszyć. Jest to kilkunastoletni rower, ktory odmalowalem i wymieniłem już zepsute części. Teraz chciałbym go zmodernizowac i przerobic na rower trekkingowy. Wiem, że nie będzie to super maszyna a i budżet nie taki aby był to rower do scigania. Jednakże planuję wymienić koła 26" (obecnie na wolnobieg), opony (szukam gładkich jak najwęższych [1,25]), sztycę (obecnie mam stalową rurkę na jarzemko o srednicy 27,2cm), korbę (obecna to miranda 42).

Rower z ramą stalową, naklejki pinarello dla zmylenia przeciwników, niestety nie ma nic wspólnego z tą renomowaną marką.

Wyszukałem już kilka rzeczy na allegro i proszę o poradę czy są one godne uwagi jako budżetowe części: 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7158715023

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5101400701

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6917317262

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6692538991

Jeśli macie jakieś propozycje w podobnej cenie albo tańsze to śmiało czekam na odpowiedzi, jak również porady od bardziej doswiadczonych cyklistów.

Pozdrawiam

IMG-20170804-WA0000.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph
Napisano (edytowane)

Jeśli chcesz wymieniać koła to nie ma sensu kupować nowych pod wolnobieg. Lepiej poszukaj czegoś pod kasetę i wymień napęd. W przypadku kasety najmniejsza zębatka to 11T, więc bardzo możliwe, że wymiana korby przestanie być konieczna. Do tego wymiana korby (na większą) pociągnęłaby za sobą wymianę przedniej przerzutki, suportu i pozbawiła Cię lekkich biegów.

Opony nie są złe, ale pamiętaj, że węższa opona to niższy komfort. A co jest złego w stalowej sztycy? Na masie zejdziesz niezauważalnie, a to jest jedyna zaleta drogich sztyc. Sztyca, którą wybrałeś to w kontekście wartości roweru wręcz absurd...

Edytowane przez seraph

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Jeśli koła są ok, to wymienilbym tylko opony. Dętki również i nie będą raczej za 10 pln.  Jeśli zabraknie Ci prędkości na przełożeniu 42/14 to wymienilbym też korbę.  Przerzutkę przód widzę już wymieniłeś, powinna dac rade 48 zębów obsłużyć. Musiałbyś wtedy dołożyć kilka ogniw do łańcucha. Wspornik siodla jesli chcesz miec alu kup za 30, drozszego nie ma sensu. 

Suport pod mirande na 95 procent jest ok. Dlugosc 122,5. Pod korbe którą zalinkowales bedzie pasic.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MacRed

Koła mają już jakieś 17lat, więc nie wiem czy nie powinienem ich wymienić ze względu na wiek, chociaż kręcą się normalnie. Raczej liczyłem na to, że nowe koła będą się kręcić lepiej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Jesli są ok to zostaw, jesli zmieniac to ( tylne ) na kasetę. Koszt ponad 100 pln szt. Wtedy kaseta 7 demka z dystansem ( bębenek w piascie będzie szeroki na 8 ) lub kaseta 8 i przerzutke wyregulowac tak, zeby dzialalo na koronkach 1-7 lub 2-8.

Kaseta koszt kolo 50 pln plus wysylka, wtedy najlepiej tez lancuch na nowy pod kasetę

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Może być tak, że rzeczywiście stare koła są jeszcze ok, ale bez rozebrania piast to stanu łożysk nie ocenisz - poza tym serwis na pewno im nie zaszkodzi. Jak są ok to zmiana kół kompletnie nic nie zmieni pod względem oporów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Davken
2 godziny temu, MacRed napisał:

Cześć,

Chciałbym odświeżyć mój rower i trochę go przyspieszyć.

 

To mocniej pedałuj :P

Podałes sztyce w cenie jak za koła. Trochę mija się z celem. Koła z allegro za 100zł będą gorsze niż te które masz. Sztyce musisz wymieniać? Nie lepiej dołożyć do kół?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MacRed

Rzeczywiście nie pomyślałem o tym. A jakie wtedy polecacie koła aby rożnica była zauważalna? 

Jeśli chodzi o sztyce to chciałem też aby dobrze się prezentowała, bo będę miał nowy mostek Pro i kierownicę Pro, które udało mi się dostać po kosztach, ale przekonaliscie mnie, że nie ma to sensu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Takie z piastą pod kasetę. Jakichś mega drogich kół nie ma co w ten rower pakować, bo i tak reszta Cię ograniczy. Nie pokładałbym wielkich nadziei w oporach łożysk nowych piast, bo jeśli stare są sprawne to kręcą się niewiele gorzej, a ten opór i tak jest marginalny w porównaniu do oporów toczenia tanich opon.

Przejść na kasetę zawsze warto, ale jak chodzi Ci tylko o łożyska to zrób serwis.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant
Napisano (edytowane)

Koledzy radzą Ci zmienić tylne koło na  takie pod kasetę . Niby racja , kaseta to lepsze rozwiązanie niż wolnobieg ale ....Masz koła  z pełną osią mocowane na nakrętki .

W kołach pod kasetę jest oś przelotowa i mocowanie na zacisk . Ramy pod takie mocowanie mają ,,gniazda" do zacisku . W twojej są pewnie wspawane haki z kawałka płaskownika czy grubej blachy . Nigdy nie robiłem takiej zamiany ale zastanawiam się czy zacisk będzie trzymał w takiej ramie . Oczywiście dotyczy to też widelca .

Edytowane przez WaGiant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Będzie trzymał bez problemu. Jakieś 5000 km tak zrobiłem, a teraz dalej katuje takie połączenie mój tata:thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track
18 minut temu, WaGiant napisał:

Koledzy radzą Ci zmienić tylne koło na  takie pod kasetę . Niby racja , kaseta to lepsze rozwiązanie niż wolnobieg ale ....Masz koła  z pełną osią mocowane na nakrętki .

W kołach pod kasetę jest oś przelotowa i mocowanie na zacisk . Ramy pod takie mocowanie mają ,,gniazda" do zacisku . W twojej są pewnie wspawane haki z kawałka płaskownika czy grubej blachy . Nigdy nie robiłem takiej zamiany ale zastanawiam się czy zacisk będzie trzymał w takiej ramie . Oczywiście dotyczy to też widelca .

A jaki problem wymienić w piaście tylnej shimano oś przelotową na pełną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph
Napisano (edytowane)

Taki, że jednak trzeba się zabawić w dopasowywanie i przekładanie, bo trzeba wymienić oś razem z konusami, bo gwint lekko się różni. Konusy jeszcze nie jest wielki problem, ale często nie pasują uszczelnienia i trzeba przekładać ze starych na nowe.

Dla większości tutejszych użytkowników może to rzeczywiście jest godzinka nieśpiesznej roboty, ale nie raz widziałem dowody, że ilość i kolejność nakrętek w piastach (przedniej też o zgrozo) kogoś przerosła.

Edytowane przez seraph

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track
Napisano (edytowane)

Absolutnie nie trzeba wymieniać konusów w tanich piastach  np:  shimano fh rm30 (Gwint M10/1).

Mówimy tu o tanim kole pod kasetę,  około 100-120 zł.

Edytowane przez Track
pomyłka z rozmirem gwintu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Ręki uciąć sobie nie dam za wszystkie piasty, ale przerabiałem tak piastę 2 razy (raz jakiś stary STX, a raz Shimano Parallax) i w obu przypadkach konusy się na drążoną oś nakręcały, ale z takim luzem, że wolałem zmienić na te z kompletu osi, bo bałem się o kontrowanie.

Gwint niby skok ma ten sam, ale jakby zwoje cieńsze. Za pierwszym razem to się bardzo dziwiłem.

Zresztą... O czym my tu gadamy, skoro - bez urazy dla autora - nawet mu przez myśl serwis piasty nie przeszedł, a co dopiero takie modyfikacje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track

Wymianę osi drążonych na pełną robiłem w piastach shimano FH- RM30 i FH-T3000, w obu wypadkach stosowałem oś pełną

https://archiwum.allegro.pl/oferta/os-oska-piasty-shimano-fh-rm30-8-pelna-i6719846402.html

Wymiana ograniczała się do przełożenia osi drążonej na pełną, przy czym skutecznie pozbywałem się za lużno lub za mocno skontrowanych konusów, plus smarowanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MacRed
2 godziny temu, seraph napisał:

Ręki uciąć sobie nie dam za wszystkie piasty, ale przerabiałem tak piastę 2 razy (raz jakiś stary STX, a raz Shimano Parallax) i w obu przypadkach konusy się na drążoną oś nakręcały, ale z takim luzem, że wolałem zmienić na te z kompletu osi, bo bałem się o kontrowanie.

Gwint niby skok ma ten sam, ale jakby zwoje cieńsze. Za pierwszym razem to się bardzo dziwiłem.

Zresztą... O czym my tu gadamy, skoro - bez urazy dla autora - nawet mu przez myśl serwis piasty nie przeszedł, a co dopiero takie modyfikacje?

Z całym szacunkiem, wiem, że fajnie się dłubie przy rowerze, ale jak go składałem po renowacji ramy, to doszło do takiego momentu, że wolałem zanieść go do serwisu z obawy na własne bezpieczeństwo aby mi się coś podczas jazdy nie rozleciało.

Chciałbym rozsądnym kosztem usprawnić swój rower, ale jeśli mam bawić się w rozkładanie piasty, to już wolę dorzucić kilka złotych i kupić nowe koła. Będę się czuł bezpieczniej a i na nerwach zaoszczędzę. Skłaniam się ku zmianie tylnego koła z mocowaniem na kasetę i sprawdzenia przedniego koła czy kręci się tak jak powinno a następnie zdecyduję się czy też go nie wymienić. 

W przyszłości i tak chciałem się przesiąść na szosówkę, ale chcę najpierw zobaczyć czy moje zamiłowanie do rowerów mi nie minie i jeszcze sezon albo dwa pojeździć na tym rowerze a później z czystym sercem przekazać go komuś do dalszej eksploatacji.

Tak btw. macie jakieś doświadczenia ze zmianą sterów? Planuję zmienić mostek na bardziej nowoczesny typu ahead i użyć do tego adaptera, który przedłuży rurę sterową. Zastanawia mnie tylko jak to będzie sprawować się w praktyce?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
W dniu 13.02.2018 o 22:45, MacRed napisał:

Chciałbym rozsądnym kosztem usprawnić swój rower, ale jeśli mam bawić się w rozkładanie piasty, to już wolę dorzucić kilka złotych i kupić nowe koła. Będę się czuł bezpieczniej a i na nerwach zaoszczędzę.

serwis piast, to główne zadanie które powinieneś umieć,  powinno się to robić w sumie co roku

 

W dniu 13.02.2018 o 22:45, MacRed napisał:

macie jakieś doświadczenia ze zmianą sterów? Planuję zmienić mostek na bardziej nowoczesny typu ahead i użyć do tego adaptera, który przedłuży rurę sterową.

tutaj sterów się nie zmienia, tylko wpuszcza adapter i już.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.