Skocz do zawartości

[opony] Wybór nowych opon 29''


Ghost589

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje pomocy w wyborze nowych opon 29''. Zrobiłem trochę rozeznania, ale zaczęła mnie zastanawiać jedna rzecz.  Przebiegu mam już na rowerze 8.200 km no i tak  z przodu cały czas od nowości mam jeszcze oponę: KLS Attack 54-622 (29x2.10), a z tyłu była taka sama, ale już raz w wymieniana na Kenda Small Block Eight 2,10 i mam ją do tej pory. Obydwie są drutowe i takich też szukam, ale już są wytarte i przydałby się nowe. (Jak do tej pory tylko na przedniej raz złapałem kapcia i to na własnym podwórku najeżdżając na pineskę :D) Myślałem żeby wziąć sobie trochę szersze i natknąłem się na taką tabelę:  https://roweroweporady.pl/wp-content/uploads/2011/09/szerokosc-obreczy-a-opona.jpg

I ona właśnie mnie nurtuje.Felgi jakie posiadam są fabryczne to: KLS Draft Disc 622x19 (32 holes) . No i wychodzi z tego, że maksymalną szerokością powinna być opona 29x2.0 to jest 50mm/52mm. Podczas gdy już fabrycznie była zamontowana 54-622 (29x2.10) co wykracza poza tą tabelę. No i nie wiem o co chodzi czy ja coś źle patrzę czy można to naciągnąć trochę?

A wracają do meritum to chciałbym ogólnie opony o szerokości 2.2 bo jest z czego wybierać, a patrząc na powyższe to teraz sam nie wiem jak już niby te 2.1 są za szerokie (wg.tabeli). No ale z drugiej strony wszystko to funkcjonuje do tej pory dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja mam fabrycznie 2,25" na obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm i jest OK - tzn. jest lekki tzw. balon i pewnie łatwiej by się zdejmowało i zakładało na szersze obręcze, ale specjalnie nie narzekam.
Czasami nawet w rowerach MTB zdarza się problem z miejscem w widełkach, ale Ty pewnie nie będziesz miał takiego pecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ghost589 napisał:

Podczas gdy już fabrycznie była zamontowana 54-622 (29x2.10) co wykracza poza tą tabelę. No i nie wiem o co chodzi czy ja coś źle patrzę czy można to naciągnąć trochę?

Trochę można, jeśli nie latasz na bardzo niskim ciśnieniu to opona 2.2 spokojnie obleci.

A żeby Ci doradzić co do konkretnego wyboru to napisz w jakim terenie jeździsz i na czym Ci zależy... przykładowo jak chcesz mieć duże pokłady trakcji to kupujesz Continental Mountain King albo Schwalbe Nobby Nic, jeśli chcesz niższych oporów toczenia coś w stylu X-King / Saguaro / Race King, tu musisz się sam określic co jest ważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie patrze na żadne tabelki tylko wyznaję zasadę że w mtb na 1 mm obręczy może przypadać max 3 mm opony. Oczywiście im mniej tym lepiej... Sam mam niestety do dyspozycji obecnie tylko 19mm obręczy i jeżdżę na oponach 2,1 i przy ciśnieniu rzędu 1,5 atm nie widzę żadnych problemów.

37 minut temu, Ghost589 napisał:

chciałbym ogólnie opony o szerokości 2.2 bo jest z czego wybierać,

Jak na razie to wszyscy producenci mają te same modele opon do XC zarówno w rozmiarze 2,2 (2,25) jak i 2,0 (2,1) więc wachlarz opon do wyboru to kiepski argument.-_-

 

28 minut temu, bts napisał:

przykładowo jak chcesz mieć duże pokłady trakcji to kupujesz Continental Mountain King albo Schwalbe Nobby Nic, jeśli chcesz niższych oporów toczenia coś w stylu X-King / Saguaro / Race King

Jak ktoś zrobił 8 tys km na oponach w stylu KLS Attack i Kenda SBE i nie narzeka to raczej Moutain Kinga nie potrzebuje, obstawiam że Race King będzie tu wystarczająco 'przyczepny', no ewentualnie Saguaro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedźi. Faktycznie nie napisałem najważniejszego po czym jeżdżę. To tak obecnie mniej więcej tak:70% teren (leśne ścieżki,pola,trochę błotka,piachu wiadomo, ale w większości ubite ścieżki - średnio kamieniste) , 30 % asfalt, DDR. To może dla bezpieczeństwa zostanę faktycznie przy tej szerokości co mam. Tylko teraz kwestia tego co by było w miarę dobre z waszego większego doświadczenia :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ghost589 napisał:

 To może dla bezpieczeństwa zostanę faktycznie przy tej szerokości co mam. Tylko teraz kwestia tego co by było w miarę dobre z waszego większego doświadczenia :).

Jak nie schodzisz mocno poniżej 2 atm to spokojnie możesz założyć 2,2 i nic się nie stanie, przed tem miałem miks Saguaro 2,2 i Race King 2,2 na swoich 19 i było jak należy. A jaki masz budżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ghost589 napisał:

Ok dzięki poczytam o nich, a tak w kwestii formalnej którą z nich miałeś na przodzie?

Saguaro na przodzie RaceKing na tyle... Ewentualnie zamiast zamiast Saguaro można by pomyśleć o X Kingu...

 

5 godzin temu, Niko00 napisał:

zerknij na oponę smart sam, prosta i budżetowa. 

O budżetowych Schwalbe coraz więcej słychać że nie trzymają normy jeśli chodzi o 'krzywiznę' opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Niko00 napisał:

Jak z każdą budżetówką, race king i smart sam to ten sam pułap cenowy.

No nie bardzo bo Smart Sam to typowa budżetówka dostępna tylko w wersji drutowej, a RaceKing jest dostępny w druciaku za 50 ziko, jest zwijany za 100, ale jest też Race Sport czy Protection za około 180zl. Patrząc na opinie z forum, to o ile z budżetowym Race Kingiem też były problemy jakościowe, to najnowsze serie tej opony zbierają bardzo pozytywne opinie, a z oponami Schwalbe z linii Performance jest dokładnie odwrotnie, te najnowsze są podobno nagminnie krzywe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Ghost589 napisał:

KLS Attack 54-622 (29x2.10), a z tyłu była taka sama, ale już raz w wymieniana na Kenda Small Block Eight 2,10

z tego co napisałeś wynika , iż zwijaki conti raceking - były by w sam raz.

JA mam i dobrze sobie radzą, oczywiście to nie są super terenowe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...