Skocz do zawartości

[E*13 kaseta] pomoc w skompletowaniu napędu 1x11


brachypelma252

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Temat zakładam wokół kasety E*13  i budowy napędu 1x11

W tej chwili korzystam z napędu 2x10 czyli przód 38x24 i tył 11-34. Taka rozpiętośc mi odpowiada i chciałbym mięc jak najbardziej podobną w napędzie 1x11

Mój obecny napęd już jest na wykończeniu i czas na zmianę, chciałbym spróbować czegoś nowego, tym bardziej że przednia przerzutka to element którego chciałbym się pozbyć, wielokrotnie w trudnych warunkach wyścigowych mnie denerwowała z powodu problemów przy zmianie przełożeń. Do tego częste regulacje itd...

 

Model który zamierzam zakupić to rozpiętość 9-44 lub 9-46 model 2017, blat z przodu to 30 lub 32.

Przykładowo takie kasety ma sklep bikester.

 

 

1. Pisałem do sklepu czy ta kaseta (E*13) jest kompatybilna z bębenkiem Shimano, odpowiedzieli że tak - czy na pewno ????

Byłem przekonany że te kasety sa tylko do bębenków SRAM XD co potwierdzał jeden z moich znajomych.

 

2. Z przodu na pewno będzie korba shimano ponieważ posiadam miernik mocy Stages XT.

Co do przerzutki na tył co byście najbardziej polecali ?? Wstępnie myślę o XT M8000 (SGS)

 

3. Jak z trwałością tej kasety ?? I fajnie byłoby gdybym mógł przeczytać jakieś ogólne opinie odnośnie tej kasety albo Waszych konfiguracji napędu i jak to działa :)

 

4. Czy pozostać przy okrągłej tarczy z przodu czy spróbować owala ???

Jakie korzyści a jakie wady mają pomiędzy sobą te dwa rodzaje tarcz ??

 

Pozdrawiam serdecznie

 

 

Pozdrawiam

 

Napisano

policz sobie czy nie lepiej wyjdzie GX eagle: (najtańsze ceny z niemieckich sklepów)

 

kaseta 140 EUR przerzutka z manetką 125 EUR łańcuch 20 EUR = 285 EUR

 

kaseta e13 9-46 220 EUR przerzutka z manetką XT 125 EUR łańcuch NX 10 EUR = 355 EUR

 

plusy e13 to ponad 100g mniejsza waga, odrobinkę większy zakres, możliwość wymiany części kasety

 

ale wymienne zębatki do TRSa są drogie i trudno dostępne, dwie największe zębatki mi zeżarło w niecały sezon

i nie udało mi się zmusić mojego GXa do idealnego działania (albo było opóźnienie w zrzucaniu z 44 albo z wrzucaniu z 9)

na kasecie GX nie ma żadnych problemów a zębatki 10 trzymają się dzielnie po 1,5 sezonu

 

oczywiście kaseta e13 jest na bębenek XD

Napisano

Kompletnie nie brałem pod uwagę eagle GX. Chciałem pozostać przy napędzie shimano z powodu ramienia stages XT - po prostu wygodniej.

A jeżeli chodzi o napęd 1x11 z kasetą shimano, to czuję że będzie mi brakowało przełożeń i boję się tego rozwiązania.

Napisano

Co to jest XT stages? bo nie jestem pewny czy to o czym myślę.

 

Przy GX 10-50 masz to samo co przy 2x10 i kasecie 11-36.

 

Nie warto zostawać przy Shimano, jak chcesz 1x napęd i mażesz więcej wydać i kupić GX Eagle to jest to jedyne słuszne rozwiązanie na chwile obecną.

Napisano

Trenuję na pomiarze mocy Stages XT. Czyli moje lewe ramię korby to pomiar mocy o modelu Shimano XT.

Przechodząc na GX wiąże się to z kupnem nowego ramienia a sprzedażą tego co mi sięna pewnon nie opłaci :( No i dodatkowo wymiana suportu do nowej korby. 

Napisano

Czy aby na pewno łańcuch sram będzie współpracował z tarczą xt z przodu ???

 

Czyli:

Korba shimano + blat Shimano

Łańcuch: Sram

Kaseta: Sram

Przerzutka: Sram

 

:)

 

Taa, korby możesz mieszać spokojnie. ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...