Kowal1986 Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Cześć, Powoli rozglądam się za nowym carbonowym HT, bo powoli widzę już nadciągający moment, gdy utrzymanie mojego obecnego rumaka na kołach 26" będzie nieopłacalne/ryzykowne z uwagi na zmniejszającą się dostępność części do małego koła, co mnie smuci, bo na małej kiszce jeździ mi się doskonale (głównie Puszcza Kampinoska). Co sądzicie o Corratec-u z 2016r. Pewnie za 9k PLN się go wyrwie. Plus dla mnie to nie duża zmiana z 26". Geometria wygląda klasyczne. Ze starego roweru wykorzystałbym karbonową sztycę i kierownicę PRO. Koła tego Corrateca to niewiadoma dla mnie i nie widziałem dużo info o nich. http://allegro.pl/corratec-revolution-xt-650b-27-5-49cm-karbon-i6669722167.html Geometria: http://sportconcept.com.pl/img/cms/Bez tytuł.jpg
phoe Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Czemu się boisz np 29er HT? Tamten Corrtec średnio wypada cenowo wg mnie, koła kij wie jakie ma, do tego hamulce M615. Popatrz na Canyon:https://www.canyon.com/pl/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-0-pro-race.html I ta kiera PRO jaką ma szerokość? Jak to nie jest 720-730mm, tylko stary standard czyli 600 parę mm, to ona się nie sprawdzi. Ze sztycą musisz na jej średnice popatrzeć, te starsze z reguły miały mniejszą, niż mają obecne ramy.
Kowal1986 Napisano 21 Października 2017 Autor Napisano 21 Października 2017 29" się nie boję, ale 26" mi odpowiada, więc jak coś dobrego na kołach 650b się trafi to będzie dla mnie wystarczające. Nie walczę o podium w maratonach, więc różnice kilku minut na 50-60 km nie są dla mnie niczym ważnym, bym koniecznie musiał mieć 29". Dodatkowo nie kupię napędu 1x11/12. Jedynie rozważam 2x10/11. Kilku znajomych kupiło i od razu zaczeli kombinować z blatami, bo na płaskim Mazowszu brakuje im prędkości, a potem na kombinowali z kasetami, bo brakowało najlżejszych przełożeń. Stara kiera ma 620mm, więc do koła 650b będzie wystarczająca, ale użycie starych gratów w nowym rowerze nie jest koniecznością.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Października 2017 Mod Team Napisano 21 Października 2017 Jakiego byś roweru nie kupił, to przechodząc na średnie, czy duże koło warto mieć jak najwięcej " nowinek " technicznych, których w tym Corratecu brak ( bo możliwości przejścia na DI2 nie liczę ) - z tego co widzę, to ma zwykłe piasty i do tego amor 80 mm, a to za taką kasę jakby nie patrzeć jest kiepskie , skoro ma być " nowe i lepsze " jak sądzę. Kierownica 620 mm też d... nie urywa - chyba, że tak boisz się większych zmian, że kurczowo trzymasz się wymiarów podobnych jak przy 26 ". W ogóle to kto przy zdrowych zmysłach go kupił za 14 k w zeszłym roku Jak nie jesteś bardzo niski, to zastanów się nad kołami 29 " - pooglądaj Meridy, Treka, Speca, Gianta. PS Na początku zeszlego roku przy przesiadce z 26 " też były u mnie obawy ( głównie co do mniejszej zwrotności 29 " ) i nieco asekuracyjnie wybór padł na średnie koło ( wzrost 180 cm ). W starym rowerze była kiera 620 mm, a w obecnym 720 mm i mimo początkowych obaw po 6 k km mogę śmiało stwierdzić, że jest OK ( choć to górna granica dla średniego koła XC według mnie ).
phoe Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Kaseta Eagle 10-50 to chyba nawet więcej jak napęd 2x10. Co innego jak masz 1x10 na kasecie 11-36, a co innego 12x na kasecie 10-50, to jest 500% różnicy pomiędzy najmniejszą, a największą koronką. Kiera 620mm... w nowych rowerach 700+ must have, uwierz mi.
Kowal1986 Napisano 21 Października 2017 Autor Napisano 21 Października 2017 Tylko ile kosztuje użytkowanie tego Eagle? Kaseta to majątek. Dziekuję - wole mieć 2x10/11. 29" cali naprawdę się nie boję, ten Corratec to był tylko przykład by zapytać, czy to się opłaca. Zgadzam się, że za 14 tyś to tylko ślepy mógł go kupić, ale za 9 to już wygląda lepiej:-). Piasty Boost i inne bajery itd. - mówiłem, że o podium nie walczę i każdej sekundy nie liczę, więc co mi Boost da? Ja potrzebuje lekki rower na tłumiącej ramie (czyli kompozyt) do zasuwania po bezdrożach płaskiego Mazowsza.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Października 2017 Mod Team Napisano 21 Października 2017 Nieco dziwne masz podejście - takie minimalistyczne. Wydaje mi się, że jak już wykładasz kasę, to lepiej mieć coś niż tego nie mieć, a potem żałować. Skoro sztywne osie są dostępne w rowerach dwa razy tańszych, to dlaczego nie mieć ich w droższym - już nawet nie mówię o boost, chociaż przy dużym kole zwiększają one nieco sztywność koła, bo szprychy mają zbliżony kąt jak w mniejszych kołach, co na pewno jest na plus. Proponuję przetestować kilka rowerów, co powinno pomóc w podjęciu decyzji typu : 1. średnie koło, czy duże 2. kierownica węższa, czy szersza 3. zwykłe, czy sztywne osie Na koniec ( a może na początek ) warto się zastanowić nad geometrią - porównać i ocenić, czy ma być bardziej agresywna ( rower bardziej zwrotny, ale w pewnych sytuacjach trudniejszy do opanowania ), czy może bardziej sprzyjająca stabilnej jeździe.
phoe Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Jak będziesz jeździł na 3 łańcuchy, to ta kaseta Eagle starczy Ci na 3 lub 5 lat, a wtedy będą też sporo tańsze. Chcesz rower za 10k zł kupić, a boisz się kosztów jego utrzymania... I po to się płaci 10k zł za rower, żeby mieć w nim wszystkie nowości, a nie kierownice 600mm itp.
Waza Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 @@Kowal1986, nie obraź się, ale wydaje mi się że nie chodzi Ci o to żeby koledzy doradzili jak najlepiej wg. swojego doświadczenia, tylko żeby potwierdzili twój wybór tego przestarzałego Corrateca. Mam starego Cannona Taurine, przerobionego z 26" na 650b, teraz to mój rower zimowy i naprawdę lubię go. Ale kiedy dłużej pojeżdżę na nowym moim rowerze Scott Spark 29" o nowoczesnej geometrii, to przesiadka na Cannona jest sporą traumą, i ponownym zdziwieniem jak niewygodny jest mój stary dobry Cannon. Oczywiście po 1-2 jazdach znowu się przyzwyczajam, ale współczesna geo jest po prostu wygodniejsza, tylko jeszcze jej nie poznałeś.
Looser Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 26" będzie nieopłacalne/ryzykowne z uwagi na zmniejszającą się dostępność części do małego koła Piasty Boost i inne bajery itd. - mówiłem, że o podium nie walczę i każdej sekundy nie liczę, więc co mi Boost da? to ci to da ze bedziesz mial dostepne czesci wyzszej klasy, inaczej skonczysz jak z obecnym 26, ze ciezko dorwac cokolwiek, jedynie bym przemyslal pozostawienie sztycy z siodelkiem i skoro chcesz 2x z przodu to polecam kasete 11, nie ma takiej turbo dziury miedzy blatami, btw sram 1x11 tez calkiem ladnie pokrywa zapotrzebowanie kolarza xc - z osobistych obserwacji jazdy znajomego
Kowal1986 Napisano 21 Października 2017 Autor Napisano 21 Października 2017 Nie obrażam się. Ja nie chcę potwierdzenia, że mój wybór jest najlepszy. Szanuję Wasze opinie i biorę je pod uwagę. Jedynie dyskutuję z Wami i przedstawiam moją opinię na dany temat. Będę musiał jeszcze przejrzeć rynek i szukać jakiś okazji na HT z kompozytu z napędem 2x11 na dobry osprzęcie w stosunku do ceny. Do napędów 1x11/12 się nie przekonam nigdy, bo jestem raczej osobą o technicznym podejściu do życia, a przekosy przy takich napędach to jakieś nieporozumienie konstruktorów. Nigdzie nie projektuje się takich układów przeniesienia napędu. 2x11 jest jeszcze znośne, a różnica wielkości blatów korby tylko o 10z daje nadzieję gładkiego skakania przełożeniami na korbie. Dzięki za Wasze opinie odnośnie tego Corrateca. Szczerze byłem na niego trochę nakręcony z uwagi na to, że nie jsst "jałowy" - rama wygląda ciekawie i nietuzinkowo. Odnośnie wpisu Kolegi wyżej to też nie ma pewności, że Boost będzie standardem na lata, bo producenci szaleją z pomysłami, by utrudnić nam życie :-)
phoe Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Shminano jak chodzi o ich XT M8000 i pracę napędu jak chodzi o całość, jest daleko w tyle za SRAM'ulcem wg mnie, jak GX Eagle wyszedł i cena się zrobiła w mairę normalna, to brać Eagle i nie marudzić, tym bardziej jak masz 10k zł na HT.
Kowal1986 Napisano 21 Października 2017 Autor Napisano 21 Października 2017 Jeżeli M8000 nie pracuje zauważalnie gorzej niż moja obecna kombinacja napędu 10z XT/SLX 10 to nie ma co panikować. Nie ścigam się w XCO, gdzie precyzja napędu gra olbrzymią rolę. Moja jazda to raczej XCM. Poza tym napęd nie jest tak ważny jak dobre koła, dobra rama i dobry widelec. Co by nie mówić to Shimano ma dobre kasety i korby bez suportów. Łańcuchy jedynie są gorsze niż na przykład KMC serii X. Lubię w Shimano to, że można dokupić pojedyńcze koronki kasety. To jest ważne w przypadku awarii (urwany ząb ) lub gdy jeździ się po płaskim Mazowszu i tylko część kasety jest bardziej zużyta. Kupujesz 2-3 koronki za śmieszne pieniądze i masz prawie nową kasetę. Tym sposobem na jednej kasecie zrobi się ponad 15tyś km, albo więcej. Kolega wcześniej pisał, że myślę o rowerze za 10k, a boję się kosztów utrzymania - nie boję się - po prostu nie lubie wydawać kasy bez sensu. Kasety Eagle nie naprawi się.
erzurum Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Zerknij na 29era Superior, wyższe modele mają napęd 2x11. O tym Corratecu to lepiej zapomnieć.
Arni220 Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Kaseta Eagle 10-50 to chyba nawet więcej jak napęd 2x10. No nie. Dla 29" 32+10-50 to przełożenia 7,39 do 1,48 czyli żaden szał, którego nie dało by się zrobić z korby 2rz np. 36/22 czy 36/26 z kasetami 11-34/42. Co by nie mówić to Shimano ma dobre kasety i korby bez suportów. Temat do dłuższej dyskusji. Akurat moim zdaniem kasety ma słabe, nie najlepiej stopniowane tak samo jak korby. Suporty owszem, są słabe, ale łatwo je przerobić na porządne. Korby fakt, trwałościowo i wizualnie całkiem ok, a wygrywa głównie ceną. Przemyśl 36/24 lub 38/26 + 11-36/40/42 dla 29"
phoe Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Napęd 2x10 to kaseta 11-36 maks, tak więc:- dla Eagle i blatu 34http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=34&RZ=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42,50&UF=2341&TF=90&SL=2.6&UN=KMH - kaseta 11-36 + korba 22/36:http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,36&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32,36&UF=2341&TF=90&SL=2.6&UN=KMH Praktycznie to samo. Co do kaset i Shimano, to ma je tańsze, ale też cięższe, kaseta XT ma tylko chyba 3 dolne koronki bez pająka, pozostałe są na pająku i ich i tak nie wymienisz. Kaseta GX 10-42, to około 500zł, ale jest lżejsza i z tego co ludzie piszą naprawdę odporna na zużycie, a XT M8000 w cale tania nie jest bo 300zł trzeba dać. Do 2x11 nie włożysz jak do 2x10 kasety HG50 11-36 za 100zł.
Arni220 Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Napęd 2x10 to kaseta 11-36 maks, tak więc Tak więc wymyślono kasetę 11-42 w Deore 6000 oraz u dalekowschodnich przyjaciół. A aby się nie ograniczyć tylko do 11-42 z ich fatalnym przejściem 15/18z, najlepiej zbudować napęd 2x11 i mamy wtedy mega wybór od kilku szosowych (świetne stopniowanie ma SRAM) po ogromne MTB, co kto woli. Nie wspomnę nawet, że chyba więcej, to nie to samo co prawie to samo
Kowal1986 Napisano 21 Października 2017 Autor Napisano 21 Października 2017 Zerknij na 29era Superior, wyższe modele mają napęd 2x11. Tej marce się nie przyglądałemCiekawie wygląda Superior XP 979 - jest kilka przecenionych modeli z 2016. Gdyby tylko nie miał Reby (nie przemawia do mnie skromne 5ml oleju w lagach - to kpina nie smarowanie) i supprtu PF (sporo jest historii o robiciu gniazda lub trzeszczeniu) to byłby ideał, ale wiadomo, że ideałów nie ma.
Arni220 Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Zbuduj sam rower, a zrobisz go tak jak tobie będzie odpowiadało, a widać, że wiesz czego potrzebujesz. 9 tyś. to już sporo kasy, można pokombinować.
MD11 Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Bierzesz pod uwagę drogie rowery i jest po sezonie, więc myślę, że możesz liczyć na rabat rzędu -20% jeśli popytasz w kilku sklepach. Z drugiej strony w tym budżecie koła będą odstawać od reszty osprzętu, a za ~1.600 zł możesz sobie zamówić coś lekkiego i fabryczne wystawić za ~400 zł. Kwoty pi razy drzwi, np. u wojczala za zestaw Novatec + XR361 lub XM421 i szprychy Sapim D-Light pokazuje 1.300 zł (na stronie nie można wybrać przedniej piasty boost, ale pewnie można to ustalić), a lekkie opony kosztują w granicach 350 zł. W związku z tym celowałbym w rowery w cenie katalogowej: x*0.8 + 1600 - 400 = 10000 x = 11000 Idealnie pasuje np. Giant XTC Advanced 29er 1.5 LTD (ale długa nazwa). Porządna firma, napęd full XT, boost przód/tył, rozsądny amortyzator z manetką - nie ma się do czego przyczepić. Pozostaje pytanie czy można go jeszcze kupić w Twoim rozmiarze i czy dostaniesz ten rabat. Z gotowców, które można znaleźć w Internecie: Cube Elite C:62 Pro (boost tylko z przodu) Merida BIG.NINE XT (boost tylko z tyłu) Merida BIG.NINE XT (jw.) Merida BIG.NINE 7000 MERIDA BIG.SEVEN 7000 Zakładam, że opuściliby trochę cenę i zmieściłyby się w budżecie, ale może się mylę. Poza tym nie jestem pewien jaki rozmiar dla Ciebie. Widzę, że jeździsz na ramie 20", której odpowiednikiem przy kole 29" ogólnie jest 19", ale masz dość mocno wysuniętą sztycę, więc może lepsza byłaby 21". Zwróć uwagę, że Velmar jest w Piastowie, więc masz do nich blisko. Jeśli nie chcesz suportu PF to popatrz na ramę Accenta, ale składanie zawsze wychodzi drożej. Jeszcze ten możesz rozważyć: Radon Jealous 7.0
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Października 2017 Mod Team Napisano 22 Października 2017 @ Arni220 Wyjaśnij to : " przełożenia 7,39 do 1,48 " ( post #15 ), bo chyba się nie doliczę @ MD11 Ciekawa rada z tym rozmiarem - to może od razu 23 ", tym bardziej że nie znamy wzrostu autora PS Fajny ten Radon
MD11 Napisano 22 Października 2017 Napisano 22 Października 2017 Ciekawa rada z tym rozmiarem - to może od razu 23 ", tym bardziej że nie znamy wzrostu autora To w założeniu miała być tylko luźna uwaga, bo wkleiłem linki do rowerów, z których niektóre są dostępne w rozmiarach 19", a niektóre 21". Myślę, że autor tematu jest na tyle obeznany z rowerami, że zdaje sobie sprawę z tego, iż dobór rozmiaru jest ważny i nie robi się tego na podstawie zdjęcia roweru. Chciałem tylko zasygnalizować, że jeśli w ramie 20" ma mocno wysuniętą sztycę, a rama 19" ma krótszą rurę podsiodłową to trzeba się upewnić, czy ta rura nie będzie za krótka.
phoe Napisano 22 Października 2017 Napisano 22 Października 2017 @ Arni220 Wyjaśnij to : " przełożenia 7,39 do 1,48 " ( post #15 ), bo chyba się nie doliczę Wejdź na linki co ja dałem do kalkulatora i przełącz w %display z "%teeth" na "%development" - cokolwiek to jest. I to 1,48 to jest raczej: że robiąc 1 obrót korbą, robimy 1,48 obrotu kołem.
Arni220 Napisano 22 Października 2017 Napisano 22 Października 2017 Tak jest, w końcu obwód koła ma także wpływ na końcowe przełożenie. W czasach tylko 26" można było obwód koła pomijać, ale dziś mamy kilka rozmiarów więc trzeba uwzględniać obwód koła.
marcin_ostrów Napisano 22 Października 2017 Napisano 22 Października 2017 W cemie 10 tys na tego Corrateca to bym nawet nie spojrzał. Za 5 bym się mocno zastanawiał Warto popatrzeć na wyprzedaże za naszą zachodnią granicą , można fajne sztuki wyrwać , i nawet parę pln na upgrade zostanie ( koła, hample itp ) https://www.cyclesurgery.com/p/cube-reaction-gtc-race-2017-Q1211133.html?colour=3599 https://www.bunnyhop.de/en/bikes/mountainbike/focus-raven-lite-black-20171?action_ms=1 https://www.bunnyhop.de/en/bikes/mountainbike/ghost-lector-3-lc-29-20175 I tak według mnie boost niepotrzebny , sztywne ośki jak najbardziej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.