Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa] Co wybrać? Vento 1.0, Triban 500 lub 520?


zbutawryja

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Szukam nieużywanej szosy cenowo w okolicach 2000zł. w temacie rowerów jestem laikiem dlatego potrzebuje rady jakichś rowerowych wyjadaczy. aktualnie moim faworytem jest triban 500. zastanawiam się jeszcze nad Krossem Vento 1.0 bo znacząco teraz spadła jego cena do 1580. no i oczywiście triban 520 którego wszyscy polecają ale mi jakoś nie przypadł do gustu. jeżeli ktoś mógłby mi napisać wszelkie za lub przeciw tym rowerom lub zaproponować coś zupełnie innego to byłbym wdzięczny. najbardziej mnie ciekawi czy naprawdę triban 520 jest o wiele lepszy niż 500. Pozdrawiam :)

 

 

gdyby komuś chciało zapoznać się z komponentami to dla wygody wklejam linki:

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8377759.html

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-fb-id_8322799.html

http://trekking24.pl/rowery-szosowe-2017/1048-rower-kross-vento-10-2017.html?level%20r7

 

PS: zimą nie będę jeździł a zatem wie ktoś czy z początkiem roku są wyprzedaże rowerów w decathlonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsłabiej wypada Kross ze swoim napędem 2x7 (zakres kasety mało szosowy) , zdecydowanie lepiej iść w kierunku Tribana.

520 względem 500 na lepszy napęd (3x9) oraz przerzutki i klamkomanetki Sory , moim zdaniem warto dołożyć (to tylko 200zł) a dostajesz lepszy napęd (jakbyś chciał w przyszłości przejść na 9s przy Tribanie 500 to same klamomanteki to koszt około 500zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross za tę kasę nie jest zły. Ma co prawda napęd Tourney 2x7 ale ten dobrze wyregulowany działa całkiem sprawnie i gładko - na pewno nie gorzej niż Microshift z Tribana 500. Jeśli jeździsz po płaskim to 7 koronek wystarczy.Kross ma zdecydowanie lepszą, lżejszą  i ładniejszą ramę i w porównaniu do Tribana 500 demontowalny hak przerzutki. Triban 520 FB to nie jest szosa bo nie ma baranka :)