Skocz do zawartości
Serower00

[Wymiana amortyzatora w crossie] SR Suntour

Rekomendowane odpowiedzi

Serower00

Witam,

 

od jakiegoś czasu myślę nad wymianą amortyzatora w moim crossie. Mam budżetową sprężynę SR Suntour NEX 700C - 63mm. Dlaczego myślę o zmianie? Po pierwsze chciałbym mieć blokadę skoku (manetka), dwa, że byłaby to też okazja, żeby go trochę odchudzić, myślę, że do pół kg przy montażu jakiegoś amorka powietrznego by zeszło, trzy polepszenie komfortu.

Myślałem też o minimalnym zwiększeniu skoku (80mm). Wybór widelca pod 28" jest dość skromny. Moje pytanie brzmi, jak to wygląda z amorami pod 29"? Czy taki amorek jest dłuższy, w sensie powiedzmy od osi piasty do krawędzi miski dolnej steru? Jak duża jest to różnica, czy mocno zmieni się geometria? Może jakieś propozycje konkretne?

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Wyższy amor zmieni geometrię i wpłynie na zachowanie się roweru (jeśli będzie to znaczna różnica może osłabić główkę ramy) . Przy doborze zamiennika musisz patrzeć na wymiar A2C (odległość od osi do miejsca montaży bieżni sterów) a ten w widelcach 29" będzie większy niż w trekingowych (tym bardziej , że obecnie większość widelców MTB zaczyna się od skoku 100mm) . Ktoś kiedyś na forum  (teraz nie mogę znaleźć) pisał ,że wpasował z powodzeniem do ramy trekingowej amorek MTB pod kolo 27,5.

Dobrze pracujący trekingowy (i nie tylko) amorek to niestety wydatek ok. 1k i więcej  (RS Paragon , RST Vogue , SR NRX).

Edytowane przez gtb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Rozumiem że zmiana skoku na 80 mm ma na celu poprawę komfortu? Coś jeszcze ciekawego da się znaleźć pod koła 29 ze skokiem 80mm,ale trzeba zwrócić uwagę na wymiar A2C,o którym pisał kolega gtb.Gdyby to była tylko różnica wynikająca z większego skoku,to pewnie można by założyć,ale jeśli więcej,to ryzyko.Chociaż w rowerze trekkingowym na pewno mniejsze niż w mtb.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

To wersja pod taperowaną główkę ramy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Serower00

Wyższy amor zmieni geometrię i wpłynie na zachowanie się roweru (jeśli będzie to znaczna różnica może osłabić główkę ramy) . Przy doborze zamiennika musisz patrzeć na wymiar A2C (odległość od osi do miejsca montaży bieżni sterów) a ten w widelcach 29" będzie większy niż w trekingowych (tym bardziej , że obecnie większość widelców MTB zaczyna się od skoku 100mm) . Ktoś kiedyś na forum  (teraz nie mogę znaleźć) pisał ,że wpasował z powodzeniem do ramy trekingowej amorek MTB pod kolo 27,5.

Dobrze pracujący trekingowy (i nie tylko) amorek to niestety wydatek ok. 1k i więcej  (RS Paragon , RST Vogue , SR NRX).

 

Przeglądałem internety, między innymi tego RS Paragona. Ceny nie są najniższe, wiem o tym. Może coś z używanych, zobaczymy na razie to luźne plany na przyszły sezon. Chciałem się właśnie dowiedzieć, jak to jest z tymi rozmiarami amorków pod 29 o niższym skoku, właśnie jako alternatywa dla przykładowo takiego RS Paragon.

Domyśliłem się, że dużo większy skok, jak napisałeś, może powodować uszkodzenie. Zresztą, nie jest to mi potrzebne.

Odnośnie tego kolegi, co wpasował do treka amorek pod koło 27,5, zatem istnieje możliwość z amorkiem pod 27,5 i niskim skoku? Najgorsze jest to, że nie podają przy ogłoszeniach dokładnych wymiarów widelca, o których wspomniałeś.

 

Rozumiem że zmiana skoku na 80 mm ma na celu poprawę komfortu? Coś jeszcze ciekawego da się znaleźć pod koła 29 ze skokiem 80mm,ale trzeba zwrócić uwagę na wymiar A2C,o którym pisał kolega gtb.Gdyby to była tylko różnica wynikająca z większego skoku,to pewnie można by założyć,ale jeśli więcej,to ryzyko.Chociaż w rowerze trekkingowym na pewno mniejsze niż w mtb.

 

Tak. W sumie to nie mam doświadczenia, może to żadna różnica między 6,3cm a 8cm. Mam crossa. Jeżdżę od asfaltu, przez szuter po las, czasami piach. Ktoś może powiedzieć, że przy mojej jeździe wystarczyłby sztywny i pewnie prawda. A jakie odchudzanie wtedy, ale aż tak bardzo mi na masie nie zależy. Dwa w starym rowerze miałem sztywny, teraz amortyzacji chcę jednak trochę mieć i tyle. Napisałem tu o amorkach o tym ciut większym skoku i pod kolo 29, bo po prostu wydaje mi się, że jest większy wybór amorków niezłej klasy. Gorsza sprawa, gdzie szukać owych wymiarów, pewnie tylk na stronach producentów, o ile tam są.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Serower00

@chudzinki

 

Myślałem, ale po to założyłem ten temat, żeby podpytać ludzi z doświadczeniem, czy można w tym aspekcie pokombinować. Nie ukrywam, że może będę chciał kupić coś używanego, żeby było z lepszej półki i w moim budżecie. Wtedy zaś jednak łatwiej dostać coś pod mtb. Jeżeli nie będzie się dało nic z innych niż dedykowane, to wybiorę coś z amorków do trekingów/crossów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Nie wiem jakiego koloru potrzebujesz lecz mam jeden w promocji z Suntoura najwyższej półki tj. NRX S-RLR i mogę ci go zaoferować za 970zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Serower00

@ACTIVIA

Czarnula, dzięki za propozycję, rozważę.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Serower00

Nie wiem jakiego koloru potrzebujesz lecz mam jeden w promocji z Suntoura najwyższej półki tj. NRX S-RLR i mogę ci go zaoferować za 970zł

 

ACTIVIA skoro sprzedajesz Suntoury, czy mógłbyś w wolnej chwili zmierzyć np ten model, który podałeś z jakimś modelem mtb pod 29" ze skokiem 80 o ile taki jest, czy 100. (chodzi o wymiar, o którym pisaliśmy, bez rury sterowej)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Czyli od środka osi piasty koła do dolnej czy górnej części korony??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

 

Suntoura najwyższej półki tj. NRX S-RLR i mogę ci go zaoferować za 970zł
Tu masz za 950 zł :sorcerer:https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/p,amortyzator-nrx-s-rlr-28-75mm-manetka-czarny-sr-suntour,612362.html?skad=googlepla&gclid=EAIaIQobChMItcHchvXP1gIVW4myCh0JaQZSEAQYASABEgKNt_D_BwE

 

Czyli od środka osi piasty koła do dolnej czy górnej części korony??
Chyba ogólnie wyznacznikiem wysokości amora jest odległość oś-dolna bieżnia sterów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
Tylko ze tam NRX jest pod hamulec tarczowy, a nie wiadomo czy moze autor tematu nie potrzebuje z piwotami.

Co do wysokości to sie mierzy zazwyczaj od osi do górnej części korony - nigdy się biezni nie dolicza do długości

Może raidon 29 ustawiony na 80mm?

Pamiętam ze tak już montowałem i było sporo wyżej w porównaniu np. Do NRX-a zaś 27,5" to trochę niżej. Postaram się to dokładnie pomierzyć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Serower00

@ACTIVIA
 
Tą odległość, o której pisaliśmy. Zastanawiam się, jak duża różnica by to była. W skrócie chodzi mi o coś mniej więcej takiego:

post-206690-0-48759100-1506934519_thumb.jpg

 

Wybaczcie brak precyzji, od dołu chodzi oś piasty.

Edytowane przez Serower00

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×