Serower00 Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 Witam, Jestem początkującym rowerzystą, planuje zmianę dotychczasowej korby SR SUNTOUR XCR (48x36x26) + kwadrat, na zintegrowaną oś, myślałem nad SHIMANO DEORE FC-M610 42/32/24. Czy taka korba będzie dobrze współpracowała z moją 9-rz kasetą SHIMANO CS-HG20-9, ponieważ producent wskazuję na napęd 10rz? Po drugie, jak to jest z tymi zewnętrzymi łożyskami. Czy zmianą na taki mechanizm, spowoduję inną odległość korby od ramy ? Chodzi mi o taką sytuację: w tej chwili np pierwsza, najmniejszazębatka korby jest w odległości x od np osi ramy; teraz czy po wymianie ta odległość będzie większa? Czy podobna? Z góry dziękuję za pomoc!
dran2 Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 Nie będzie działać z przednią przerzutką z powodu różnic wielkości tarcz, tył będzie ok, linia łańcucha będzie podobna.
Ilia Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 Też byłem kiedyś przed tym problemem. Zmieniałem korbę XCT na korbę FC-M552, dedykowaną pod 8rz. Co do linni łańcucha w pudełku z korbą były podkładki na oś, którymi można ją trochę przesunąć w lewo/prawo. Co do kwestii przedniej przerzutki, teoretycznie nie będzie działać. U mnie były różnice w wielkości tarcz, ale zależało mi na konkretnych rozmiarach i postanowiłem, że najwyżej zmienię też przerzutkę. Po zmianie korby wszystko działało. Dodam, że przerzutka z przodu to X-4.
Serower00 Napisano 28 Września 2017 Autor Napisano 28 Września 2017 Dzięki Panowie za odzew. Czyli rozumiem, że problemu z kasetą nie będzie? IIia, mi również zależy na trochę mniejszych tarczach z przodu, ponieważ jeszcze nie mam nogi Sagana:) Moja przerzutka przód to SHIMANO M191 (31.8mm), . W razie wymiany przerzutki manetka SHIMANO Acera SL-M390 Rapidfire Plus może zostać, czy raczej też do wymiany? Ewentualnie większe tarcze (44/32/22), zwiększą prawdopodobieństwo, że mój budżetowy model obsłuży nowe tarcze, czy to tak nie działa ?