nowicjusz13 Napisano 10 Września 2017 Napisano 10 Września 2017 witam! Jako, że jestem laikiem w tych sprawach, czasami moje nazewnictwo niektórych podzespołów może brzmieć śmiesznie, więc proszę o wyrozumiałość Przechodząc do tematu, ostatnio zmieniając biegi, łańcuch się wykrzywił na złączkach do tego stopnia, że uniemożliwił mi dalszą jazdę, oprócz tego zauważyłem, iż zęby na przednich tarczach przerzutki są nie symetryczne, jedne większe drugie mniejsze. Rozumiem, że będę musiał oprócz łańcucha wymienić cały przedni mechanizm...z tego co widzę w tym modelu nie da rady wymienić poszczególnych tarcz z osobna, moje pytanie, jaki to może być koszt i na jaki rodzaj podzespołów wymienić aby to wszystko pasowało. tu link do tego modelu http://www.monteria.pl/29-drc Śmieszna sprawa z tym rowerem bo może mam przejechane 500 km a tu taka niespodzianka. Dodam, że przed 10 laty kupiłem rower górski, żadnej znanej marki i przez cały czas użytkowania, nie było z nim większych problemów, oni robią teraz te rowery z plastiku czy jak? Jutro postaram się podesłać zdjęcia przedniego napędu, w międzyczasie fajnie, jakby ktoś mu napisać ze 2 czy 3 słowa w tym temacie, zależy mi na czasie a za bardzo nie wiem od czego zacząć.
Ilia Napisano 10 Września 2017 Napisano 10 Września 2017 Nie jestem pewien czy do końca dobrze zrozumiałem, ale jeśli chodzi Ci o kształt zębów i co drugi ma inny kształt to nie się nie martw. Gorzej jak założysz łańcuch i będzie przeskakiwał po tych zębach. Fajnie jak byś wrzucił zdjęcia korby/koronek. W starych rowerach wszystkie zęby były takie same, teraz w moim na koronce prawie każdy inny ma kształt, wysokość, szerokość. Robi się tak, żeby przede wszystkim lżej łańcuch przechodził przy zmianie przełożenia, do tego mniej ociera, łatwiej się czyści.