Skocz do zawartości

[piwoty] Usunięcie piwotów z ramy aluminiowej


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
Odnawiam swoją starą ramę i zastanawiam się, czy można bezpiecznie pozbyć się tych piwotów. Czy ktoś już kiedyś wykonał taki zabieg i przeżył? Dzyngle są przyspawane na około, wydaje się, że można je łatwo odciąć i zeszlifować spaw, ale czy nie osłabi to rurek?
Pozdrawiam

post-197192-0-53108900-1503763319_thumb.jpg

post-197192-0-70650300-1503763320_thumb.jpg

post-197192-0-97486800-1503763321_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dospawane do ramy, według mnie nie wpłynie to w żaden sposób na ramę. Ludzie wycinają nawet Pivoty w widelcach gdzie takie mocowanie jest elementem odlewu.

 

Masz mocowanie na tarcze?

 

Widzę że w końcu ktoś podszedł po ludzku do tematu renowacji i usunął całą powłokę przed malowaniem  :thumbsup:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rower jest na tarczach od zawsze. Próbowałem te piwoty wykręcić, ale siedzą strasznie mocno, boję się, że przy wykręcaniu pęknie rurka. A bez nich miałbym +10 do szacunku w lesie.

Na razie usunąłem tylko bezbarwny, przed malowaniem rama będzie dokładnie wyczyszczona do gołego aluminium :)
 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Próbowałem te piwoty wykręcić, ale siedzą strasznie mocno, boję się, że przy wykręcaniu pęknie rurka.

 

Bo są wkręcone na klej. Z racji że i tak masz gołą ramę to podgrzej Pivot zapalniczką/ opalarką ( porządnie) a następnie kluczem nastawnym ( francuz) złap Pivot i odkręcaj. Użyj francuza dlatego że tam podchodzi chyba klucz 10 który bardzo łatwo się ześlizguje i obrobi Pivot. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, pivoty są wkręcane na klej do gwintów aby nie zgubić hamulców. Sam ostatnio wykręcałem, trzeba było użyć Stanowczej siły.

Kleje do gwintów puszczają przy temperaturach powyżej 150 stopni. Może być problem rozgrzać zapalniczką. Stosunkowo duża powierzchnia oddawania ciepła.

Na zdrowy rozum powinien byc tam dany klej niebieski, średniej mocy. Puszcza przy 30-40Nm czyli 3-4kg na metrowym kluczu (o ile nie popełniłem babora)

 

Co do malowania pamiętaj, że na alu trzeba miec dobry podkład. Inaczej wszystko bedzie łatwo się zdrapywało.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kleje do gwintów puszczają przy temperaturach powyżej 150 stopni. Może być problem rozgrzać zapalniczką. Stosunkowo duża powierzchnia oddawania ciepła.

 

Łatwo nie było ale zapalniczka zdecydowanie pomogła w moim przypadku. W przypadku gołej ramy ryzyka nie ma więc można próbować nawet opalarką  :thumbsup:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem je wyciąć :) Na początek szlifierka z dużym zapasem, późnej kamień, dalej pilnik i papier. Ciągle czuć pod palcem lekką nierówność i prawdopodobnie po malowaniu będzie trochę widać, ale chyba wolę troszeczkę zostawić niż zeskrobać za dużo.
Malowanie będzie proszkowe, rozważałem anodowanie, ale musiałbym wysyłać ramę i była możliwość tylko na naturalny kolor.

 
 
 
141.jpg
142.jpg
143.jpg
144.jpg
145.jpg
 
 
 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zawsze przeszpachlować, albo je rozwiercić. Jest jeszcze jedna opcja, jezeli posiadasz mocną wiertarkę, lub masz dojście u kogoś w rodzinie. Kupujesz wykrętaki. Musisz nawiercić otwór, a potem na lewych obrotach wkręcasz wykrętak. On chce się wkręcić więc się nie ślizga, a śruba się wykręca. Wykretaki powinny pasować również do uchwytów gwintowniczych przez co masz duże ramię i wkładasz mniejszą siłę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Popularne aktualnie

  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr2137
      Witam, jestem zainteresowany tą ramą: https://www.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-ns-core-CID767-IDJnr2H.html i jak jest napisałem wyżej mam kila pytań.

      1.Czy ta rama w ogóle się nada do dirt/pumptrack i ewentualnie jakiś street?

      2.Czy cena jest adekwatna do czego oferuje ta rama?

      3.Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć co to za rocznik? Sprzedawca niestety nie wie.

      4.Jaki skok amortyzatora przyjmie ta rama? Czy 100m będzie dobrą opcją? Ewentualnie trochę więcej.

      5.Jaką piastę byście włożyli do tyłu?

      6. Jaką korbę byście tu założyli?

      I w sumie na chwilę obecną to tyle. Od razu dziękuje za wszystkie odpowiedzi. 
    • Przez onex33
      Witam,
      przymierzam się do zakupu roweru Kellys Noid 90 z roku 2016, lecz niestety rama to posiada pęknięcie lakieru. Moje pytanie brzmi czy to pęknięcie jest groźne? Czy jest to może pęknięta rama? Oraz czy wogole warto kupić ten rower w takich pieniądzach. Zostawiam link do ogłoszenia.
      https://www.olx.pl/d/oferta/rower-kellys-noid-90-27-5-dh-fr-enduro-fox-rock-shox-CID767-IDJhZwP.html
      Z góry dzięki za odpowiedź.

    • Przez dawix992
      Witam, mam problem z wymianą łożyska w wahaczu Gianta Glory. W zasadzie nie mogę go nawet ruszyć.. do tej pory obdarłem pełno lakieru w koło i zerwałem gwint w mojej prowizorycznej prasce do łożysk.. a łożysko jak siedzi tak siedziało. Pozostałe łożyska w ramie zeszły bez problemu a w wahaczu jest ogromny problem. Wydaje mi się zę są tam dwa łożyska obok siebie a w środku jest tuleja? Ktoś ma jakiś pomysł lub ściągał łożyska z tych rowerów? 
       
       


    • Przez woj_jak
      Kupię ramę jak w temacie. Dobra dla wzrostu średniego, tj. około 175 cm.
      Jeżeli nie macie na sprzedaż, ale jesteście w stanie podpowiedzieć jakąś fajną ramę z główką 1,5 cala to Wasza rada mi się bardzo przyda. Dzięki!
    • Przez Kabax11
      Witam,
      Nie mogę sobie poradzić z problemem przeprowadzenia przewodów do hamulców mechanicznych w ramie.
      Otóż kupiłem używany zestaw klamkomanetek i hamulców wraz z przewodami (Sram Rival 1). Przewód do tylnego hamulca posiada złączkę co teoretycznie czyni końcówkę przewodu na tyle cienką aby można było ją przeprowadzić przez otwory w ramie, ale niestety nie mojej.
      Rama posiada specjalny otwór pod mufą suportu na przeprowadzanie linek. Lecz niestety jest ona na tyle wąska że nie zmieści metalowej końcówki przewodu hamulcowego. Jej wysokość pozwoli na przepuszczenie samego pancerza.
       
      Więc pytanie czy miał ktoś podobny problem lub zna jakieś rozwiązanie, aby za każdym razem gdy będę chciał przeciągnąć przewód nie będę musiał go ciąć.
       
      Zdjęcia:
      https://ibb.co/WVwdydZ
      https://ibb.co/TMsWTzc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...